Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 15:42:35
Mijn kabel is ook vd Hul (verzilverd CS122 Hybride). De leenkabel is van Xander32 en is een koperen Canare.
... met alle respect, maar die betreffende VdH vind ik echt een gedrocht van een kabel; een scherp, aangezet hoog en een rommelig aangezet laag ... het zelfde effect wat vroegah het knopje Loudness op een versterker deed ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2013, 20:38:42
... met alle respect, maar die betreffende VdH vind ik echt een gedrocht van een kabel; een scherp, aangezet hoog en een rommelig aangezet laag ... het zelfde effect wat vroegah het knopje Loudness op een versterker deed ...
Ja.

Maar dat zeg ik nu, omdat ik nu beter weet. Deze heb ik op advies gekocht, toen ik niet wist dat het zo heel veel verschil kon maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 20:41:59
Ja.

Maar dat zeg ik nu, omdat ik nu beter weet. Deze heb ik op advies gekocht, toen ik niet wist dat het zo heel veel verschil kon maken.
Dat is mij net zo vergaan hoor :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 20:47:06
Leuk he, zo'n forum :D
Voor mij is het al wat langer terug; 1998. Op advies van de dealer toen ...

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2013, 20:48:34
Voor mij is het al wat langer terug; 1998. Op advies van de dealer toen ...
Toen was het iets moeilijker informatie vergaren. Waarschijnlijk het meeste via hifibladen?
Pas 15 jaar terug en toch een heel andere wereld.
Devialet 200

weust

Na wat gekloot heb ik XLD zo goed als werkend zoals ik dat wil.
Output directory was even uitvogelen. Bleek in de filename opbouw te zitten (werken met / voor de directories en verder met de %codes).
Rip nog wel naar twee formaten wat ook prima gaat in combinatie met de filename opbouw.

XLD lijkt alleen niet altijd de preferences goed weer te geven en te gebruiken.
Maar dat moet ik nog uitzoeken.

Net een paar nieuw binnen gekomen CD's geripped en dat ging best goed.
Inclusief AccurateRip voor sommige albums.

Flac directory is verwijderd :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Nice, je laat er geen gras over groeien, weust. Ik heb de laatste check nog niet gedaan. Ik kon even niet meer wachten met het vergelijken tussen P.M. Audirvana en Amarra. Ik heb gelukkig ruimte zat, dus het staat niet in de weg. Morgenavond ga ik naar quattronl voor de BOTW, dus ik denk dat het pas dit weekend wordt voordat die share weggehaald wordt.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 20:53:28
Toen was het iets moeilijker informatie vergaren. Waarschijnlijk het meeste via hifibladen?
Pas 15 jaar terug en toch een heel andere wereld.
... ik had idd. enige info vanuit bladen en ik heb toen veelvuldig geluisterd bij betreffende dealer (Obbink in de Achterhoek).
Naar zuilen van Mission en Tannoy. En toen las ik een test over B&W CDM7se, daar waren ze lyrisch over. De dealer kreeg deze toen ook binnen en deze declasseerden de reeds door mij beluisterde speakers van andere merken.

Ben toen voor die B&W`s gegaan, ic.m. met een Marantz PM78 en een CD 67 OSE, die waren toen net uit. Dat betrof mijn eerste serieuze set. Bijeen gespaard middels krantenwijk en zaterdagbaantjes. Heb veel plezier gehad van die set.

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2013, 21:08:04
... ik had idd. enige info vanuit bladen en ik heb toen veelvuldig geluisterd bij betreffende dealer (Obbink in de Achterhoek).
Naar zuilen van Mission en Tannoy. En toen las ik een test over B&W CDM7se, daar waren ze lyrisch over. De dealer kreeg deze toen ook binnen en deze declasseerden de reeds door mij beluisterde speakers van andere merken.

Ben toen voor die B&W`s gegaan, ic.m. met een Marantz PM78 en een CD 67 OSE, die waren toen net uit. Dat betrof mijn eerste serieuze set. Bijeen gespaard middels krantenwijk en zaterdagbaantjes. Heb veel plezier gehad van die set.
Tja, dan kom ik net kijken in stereoland, wat het overigens niet minder leuk maakt.
Devialet 200

weust

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 21:03:16
Nice, je laat er geen gras over groeien, weust. Ik heb de laatste check nog niet gedaan. Ik kon even niet meer wachten met het vergelijken tussen P.M. Audirvana en Amarra. Ik heb gelukkig ruimte zat, dus het staat niet in de weg. Morgenavond ga ik naar quattronl voor de BOTW, dus ik denk dat het pas dit weekend wordt voordat die share weggehaald wordt.

Neuh, maar werkt ook prima. Beiden zijn lossless en worden door de SBT ondersteund.
En aiff binnen iTunes wat ik toch wil gebruiken zodra ik de Devialet heb.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Maar goed dat ik de FLAC's nog niet heb weggegooid, ik was mijn Klassiek map vergeten te converteren. :nopompom: dat mag ik dus morgen nog even doen. Gisteren de BOTW bij quattronl afgeleverd en even een uurtje geluisterd, maar ook hij gaat veel plezier hebben van deze voeding. Gelijk mijn QED interlinks mee teruggenomen. Deze zitten nu weer tussen mijn eigen DAC en Pre.
Ik heb ook een korte vergelijk van Audirvana en Pure Music, waarbij ik wat steekwoorden heb opgeschreven.
Audirvana:
- Snel
- Beetje Analitisch
- Details

Pure Music
- Flow
- Muzikaal
- Minder details
- 'Lui'

Op dit moment 'wint' Audirvana, maar ik ga nog meer vergelijken, ook mer Amarra.
Devialet 200

weust

Best een prijsverschil, 59 tegenover 107 Euro.

Eddye

Citaat van: weust op mei 31, 2013, 21:18:21
Best een prijsverschil, 59 tegenover 107 Euro.
Weet je dat ik daar nog niet op heb gelet.... Welke is duurder?
Devialet 200

weust

Eddye

Citaat van: weust op mei 31, 2013, 21:20:37
Pure Music.
Audirvana wins  :clapping:
Zelf als Pure Music niet zo enorm buggy zou zijn zou Audirvana het bij mij winnen, maar ik moet nog luisteren met Amarra, die hifi versie is ook iets van 59€
Devialet 200

weust

http://www.sonicstudio.com/amarra/amarraproducts

Als ik de verschillen zo lees tussen de Amarra Hifi en Amarra (USD 49.95 of USD 189) dan heb ik het idee dat Audirvana meer kan dan Amarra Hifi, en dan met name de cache play die interessant is.

Puur op basis van de verschillen zou ik voor Audirvana gaan.

Eddye

Citaat van: weust op mei 31, 2013, 21:35:21
http://www.sonicstudio.com/amarra/amarraproducts

Als ik de verschillen zo lees tussen de Amarra Hifi en Amarra (USD 49.95 of USD 189) dan heb ik het idee dat Audirvana meer kan dan Amarra Hifi, en dan met name de cache play die interessant is.

Puur op basis van de verschillen zou ik voor Audirvana gaan.
Wat ik op computeraudiophile heb gelezen schijnt de Amarra engine sinds versie 2.5 enorm goed te zijn, maar Audirvana komt binnenkort met 1.5....
Devialet 200

weust

Ik moet er nog op inlezen. Althans, met de huidige versies.

Eddye

Is dat voor jou nog van belang? Ik neem toch aan dat je nog binnen te krijgen Devi de bestanden zelf streamed?
Devialet 200

weust

Klopt. Alleen vind ik het virtual soundcard gebeuren wat vaag.
Toen ik Thierry afgelopen zondag sprak, gaf hij ook aan dat de Air2 software (dus met de virtual soundcard) bit perfect ondersteund.
Dat zou dan, volgens mij, betekenen dat de media word gedecodeerd op de computer, en dan pas via de virtual soundcard naar de Devialet gaat.

Ik stelde wel de vraag of de Devialet nog steeds de media decodeert, en dus alleen de mediafile gestreamed krijgt vanuit een library op de computer, maar kreeg daar niet helemaal een lekker antwoord op.
Denk dat onze vertalingen niet helemaal lekker liepen op dat moment.
Wel wil ik er nog een mail over sturen en een ja/nee antwoord krijgen.

Het liefst koop ik natuurlijk geen extra software in geval van de Devialet.

Eddye

Moet je een app installeren op je computer voordat je naar de Devialet kan streamen?
Ik sta daar echt een beetje van te kijken. Ik zou verwachten dat het UPnP of DLNA compatible zou zijn.
Aan de andere kant, als het daardoor beter/mooier wordt weergegeven is dat het ook wel waard. UPnP en zeker DLNA is ook niet alles.
Devialet 200

weust

Devialet heeft zijn eigen manier van werken, en gebruikt daar zijn Air software voor.

Ik heb net een bericht ingetypt via de Devialet site.
Now we wait :)

Eddye

Uiteindelijk gaat het om hoe het klinkt :)
Devialet 200

weust