interesse voor shoot out JVC X30, Sony HW30,VW95, Optoma HD83??

Gestart door home@the movies, november 27, 2011, 13:08:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Da-lite

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Matthieu

Citaat van: stellaboy op december 25, 2011, 16:56:38
Nee,het was niet the incredibles maar een animatiefilm van Megamind
Och, dank je wel voor de opheldering.
Ik zat al behoorlijk lang te speuren op het web, en vondt niks.
'k zat zelfs op de incredibles blu-ray te zoeken naar een 3D Demo.

112

Citaat van: Da-lite op december 25, 2011, 18:58:32
@112

Dat is een grote batcave die je gaat realiseren , veel succes met de bouw van je cave .
Welkom op het forum , en nog veel leesplezier hier .

Mvg
Henri ,

Bedankt! Het was al lang een droom en die kan nu werkelijkheid worden. De ruwbouw van het huis is klaar, de batcave is in het beton van de kelder gegoten, alle kabelbuizen ook en de echt leuke fase gaat nu beginnen. Veel van de keuzes moeten nog worden gemaakt. Ik zal een apart topic openen om ervaringen te delen, kennis uit te wisselen en adviesvragen te stellen.

ccpl

...eindelijk terug het internet op na een kerstavond bij de schoonfamilie, en dus kan ik ook mijn "5 cents worth' bijdragen

1. de koffie was goed, het begon op tijd en Werner en Luc lieten ons NOOIT alleen (of 'k ging al beginnen wenen van eenzaamheid anders) : top dus beste Werner en Luc !!!
2. demo ruimte 1 (zie tech details boven) : verschil tussen FI levels opmerkelijk... vanaf medium krijg je het gevoel naar een toneelopvoering te kijken
3. is de VW 95 z'n 50 % meerprijs waard ? Nee... maar als je 't geld hebt en d'er niet hoeft over te tobben : KOPEN ;-)
4. HW30 is echt mooi, filmisch, diepere kleuren, beter zwart, maar ook maar heel subtiel nog beter zwartdetail tov 9000
5. HW30 valt echter volledig af door z'n falende (amateuristische ?) manier van emitter 3D (en dat voor mij die geen 3D nodig heb, deze week ga in naar HUGO kijken en als dat geen wauw added value effect heeft dan geen 3D meer voor mij -> ik moest zo om de 10 seconden eens met het hoofd knikken om contact te houden want het 3D effect viel gewoon uit... bagger dus
6. de 9000 dan : hoewel ik nog steeds bij LCD de indruk heb dat er en 'witte waas' (for lack of better word/discription) over het ganse scherm hangt, was ik ten zeerste onder de indruk van de 2D, de tweak mogelijkheden, en vooral...de bijhorende (onverslaanbare ?) prijszetting !
7. demo ruimte 2 : DLP heeft afgedaan, en nu definitief... als je de Optoma ziet, in 2D dan ga je meteen aan de Brufen voor 't hoofdpijn.... erg erg errrrrgggg
8. zo mogelijk NOG erger : de Optoma is dan weer het beste dat ik die dag heb gezien op 3D vlak : geen enkel regenboogje, rustig, geen lichtflitsen (op nieuw, for lack...) -> mensen die ALLEEN 3d willen zien kopen dus best deze
9. de JVC..... wat moet ik zeggen (zonder hier voor joker komen te staan...) maar dit is voor mij persoonlijk 'Best in show' als je alles overweegt : prijs, 2D, 3D, brillen, emitter etc.... Ik vond deze heel diep, heel filmisch, heel leuk ogen, ik had geen enkele last van de 'tragere' panelen, motion blur etc... misschien leenden de scenes er zich niet toe ? Misschien moesten ze me eens voetbal in HD getoond hebben of zo... maar ik zag dus geen 'problemen'... ook geen 'inaccurate' kleuren (maar zou ik dat zowiezo wel ooit merken, ken ik er daarvoor genoeg van ?)

Leuke middag dus, met een heel onderlegd team mensen die passioneel met onze hobby bezig zijn, en hulpvaardig en vriendelijk ons de weg wilden tonen (en geloof me het is een ongelooflijke moeilijke oefening om niet te gaan vooraf beïnvloeden, en te proberen eigen voorkeuren te verbergen als zijnde Werner en Luc) : grote proficiat en eindeloze appreciatie hiervoor aan beide !

Nu, waar sta ik nu zelf ? Ik had de tw5900 voor ogen... zijnde idem aan de tw6000 en gezien in (tot nu) 3D circus vind....
Calibratie is natuurlijk ALTIJD een conditio sine qua non, ben ik (en hopelijk elke forumlezer) van overtuigd...
Ik heb echter een uitgesproken voorkeur voor SXRD panelen en hun filmische look.... maar niet het budget om zomaar € 3000 op te vorken.... dilemma dilemma dus.... wachten en sparen, of toch voor het aloude principe van 'good enough' gaan en m'n huidige Sanyo PLV-Z4 (stop laughing) vervangen door de Epson ?

...om simpelweg eens aan te tonen dat met meer antwoorden ook meer vragen opkomen en de beslissing nog moeilijker werd sedert gisteren....  :music:

yoho

Citaat van: stellaboy op december 25, 2011, 16:56:38
Nee,het was niet the incredibles maar een animatiefilm van Megamind

Bij deze ook in mijn review aangepast, dacht dat het the incredibles was.
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

yoho

Citaat van: Matthieu op december 25, 2011, 15:43:23
Was de koffie ook goed? ;D
Effe wekelijks op visite bij Werner, en een filmpje meenemen.

Dus, de meesten vinden de Sony VW95 net te duur.
Wil je de automatische cover of dat extra brightness dan is de Epson dus perfect. ;)
Is de Epson's zoom,- lensshift en focus toch gemotoriseerd?
Is dat aangepast in de productie?

Waar heb jij The Incredibles 3D vandaan Werner?
Deze wil ik hebben.

the incredibles moest dus Megamind zijn , aangepast in mijn commentaar. De epson 9000w heeft een gemotoriseerd open en dichtgaand lenskapje. Ik denk niet dat zoom, shifts en focus op deze epson 9000w gemotoriseerd zijn, dit is naar mijn weten niet verteld door Werner, misschien nog eventjes bevestigen of ik het bij het rechte eind heb ?
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

troje

Citaat van: yoho op december 25, 2011, 21:58:35
the incredibles moest dus Mastermind zijn , aangepast in mijn commentaar. De epson 9000w heeft een gemotoriseerd open en dichtgaand lenskapje. Ik denk niet dat zoom, shifts en focus op deze epson 9000w gemotoriseerd zijn, dit is naar mijn weten niet verteld door Werner, misschien nog eventjes bevestigen of ik het bij het rechte eind heb ?

Je hebt het inderdaad bij het rechte eind, lenskap is gemotoriseerd. Shift, zoom en focus gebeurt nog steeds met de bekende ringen.

yoho

Citaat van: Da-lite op december 25, 2011, 19:46:49
foto plaatsen is mislukt

andere poging dan maar ,

javascript:picwin('http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=largepic&pic=/g/1315825453-29741.jpg&artnum=sony_vpl-hw30es-s2011ws&wkid=26523&ls=d&nocache=1324838015-26808')

ah, dit wist ik niet. Het argument dat deze dus geen waf factor heeft om in mijn living te hangen heeft dus ook afgedaan. Of is wit alleen beschikbaar voor de duitse markt en niet voor benelux ?
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

home@the movies

Citaatah, dit wist ik niet. Het argument dat deze dus geen waf factor heeft om in mijn living te hangen heeft dus ook afgedaan. Of is wit alleen beschikbaar voor de duitse markt en niet voor benelux ?
geplaatst op: Vandaag om 22:03:02

Neen hoor ook bij ons verkrijgbaar, als je wil kan je hem morgen komen oppikken  ;D ;D ;D ;D

Greetz

DVDmartinDVD

Hoi, ik zie op jullie website dat je ook de JVC RS-55 verkoopt.

Kan je hier al wat zinnigs over zeggen of hebben jullie deze nog niet getest of in werking gezien.
Ben benieuwd naar de meerwaarde van die 4K opschaling en hoe deze tegenover de Sony VW-95 verhoudt.

Alvast bedankt

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

home@the movies

CitaatHoi, ik zie op jullie website dat je ook de JVC RS-55 verkoopt.

Kan je hier al wat zinnigs over zeggen of hebben jullie deze nog niet getest of in werking gezien.
Ben benieuwd naar de meerwaarde van die 4K opschaling en hoe deze tegenover de Sony VW-95 verhoudt.

Alvast bedankt

Martin.

Hi Martin,

We hebben de RS-55 heel even bij ons gehad om op ons event van een paar weken geleden te plaatsen, ik moet echter eerlijk toegeven dat mij toen de tijd ontbrak om het toestel echt onder de loep te nemen.
Hij moest een dag later alweer terug richting JVC dus ik kan er op dit moment niet echt een oordeel over vellen, ik probeer hem wel zo spoedig mogelijk terug te pakken te krijgen voor een deftige review.

Groeten

Werner

DVDmartinDVD

Hoi Werner,

heb vandaag een demo gehad met de Epson TW-9000 en de JVC RS55.

Eerst wat 2D gezien met de Epson erg mooi wel iets donkerder en wat geeler van kleur, de afstelling van het beeld was niet erg mooi. Al kwam de projector van ITC die hem ook had gecallibreerd?
In 3D zag het er goed uit met voldoende licht, het was de film TRON die we hadden gezien.

De JVC opgestart en gelijk begonnen met 3D en ook Tron, het beeld was heel scherp de huidporie zag je heel duidelijk. Alleen met snelle beelden gaf de Epson het beter weer maar wel wat minder scherp. Ook was de JVC ietsje donkerder met 3D
In 2D is de JVC RS55 echt super strak, zoals kleding waar je nu echt het weefsel ziet zitten dat zie je bij de Epson echt niet, een beetje SD naar Blu-ray verhaal zo scherp. Kleuren, zwartwaarde en licht was perfect in 2D.

Conclusie:
JVC RS55 met 2D is referentie en minder met 3D
Epson TW-9000 met 2D mooi maar niet "veel" beter dan de TW-5500 en 3D beter volgbaar maar minder scherp dan de JVC met name dan de snelle beelden.

Denk dat de Sony er tussen in zit, beter met 3D en iets minder scherp met 2D dan de JVC door het 4K verhaal. De Sony is ook wat lastiger te plaatsen en heeft de aansluitingen aan de zijkant zitten, is voormij de reden dat de JVC voormij nu op nr 1 staat op mijn koop lijst.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

J.A.F._Doorhof

Hi,
Waar heb je een 9000 gezien die bij ons wegkomt ?
Lijkt me namelijk stug aangezien we er maar 1 als demo hebben die gecalibreerd is ?

Qua kleur mag een 9000 in geen geval geel overkomen, tenzij de andere projector simpelweg te blauw staat ingesteld, maar als beide gecalibreerd zijn....... ?

De 9000 is behoorlijk kleurecht, en word alleen iets verbeterd door de hw30 op dat gebied in die prijsklasse.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDmartinDVD

Hoi Frank,

Ik heb deze Epson bij BB&G bekeken die hem ook net had binnegekregen.
Weet niet of deze direct of via een omweg van jou kwam? Dat werd mij verteld.

Ik vond hem te donker afgesteld in 2D in 3D was hij tegenover de JVC RS55 wel beter met licht.
Kwa scherpte veegde de JVC de Epson weg, maarja je praat dan wel over een andere prijsklasse.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

tjobbie

is er toevallig iemand bij de shoot-out geweest voor de tw9000 die ook op de AV-NU geweest is en het verschil mogen ervaren?
Ik wou dat ik bij de shoot-out was geweest maar heb blijkbaar de datum ergens gemist. Balen :unhappy:
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

home@the movies

Citaatis er toevallig iemand bij de shoot-out geweest voor de tw9000 die ook op de AV-NU geweest is en het verschil mogen ervaren?
Ik wou dat ik bij de shoot-out was geweest maar heb blijkbaar de datum ergens gemist. Balen

Je kan natuurlijk altijd nog een afspraak maken voor een demo, de TW9000, SONY HW30 en SONY VW95 hangen permanent in de demo room in Breendonk.
De andere machines hangen verdeeld over onze andere twee locaties.
Zo kan je zelf oordelen, altijd beter zelf even te kijken  ;)

Groeten

Werner

tjobbie

Citaat van: home@the movies op december 30, 2011, 20:51:06
Je kan natuurlijk altijd nog een afspraak maken voor een demo, de TW9000, SONY HW30 en SONY VW95 hangen permanent in de demo room in Breendonk.
De andere machines hangen verdeeld over onze andere twee locaties.
Zo kan je zelf oordelen, altijd beter zelf even te kijken  ;)

Groeten

Werner

Beste Werner,


Dat heb ik zeker in m,n gedachte maar
Ik had vandaag al meerdere keren op jullie site gekeken maar kon helaas geen openings tijden vinden.
Ik woon 100km van jullie vandaan dus wil wel enige zekerheid hebben wanneer jullie open zijn.

Groetjes,

Robert
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

home@the movies

CitaatBeste Werner,


Dat heb ik zeker in m,n gedachte maar
Ik had vandaag al meerdere keren op jullie site gekeken maar kon helaas geen openings tijden vinden.
Ik woon 100km van jullie vandaan dus wil wel enige zekerheid hebben wanneer jullie open zijn.

Groetjes,

Robert

Hi Rober,

Enkel de winkel in Bonheiden (Cinedream bonheiden) heeft vaste openingsuren, de andere hebben dat niet.
Echter voor een demo en zeker voor een vergelijking tussen verschillende toestellen maken we steeds een afspraak, zo worden we niet gestoord en kan je zelf min of meer bepalen waneer je wil langskomen.

Hou er wel rekening mee dat ik op vakantie ben tot 13 Januari.

Groeten

Werner


tjobbie

ok thanks, laat ik tegen die tijd wel van me horen.
fijne vakantie nog!

grtjes,

Robert
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

J.A.F._Doorhof

@dvdmartin,
Ga er van uit dat als je HIER iets ziet het gecalibreerd is, niet als je het ergens anders ziet, wat er ook gezegd word, demo modellen die van dealer naar dealer gaan worden heel vaak aangepast, niet geladen qua geheugen etc. Dus aub geen conclusies uittrekken, helemaal als je aangeeft hem te donker te vinden, de tw9000 heeft namelijk qua lightoutput meer dan genoeg, en is qua schaduw detaillering zelfs iets beter dan een hw30.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

We krijgen hebben er trouwens vandaag weer twee staan voor calibratie dus als je hem wilt zien bel dan even met Annewiek op 0527-636666
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Ik hoorde het al van Ruben.. :D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 31, 2011, 07:49:00
We krijgen hebben er trouwens vandaag weer twee staan voor calibratie dus als je hem wilt zien bel dan even met Annewiek op 0527-636666
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDmartinDVD

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 31, 2011, 07:47:54
@dvdmartin,
Ga er van uit dat als je HIER iets ziet het gecalibreerd is, niet als je het ergens anders ziet, wat er ook gezegd word, demo modellen die van dealer naar dealer gaan worden heel vaak aangepast, niet geladen qua geheugen etc. Dus aub geen conclusies uittrekken, helemaal als je aangeeft hem te donker te vinden, de tw9000 heeft namelijk qua lightoutput meer dan genoeg, en is qua schaduw detaillering zelfs iets beter dan een hw30.

Hoi Frank,
dus eigenlijk heb ik naar een niet of slecht gecalibreerde Epson zitten kijken bij BB&G?
We waren het er wel overeens tijdens de demo dat hij te donker stond afgesteld ook de kleuren was vergeleken wat ik hier heb staan TW-5500 wat geeler.

Dus nu weet ik ook niet of de JVC wel goed gecalibreerd was, dat hij beter beeld gaf in 2D dat was wel duidelijk.

Zal Bjorn maar eens mailen.

Bedankt en prettige jaarwisseling.

 
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

CoSo


DVDmartinDVD

Citaat van: CoSo op december 31, 2011, 10:59:51
BB&G doen toch hun eigen kalibraties?

Doen ze ook, maar met de Epson hadden ze dat niet gedaan omdat de voorganger die dit toestel had deze al had gecalibreerd.

Die demo toestellen worden door heel het land gestuurd, en volgens BB&G kwam dit toestel van ITC. Maak ook allemaal niet uit, maar wij vonden het dat deze te donker stond afgesteld.
Had wel gelijk de vraag gesteld of ISF niet volgens bepaalde richtlijnen moest werken om overal het zelfde beeld te krijgen maar dat blijkt niet zo te wezen. Het beeld wordt naar eigen smaak ingesteld, en dat vindt ik dan weer vreemd.

groet Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR