verzekering van audio apparatuur

Gestart door BOUBOU, november 11, 2003, 12:52:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowdy

Een inbreker neemt goederen mee wat gemakkelijk te dragen is, zoals tablet, smartphone, fotocamera. Zorg dat het niet op een gemakkelijk zichtbaar plek ligt. Hij /zij woont in een straal binnen 3 kilometer van je woning.

Peerless Monster

Heb aantal keer gehoord dat wat de inbreker niet mee kan nemen uit zijn handen laat vallen of express de drivers van de speakers doorsnijdt. Gewoon om nog meer boef te zijn.
Zo ben ik wel eens paar Mission 753 freedom misgelopen... of het was een goede smoes  :nopompom:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy

#77
Mijn mening: smoes.
Luidsprekers zijn groot en zwaar.
Een boef neemt mee wat hij gemakkelijk kan meenemen / dragen en goed verhandelbaar is.

Kjelt

Ouder dan 5 jaar.....
Laatst in kenniskring meegemaakt, verzekering keert de geschatte dagwaarde uit tenzij je bewijzen hebt dat het speciale kostbare apparatuur betreft.

Dan kun je nog de nieuwwaarde verzekeren maar de verzekering kijkt naar de ouderdom en schrijft behoorlijk wat af over de jaren.
Je wilt dit goed navragen of een speciale verzekering afsluiten en de waarde laten taxeren door een erkend taxateur als je speciale kostbare retro audio apparatuur hebt want je kunt gewoon fluiten naar je centen.

Laan

Ach, als je ziet wat een nieuw apparaat afschrijft als je het uit de doos hebt gehaald valt het nog mee. 5 jaar nieuwwaarde is een geschenk denk ik dan.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

denoontje

Heb het ook maar even bij de verzekeringsman neergelegd.

75% is ouder dan 8 jaar (audio, video en fotoapparatuur en eigen pc zoo ). Meestal voor gereduceerde prijs of 2e hand gekocht.
bedenk ik dat de de 4k disken en nog een kast met cd's niet eens heb meegenomen  :-\
Schrok trouwens ook wat kabels gekost hebben als je ook dat optelt.

denoontje

Citaat van: Rowdy op mei 12, 2024, 17:20:46Mijn mening: smoes.
Luidsprekers zijn groot en zwaar.
Een boef neemt mee wat hij gemakkelijk kan meenemen / dragen en goed verhandelbaar is.

dat denk ik ook, zie hem nog niet met mijn ht speakerset sjouwen...echter mbt brand is dat een ander issue. Maar dat risico is wellicht weer lager in te schatten.

denoontje

Citaat van: Peerless Monster op mei 12, 2024, 17:14:02Heb aantal keer gehoord dat wat de inbreker niet mee kan nemen uit zijn handen laat vallen of express de drivers van de speakers doorsnijdt. Gewoon om nog meer boef te zijn.
Zo ben ik wel eens paar Mission 753 freedom misgelopen... of het was een goede smoes  :nopompom:
klopt wellicht wel, na inbraak hier lag mijn audio rek van de ht volledig omver....

denoontje

Citaat van: Rowdy op mei 12, 2024, 17:10:05Een inbreker neemt goederen mee wat gemakkelijk te dragen is, zoals tablet, smartphone, fotocamera. Zorg dat het niet op een gemakkelijk zichtbaar plek ligt. Hij /zij woont in een straal binnen 3 kilometer van je woning.

dan zal ik op het platteland gaan wonen met 1 buur op die afstand, weten we waar we moeten zoeken  :tongue2:  :tongue2:  ;D  ;D  ;D

Peerless Monster

Citaat van: denoontje op mei 14, 2024, 18:08:12klopt wellicht wel, na inbraak hier lag mijn audio rek van de ht volledig omver....

Gefrustreerde personen denk ik omdat ze het niet mee kunnen nemen of zo. Of jaloers.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy

Citaat van: denoontje op mei 14, 2024, 18:09:12dan zal ik op het platteland gaan wonen met 1 buur op die afstand, weten we waar we moeten zoeken  :tongue2:  :tongue2:  ;D  ;D  ;D
De afstand van binnen een straal van 3 kilometer is wat ze zeggen op de MBV cursus.

Mediator

3km straal gaat nergens over. En natuurlijk zal ook dat voorkomen. Er is in Nederland ook genoeg sprake van mobiel banditisme. Alle dorpen en steden aan de snelweg. Op die manier jatten ze en rijden ze via de snelweg en zijn zo foetsie. En inbrekers lezen ook kranten. Vinden ze dat ze ergens niet moeten zijn dan slaan ze dat over. Nederland is groot genoeg.

Kjelt

#87
Er is anders net een 90+ jarige man overvallen en ze hebben een 500kg  zware brandkast meegenomen.
Ik weet niet wat die eindversterkers wegen....

https://www.ed.nl/waalre/vader-92-van-ine-overvallen-en-beroofd-van-loodzware-brandkast-van-500-kilo-dieven-zijn-6-5-uur-bezig-echt-een-heel-laffe-streek~a52bcb19/

brt

Vooral die laatste 5 woorden in die titel, pfff
click bait
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Wanneer ik er even op Google, kom ik al snel tot een wat meer genuanceerde uitkomst; er zijn gelegenheidsinbrekers, die hebben vaak snel geld nodig, willen snel hun slag slaan, die zijn vaak jong, hebben vaak een verslaving, breken in op relatief korte afstand van hun verblijf, vaak in eigen woonplaats. Daar kennen ze de omgeving en de vluchtroutes.
Daarnaast zijn er meer professionele inbrekers, die hebben steevast een groter werkgebied en gaan gedurende hun ronde vaak meerdere panden binnen.

Citaat van: Rowdy op mei 14, 2024, 19:12:53De afstand van binnen een straal van 3 kilometer is wat ze zeggen op de MBV cursus.

Citaat van: Mediator op mei 14, 2024, 22:23:153km straal gaat nergens over. En natuurlijk zal ook dat voorkomen. Er is in Nederland ook genoeg sprake van mobiel banditisme. Alle dorpen en steden aan de snelweg. Op die manier jatten ze en rijden ze via de snelweg en zijn zo foetsie. En inbrekers lezen ook kranten. Vinden ze dat ze ergens niet moeten zijn dan slaan ze dat over. Nederland is groot genoeg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Ik hoef niet te Googlen Xander32. Ik was jarenlang kind aan huis en vice versa bij de Politie voor de aanpak van allerhande criminaliteit. Ik snap dus ook niet dat het in dit topic niet gaat over 'voorkomen is beter dan genezen'.

Xander32

Je hebt dan vast de nodige tips 👍🏻

Citaat van: Mediator op mei 15, 2024, 07:39:27Ik hoef niet te Googlen Xander32. Ik was jarenlang kind aan huis en vice versa bij de Politie voor de aanpak van allerhande criminaliteit. Ik snap dus ook niet dat het in dit topic niet gaat over 'voorkomen is beter dan genezen'.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

#92
1. Geef op social media niet aan wanneer je op vakantie gaat of dat je op dat moment op vakantie bent.
2. Zorg dat je huis beter beveiligd is dan dat van je buren. Vooral bij wat oudere huizen zie ik nog steeds hang en sluitwerk waarbij een inbreker in 29 seconden achter je voordeur (of achterdeur) staat.
3.Ik kom geregeld langs huizen waarbij je zo 'van voor naar achter kijkt'. Vooral als het schemert of donker is kun je dan heel makkelijk zien waar er al dan niet iemand thuis is. Laat dus ook een lampje aan als je niet thuis bent om dieven op een verkeert been te zetten of in ieder geval twijfel te zaaien.
4.plak geen briefjes op de deur dat je weg bent en dat een pakketje bij de buren bezorgd kan worden.
5.Ja het mag. Bel 112 als je een verdachte situatie ziet. De Politie reageert er echt op, tenminste in de regio waar ik werk.
6. Hou waardevolle spullen uit zicht. Je hebt ook inbraken waar ze bewust uit zijn op je spullen en dus meer moeite doen om binnen te komen. Als inbrekers willen komen ze praktisch overal binnen.
7.En natuurlijk iets dat wij niet doen. Doe je ramen en deuren dicht, ook als je even weg bent. In sommige dorpen is het nog gewoon dat je zo achterom kunt lopen, soms sluiten mensen niet af omdat ze maar even weg zijn, en soms zit een voordeur niet op slot omdat hij alleen wordt dichtgegooid.

En nog maar even een leuk filmpje om jullie te vermaken.



Kjelt

Citaat van: brt op mei 14, 2024, 22:38:35Vooral die laatste 5 woorden in die titel, pfff
click bait
Familie van een vriend van mij , niets met clickbait te maken. De beste man durft niet meer in zijn eigen woning te slapen.

brt

Citaat van: Kjelt op mei 15, 2024, 09:19:13Familie van een vriend van mij , niets met clickbait te maken. De beste man durft niet meer in zijn eigen woning te slapen.

Die titel zet extra aan op effectbejag (emotie, verontwaardiging) en is in die hoedanigheid wel clickbait.
Daarmee zeg ik niet dat het niet erg is voor die man, maar het nieuws wordt niet bepaald 'neutraal' gebracht, de krant is uit op sensatie.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kjelt

Citaat van: brt op mei 15, 2024, 09:55:40Die titel zet extra aan op effectbejag (emotie, verontwaardiging) en is in die hoedanigheid wel clickbait.
Daarmee zeg ik niet dat het niet erg is voor die man, maar het nieuws wordt niet bepaald 'neutraal' gebracht, de krant is uit op sensatie.
Alle kranten zijn uit op sensatie. Het punt is en blijft dat er tuig rondloopt die mensen een pasr uur gijzelen om vervolgens rustig hun huis leeg te halen zelfs voorwerpen van meerdere honderden kg's. Thats it, niets meer niets minder. Doe er je voordeel mee, open niet de deur voor iedereen.

brt

Citaat van: Kjelt op mei 15, 2024, 11:04:14Alle kranten zijn uit op sensatie. Het punt is en blijft dat er tuig rondloopt die mensen een pasr uur gijzelen om vervolgens rustig hun huis leeg te halen zelfs voorwerpen van meerdere honderden kg's. Thats it, niets meer niets minder. Doe er je voordeel mee, open niet de deur voor iedereen.

Ik ken genoeg kranten die het nieuws feitelijker brengen, en niet op de emotie inspelen of voor sensatie gaan, maar dat is een andere discussie.

Verder uiteraard helemaal eens met jouw punt dat het goed is om alert en voorbereid te zijn en dat er helaas veel mensen met minder prettige intenties rondlopen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Dank  :thumbs-up:

Het leest als zijnde allemaal vanzelfsprekendheden, maar in de praktijk zal het zelfs op deze punten vaak nog fout gaan.

Citaat van: Mediator op mei 15, 2024, 08:17:331. Geef op social media niet aan wanneer je op vakantie gaat of dat je op dat moment op vakantie bent.
2. Zorg dat je huis beter beveiligd is dan dat van je buren. Vooral bij wat oudere huizen zie ik nog steeds hang en sluitwerk waarbij een inbreker in 29 seconden achter je voordeur (of achterdeur) staat.
3.Ik kom geregeld langs huizen waarbij je zo 'van voor naar achter kijkt'. Vooral als het schemert of donker is kun je dan heel makkelijk zien waar er al dan niet iemand thuis is. Laat dus ook een lampje aan als je niet thuis bent om dieven op een verkeert been te zetten of in ieder geval twijfel te zaaien.
4.plak geen briefjes op de deur dat je weg bent en dat een pakketje bij de buren bezorgd kan worden.
5.Ja het mag. Bel 112 als je een verdachte situatie ziet. De Politie reageert er echt op, tenminste in de regio waar ik werk.
6. Hou waardevolle spullen uit zicht. Je hebt ook inbraken waar ze bewust uit zijn op je spullen en dus meer moeite doen om binnen te komen. Als inbrekers willen komen ze praktisch overal binnen.
7.En natuurlijk iets dat wij niet doen. Doe je ramen en deuren dicht, ook als je even weg bent. In sommige dorpen is het nog gewoon dat je zo achterom kunt lopen, soms sluiten mensen niet af omdat ze maar even weg zijn, en soms zit een voordeur niet op slot omdat hij alleen wordt dichtgegooid.

En nog maar even een leuk filmpje om jullie te vermaken.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Vanzelfsprekende dingen.
De keer dat hier dik 40 jaar geleden is ingebroken werd met een breekijzer de achterdeur opengebroken met een forse beschadiging. Binnen was 1 ding van waarde dat makkelijk mee te nemen was, een fotocamera.
Die is dus gejat en verder zijn wat dingen vernield zoals een suikerbus omdat er niet meer te vinden was.

Momenteel camera bewaking dus elke boef staat geregistreerd en geluidsalarm dus ze hebben erg weinig tijd om te roven. En ik leg voor tuig interessante dingen altijd al buiten zicht.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

De verzekering heeft indertijd dagwaarde van de camera uitgekeerd en vervangingswaarde voor de beschadiging aan de woning.
Voor audiospullen zal het een probleem zijn met de dingen die ik hier heb staan. Ik vraag me ten zeerste af of ze voor een ouwetje waarvoor je nu 2000 moet bieden om een kans te maken meer dan 100 vergoed krijgt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right