Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Dat van die mond open hebben zegt in jouw geval weer helemaal niets ;D.


Citaat van: cz79 op september 13, 2014, 22:11:16
Mijn pa was hier net even en zijn mond viel open toen die een stukje van Carmen Gomes hoorde op de nieuwe set. Mijn mond is overigens niet meer dicht geweest sinds ik de Dion Audio pre heb, zo'n ontzettend mooie soundstage, diepte en breedte zijn als nooit tevoren.

Wat me ook opvalt is dat het beeld verder naar voren komt, minder laidback en levendiger dan de ML en de Thule welke ik daarvoor had
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: Xander32 op september 14, 2014, 07:55:03
Dat van die mond open hebben zegt in jouw geval weer helemaal niets ;D.
Hij had gewoon dorst, maar de hint kwam niet door ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op september 13, 2014, 22:11:16
Mijn pa was hier net even en zijn mond viel open toen die een stukje van Carmen Gomes hoorde op de nieuwe set. Mijn mond is overigens niet meer dicht geweest sinds ik de Dion Audio pre heb, zo'n ontzettend mooie soundstage, diepte en breedte zijn als nooit tevoren.

Wat me ook opvalt is dat het beeld verder naar voren komt, minder laidback en levendiger dan de ML en de Thule welke ik daarvoor had

Zet de bank weer is naar achter  :P


Anders klinkt het nu en voorlopig ? blijft het zo  ::)


ML en Thule was je ook happy maar de reis is denk ik mooier tot nu toe  :thumbs-up:
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Niet alleen de reis maar ook het geluid, natuurlijk was ik erg happy met de ML en de Thule, maar dit is gewoon een stap omhoog in mijn set. Het klinkt nu alleen levendiger en vooral anders (imo veel beter) dan de vorige amps, ondanks dat het allebei heel erg fijne voorversterkers waren en het helemaal geen straf was daarnaar te luisteren.
Buisjes doen een hoop goed blijkbaar in mijn set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 10:26:51
Niet alleen de reis maar ook het geluid, natuurlijk was ik erg happy met de ML en de Thule, maar dit is gewoon een stap omhoog in mijn set. Het klinkt nu alleen levendiger en vooral anders (imo veel beter) dan de vorige amps, ondanks dat het allebei heel erg fijne voorversterkers waren en het helemaal geen straf was daarnaar te luisteren.
Buisjes doen een hoop goed blijkbaar in mijn set

:clapping: goed zeg! Word ook weer bevestigd dat UcD versterkers dus extreem goed combineren met buizen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

John Wx

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 10:26:51
Niet alleen de reis maar ook het geluid, natuurlijk was ik erg happy met de ML en de Thule, maar dit is gewoon een stap omhoog in mijn set. Het klinkt nu alleen levendiger en vooral anders (imo veel beter) dan de vorige amps, ondanks dat het allebei heel erg fijne voorversterkers waren en het helemaal geen straf was daarnaar te luisteren.
Buisjes doen een hoop goed blijkbaar in mijn set

"Een gloeilamp geeft meer sfeer als led  ;)   :headbanging:



Stream je vanaf nas of zoeits of ben je ook zo een Spotify addict als ik
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lynch1979

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 00:01:18
Heb ik bekeken en beluisterd, zijn wel prijzig. Zelfs Miquel (maker en bedenker van Dion) vond dat mijn amps erg goed klonken, ik heb ze meegenomen toen ik de pre ophaalde.
Wellicht komt dat mede door de 'gehakt' behandeling van de monoblokken, maar zijn amps waren iets transparanter en een tikkeltje mooier in het hoog.

De Dion amps kosten rond de €1700 per stuk en die ik nu heb waren ongeveer een vierde (voor allebei) van de stuksprijs van de Dion, dus........

Dat is nogal een verschil qua prijs...gewoon lekker genieten daar is ook niks mis mee  ;)
Maar volgens mij heb jij geen enkele moeite met genieten.

CZ79

Zeker geen moeite mee :clapping:

De monoblokken van dion zijn zeker mooi maar of ze zoveel (lees. Voor het geld) mooier zijn is de vraag. Af en toe is het leuk om eens wat anders te proberen en soms (zoals nu) pakt dat heel erg verassend goed uit. Is voor mij ook een deel van de hobby om af en toe eens wat nieuws te proberen en zoals (bijna) altijd doe ik dat met grotendeels gesloten knip.

@JWX, ik heb een QNAP nas met 2x1.5Tb Samsung Spinpoint in RAID 1, deze NAS staat op zolder en alles is bekabeld met Cat5e STP (thuisnetwerk) en Cat7 pathckabels (streamer, NAS, switch). Voldoende specs? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Als je mono blokken overweegt, is een dual mono integraded (eind)versterker ook een optie. Heb je 2 monoblokken in één behuizing. Er zijn er een paar heel mooie gemaakt zoals

http://www.gamutaudio.com/en-GB/Products/Electronics/Amplifiers/Di150-Dual-Mono-Integrated-Amplifier.aspx

of

http://www.wwstereo.com/Musical-Fidelity/M6I

etc
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mitch--

Citaat van: doorofnight op september 14, 2014, 11:34:26
Als je mono blokken overweegt, is een dual mono integraded (eind)versterker ook een optie. Heb je 2 monoblokken in één behuizing. Er zijn er een paar heel mooie gemaakt zoals

http://www.gamutaudio.com/en-GB/Products/Electronics/Amplifiers/Di150-Dual-Mono-Integrated-Amplifier.aspx

of

http://www.wwstereo.com/Musical-Fidelity/M6I

etc

Chris heeft toch al monoblokken ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DofN

Daarom is integrated leuk om nieuw te proberen, dat vindt hij leuk (las ik zonet).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Voorlopig ben en blijf ik even happy met de monoblokken. Foto zal ik snel maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

avalon in combinatie met buizen....klinkt gewoon geweldig!! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Je hebt zelf ook wat aardigs staan zie ik :D

Mooi he!? Had niet gedacht dat dit zo zou opakken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marantz 81

Mooie versterker Chris  :)

is edwin ( hifigek ) nog steeds bezig met hifi ??

CZ79

Geen idee, op Marantzforum komt hij nog wel eens. Verder ken ik hem niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marantz 81

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 22:33:41
Geen idee, op Marantzforum komt hij nog wel eens. Verder ken ik hem niet

dacht dat je nog wel eens contact had met frits daar zat hij in het gouden oortjes  :hehe: team , hij is al paar jaar weg van Marantz forum

CZ79

Wel contact met Fritz maar ik ken Edwin verder niet behalve dat ik weet dat hij deel uitmaakt van het luisterpanel. Ik was even in de war met Hififreak op het Marantzforum.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 23:49:16
Wel contact met Fritz maar ik ken Edwin verder niet behalve dat ik weet dat hij deel uitmaakt van het luisterpanel. Ik was even in de war met Hififreak op het Marantzforum.

al die namen ook  :)
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Ondertussen staat alles nog steeds de sterren van de hemel te spelen, ik ga binnenkort nog wel eens stoeien met de plaatsing van de luidsprekers (cf. Master setup procedure), ik heb het idee dat er daar nog wat winst te behalen valt.

Ook de voeding voor de Moon Streamer hangt er alweer een paar weken aan, doet het erg goed maar ziet er niet uit, de leverancier (machinator) krijgt nog andere voedingen binnen welke exact hetzelfde zijn opgebouwd maar er mooier uit zien, ik kan en mag die van mij vrij ruilen tegen zo'n voeding op het moment dat ze binnen zijn.

De voeding die ik nu heb is mooi opgebouwd met een tamelijk grote ringkern trafo en een filter bij de stroomingang en een bij de 12V uitgang, zit geen fancy netstekker aan, maar een direct snoer zonder overgangen (dus direct de kast in). Kortom erg mooi gebouwde voeding maar erg lelijke kast.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Citaat van: cz79 op september 13, 2014, 22:11:16


Wat me ook opvalt is dat het beeld verder naar voren komt, minder laidback en levendiger dan de ML en de Thule welke ik daarvoor had

Dit had je ook met en Burmester silver interlink kunnen doen  :D
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra