Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

#275
De sound is over het algemeen erg vloeiend, muzikaal, gedetailleerd, erg algemene termen natuurlijk maar in een één op één vergelijk met de Marantz dan hoor je precies wat ik bedoel.
Het klint gewoon lekker en het hoog en mid komen veel beter tot hun recht en de bas wordt strakker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik heb Meridian eigenlijk nooit gehoord. Het ziet er wel mooi uit. Leuk dat je zo tevreden bent.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Je kunt eens langskomen ergens in feb of mrt om te komen luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Dan wacht ik liever totdat je je speakers aangepakt hebt. Of ga je dat niet meer doen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Nou dat gaan we nog wel zien, Jerry komt nog wel langs en dan gaan we zien wat de winst is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#280
Gisterenavond nogmaals geluisterd en de bas is NIET minder maar strakker en wel minder versmeerd (had niet het idee dat ik daar last van had) maar de lage tonen hebben meer definitie en was gewoon beter. Dus tot nu toe heb ik versmering aangehouden voor meer en beter bas terwijl als je goed luistert er nu veel meer sprake is van definitie en scheiding waardoor de andere tonen (mid en hoog) gewoonweg beter tot hun recht komen en meer zijn te onderscheiden.

Maar goed de DAC is inmiddels betaald, nu nog wachten op het loopwerk (oh ja en de verkoop van mijn Marantz SA15).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op januari 30, 2013, 21:30:08
Gisterenavodn nogmaals geluisterd en de bas is NIET minder maar strakker en wel minder versmeerd (had niet het idee dat ik daar last van had) maar de lage tonen hebben meer definitie en was gewoon beter. Dus tot nu toe heb ik versmering aangehouden voor meer en beter bas terwijl als je goed luistert er nu veel meer sprake is van definitie en scheiding waardoor de andere tonen (mid en hoog) gewoonweg beter tot hun recht komen en meer zijn te onderscheiden.

Maar goed de DAC is inmiddels betaald, nu nog wachten op het loopwerk (oh ja en de verkoop van mijn Marantz SA15).
Mooie ontwikkelingen C :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

 :pompom: Zeker, ben er ook erg happy mee. En ik vond al dat het goed klonk maar alleen al met de DAC ertussen maakt het een dusdanig grootverschil dat ik dan maar mijn SACD opgeef om een toename in de rest van de kwaliteit te verkrijgen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinohelmond

Dus binnenkort kunnen we een 60-tal SACD in de marktsectie verwachten? Benieuwd wat daar tussen zit.. Follow modus aan!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

CZ79

Alleen als ze;

1 Of echt alleen SACD zijn, dus geen hybride
2 Als ik ze dubbel heb

Dus hou maar in de gaten ja  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ondertussen is de Marantz verkocht en staat er een Meridian 566 DAC en Meridian 500 CD Transport te spelen.
De 500 is compleet aangepakt en er zit een nieuw mainboard in en ook een compleet nieuw loopwerk (laatste serie).

Mooie combi zo  :D;



Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

en nog wat plaatjes van het CD Transport;

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik heb ook een deal kunnen maken om de MIT (RCA) in te ruilen tegen een Nordost Frey (XLR) kabel, op die manier kan ik de DAC gebalanceerd aansluiten op de voorversterker  :pompom:

Geen kleine upgrade dit...De toename in geluidsbeld is best heel erg groot, stemmen zijn helderder, vloeiender en staan meer naar voren (meer diepte), in het algemeen is het mid en het hoog er echt een forse stap beter op geworden, ook de bas is strakker en minder versmeerd (lijkt in eerste instantie minder, maar is gewoon strakker...even wennen).

Algemene indrukken die ik opgeschreven heb tijdens het luisteren naar de Marantz in combi met de DAC zijn helder, diepte, vloeiender en iets directer (verder naar voren, zeker niet 'in your face' maar wel verder dan zonder de DAC), nu met het loopwerk ertussen zijn die effecten in positieve zin nog eens flink toegenomen.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Mooie set zo hoor Chris.  :D  Geniet er van!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Dat zit wel goed, ben jij er al uit wat je gaat doen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Ja hoor, ga dit voorjaar een serieuze  :P EV kopen 2e hands. Daarna ga ik kijken of ik omwille de hoeveelheid kastjes de Integra set ga inruilen voor een receiver. Wat voor een maakt me niet zoveel uit als er maar een goede ADSY versie op zit. Dan blijf ik bij 3 componenten dat is me ook gezien de omvang van die dingen genoeg in de kamer.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

ohja, en ik ben ook weer gaan twijfelen over het meubel. heb het nu even in een rack staan die ik nog op zolder had liggen en dat vind ik ook erg mooi. Dus misschien een mooi nieuw rack voor de Meridian en EV en de receiver en klein spul in een kast er naast achter deurtjes..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Spannend, maar wordt dan alles weer Meridian? En je blijft bij HT?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Citaat van: cz79 op februari 10, 2013, 08:12:06
Ondertussen is de Marantz verkocht en staat er een Meridian 566 DAC en Meridian 500 CD Transport te spelen.
Mooie combi zo  :D;
Veel plezier ermee  :pompom: en laat ik je niet meer zien op het Marantzforum  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Daar blijf ik wel zeker, maar dan nu als 'Marantzloze'  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: cz79 op februari 10, 2013, 08:55:50
Spannend, maar wordt dan alles weer Meridian? En je blijft bij HT?

Nee kan zijn dat het een G57 gaat worden maar mijn voorkeur gaat uit naar een Burmester 956mkII. Denk dat ik daar op ga wachten. HT blijft wel maar in iets uitgekleder vorm. Receiver ipv pre pro.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra