Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ook goed, betekent dat als ik het naar WAV transcode dat asset UPnP de flac file omzet naar wav en het dan pas doorstuurt naar de moon streamer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 20:35:21
Ook goed, betekent dat als ik het naar WAV transcode dat asset UPnP de flac file omzet naar wav en het dan pas doorstuurt naar de moon streamer

klopt, geeft de voeding van de moon meer 'ruimte' om de dingen te doen die er toe doen ipv ook nog de omzetting van flac naar wav te doen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Ga ik eens proberen, vraag me wel af wat de moon überhaupt dan nog te doen heeft behalve het streamen zelf
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 21:11:06
Ga ik eens proberen, vraag me wel af wat de moon überhaupt dan nog te doen heeft behalve het streamen zelf

alle beetjes die ie niet hoeft te doen is mooi meegenomen, lijkt een btje gek natuurlijk ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vanavond ook mijn nieuwe HDI Dune Base 3D binnengekregen, ziet er goed uit en erg snel.
Alleen de fan maakt wat geluid en vraag me af of het nodig is met een WD Blue Caviar 500gb.


Maar dik genieten, kids hun filmpjes weer en papa en mama hun series
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

#932
Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2014, 21:09:52
klopt, geeft de voeding van de moon meer 'ruimte' om de dingen te doen die er toe doen ipv ook nog de omzetting van flac naar wav te doen
Welke vervolgens in de streamer weer naar lpcm wordt omgezet ;)
Beter is, als je nas en netwerk daar geen problemen mee heeft, direct in nas omzetten naar lpcm, hiermee ontlast je de gehele streamer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Nice try maar dat pikt de streamer niet, er wordt dan niets afgespeeld en de boel lijkt vast te lopen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

LPCM staat niet in de lijst met ondersteunende formats, wellicht is dat de reden dat er weinig wordt afgespeeld, dan maar WAV
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 23:34:22
LPCM staat niet in de lijst met ondersteunende formats, wellicht is dat de reden dat er weinig wordt afgespeeld, dan maar WAV
wav kan gecomprimeerd audio bevatten maar meestal is dit ongecomprimeerde audio in lpcm formaat.
En jouw Moon kan net als elke andere streamer daar gewoon mee overweg.

"Converting a lossless file from one format to another will be transparent and should not create any sound difference at all since the MiND streamer will output exactly the same PCM data to the DAC as you heard".
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Dan "bypass" je de streamer en wordt het lpcm signaal direct aangeboden naar de externe dac.
Enigste waar je je streamer dan voor gebruikt is om de metadata (zoals de tags die je op je display te zien krijgt) te displayen.
Nadeel is dat lpcm signaal meer bandbreedte van je netwerk vreet dan een flac/wav file.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ja zou best leuk zijn, maar speelt dus niet af. Als ik in Asset de files transcodeer naar LPCM heb ik geen muziek, doe ik het dan vervolgens naar WAV dan gaat het prima. Ik kan verder in de streamer weinig aanpassen.

Maar als die dat zou moeten kunnen zou dan LPCM niet in de lijst met supported formats moeten staan? WAV en FLAC staan daar (o.a.) wel tussen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Waarschijnlijk wordt bij jou als je wav kiest de file als "native" (dus pcm) verstuurt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: cz79 op mei 27, 2014, 20:35:21
Ook goed, betekent dat als ik het naar WAV transcode dat asset UPnP de flac file omzet naar wav en het dan pas doorstuurt naar de moon streamer
Als jij Asset gebruikt heb je dan geen mogelijkheid om PCM te kiezen?

Asset features:

    Album Art support,
    Internet Radio: browse popular stations from around the world,
    Dynamic playlists: find newest, least or most played tracks & albums. Jukebox (random) selection,
    Customizable browse tree with advanced search facilities (Album by Release, Style, Composer, Conductor...),
    Configurable Wave, LPCM or mp3 decoding (often called transcoding) for devices which cannot play specific audio types,
    Capture the PC sound output and stream to a UPnP player (Windows 7 & Vista),
    Automatic detection of certain devices providing zero playback configuration (PS3, Oppo 8x, etc),
    ReplayGain can be applied to transcoded Wave, LPCM or mp3 stream, volume matching across tracks for devices which have no support,
    Extensive tagging 'standards' compatibility,
    Dynamic Browsing, include / Exclude Genres, or Years with ease

Asset is able to decode the audio prior sending to a player, this would be useful if:

    The player does not support the audio format directly, Asset is able to allow the player to play the audio tracks by decoding them to PCM (either Wave or Linear), or mp3.
     Note that decoded audio files have no quality loss (unless mp3 is used), they are as the player would play them (when it decodes), if a format is left 'as is' it is sent untouched to the player.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: cz79 op mei 28, 2014, 00:32:37
Ja zou best leuk zijn, maar speelt dus niet af. Als ik in Asset de files transcodeer naar LPCM heb ik geen muziek, doe ik het dan vervolgens naar WAV dan gaat het prima. Ik kan verder in de streamer weinig aanpassen.

Maar als die dat zou moeten kunnen zou dan LPCM niet in de lijst met supported formats moeten staan? WAV en FLAC staan daar (o.a.) wel tussen
Even overheen gelezen, dan is wav idd de betere optie als je Moon daar niet mee overweg kan.

ps. heb je wel de files aangeklikt die je wilt transcoderen (dus wav, mp3, flac) en dan de optie LPCM bij "Force"?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Je screenshot is van de windows asset, in de asset versie van qnap zie ik dit niet.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Zet de vraag ook wel even uit op het bdpoweramp forum
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Zou je dit eens kunnen checken:

Onder "audio format streaming" staan de filetypes die je kunt streamen.
Als default staat "as is".
Klik eens bij bv flac op het pijltje waar je kunt aangeven hoe je wilt streamen, volgens mij staat hier lpcm bij (denk ik)...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Die heb ik juist geprobeerd maar dan wordt er niets meer afgespeeld, dus geen muziek meer en de streamer stopt dan gewoon met spelen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: cz79 op mei 28, 2014, 11:59:40
Die heb ik juist geprobeerd maar dan wordt er niets meer afgespeeld, dus geen muziek meer en de streamer stopt dan gewoon met spelen
Ok, duidelijk, dan doet de Moon de conversie naar lpcm.
Voor de Touch kan je nl wel voeden met lpcm, vandaar dat de Touch dan alleen gebruikt wordt als "doorgeefluik" naar de dac.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Weer een bezig weekje geweest in huize CZ79

1. Voor mijn wekelijkse dosis films is de HDI Dune 3D begin van de week aangekomen per post, prima speler, leuke interface en doet zoals ik het gewend ben van Dune meer dan goed. Speelt alles af en installatie is een eitje. De 500gb HDD van de vorige Dune kon ik zo overzetten en draaide binnen een minuut met alles wat erop stond.
Minpuntje is wel het display, dat is erg fel en nog erger...het lampje en het display zijn allebei blauw maar net even verschillend van kleur. Men moet toch wat te zeiken hebben

2. Vanaf maandag draait mijn muziek vanaf een QNAP 219p NAS. Ik heb de twee Samsung Spinpoints van 1.5tb uit de IcyBox gehaald en geïnstalleerd in de NAS...een nachtje synchroniseren in Raid1 en mijn muziek vanaf de PC naar de NAS kopiëren en klaar was Chris. Asset UPnP draait ook hier als een zonnetje en alles werkt snel en vooral probleemloos.

3. Een mooie AudioQuest netkabel voor aan de Dune vandaag geinstalleerd/aangesloten

4. PC, Dune, NAS en Moon streamer voorzien van mooie CAT7 netwerkkabels, erg nette kabels met goede afscherming (PIMF, Pair In Metal Foils)


Het wachten is nu tot de TeraDak voeding voor de streamer aankomst in Almelo, er ligt al een mooi stekkerblok op me te wachten (op maat bekabeld intern) en tevens neem ik nog wat mooie netkabels mee die kosteloos terwijl ik wacht voorzien worden van mijn eigen Schuko's en IEC connectoren.
Nette service van Concept&Design!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op mei 30, 2014, 23:40:25
Weer een bezig weekje geweest in huize CZ79

1. Voor mijn wekelijkse dosis films is de HDI Dune 3D begin van de week aangekomen per post, prima speler, leuke interface en doet zoals ik het gewend ben van Dune meer dan goed. Speelt alles af en installatie is een eitje. De 500gb HDD van de vorige Dune kon ik zo overzetten en draaide binnen een minuut met alles wat erop stond.
Minpuntje is wel het display, dat is erg fel en nog erger...het lampje en het display zijn allebei blauw maar net even verschillend van kleur. Men moet toch wat te zeiken hebben

2. Vanaf maandag draait mijn muziek vanaf een QNAP 219p NAS. Ik heb de twee Samsung Spinpoints van 1.5tb uit de IcyBox gehaald en geïnstalleerd in de NAS...een nachtje synchroniseren in Raid1 en mijn muziek vanaf de PC naar de NAS kopiëren en klaar was Chris. Asset UPnP draait ook hier als een zonnetje en alles werkt snel en vooral probleemloos.

3. Een mooie AudioQuest netkabel voor aan de Dune vandaag geinstalleerd/aangesloten

4. PC, Dune, NAS en Moon streamer voorzien van mooie CAT7 netwerkkabels, erg nette kabels met goede afscherming (PIMF, Pair In Metal Foils)


Het wachten is nu tot de TeraDak voeding voor de streamer aankomst in Almelo, er ligt al een mooi stekkerblok op me te wachten (op maat bekabeld intern) en tevens neem ik nog wat mooie netkabels mee die kosteloos terwijl ik wacht voorzien worden van mijn eigen Schuko's en IEC connectoren.
Nette service van Concept&Design!

Lekker bezig hoor!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

En nog op zoek naar iets onder de subwoofer, wellicht een mooie granieten tegel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika