Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Ik heb geen idee wat het is, maar Amarra krijg ik gewoon niet aan de praat. De App deed al moeilijk tijdens de installatie. Er is blijkbaar contact tussen een server en het Amarra programma. Tijdens het installeren duurde het heel erg lang voordat er contact was, en aangeven dat het om een trail ging duurde nog langer en is een aantal keren niet goed gegaan. Ik vind het niet erg om zaken te moeten instellen e.d. maar als een programma al niet goed wil installeren, houd het voor mij snel op. Amarra en Pure Music zijn dus gewist van de Mac Mini HD en Audirvana draait al een poosje prima. Gelukkig vind ik het ook mooier spelen dan Pure Music. 
In het OS heb ik spotlight en notification center uitgezet, en ik ben nog op jacht naar andere zaken die kunnen worden uitgezet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Peerless Monster

Pure music is ook echt een draak van een applicatie. Om op hoog niveau te dpelen erg leuk, maar om de zoveel tijd problemen te hebben is gewoon drama...

Wat kost deze software?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Eddye

Inderdaad en ik vind Audirvana niet onderdoen voor Pure Music.
59euro, ex BTW. Dus 72euro met.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Leentje

Hey Eddye, geweldige set heb je staan zeg :clapping: en mooie strakke opgeruimde inrichting.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Eddye

Devialet 200

Eddye

Het is alsof je op je wenken bedient wordt :)
Audirvana 1.5 is uit. Eens kijken of ik vanavond tijd heb om het te proberen. Anders zal dat in de loop van de week wel lukken.
Devialet 200

weust

Nice! Ook weer eens op inlezen dus.

Gisteravond heb ik van Thierry (Devialet) nog een antwoord terug gekregen op mijn Air2 vraag.
Het is alleen nog maar een Virtual Sound Card. Op zich niets mis mee natuurlijk, maar ga nu wel testen met puur iTunes, en de combinatie iTunes en Audirvana.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Alle 3 (P.M. Amarra en Audirvana) hebben een trail van 15 dagen, waarbij de app wel volledig functioneert.
Devialet 200

weust

Daarom, maar gezien prijs en stabiliteit onderling houd ik het wel bij Audirvana.
Die heb ik al eens eerder getest en beviel prima.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Amarra is wel goedkoper, maar die heb ik niet kunnen testen. Ook al zo buggy als het maar kan.  :nowink:
Devialet 200

Eddye

Vorige week heb ik een aantal meters Canare 4S8 en 4S11 besteld (voor de prijs hoef je het niet te laten :)). Vrijdag zijn die binnengekomen, en van het weekend heb ik de twee kabels aan de tand gevoeld. Mijns inziens past de 4S8 beter in mijn set dan de 4S11. De 4S8 heb ik dan ook bi-wire afgemonteerd, om deze in te zetten in de set.

Ook ben ik nog steeds bezig met het (softwarematig) tweaken van de Mac Mini, inmiddels zijn zaken als spotlight en notificationcenter permanent uitgeschakeld. Ik had een ebook gekocht met tips wat eigenlijk een klein beetje zonde van het geld is. Met goed zoeken en logisch nadenken kom je op dezelfde tweaks uit.
Qua geluid zijn het telkens heek erg kleine verbeteringen, tikje meer detailering hier, tikje strakker laag enzovoorts. Misschien dat het op betere sets meer hoorbaar is. Ik vermoed dat het spelen met in de instellingen van Audirvana meer gaat brengen. De komende tijd ga ik dus daar induiken.
Misschien dat ik deze of volgende maand toch een SSD schijf in de Mac Mini ga zetten, maar ik zit ook te twijfelen om te upgraden naar een Asynchrone USB DAC. Dat laatste zou  in theorie het meeste kwa geluidsverandering moeten brengen (het is altijd maar afwachten of het een verbetering is...).
Devialet 200

quattronl

Lekker bezig Eddy!

Hoor van meerdere goede verhalen over de 4S8.
Dat maakt mij toch wel weer nieuwsgierig natuurlijk :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op juli  1, 2013, 08:56:40
Lekker bezig Eddy!

Hoor van meerdere goede verhalen over de 4S8.
Dat maakt mij toch wel weer nieuwsgierig natuurlijk :)

Ik heb 2 lengtes 4S11 over, proberen?
Devialet 200

Martin!!!

Als ik zie wat voor stappen Yamaha RXV (Jan) met zijn MM heeft gemaakt dan valt er nog zeer veel uit te halen, boeiend project....  :pompom: :clapping:
mainly British stuff

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: Martin!!! op juli  1, 2013, 08:59:14
Als ik zie wat voor stappen Yamaha RXV (Jan) met zijn MM heeft gemaakt dan valt er nog zeer veel uit te halen, boeiend project....  :pompom: :clapping:
Dat heb ik ook met veel interesse gevolgd. Ik weet alleen niet of ik zover wil gaan. Alleen al dat plaatje wat er onder zit bij Jan is, vind ik, heel erg aan de prijs. Het moet allemaal wel in verhouding blijven :)

Devialet 200

weust

Wat is het idee achter het uitschakelen van Spotlight en de notificationcenter?
Als je ze niet nodig hebt kunnen ze idd uit, maar hoe het audio beter gaat laten klinken ontgaat in volledig. Het is immers alleen een software proces. Gebruik je het niet, dan reageert het ook nergens op.

Eddye

Citaat van: weust op juli  1, 2013, 09:27:14
Wat is het idee achter het uitschakelen van Spotlight en de notificationcenter?
Als je ze niet nodig hebt kunnen ze idd uit, maar hoe het audio beter gaat laten klinken ontgaat in volledig. Het is immers alleen een software proces. Gebruik je het niet, dan reageert het ook nergens op.
Spotlight indexeert onder andere alle bestanden, wanneer je muziek aan het luisteren bent wil je niet dat dan de indexatie start, want dat kost weer resources. Notificationcenter reageert op allerlei zaken en zal dus een piek in belasting geven op het moment dat je dat niet wilt. Hoorbaar? ach. misschien heeft het meer van doen met verwachting....
zie.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134733.0

Vraag aan jou, weust: hoe ga jij je mac aansluiten op de Devialet? Via dat AIR systeem of via USB?
Devialet 200

weust

De belasting op een quad core process (gewoon dat je die hebt?) zal echt minimaal zijn, het aantal I/O's ook.
Zal dus meer tussen de oren zitten ;)

Ik zal 'm met AIR2 gebruiken. Anders heeft de streamer in de Devialet weinig nut.

Eddye

Citaat van: weust op juli  1, 2013, 09:41:56
De belasting op een quad core process (gewoon dat je die hebt?) zal echt minimaal zijn, het aantal I/O's ook.
Zal dus meer tussen de oren zitten ;)

Ik zal 'm met AIR2 gebruiken. Anders heeft de streamer in de Devialet weinig nut.
Het zit 'm allemaal tussen de oren, natuurlijk :)
Buiten dat het echt hele kleine tweaks zijn is het gewoon leuk ermee bezig te zijn. Ik leer wat meer over OSX, en dat is sowieso al een plus wat mij betreft.

Vind je dat dan weer niet zonde van de DAC die er in zit? Die is ook erg goed, heb ik gelezen.
Devialet 200

weust

De DAC gebruik ik wel met de optische ingang voor de console, en coax ingang voor de blu-ray speler enzo.
En eventueel jaren 80 Philips CD speler voor de heb :)

Eddye

Citaat van: weust op juli  1, 2013, 09:47:13
De DAC gebruik ik wel met de optische ingang voor de console, en coax ingang voor de blu-ray speler enzo.
En eventueel jaren 80 Philips CD speler voor de heb :)
Cool. Ik blijf het een heel erg mooi apparaat vinden, die Devialet. Om te zien, vanwege de mogelijkheden, vanwege het vermogen, alles. Het is dat ik een nieuwe badkamer wil....
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op juli  1, 2013, 09:50:02
Cool. Ik blijf het een heel erg mooi apparaat vinden, die Devialet. Om te zien, vanwege de mogelijkheden, vanwege het vermogen, alles. Het is dat ik een nieuwe badkamer wil....
Natuurlijk wel met een geïntegreerde homecinema  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juli  1, 2013, 10:12:04
Natuurlijk wel met een geïntegreerde homecinema  ;D.
LOL, ben al tevreden met warm en koud stromend water :D
Nee, helaas heb ik een dure smaak (is me verteld), dus en een badkamer en een Devialet zit er denk ik niet in.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op juli  1, 2013, 10:14:03
LOL, ben al tevreden met warm en koud stromend water :D
Nee, helaas heb ik een dure smaak (is me verteld), dus en een badkamer en een Devialet zit er denk ik niet in.
Een badkamer is een ruimte welke voor mij iig. ook een stuk comfort aan een huis kan toevoegen en daarmee een stukje welbevinden. Het draagt voor mij bij aan het al dan niet prettig wonen. En als je het een beetje neutraal weet te houden is het nog een relatief goede investering ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT