interesse voor shoot out JVC X30, Sony HW30,VW95, Optoma HD83??

Gestart door home@the movies, november 27, 2011, 13:08:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

home@the movies

CitaatGoedenmiddag waren de mitsibisi hc7800 en de sonu hw30 en de epson gecalibreerd?

Alle projectoren waren inderdaad gecalibreerd opgesteld.

stellaboy

Citaat van: john2910 op december 25, 2011, 12:45:18
Goedenmiddag waren de mitsibisi hc7800 en de sonu hw30 en de epson gecalibreerd?

Alle toestellen waren gecalibreerd,anders zou het geen eerlijke shootout geweest zijn hé.Op uitzondering van de Mitsubishi daar was het groen teveel aanwezig en hadden Morgan Freeman zijn grijze haren een wat groene tint gekregen :alien:

HTip

Goed onderbouwde verhalen. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak en voorkeur, maar ik heb een goed beeld gekregen van de (on)mogelijkheden van de verschillende projectoren en de voors- en tegens.

Ook goed van Werner en Luc om een 1-op-1 vergelijk mogelijk te maken :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yoho

Citaat van: john2910 op december 25, 2011, 12:45:18
Goedenmiddag waren de mitsibisi hc7800 en de sony hw30 en de epson tw9000 gecalibreerd?

epson en sony zeker gecalibreerd, alsook de jvc, let wel deze laatste heeft geen volledig cms.
de mitsubischi was niet van werner zelf, maar van een collega er zat soms een groenachtige schijn in de kleuren, kon volgens Werner ietwat zijn verlopen, dus hierover ben ik niet zeker, moest eigenlijk om eerlijk te zijn eens herbekeken worden.
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

maximus79

Ik hoor het al, ik hoef geen spijt te hebben van mij vroege aankoop van de hw30!! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

yoho

Citaat van: maximus79 op december 25, 2011, 13:27:17
Ik hoor het al, ik hoef geen spijt te hebben van mij vroege aankoop van de hw30!! ;D
Neen zeker niet ! Absolute top.
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

DVDmartinDVD

@Yoho.

Bedankt voor je reactie.

Hou ook rekening mee met de Sony dat de kabels allemaal aan de zijkant moet worden geplaatst, is ook niet echt een slimme oplossing van Sony zeker niet als deze in de woonkamer moet worden geplaatst.

De JVC rs45 is er toch ook in het wit?

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

yoho

Citaat van: DVDmartinDVD op december 25, 2011, 13:34:29
@Yoho.

Bedankt voor je reactie.

Hou ook rekening mee met de Sony dat de kabels allemaal aan de zijkant moet worden geplaatst, is ook niet echt een slimme oplossing van Sony zeker niet als deze in de woonkamer moet worden geplaatst.

De JVC rs45 is er toch ook in het wit?



idd dat is waar. maar JVC neem ik voor mij persoonlijk zelfs niet in overweging vanwege het wat falen in 3D (panelen op 120hz) waardoor flikker in het beeld in 3D modus.
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

112

Het was gistermorgen een uitstekend georganiseerde shoot-out die perfect aansloot bij de (eind)fase van mijn projector-keuzeproces. Ook wat mij betreft complimenten en dank aan Werner en het Home@TheMovies-team voor deze hele mooie sessie.

De shoot-out vond achtereenvolgens in twee demo-ruimtes plaats. In de ruimte waar we begonnen stonden de Sony HW30, de Epson TW9000 en de Sony VW95. In de tweede ruimte de Optoma HD83, Mitsubishi 9000 en JVCX3. Omdat we als deelnemers de meeste interesse hadden in de Sony's en de Epson hebben we in de eerste ruimte de meeste tijd doorgebracht. Daar hebben we in de slotfase van de demonstratie telkens twee projectoren tegelijk laten werken, waardoor een zeer goede vergelijking konden maken door steeds een van de lenzen af te dekken. Beter dan op deze manier kun je de verschillen tussen de projectoren niet zichtbaar maken, lijkt mij.

Ik beheers het HT-jargon niet zo goed als menig forumlid, mede omdat ik technisch niet enorm onderlegd ben, dus ik waag me niet aan een al te diepgaande beschrijving. Ik had me wel al uitvoerig georienteerd en wilde op basis hiervan gisteren ook vooral de Sony's en de Epson ten opzichte van elkaar zien. Mijn specifieke wens - in een nieuwbouw HT-ruimte van circa 8,50 meter x 6,50 meter (een totaal donkere "batcave") - is om op een scherm van 3.00 meter breed te projecteren.

Op basis van vandaag gaat het voor mij tussen de HW30 en de TW9000. Ik vond het onderscheid tussen de VW95 en de HW30 niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen. Ook lijken de extra's van de VW95 niet uit te maken voor een projectie op een 3 meter breed scherm.

Ten faveure van de TW9000 pleit de lichtsterkte, iets dat voor mijn specifieke wens natuurlijk wel belangrijk is. Hierbij speelt 3D voor mij nauwelijks een rol, primair wil ik op 2D een keuze maken. Ik wil de mogelijkheid voor 3D overigens wel beschikbaar hebben, dus het feit dat de 3D-emitter bij de TW9000 is ingebouwd is een voordeel. Het is zonde om in zo'n nieuwbouwruimte, waar alles nou net helemaal strak is weggewerkt, toch nog een kabel te moeten trekken. Ook de wireless-optie lijkt me handig, en mooi meegenomen, hoewel in mijn ruimte alle kabels dus al zijn weggewerkt.

Voor de HW30 pleiten de wat warmere kleuren. Dit verschil konden we zien toen we de projectoren tegelijk lieten spelen, maar ik moest me als kijker - zelfs als we de film op pauze zetten - toch nog concentreren om het verschil te zien. De HW30 had naar mijn smaak van deze twee projectoren dus het mooiste beeld. De VW95 was nog mooier, maar dit verschil vond ik in zodanig kleine nuances zitten (hiervoor moest je - in de pauzestand - nog veel beter kijken) dat ik het het prijsverschil niet waard vind.

In de tweede ruimte kwam de JVC X30 voor mij overigens behoorlijk dicht in de buurt van de HW30 qua kleurbeleving. Maar de schokkerige, knipperende 3D-weergave, hoewel dus niet echt belangrijk voor me, maken deze projector een no-go. De gebrekkige 3D-kwaliteit zou er namelijk toe leiden dat ik waarschijnlijk helemaal nooit 3D zou kijken en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Al met al is het ook voor mij een "close call" tussen de HW30 en de TW9000. Het komt er op neer dat ik de HW30 een iets mooier beeld vind hebben en dat ik de TW9000 zou verkiezen vanwege zijn hogere lichtsterkte (om projectie op een 3 meter breed scherm beter mogelijk te maken) en ingebouwde 3D-emitter.

treky22

Als ik het goed begrijp, is de Optoma dus niet echt een uitblinker ....  :unsure:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

john2910

Ik zie hier verschillende verhalen. ::)

Was het nu de mitsibishi hc7800 of de mitsibishi 9000? ;)

home@the movies

CitaatWas het nu de mitsibishi hc7800 of de mitsibishi 9000?

Het was wel degelijk de 7800 en niet de 9000


Teejoo

Citaat van: DVDmartinDVD op december 25, 2011, 10:36:38
Was het verschil tussen de Sony VW-95 en de rest groot? Of viel dit eigenlijk ook wel mee.

Hoe was het geluidsniveau van beide projectoren?


jvanhambelgium

Citaat van: Teejoo op december 25, 2011, 14:45:03
Hoe was het geluidsniveau van beide projectoren?


De Epson was "iets" luidruchtiger in normaal bedrijf. Maar dan bedoel ik als je deze projector zou gebruiken in een vergaderzaal waar iedereen STIL is hoor je de ene meer als de andere. Bij het minste audio van een film lijkt het mij niet relevant.
De lens-cover van de Epson maakte in het begin nogal een duidelijk geluid als ie open en toe gaat. Laten we maar aannemen dat dit komt door de degelijke build ;-)

In de 3D stand van de Sony HW30 schiet de ventilator wel een stap hoger (lamp gaat ook op full output denk ik) maar zelfs dit is onhoorbaar tijdens het reguliere HT kijken.

Ik kan me niet herinneren dat het "hinderlijk" was van geen enkel projector. Allesinds voor mij een non-issue op geen enkele PJ.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Teejoo

Citaat van: jvanhambelgium op december 25, 2011, 14:56:58

De Epson was "iets" luidruchtiger in normaal bedrijf. Maar dan bedoel ik als je deze projector zou gebruiken in een vergaderzaal waar iedereen STIL is hoor je de ene meer als de andere. Bij het minste audio van een film lijkt het mij niet relevant.
De lens-cover van de Epson maakte in het begin nogal een duidelijk geluid als ie open en toe gaat. Laten we maar aannemen dat dit komt door de degelijke build ;-)

In de 3D stand van de Sony HW30 schiet de ventilator wel een stap hoger (lamp gaat ook op full output denk ik) maar zelfs dit is onhoorbaar tijdens het reguliere HT kijken.

Ik kan me niet herinneren dat het "hinderlijk" was van geen enkel projector. Allesinds voor mij een non-issue op geen enkele PJ.


Ik bedoel eigenlijk tussen de beide Sony's. De Epson vind ik niet interessant.

home@the movies

CitaatIk bedoel eigenlijk tussen de beide Sony's. De Epson vind ik niet interessant.

Bij beide toestellen kan ik mij absoluut niet inbeelden dat iemand hier problemen mee heeft, fluisterstil is een woord dat ik zou durven gebruiken, in 3D gaat de lamp inderdaad op hoge stand met bijhorende hogere snelheid van de ventilator, echter ook dan is het geproduceerde geluid van de ventilator niet iets waar ik zou over vallen.

Groeten

Werner

yoho

Citaat van: home@the movies op december 25, 2011, 14:09:24
Het was wel degelijk de 7800 en niet de 9000
Ik had in mijn review ook de mitsubischi 9000 vermeld. Moet dus 7800 zijn, bij deze in mijn review aangepast ;-)
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Matthieu

Was de koffie ook goed? ;D
Effe wekelijks op visite bij Werner, en een filmpje meenemen.

Dus, de meesten vinden de Sony VW95 net te duur.
Wil je de automatische cover of dat extra brightness dan is de Epson dus perfect. ;)
Is de Epson's zoom,- lensshift en focus toch gemotoriseerd?
Is dat aangepast in de productie?

Waar heb jij The Incredibles 3D vandaan Werner?
Deze wil ik hebben.

jvanhambelgium

Citaat van: Matthieu op december 25, 2011, 15:43:23
Was de koffie ook goed? ;D
Effe wekelijks op visite bij Werner, en een filmpje meenemen.

Dus, de meesten vinden de Sony VW95 net te duur.
Wil je de automatische cover of dat extra brightness dan is de Epson dus perfect. ;)
Is de Epson's zoom,- lensshift en focus toch gemotoriseerd?


Euh, neen, deze controls zijn manueel op de Epson.
Lijkt me geen probleem voor de meeste gebruikers eigenlijk, alsof je daar elke dag mee moet prullen...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Teejoo

Citaat van: home@the movies op december 25, 2011, 15:21:02
Bij beide toestellen kan ik mij absoluut niet inbeelden dat iemand hier problemen mee heeft, fluisterstil is een woord dat ik zou durven gebruiken, in 3D gaat de lamp inderdaad op hoge stand met bijhorende hogere snelheid van de ventilator, echter ook dan is het geproduceerde geluid van de ventilator niet iets waar ik zou over vallen.

Groeten

Werner
Mooi! In de zomer kan ik dan de knoop doorhakken.

stellaboy

Citaat van: Matthieu op december 25, 2011, 15:43:23
Was de koffie ook goed? ;D
Effe wekelijks op visite bij Werner, en een filmpje meenemen.

Dus, de meesten vinden de Sony VW95 net te duur.
Wil je de automatische cover of dat extra brightness dan is de Epson dus perfect. ;)
Is de Epson's zoom,- lensshift en focus toch gemotoriseerd?
Is dat aangepast in de productie?

Waar heb jij The Incredibles 3D vandaan Werner?
Deze wil ik hebben.

Nee,het was niet the incredibles maar een animatiefilm van Megamind

Da-lite

Citaat van: 112 op december 25, 2011, 13:43:06


Ik beheers het HT-jargon niet zo goed als menig forumlid, mede omdat ik technisch niet enorm onderlegd ben, dus ik waag me niet aan een al te diepgaande beschrijving. Ik had me wel al uitvoerig georienteerd en wilde op basis hiervan gisteren ook vooral de Sony's en de Epson ten opzichte van elkaar zien. Mijn specifieke wens - in een nieuwbouw HT-ruimte van circa 8,50 meter x 6,50 meter (een totaal donkere "batcave") - is om op een scherm van 3.00 meter breed te projecteren .




@112

Dat is een grote batcave die je gaat realiseren , veel succes met de bouw van je cave .
Welkom op het forum , en nog veel leesplezier hier .

Mvg
Henri ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Da-lite

Citaat van: yoho op december 25, 2011, 12:31:17
na deze shootout is het voor mij eigenlijk nog een beetje een twijfelgeval, ik zou deze projector willen integreren in mijn living. Daarbij speelt ook de waf factor een beetje een rol , epson is namelijk in witte uitvoering verkrijgbaar en kost dan 300 € minder dan de hw30. Kwa beeld vind ik de sony een net iets filmischer beeld met iets betere blacklevel, als het van mij afhangt een sony hw30, als het van mijn vrouw afhangt een epson. Ik moet ook nog kabels trekken naar de projector, de epson is dan ook weer met wireless hdmi en werkt volgens werner goed. motion drive oftewel FI is iets beter op epson, maar na een tijdje op de sony te kijken let je hier eigenlijk ook minder op. Epson is meer flexibel in plaatsing met grotere shifts en ook gemotoriseerde lens. Dus twijfel , twijfel en nog eens twijfel, een projector komt er hier zeker in 2012, maar epson of sony hw 30 , daar ben ik eigenlijk nog niet uit. Ik ben ook naar de beurs in utopolis Mechelen geweest en had daar een volledig verkeerd beeld opgedaan van de sony hw30 en de epson9000 , vond deze projectors daar eigenlijk vele malen minder presteren, dan de top die daar alles wegspeelde nl de vw95. Zij hadden daar dan ook de focus volledig gelegd op de vw95 deze was ook gecalibreerd en shermvullend op een 21:9 scherm, de hw30 was niet schermvullend en ook niet gecalibreerd dacht ik, de epson gaf toen voor mij een wat mindere "black level look" in 2D , na deze shootout heb ik daar eigenlijk een volledig ander beeld op gekregen.
Ik zal er nog eens een goed nachtje over slapen.
Groetjes

Speciaal voor de wederhelften die liever een witte zien hangen   :D
Zo kan je misschien toch voor de HW 30 kiezen , want die bestaat ook in het wit !
Ik wist het zelf ook niet dat de HW 30 in het wit bestond , maar ik zag het net op een duitse site .

Ik probeer er een afbeelding van bij te plaatsen .

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4