Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CZ79

En nog wat kabeltjes:

1. MIT AvT1
2. MIT Z-Cord II (voorversterker)
3. JvG Zilver/Goud XLR (tussen DAC en Pre)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: chansig op april  8, 2013, 21:26:18
Mooi hoor..

Gr Hans

Dank je! Ben er zelf ook erg tevreden mee  :D
Ook prettig geholpen door forumlid Ruud, die me nog heeft geholpen aan een 'plaatje' 40mm Multiplex voor de onderzetters
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Mooi setje hoor! Nu nog een andere DAC/VV.  :devil:

Als ik mijn MK2 upgrade heb (van de DAC, dan) gaan we een keertje een vergelijking doen. Gewoon omdat het kan. Ben eerlijk gezegd benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

#328
Herkenbare hardware? :D

Goed plan!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De MIT Avt1 is sneller verkocht dan de bedoeling was, maar goed ik heb hem ingeruild (mooie deal kunnen maken) voor een MIT Shotgun S3, de John van Gent is ook weg en hier zit nu de Synergistic Research die ik nog had tussen, mooie combi zo...


Nu weer even tijd om van muziek te gaan genieten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#332
Vanochtend, vanwege het 25 jarig bestaan, maar weer eens een bezoekje gebracht aan Rhapsody in Hilversum, erg mooie demo's weer: Avalon, MIT, DcS, Dan D'agostino en nog een andere demo in de kleine ruimte met: Avalon, Shunyata, Audio Research.

Blijft bijzonder spul allemaal en erg mooi en zeer zeker onbetaalbaar, de versterker van Dan D'agostino  :kwijl:, en de klant van de Avalons, ik blijf dat speciale geluid mooi vinden.

Maar goed, om even te genieten hierbij een foto impressie (algemeen en de MIT's):
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Deel II
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Oh ja en erg gelujkkig met mijn MIT's, deze zijn iets bescheidener (past meer bij mijn persoonlijkheid  :D)dan diegene die ik vanmorgen heb gezien bij Rhapsody.

Set draait erg goed, strak en ruimtelijk en kan snoeihard zonder enig spoortje van vervorming.

Mooie deal geweest door de UcD's aan te schaffen, enne de MIT's natuurlijk  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En alles draaide bij Rhapsody op de Avalon Compass:

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooie spullen; ben je al aan het sparen?


;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Als ik mijn huis verkoop ga ik misschien een gedeelte ervan kunnen aanschaffen, alleen de DcS combi (SACD speler/loopwerkt, upsampler, DAC en Clock) kost 99.000 euro :crazy:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Ach wie draait nog cd's tegenwoordig ;)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

lynch1979

#339
Citaat van: thepioneer op mei 23, 2013, 18:48:46
Ach wie draait nog cd's tegenwoordig ;)

Ik heel veel, maar ook vinyl en streamen doe ik soms  :D

CZ79

Citaat van: thepioneer op mei 23, 2013, 18:48:46
Ach wie draait nog cd's tegenwoordig ;)

Zit toch ook een DAC en een upsampler bij?  :D
CD transport is maar één onderdeel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Het ziet er iig impressive uit, maar kan helaas niet beoordelen hoe het klinkt. Muziek via airplay naar mijn receiver klinkt nl altijd bagger bij mij en dat zal bij jou juist niet het geval zijn denk ik zo  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

#343
Gewoon op de PC is het best te doen (imo), maar klinkt erg mooi vind ik.

Oh en airplay en receiver ??? Heb ik niet, gewoon CD en ik kijk mij filmpjes terug op de Apple of PC en daar klinkt het niet geheel onaardig op
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Na de show bij Rhapsody weer terug in de normale wereld...

Hoe meer ik luister hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de combi die ik nu heb staan erg mooi speelt, niet te klinisch en niet te warm. Kan er uren naar luisteren en dat is vaak een goed teken.

De monoblokken geven de extra punch en power die de avalons 'nodig' hebben. Ik wil nog wel een keer een avond besteden om te kijken of ik de speakerplaatsing kan optimaliseren dmv WASP (wilson audio speaker setup procedure), maar dat doe ik na de vakantie (zit nu in Italie)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Gewoon lekker genieten dus met de spullen die je hebt  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Jazeker, maar dat is geen garantie dat ik niet weer wat moois tegenkom, ik ga er alleen niet naar op zoek :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds gisteren een setje 'pre-vicol' binnengekregen (forumlid), eerst maar eens testen. Mooie kabel met vloeiende weergave, iets minder ruimtelijk als de MIT maar de plaatsing lijkt net wat mooier.

Jammer is dat de Avalons zo'n lastige aansluiting hebben (onderop de luidspreker) waardoor het wisselen een gedoe is. Gelukkig zitten er wel spades op :-)

Vandaag maar eens de muziek an laten staan en kijken wat dit gaat brengen, het is me ook nog niet helemaal duidelijk of de kabels al zijn ingespeeld. Het betreft overigens niet de 'echte' Vicol, maar een gevlochten set (3 aders per +/-) van dezelfde bekabeling als diegene die door Vicol wordt gebruikt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op juli 14, 2013, 10:24:32
Sinds gisteren een setje 'pre-vicol' binnengekregen (forumlid), eerst maar eens testen. Mooie kabel met vloeiende weergave, iets minder ruimtelijk als de MIT maar de plaatsing lijkt net wat mooier.

Jammer is dat de Avalons zo'n lastige aansluiting hebben (onderop de luidspreker) waardoor het wisselen een gedoe is. Gelukkig zitten er wel spades op :-)

Vandaag maar eens de muziek an laten staan en kijken wat dit gaat brengen, het is me ook nog niet helemaal duidelijk of de kabels al zijn ingespeeld. Het betreft overigens niet de 'echte' Vicol, maar een gevlochten set (3 aders per +/-) van dezelfde bekabeling als diegene die door Vicol wordt gebruikt.

Ik zou maar eens heel erg kritisch luisteren naar deze pré-"vicol" ;)

CZ79

#349
Wat zover duidelijk is is dat het een hele mooie kabel is die erg mooi open en vloeiend weergeeft.

Heb je hem zelf ook (of gehad)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika