Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door R0N, november 30, 2011, 11:07:39

Vorige topic - Volgende topic

R0N

Vooraankondiging: Anti-Mode 2.0 Dual Core leverbaar eerste kwartaal 2012

DSPeaker uit Finland heeft de succesvolle techniek van de Anti-Mode 8033 om subwoofers te temmen, nu ook gebruikt voor full-range speakers.
Eindelijk kun je nu ook stereospeakers beter laten klinken door ongewenste effecten, als gevolg van de akoestiek in de kamer, te corrigeren. Deze Anti-Mode 2.0 Dual Core is eind eerste kwartaal 2012 leverbaar, maar bestel nu met een pre-orderkorting van 60 Euro!

Anti-Mode 2.0 Dual Core is het nieuwe vlaggeschip van DSPeaker. Het is een veelzijdige audioprocessor, gebaseerd op de hoog gewaarde techniek van de Anti-Mode 8033. Deze uitvoering kan een paar full range luidsprekers (of twee subwoofers) corrigeren in een akoestisch imperfecte ruimte en biedt tal van instellingsmogelijkheden om het geluid aan te passen.

Anti-Mode 2.0 Dual Core heeft ook een DAC aan boord met roomcorrection, EQ en volumeregeling, alles bediend met een bijgeleverde afstandsbediening. En natuurlijk gaat de inregeling net zo eenvoudig als bij de Anti-Mode 8033. Je hebt geen computer nodig voor de inregeling of het gebruik deze Anti-Mode.

Iedere ruimte heeft last van 'staande golven' die basproblemen veroorzaken, ongeacht de luidsprekers of subwoofers die je gebruikt. Anti-Mode van DSPeaker is een van de erkende betere digitale technieken om deze akoestische problemen aan te pakken. En deze technologie is nu verbeterd en verfijnd in de nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core.

Bekijk hier de details van deze nieuwe telg in de Anti-Mode-familie: http://www.anti-mode.info.

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

evilniek

Hoi, ik heb me opgegeven voor de pre-order, maar ik vraag me nu eigenlijk af wat het voordeel is van deze T.O.V. de andere Anti-Mode's, ik gebruik een Sunfire subwoofer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Staaled

Citaat van: evilniek op december  2, 2011, 13:09:16
Hoi, ik heb me opgegeven voor de pre-order, maar ik vraag me nu eigenlijk af wat het voordeel is van deze T.O.V. de andere Anti-Mode's, ik gebruik een Sunfire subwoofer.
Puur even voor subs:

- meerdere meetpunten
- 2 subs inmeten incl. fase
- custom filters
- XLR connectie
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Citaat van: R0N op november 30, 2011, 11:07:39
Vooraankondiging: Anti-Mode 2.0 Dual Core leverbaar eerste kwartaal 2012... Deze Anti-Mode 2.0 Dual Core is eind eerste kwartaal 2012 leverbaar, maar bestel nu met een pre-orderkorting van 60 Euro!

Ron
Beste Ron, kan je ook aangeven wat de uiteindelijke verkoopprijs zal zijn, dan kan men die € 60,- korting indien een pre-order, beter op waarde schatten.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

Na 2 linkjes klikken kom je op:
pre-order prijs 799
normale prijs 859
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Citaat van: Nahpets op december  3, 2011, 13:56:57
Na 2 linkjes klikken kom je op:
pre-order prijs 799
normale prijs 859

...en toen bleef het hier stil.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

evilniek

Citaat van: Maro op december  9, 2011, 12:38:48

...en toen bleef het hier stil.... :D

hij staat in pre-order, verder heb ik er nog weinig over te melden.:)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

R0N

De nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core trekt erg veel belangstelling, wat tot uiting komt in de vele vragen die we ontvangen. Daarom hebben we een FAQ gemaakt om je zoveel mogelijk te informeren over deze nieuwe telg van de Anti-Mode familie.
De FAQ geeft veel details en specs over het apparaat en het wordt duidelijk dat het een waardevolle aanvulling van de audioset kan zijn.
Was het maar vast maart 2012.......

ron

O ja, een directe link nog: http://www.anti-mode.info/AM/index.php/support/faq-anti-mode-20-dual-core.html
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Jumping Jack

Dus naast room correction kan de dual core ook gebruikt worden als DAC voor bv. een squeezebox?

In mijn concrete situatie: ik bi-amp met een geïntegreerde versterker en een eindversterker. Dan heeft het imo geen zin om de Anti-Mode tussen de versterkers te plaatsen, maar tussen 1 bron en geïntegreerde versterker?

Het lijkt me wel een interessant apparaat om de akoestische tekortkomingen van mijn ruimte te verminderen (optische ingrepen worden niet gewaardeerd door de vriendin  :dry:)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

In 2012 hoop ik stilletjes op een demo bij de buren.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R0N

Citaat van: Jumping Jack op december 21, 2011, 10:37:22
Dus naast room correction kan de dual core ook gebruikt worden als DAC voor bv. een squeezebox?

Ja dat kan.

Citaat van: Jumping Jack op december 21, 2011, 10:37:22In mijn concrete situatie: ik bi-amp met een geïntegreerde versterker en een eindversterker. Dan heeft het imo geen zin om de Anti-Mode tussen de versterkers te plaatsen, maar tussen 1 bron en geïntegreerde versterker?

Ja, dat is een goeie opmerking. Of je zou twee AM2.0 moeten hebben.
In jouw geval dus de AM2.0 tussen de bron en voorversterker. Overigens kun je wel van de diverse in-/uitgangen gebruik maken, dus verschillende bronnen op verschillende ingangen. De AM2.0 wordt dan een soort voorversterker (zie FAQ 9)

Citaat van: Jumping Jack op december 21, 2011, 10:37:22Het lijkt me wel een interessant apparaat om de akoestische tekortkomingen van mijn ruimte te verminderen (optische ingrepen worden niet gewaardeerd door de vriendin  :dry:)...

Ook je vriendin wil je te vriend houden...

ron

Jumping Jack

Hmm, dus bv.
- cd speler gebalanceerd in op de Anti-Mode -> gebalanceerd uit naar de geïntegreerde versterker
- phono-versterker rca in op de Anti-Mode -> rca uit naar de geïntegreerde versterker
- squeezebox optisch in op de Anti-Mode -> rca uit naar de geïntegreerde versterker

Komt er natuurlijk nog een ferme extra kost aan bekabeling bij...
Jumping Jack's set
Discogs

R0N

Citaat van: Jumping Jack op december 21, 2011, 11:21:04
Hmm, dus bv.
- cd speler gebalanceerd in op de Anti-Mode -> gebalanceerd uit naar de geïntegreerde versterker
- phono-versterker rca in op de Anti-Mode -> rca uit naar de geïntegreerde versterker
- squeezebox optisch in op de Anti-Mode -> rca uit naar de geïntegreerde versterker

Komt er natuurlijk nog een ferme extra kost aan bekabeling bij...

Ik denk -maar weet het niet zeker- dat je de uitgang vrij kunt kiezen, dus daarmee vervallen dan enkele kabels. De kabel van bron naar .... heb je zowiezo al.

ron

PS. Ik verzamel vanaf nu allerlei vragen en opmerkingen die ik aan DSPeaker ga voorleggen om de FAQ aan te vullen.

Jumping Jack

Alvast bedankt voor de antwoorden Ron!
Jumping Jack's set
Discogs

Duck Twacy

Wat wordt precies bedoeld met: "Can be used as a digital 1.1 crossover"?

R0N

Citaat van: Duck Twacy op januari 22, 2012, 21:10:20
Wat wordt precies bedoeld met: "Can be used as a digital 1.1 crossover"?

Als je een full range luidspreker hebt en je maakt gebruik van bi-amping (je hebt dan ook twee paar aansluitingen per luidspreker), dan kun je de Anti-Mode 2.0 DC gebruiken als actief scheidingsfilter voor (sub)laag en midden+hoog. Beide signalen zijn dan apart in te regelen. Eén kanaal heeft dan een laagdoorlaatfilter, het andere kanaal een hoogdoorlaatfilter.
Voor een stereoset heb je dan uiteraard twee Anti-Modes 2.0 DC nodig.
Zo bereik je een optimale afstelling van je luidspreker(s).

ron

Duck Twacy

Kan je hem ook als stereo hoog af filter gebruiken. Dus voor een actief 2-weg systeem (stereo) met alleen de dsp op het laag. Op het laag word de dsp toegepast met hoog-af fliter (ook wel laagdoorlaat genoemd) richting laag versterking (linker en rechter laag kanalen dus). Het hoog gaat buiten het apparaat om (ongefilterd dus) naar het hoog gedeelte van het actieve systeem.

Natuurlijk kun je dan ook 2 losse antimode 8033 gebruiken, maar die hebben geen digitale input en XLR output.

Volume regeling bij dit soort gesplitse oplossingen is wel altijd een probleem (4 kanaals volume regelaar nodig)

R0N

Citaat van: Duck Twacy op januari 23, 2012, 11:25:03
Kan je hem ook als stereo hoog af filter gebruiken. Dus voor een actief 2-weg systeem (stereo) met alleen de dsp op het laag. Op het laag word de dsp toegepast met hoog-af fliter (ook wel laagdoorlaat genoemd) richting laag versterking (linker en rechter laag kanalen dus). Het hoog gaat buiten het apparaat om (ongefilterd dus) naar het hoog gedeelte van het actieve systeem.

Ja dat kan (ook).

Citaat van: Duck Twacy op januari 23, 2012, 11:25:03Natuurlijk kun je dan ook 2 losse antimode 8033 gebruiken, maar die hebben geen digitale input en XLR output.

Volume regeling bij dit soort gesplitse oplossingen is wel altijd een probleem (4 kanaals volume regelaar nodig)

Er zit een volumeregeling (+afstandsbediening) op de AM20DC.
Een goede aanpassing zal zeker lukken!

ron

R0N

Preview:
De eerste foto's van de definitieve behuizing en in- en uitgangen.

ron

Staaled

Wat vraagjes:

kan 1 in 2 out voor subs?
kan RCA in XLR out ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Duck Twacy

Zeker een leuk apparaat voor een redelijke prijs (opdruk had iets kleiner gemogen wel :) )

Ben wel benieuwt hoe hij zich verhoud tot de diverse concurrenten (zal maar geen namen noemen in een sponsor subforum). Is er al ergens een review gedaan?

R0N

Citaat van: Hipster op januari 27, 2012, 09:56:50
Wat vraagjes:

kan 1 in 2 out voor subs?

Bedoel je met één lfe-signaal twee subs aansturen?
In ieder geval met een Y-kabel kan het, of je de beide uitgangen kunt aansturen weet ik (nog) niet.

Citaat van: Hipster op januari 27, 2012, 09:56:50
kan RCA in XLR out ?

Ja, de in- en uitgangen zijn vrij te kiezen. Enorm flexibel!

Ik hoop het apparaat op de komende Audioshow in Alkmaar (18-19 februari) te kunnen laten zien.

ron

R0N

Citaat van: Duck Twacy op januari 27, 2012, 21:21:25
Zeker een leuk apparaat voor een redelijke prijs (opdruk had iets kleiner gemogen wel :) )

Ben wel benieuwt hoe hij zich verhoud tot de diverse concurrenten (zal maar geen namen noemen in een sponsor subforum). Is er al ergens een review gedaan?

We spreken nog steeds over een preview: het apparaat is nog niet beschikbaar, dus een review kan er nog niet zijn.
Eind maart hoop ik op de eerste leveringen aan de mensen met pre-orders.

ron

Duck Twacy

Zo gek is het toch niet om al iets eerder een pre productie exemplaar langs een paar bekende reviewers te laten gaan.

Tis alleen niet een productsoort die je makkelijk reviewed. Je moet dus goed weten wie er mee om weet te gaan.

yorkie13

Edit