Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: cz79 op mei 18, 2013, 19:40:10
Als ik mijn huis verkoop ga ik misschien een gedeelte ervan kunnen aanschaffen, alleen de DcS combi (SACD speler/loopwerkt, upsampler, DAC en Clock) kost 99.000 euro :crazy:

Belachelijke prijzen

dre73

Citaat van: cz79 op juli 14, 2013, 10:45:05
Wat zover duidelijk is is dat het een hele mooie kabel is die erg mooi open en vloeiend weergeeft.

Heb je hem zelf ook (of gehad)?

met vloeiend bedoele n we toen niet minder puntig en minder dynamisch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Nee dat bedoelen we niet, ik bedoelde muzikaal en open :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

#353
Citaat van: cz79 op juli 14, 2013, 10:45:05
Wat zover duidelijk is is dat het een hele mooie kabel is die erg mooi open en vloeiend weergeeft.

Heb je hem zelf ook (of gehad)?

De Vicol heb ik getest. Niet de pré-"Vicol". In mijn set paste de Vicol minder goed, maar bij anderen heb ik de Vicol als een prima presterende kabel gehoord.

Over de pré-"Vicol" hoor ik nogal wisselende berichten. Zelf testen dus en bepalen of deze kabel de prijs waard is. Vergeet die laatste overweging ook niet. Er worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een produkt waarvan je je moet afvragen wat het bij een latere verkoop nog gaat opleveren.

Gr
Henk


CZ79

Is voor een zeer redelijke prijs te koop en mocht deze de MIT gaan vervangen hou ik nog wat geld over ook :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Onder013 op juli 14, 2013, 11:01:38
De Vicol heb ik getest. Niet de pré-"Vicol". In mijn set paste de Vicol minder goed, maar bij anderen heb ik de Vicol als een prima presterende kabel gehoord.

Over de pré-"Vicol" hoor ik nogal wisselende berichten. Zelf testen dus en bepalen of deze kabel de prijs waard is. Vergeet die laatste overweging ook niet. Er worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een produkt waarvan je je moet afvragen wat het bij een latere verkoop nog gaat opleveren.

Gr
Henk

Wat versta jij onder belachelijke prijzen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

#356
>€200 voor niet gevlochten lengtes van circa 2,5 meter

Wat blijft is wat de kabel presteert in je set en wat je daar voor over hebt.

Restwaarde is interessant bij hoge investeringen en als je op heel korte termijn veel moet afschrijven.

Het blijft natuurlijk wel hobby en dat mag geld kosten ;D

Gr
Henk

CZ79

OK, nou deze zit eronder qua prijs.
Wel gevlochten en voorzien van spades
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

CitaatOver de pré-"Vicol" hoor ik nogal wisselende berichten. Zelf testen dus en bepalen of deze kabel de prijs waard is. Vergeet die laatste overweging ook niet. Er worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor een produkt waarvan je je moet afvragen wat het bij een latere verkoop nog gaat opleveren.

Tja de prijs is er naar.... bedenk wel dat de verkoopbaarheid nihil is. Het is gewoon anders als de "echte" Vicol. Het lijkt er iets op maar het heeft gewoon een andere samenstelling ( minder en andere aders).

Maar goed als het een verbetering is en je hebt het geld voor een echt setje Vicol niet over hebt dan is het niet verkeerd...
We volgen het wel in het draadje hier...
;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

#360
Ja wat moet ik zeggen, plaatsing is erg goed, klank neigt naar het warme (tikkeltje donker), erg muzikaal, maar in een direct vergelijk wint de MIT. Bij de MIT's zijn de bassen strakker, is het iets neutraler en zeker een stuk transparanter.
Erg mooi om deze kabel eens te proberen en erg leuk dat die mogelijkheid er was (dankzij Sentinall), ik weet dat dit geen echt Vicol is, deze zou ik erg graag eens proberen maar de 'probeersets' van Erik S hebben alleen banaanstekkers en dat wordt een beetje lastig met de Avalons.

Tot die tijd zal ik het moeten doen met de MIT's, welke overigens toch wel goed matchen met de Avalons. Wellicht loop ik ooit eens tegen een paar mooie andere kabels aan (sluit niets uit, ik ken mezelf een beetje :D), tot die tijd zijn mijn huidige kabels 'my cup of MIT'  ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb even opnieuwe wat gerangschikt omdat ik de Meridian apparatuur opgestapeld niet zo mooi vond, dus de DAC zit nu in het kastje eronder (zie je niets meer van) en enkel het CD transport is nu zichtbaar, maar de Synergistic research kabel was eigenlijk net iets te kort.

Na even wat zoekwerk ben ik uitgekomen op een Cardas Quadlink 5c XLR kabel van 1.5m, deze is nu aangesloten en de eerste indrukken zijn goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Ik heb sinds kort een nederige Crosslink in mijn set en over één ding heb ik bij dit merk al snel een mening:  WAT ZIJN ZE LELIJK OM TE ZIEN :D

Ze klinken overigens heerlijk :inlove:

CZ79

Gelukkig zitten ze achter mijn set, ik laat ze nog even lekker spelen maar ze klinken prima. Iets meer fundament lijkt het, maar dat is nog een beetje kort dag om te bepalen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Ik ook, maar de aanschaf was puur vanuit praktische reden, oh ja en ik kreeg een leuk bedrag inruil voor de Synergistic Research
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

De Cardas Quadlink heb ik hier ook lange tijd gehad, een neutrale kabel, niet pittig of zo, gewoon neutraal, beetje saai zelfs, boost nergens, beetje vlak zelfs.
Ik vond het een redelijke kabel, maar aangezien er geen kracht in zit en een beetje saai klonk heb ik 'm verkocht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Citaat van: cz79 op augustus 13, 2013, 22:39:03
Ik ook, maar de aanschaf was puur vanuit praktische reden, oh ja en ik kreeg een leuk bedrag inruil voor de Synergistic Research

;) ;D :thumbs-up:
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Jij blijft ook kabels wisselen... maar vindt het kleurtje wel erg mooi....
Sound kan ik niets van zeggen. Geniet ervan!  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

#370
Die Synergistic was prima, maar was ook te kort dus ik had echt een langere nodig (voor weinig), vandaar... :D

Ik blijf het wel leuk vinden om eens wat te wisselen en altijd quite te spelen vwb geld, het liefst kocht ik de MIT die hier ook te koop staat (of nog beter, de Sonore) maar.....ver boven budget :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2013, 10:59:20
De Cardas Quadlink heb ik hier ook lange tijd gehad, een neutrale kabel, niet pittig of zo, gewoon neutraal, beetje saai zelfs, boost nergens, beetje vlak zelfs.
Ik vond het een redelijke kabel, maar aangezien er geen kracht in zit en een beetje saai klonk heb ik 'm verkocht.

Dat is ook mijn ervaring (tot nu toe), maar goed de Synergistc was dat ook.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

ik vond de quadlink vooral in het middengebied wat energie missen.
wel is dat met sommige muziek heerlijk weg zweven! :D

de cross doet het al een heel stuk beter,ik ben ook zeer benieuwd naar de series die er boven zitten.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

De normale cross is toch een stap onder de quadlink?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sorry, is de crossslink.

Weet je als het niets is dan verkoop ik deze toch weer en bestel ik een Mogami 2534
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika