interesse voor shoot out JVC X30, Sony HW30,VW95, Optoma HD83??

Gestart door home@the movies, november 27, 2011, 13:08:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

home@the movies

Hi,

Iedereen die de laatste weken het forum en de verschillende reviews een beetje volgt heeft al wel opgemerkt dat de kwaliteit van de verschillende nieuwe projectoren zeer dicht tegen elkaar aanleunen.
Zoals een van onze forumgenoten ook reeds aanhaalde in een ander toppic, is de keuze voor een bepaald merk of type op dit moment meestal afhankelijk van persoonlijke smaak en het al dan niet leuk vinden van een aantal snufjes meer of minder op een bepaald toestel.
Enerzijds is het natuurlijk goed nieuws dat de kwaliteit zo dicht op elkaar zit, anderzijds maakt het er de keuze ook niet makkelijker op.

Vandaar de vraag of er genoeg interesse bestaat om eventueel een shoot out te organiseren tussen de Sony HW30, Sony VW90, JVCX30, Optoma HD83 en mocht hij er al zijn de Epson TW9000.

Aangezien het hier over behoorlijk wat toestellen gaat kan ik niet anders dan dit eventueel te spreiden over onze twee demo ruimtes, alle projectoren in één ruimte krijgen waar ook nog mensen moeten staan is gewoon praktisch niet mogelijk.
De ruimtes liggen amper 10 meter uit elkaar maar je gaat dus even je geheugen moeten laten werken om een vergelijk te kunnen maken tussen de toestellen in de ene en de toestellen in de andere ruimte.
Als dit echt een bezwaar is dan wil ik dat graag van jullie horen, een shoot out organiseren vraagt toch wel behoorlijk wat werk en dan wil ik er wel zeker van zijn dat niemand eventueel problemen heeft met de manier waarop één en ander is opgesteld.

Geef gerust jullie mening en opmerkingen, indien er genoeg interesse bestaat tracht ik dit zo snel mogelijk op touw te zetten, mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een systeem met voorinschrijvingen en verschillende sessies na elkaar om alles een beetje overzichtelijk en comfortabel te houden

Met vriendelijke groeten.

Werner
Home@the movies/Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be



williams

Hoi Werner gezien ik de sessie bij Grobi gemist hebt, heb ik wel interesse om te komen kijken bij Cinedream ,het ligt er alleen aan op welke dag het is.

Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Hi,

Ik laat dit berichtje even een weekje staan en kijk dan even om te bepalen op welk tijdstip het kan doorgaan, in ieder geval al bedankt voor je reactie en interesse.

DVDmartinDVD

heel leuk om dit eens mee te maken, alleen in het weekend zou het voormij goed zijn.

Intresse is naar de:

JVC X70R
Sony VW95 ( beperkte lensshift, is dus nog onzeker)
Epson 9000
Epson R4000

Heb nu zelf de Epson TW-5500 , dus het verschil hiermee moet wel groot zijn.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Pieter-Jan

Hey Werner,

Afhankelijk van de datum heb ik uiteraard ook interesse in een shootout, dus laat maar weten ... ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Matthieu

Ik zou graag zien de:
Epson TW9000
JVC X30
Sony HW30
Optoma HD83
Deze lijken me een eerlijk prijs vs kwaliteits verhouding hebben.
De Sony VW95 is natuurlijk een hogere klasse wat het ongezien al beter gaat doen.

Bij mij thuis zal deze VW95 niet tot zijn recht komen, en betaal ik bijna het dubbele voor iets wat niet zichtbaar zal zijn.
Mijn plafond in de huiskamer is wit en zo is mijn vloer.
Mijn muren zijn lichtblauw.
Ik heb me dus al neergelegd bij de goedkopere klasse.

jasjenl

Alhoewel ik geen plannen heb op korte termijn heb om mijn TW5000 te vervangen zou een dergelijke shootout me wel interessant lijken om een keer bij te wonen, mits er de nieuwe Epson modellen bij zouden zitten. Jammer alleen dat het vanuit Doetinchem zo'n eind rijden is :(
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ccpl

...laat weten wanneer Werner... we (m'n broer en ikzelf) proberen zeker eens langs te komen vanuit het verre Westvlaanderen...

ddejonge

Citaat van: Matthieu op november 27, 2011, 14:36:27
Ik zou graag zien de:
Epson TW9000
JVC X30
Sony HW30
Optoma HD83
Deze lijken me een eerlijk prijs vs kwaliteits verhouding hebben.
+1
Momenteel hebben we nog een oudje (Benq PE7700) die volgend jaar vervangen gaat worden door een van de bovenstaande beamers. Ik ben heel benieuwd deze upgrades de plaatjes gaan neerzetten.
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

texmurphy68

I'm game!!! Count me in! Ja, gaaf! Eindelijk! en meer....
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

jvanhambelgium

Count me in!

Wil binnen enkele weken het scherm vastleggen en dan de projector ... HW30 is een goede kanshebber alvast...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Da-lite

Hi Werner ,

Idem hier , de sessie bij Grobi heb ik niet gehaald , dus deze sessie wil ik zeker meepikken .
Laat die datum maar komen ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

HTip

Een kennis van mij is bezig met een dedicated ruimte en is op zoek naar welk beeld hem het best bevalt. Zal hem eens polsen en bovendien vind ik het natuurlijk ook zelf leuk om mee te maken. Met name de onderlinge performance in 2D ben ik benieuwd naar. Op de beurs gaven sommige beamers 3D weer en dat was wat moeilijker vergelijken.

Ik hoor de datum wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tjobbie

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

john2910

Mischien is het ook wat om de Mitsubishi hc 7800 toe te voegen als hij er dan is ;)

Matthieu



treky22

Waar zou dit te doen zijn ?
Ikzelf woon in Eindhoven.

In de planning voor 2012 zit een upgrade van mijn huidige beamer.
Nu een Optoma H78DC3. De HD83 vind ikzelf een mooie opvolger  :smile:
Daarom wil ik deze eens in het echt zien.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

jackylee

Ik kom ook.  
Ik kom dan samen met een vriend.

Ben ook wel zeer benieuwd naar de TW9000 en de Pana.
En eigenlijk ook wel naar de TW6000/TW5900 want ik vraag me af hoe groot het verschil is tov van de hi end modellen.

home@the movies

Hi iedereen,

Meer dan voldoende belangstelling denk ik om iets te organiseren, rest er ons nog een datum te bepalen en daar begint het moeilijke gedeelte.

Ik vermoed dat de meesten onder jullie de voorkeur geven aan een weekend, echter ik heb enkel zaterdag 24 december nog vrij staan in mijn agenda, voor mij op zich geen probleem maar ik weet niet of jullie dat zien zitten?

De laatste week van December is ook nog wel mogelijk op weekdagen, enkel Maandag is niet mogelijk geef gerust even jullie voorkeur door.

met een beetje geluk hebben we volgende week ook onze Epson TW9000 in demo hangen, dan is het lijstje dus SONY VW95, SONY HW30, Optoma HD83, Mitsubishi 9000 en JVCX3.
Lijkt mij een zeer leuke vergelijking tussen deze toestellen.

Groeten

Werner


digitalboy

Citaat van: Matthieu op november 27, 2011, 14:36:27
Ik zou graag zien de:
Epson TW9000
JVC X30
Sony HW30
Optoma HD83
Deze lijken me een eerlijk prijs vs kwaliteits verhouding hebben.
De Sony VW95 is natuurlijk een hogere klasse wat het ongezien al beter gaat doen.

Bij mij thuis zal deze VW95 niet tot zijn recht komen, en betaal ik bijna het dubbele voor iets wat niet zichtbaar zal zijn.
Mijn plafond in de huiskamer is wit en zo is mijn vloer.
Mijn muren zijn lichtblauw.
Ik heb me dus al neergelegd bij de goedkopere klasse.

Je kunt ook de black diamond kopen heb je minder last van je witte plafond
dan komt de vw95 wel tot zn recht toch?

Matthieu

Ja, maar de oprolbare versie blijft nog een paar maanden weg.
En dan maar afwachten hoe goed deze dan is.
Had anders wel zo gaaf geweest.

treky22

Heb je trouwens voor 3D een speciaal scherm nodig ?
Ik heb nu een Kingpin CES210
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB