Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 31, 2014, 00:06:13
En nog op zoek naar iets onder de subwoofer, wellicht een mooie granieten tegel

stoeptegeltje zwart spuiten ;) er liggen er genoeg hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Kan wel, maar de sub staat vrij dicht bi de avalons en die staan weer op granieten tegels, dus voor het geheel lijkt dan graniet me een betere optie voor de sub...in ieder geval voor het zicht is dit beter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 31, 2014, 00:09:04
Kan wel, maar de sub staat vrij dicht bi de avalons en die staan weer op granieten tegels, dus voor het geheel lijkt dan graniet me een betere optie voor de sub...in ieder geval voor het zicht is dit beter

zeker waar! doe de sub het een beetje fijn in combinatie met de avalon's? niet te 'langzaam' voor die toch relatief snelle speaker?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Erg fijn! Ik heb hem maar een heel klein tikje aan staan, maar als je hem uitzet weet je direct wat er mist...het is niet alleen het laag maar ook het mid profiteert ervan.in het laag komt er een beetje power bij maar het algemene geluid met de sub is wat 'rijker' iets volwassener (lastig om te omschrijven).
De sub doet geen afgrondlaag en zorgt er ook niet voor dat de banken van hun plek af getrild worden, maar van mid tot laag zorgt deze gewoon voor een extra dimensie, dus ik ben er erg blij mee.

We hebben getest met een aantal anderen en de beslissing was unaniem, zonder de sub is het wat 'kaal', 'mager' wellicht en met de sub wordt het hele beeld gewoon 'voller'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 31, 2014, 00:17:29
Erg fijn! Ik heb hem maar een heel klein tikje aan staan, maar als je hem uitzet weet je direct wat er mist...het is niet alleen het laag maar ook het mid profiteert ervan.in het laag komt er een beetje power bij maar het algemene geluid met de sub is wat 'rijker' iets volwassener (lastig om te omschrijven).
De sub doet geen afgrondlaag en zorgt er ook niet voor dat de banken van hun plek af getrild worden, maar van mid tot laag zorgt deze gewoon voor een extra dimensie, dus ik ben er erg blij mee.

We hebben getest met een aantal anderen en de beslissing was unaniem, zonder de sub is het wat 'kaal', 'mager' wellicht en met de sub wordt het hele beeld gewoon 'voller'

mooi zo :) wat zo'n bescheiden subje al kan doen! En als ie goed afgesteld staat merk je het inderdaad pas als je hem uitzet, dus goed gedaan :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Citaat van: cz79 op mei 31, 2014, 00:06:13
En nog op zoek naar iets onder de subwoofer, wellicht een mooie granieten tegel

Ik heb van die...euhhh ja..hoe noemen ze dat..zachte foam achtige dingen eronder. Soort van verpakkingsmateriaal. Anders squashballen door de midden snijden...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Een speaker en subwoofer moet n.m.b.m. vast en star op de vloer staan, op een wiebelige ondergrond zet de speaker zich enigzins af, dus is je impulsgedrag verstoort.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

sultankat

Citaat van: Ruud- op mei 31, 2014, 06:35:45
Een speaker en subwoofer moet n.m.b.m. vast en star op de vloer staan, op een wiebelige ondergrond zet de speaker zich enigzins af, dus is je impulsgedrag verstoort.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

CZ79

Dus een mooie granieten zware plaat eronder ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Koppelen op een tegel en ontkoppelen met bijvoorbeeld Sorbothane.
Dat is hoe ik het heb gedaan en dat bevalt mij het beste.

CZ79

Tegel is besteld, 3cm dik graniet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: Ruud- op mei 31, 2014, 06:35:45
Een speaker en subwoofer moet n.m.b.m. vast en star op de vloer staan, op een wiebelige ondergrond zet de speaker zich enigzins af, dus is je impulsgedrag verstoort.

Oke..ik zal eens kijken of dat inderdaad een verschil gaat geven.

Ik kan er zo even wat spikes onder plaatsen dan staan de vast en star.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Ik zit nu al weken op die ***algehele update*** te wachten........
Waar blijft die surprise? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Mijn algehele update beslaat meerdere weken en meerdere pagina's  ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

yorkie13

Heb je de subwoofer nu High level aangesloten ?
En dan mono of stereo op de UCD eindversterker ?

Een Gemini II is een heel leuk subwoofertje , zeker voor net dat beetje extra laag bij stereo.

Nog beter zou 2 van deze subjes zijn , zeker het proberen waard.

Subje gaat overigens maar tot iets van 25 hz  (-6db) in room.

CZ79

High level op een van de monoblokjes.

Hoef geen ultralaag, dat gaat hier namelijk toch weer problemen geven (deed het ook bij de PMC's).
Net dat beetje extra volheid en niet alleen in het laag.

Als ik een keer zo'n adapter (mj acoustics) tegenkom voor een redelijke prijs dan overweeg ik aanschaf, maar voor nu is die adapter gewoon even te duur (zelfde prijs als ik voor de sub heb betaald).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: Ruud- op mei 31, 2014, 06:35:45
Een speaker en subwoofer moet n.m.b.m. vast en star op de vloer staan, op een wiebelige ondergrond zet de speaker zich enigzins af, dus is je impulsgedrag verstoort.

3 van de 4 woofers op spikes gezet... :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Thanks Ruud.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op juni  1, 2014, 17:09:46
3 van de 4 woofers op spikes gezet... :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Thanks Ruud.

Gr Hans

Hans toch, wist je dit niet? Algemene basis kennis lijkt mij.

chansig

Tegenstrijdige adviezen zijn soms wel eens (on)handig.

Maar je punt is duidelijk... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

thepioneer

Wat nog veel beter is dan graniet eronder te doen is om het graniet er bovenop te leggen. De meeste subwoofers worden dan strakker. Werkt beter als eronder. Beide is helemaal het mooist.

Dit had zelfs resultaat bij de b&w sub die ik had.  Had er 2 cm natuursteen onder en 3 cm natuursteen bovenop de woofer. Wel vilt ertussen leggen ter voorkoming van krassen.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

CZ79

Dank voor de tip, kan ik ook een halterschijf van 20kg erbovenop leggen en daar weer een plantje van de vrouw bovenop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ruud-

Toen ik ook nog Avatars had heb ik ze ingeklemd gehad tussen vloer en plafond met een omgekeerde sergeant,  zag er niet uit maar klonk wel veel beter ;D
Helaas heb ik geen foto's :unhappy:
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

yorkie13

Nog beter is 2  subjes, op graniet en spikes en met een tegel erop  8)

Ruud-

Citaat van: RA SUBS op juni  6, 2014, 20:27:47
Nog beter is 2  subjes, op graniet en spikes en met een tegel erop  8)
Zijn er nog mensen die met 1 sub spelen dan?  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

CZ79

Ja en dat gaat voorlopig niet veranderen :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika