Nieuwe luidsprekers: keuze gemaakt.

Gestart door Streamz, oktober 24, 2011, 21:30:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Streamz

Op luidsprekergebied niet echt. Daar ga ik in januari mee verder. Of eigenlijk: nadat alle andere zaken zijn afgehandeld. Het streaming probleem gelukkig nu opgelost, nu het meubel nog ontvangen. Dus kan ik hopelijk al mijn aandacht weer op luidsprekers richten in januari. 

Raphie

owh, was het er dus eigenlijk nog geen tijd voor?  :popcorn:  :D
JBL PRX Power!

RonK.

Je zou ook eens het volgende merk in overweging kunnen nemen;

audiovector

Type;  si3 super, signature of si3 Avantgarde Arreté


Een Deense speaker met een zeer open en neutraal karakter, diepe bas en volume.

http://www.audiovector.com/s3intro.html

Streamz

Audiovector? Ken ik niet, de beschrijving op de site klinkt iig wel goed. Enig idee waar ik ze kan beluisteren?


Citaat van: Raphie op december 11, 2011, 10:22:04
owh, was het er dus eigenlijk nog geen tijd voor?  :popcorn:  :D
LOL. Tja, soms komen er andere zaken tussendoor. En ik kan me er gewoon niet toe zetten om te beginnen aan een zoektocht als ik weet dat er een paar zaken nog niet afgehandeld zijn.

kippekop

Elac, Pioneer en Audiovector zijn voor mij de drie speakermerken die er de laatste jaren voor mij het meeste uitspringen, en zeker de toplijn van Elac. Het Duitse Adam is ook echt heel erg mooi, zeker op buizen.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

RonK.

Citaat van: Streamz op december 11, 2011, 12:49:10
Audiovector? Ken ik niet, de beschrijving op de site klinkt iig wel goed. Enig idee waar ik ze kan beluisteren?


http://www.tophifi.nl/audiovector/audiovec_index.php?link=dealers

Het is een aanbeveling deze mee te nemen in je zoektocht, zeker gezien de wensen die je hebt.


Audiovector maar zeer mooie speakers  O0

anopeet

Ik hoop wel dat je ook de Quad's een keer heb gehoord in je eigen luisterruimte......want dat is echt de enige manier!! en liefst een paar weken lang, ikzelf zou nog wel eens een paar Klipsch Hoorn's thuis willen proberen, als je het over groot geluid hebt.... O0

Streamz

Wat ik van Quad gehoord heb, kon me niet bekoren. Te ingetogen. Het is wel jaren geleden trouwens.

Enne, Kli..Klis..Klip.., ik krijg het m'n smoel niet uit, gaat 'm dus niet worden.  :devil:

Ben ook benieuwd naar Neat, de beschrijvingen op inet hebben m'n interesse gewekt, met name de Ultimatum serie. Nog nooit gehoord, dus geen idee wat ik kan verwachten.
Aangezien het meubel echt een gebed zonder einde wordt, ga ik in januari toch beginnen met winkelbezoeken en luistersessies.


vanzomereng

Ik zelf heb ca. 1 jaar geleden SF Liuto,s (Black) gekocht bij de Hifiwinkel (vlak  bij mij op de hoek)
M.b.t. de keuze heeft ook het uiterlijk een belangrijke rol meegespeeld.

De Liuto,s zijn wel wat "feller" dan wat ik gebruikelijk van SF gewend ben maar niettemin  :wub:

Welke luidspreker je ook in aanmerking zou kunnen nemen is de nieuwe Naim Ovator S400.
Deze is redelijk makkelijk te plaatsen.
Ik heb deze speaker gehoord en het klinkt gewoon zeer aanstekelijk, levendig etc..
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roelov

Citaat van: VANZOMERENG op december 28, 2011, 12:07:59
Ik zelf heb ca. 1 jaar geleden SF Liuto,s (Black) gekocht bij de Hifiwinkel (vlak  bij mij op de hoek)
M.b.t. de keuze heeft ook het uiterlijk een belangrijke rol meegespeeld.

De Liuto,s zijn wel wat "feller" dan wat ik gebruikelijk van SF gewend ben maar niettemin  :wub:

Welke luidspreker je ook in aanmerking zou kunnen nemen is de nieuwe Naim Ovator S400.
Deze is redelijk makkelijk te plaatsen.
Ik heb deze speaker gehoord en het klinkt gewoon zeer aanstekelijk, levendig etc..


en dat is een gesloten systeem.... Er worden er dus nog wel degelijk gemaakt.

Streamz

De eerste afspraak is ingepland. Eerste suggestie van de winkel was niet de luidsprekers vervangen, maar de versterker. Ok, wellicht ook een goede aanpak, waarom niet eigenlijk. En uiteindelijk gaat het om de goede combi tussen luidsprekers en versterker (en bon uiteraard) 
Er zal nu een Naim set (of 2) klaarstaan, bestaande uit voor/eind en Ovators. Ben benieuwd.




Poldo

Citaat van: Streamz op januari 11, 2012, 21:05:31
De eerste afspraak is ingepland. Eerste suggestie van de winkel was niet de luidsprekers vervangen, maar de versterker. Ok, wellicht ook een goede aanpak, waarom niet eigenlijk. En uiteindelijk gaat het om de goede combi tussen luidsprekers en versterker (en bon uiteraard) 
Er zal nu een Naim set (of 2) klaarstaan, bestaande uit voor/eind en Ovators. Ben benieuwd.





Leuk! Waar ga je luisteren?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Xander32

Citaat van: Streamz op januari 11, 2012, 21:05:31
De eerste afspraak is ingepland. Eerste suggestie van de winkel was niet de luidsprekers vervangen, maar de versterker. Ok, wellicht ook een goede aanpak, waarom niet eigenlijk. En uiteindelijk gaat het om de goede combi tussen luidsprekers en versterker (en bon uiteraard) 
Er zal nu een Naim set (of 2) klaarstaan, bestaande uit voor/eind en Ovators. Ben benieuwd.
Een combi die ik zelf ook graag wil gaan beluisteren, ben dan ook benieuwd naar jouw bevindingen na afloop.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Streamz

Concerto in Amsterdam. Met de voornaamste reden dat ze en paar merken hebben waar ik nieuwsgierig naar ben. Naast Naim hebben ze ook PMC en Neat.

Bas Akkerman

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, want dat telt! Alle adviezen hier zijn leuk, maar het gaat erom wat jij ervaart. Neem je trouwens je eigen luidsprekers ook mee om een vergelijk te kunnen maken? Denk namelijk echt dat je het eerder in de versterhoek zal vinden dan veranderen van luidsprekers.
Veel plezier alvast!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Streamz

Nee, dit is puur om een eerste indruk op te doen. En uiteindelijk gaat het erom hoe het bij mij thuis klinkt, niet zozeer hoe mijn huidige componenten in een andere ruimte doen.

Streamz

Zo, dat was zeker niet verkeerd.

Langere versie:
Gisteren op advies van Concerto uitgebreid naar twee versterkers wezen luisteren. Beide gecombineerd met Naim Ovator S600's. Of dit de juiste weg is, weet ik nog niet. Ik laat me gewoon adviseren en verrassen.

Als eerste was de NAC252/NAP300 combi aan de beurt. De bron was een streaming Naim, type weet ik niet meer. 
De eerste indruk was dat dit een geluidsbeeld produceerde wat in lijn is met wat ik gewend ben. Groot verschil was de luisterpositie, in de winkel zat ik veel dichter op de luidsprekers dan thuis. En in een kleinere ruimte, eigenlijk was de ruimte ook te klein voor de Ovator's.

De tweede set was de Supernaim met aparte voeding en een Naim CD speler als bron.
Tot slot dezelfde nummers afgespeeld met de CD speler op de NAC252/NAP300 om de verschillen tussen de voor/eind en de geintegreerde versterker te onderzoeken.
Overigens, muziek en luistervolgorde en de laatstgenoemde test heb ik zelf bedacht.

Als eerste dus de voor/eind combi. Doordat het geluidsbeeld zo overeenkomt, waren de verschillen op het eerste gehoor niet echt duidelijk. Althans, Als je goed luistert, kon je het er wel uithalen, maar dat is voor mij niet genoeg. Wil ik een set van >6 keer de prijs van m'n huidige setup interessant vinden, moet ik direct het idee hebben dat deze beter is.
En dat gebeurde. Niet bij alle gespeelde nummers, wat tevens aangeeft dat sommige opnames gewoon zelf de beperkende factor zijn.

De grootste verschillen zitten in het midhoog; meer dan dat ik nu gewend ben. En overduidelijk: noten starten en stoppen direct. Waarschijnlijk is dit de oorzaak waarom het over het algemeen sneller klonk dat wat ik gewend ben. De definitie van instrumenten en stemmen was ook veel beter.


Een paar opvallende bevindingen:
I can't write lefthanded - John Legend and The Roots (cover van Bill Withers). Op zich geen lekker opgenomen CD. Maar dit nummer liet duidelijk horen dat de stemmen veel beter gedefinieerd waren dan wat ik gewend ben.
Blue Jeans - Lana del Rey. Dit nummer zorgde voor de grootste openbaring. Veel meer diepte, meer galm, en liet duidelijk de verschillen horen in hoe de snaren van de gitaar werden bespeeld.
Instant Street - dEUS. Tja, daar ging het een beetje mis, het midhoog zorgde ervoor dat dit nummer niet prettig om naar te luisteren was. 

De verschillen tussen de geintegreerde en voor/eindcombi waren makkelijk te horen: de Supernat is minder gedefinieerd, met name in het laag en ook in het midhoog.
De voor/eind combi klinkt ook rustiger. Conclusie: beter op alle fronten. Maar leuker? Daar ben ik nog niet uit. En de factor 4 prijsverschil is gewoon groot. Wat aangeeft dat de Supernait vergeleken met de voor/eindcombi veel waar voor je geld biedt. De fun van de Supernait, gecombineerd met de betere (laag)definitie zou ideaal zijn.   


Ik begon dit draadje met een zoektocht naar luidsprekers. Welk deel is toe te schrijven aan de luidsprekers is moeilijk te beoordelen. 
Wil ik daarachter komen, wordt het toch thuis proberen. Al met al een goede kennismaking met Naim, en staat zeker op m'n "verder te onderzoeken" lijstje.   




Bas Akkerman

Leuk om je bevindingen te lezen. Het is me alleen niet duidelijk of je beschrijvingen van de nummers met de voor-/eindversterker zijn of met de SuperNait.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Streamz

De eerste twee heb ik op beide beluisterd. dEUS alleen op de voor/eind combi.
Daarnaast enkele nummers alleen op de voor/eind.

Former member 78

Citaat van: Streamz op januari 15, 2012, 16:10:27
De eerste twee heb ik op beide beluisterd. dEUS alleen op de voor/eind combi.
Daarnaast enkele nummers alleen op de voor/eind.

Euh ???

Poldo

Wel zonde dat je die t +a heb gekocht anders was de superunity van naim een mooie optie geweest.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Streamz

Want? Niets mis met de T+A hoor. Ik heb nu 1 luistersessie gehad, nog lang geen bestelling geplaatst.


Citaat van: ArjanR1 op januari 19, 2012, 06:30:38
Euh ???

Ik zal 'm even helemaal uitschrijven:
Citaat van: Streamz op januari 15, 2012, 16:10:27
Van het lijstje van 3 nummers zoals ik die heb gepost op January 15, 2012, 10:14:43 heb ik de eerste twee nummers op beide sets beluisterd. dEUS alleen op de voor/eind combi.
Daarnaast enkele andere nummers, die ik dus niet heb opgeschreven in mijn post van January 15, 2012, 10:14:43 alleen op de voor/eind.

Duidelijk?

Poldo

Citaat van: Streamz op januari 19, 2012, 14:11:45
Want? Niets mis met de T+A hoor. Ik heb nu 1 luistersessie gehad, nog lang geen bestelling geplaatst.


Oke, ik dacht dat je problemen had met de T + A? Voordeel van de Naim is dat je slechts 1 behuizing hebt, streamer/versterker in 1.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Streamz

Als ik dat wilde, had ik ook de Music Receiver van T+A kunnen kiezen. Je kan veel zeggen van T+A maar ze waren echt wel voorlopers op dit gebied, Linn, Naim etc kwamen veel later met streaming systemen op de markt.

De problemen met T+A streamer zijn inmiddels opgelost. Het apparaat is prima, echter het bedrijf en de support blijken niet van deze tijd te zijn. Zeer vreemd eigenlijk, gezien het feit wat ik hierboven schreef. 
Hoe support ook kan: J.River heeft z'n software aangepast, om de T+A goed te laten functioneren. In 2 weken tijd van probleemdefinitie tot een werkende patch. Over meedenken gesproken.

on topic: wellicht zaterdag maar eens een volgende winkel bezoeken. Kijken wat zij voor ideeën hebben.

paaj

Het ontwerpprincipe van Wilson Benesch past ook goed bij je wensen denk ik, weinig kastkleuring dus relatief makkelijk plaatsbaar, goede ruimtelijkheid en speelt lekker met Naim. Misschien eens langs bij BBEG? Die hebben daarnaast ook nog Sonus Fabers staan, dus dan kun je een mooi vergelijk laten opzetten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3