Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 27, 2013, 22:33:17
Wtf?
Of heeft rfi/emi van de draaiende delen invloed op de geluidskaart oid?
Ik heb het alleen gelezen. Het schijnt te maken te hebben met het stroomverbruik.
Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 06:24:41
... In jouw Apple omgeving kan ik mij die keuze voorstellen.
Het leek mij ook logischer om het zo te doen. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik de FLAC's ga deleten of niet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 06:55:09
Ik heb het alleen gelezen. Het schijnt te maken te hebben met het stroomverbruik. Het leek mij ook logischer om het zo te doen. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik de FLAC's ga deleten of niet.
Tja, deleten ... Ik zou, indien het leed te overzien valt, zelf wel doen; alles in eenzelfde format.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik zat ook even te twijfelen om alles naar ALAC om te zetten, maar voor mijn hi-res flacs zou ik dan alsnog een extern programma nodig hebben om de proxy bestanden mee aan te maken.
Dus ik laat het lekker bij flac voor nu.

AIFF ondersteund wel metadata wat interessant is, dus daar wil ik nog wel naar kijken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 07:33:15
Tja, deleten ... Ik zou, indien het leed te overzien valt, zelf wel doen; alles in eenzelfde format.
Aan de ene kant is het zonde om alles dubbel te hebben, en je moet 2 share onderhouden. De andere kant is, dat schijfruimte nu erg goedkoop is, en ik heb er genoeg van. Ik twijfel.
Citaat van: weust op mei 28, 2013, 07:36:55
Ik zat ook even te twijfelen om alles naar ALAC om te zetten, maar voor mijn hi-res flacs zou ik dan alsnog een extern programma nodig hebben om de proxy bestanden mee aan te maken.
Dus ik laat het lekker bij flac voor nu.

AIFF ondersteund wel metadata wat interessant is, dus daar wil ik nog wel naar kijken.

Ik zal ook te twijfelen tussen ALAC en AIFF. Dat was snel weggenomen toen ik las dat AIFF inderdaad metadata ondersteunt en dat je hi-res FLAC makkelijk kan omzetten naar AIFF. http://www.computeraudiophile.com/ biedt veel info.
AIFF bestanden zijn wel groter dan ALAC, maar mijn eigen geripte FLAC zijn ook groot, ik ripte met de laagste compressie factor.

Vanavond nog ongeveer 1 uurtje en dan is alles omgezet.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

AIFF is hetzelfde als WAV, zonder in details te gaan, dus ongecomprimeerd.
Als je FLAC niet comprimeerde zal dat ongeveer even groot zijn.

Net even een snelle T&T gedaan met xAct. Decoden naar aiff ging prima, maar Jambers dat ie alles wat je in de lijst gooit in één directory gooit. Directory structuur word dus niet gehandhaafd, waardoor je eigenlijk album voor album moet doen.
Beetje jammer als je net 300 albums geripped hebt naar flac...

Hi-res ging ook prima. Een nummer geprobeerd en iTunes speelt het prima af.
Ook een mix album (gapless dus) geprobeerd, en iTunes speelt dus vlekkeloos af.
Las namelijk ergens dat aiff geen gapless ondersteund. Moet dus vanavond nog wel even testen met de SBT of het daar ook goed gaat, of dat ik eventueel achteraf nog de gapless tag moet aanzetten.

En wat jammer is, is dat flac geen Album Artist tag ondersteund (wist ik al) waardoor mix albums een grote bende word als je binnen iTunes op album selecteerd.
Heb je ineens 48 artiesten met hetzelfde album...
Is snel aan te passen natuurlijk, maar kost weer extra tijd.

Anyways, als de gapless test op de SBT goed gaat, dan ga ik wel over van flac naar aiff.
Scheelt mij, zeker straks met de Devialet, een hoop gedoe uiteindelijk.
Zeker omdat ik iTunes met de album weergave erg mooi vind werken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 08:34:59
AIFF is hetzelfde als WAV, zonder in details te gaan, dus ongecomprimeerd.
Als je FLAC niet comprimeerde zal dat ongeveer even groot zijn.

Net even een snelle T&T gedaan met xAct. Decoden naar aiff ging prima, maar Jambers dat ie alles wat je in de lijst gooit in één directory gooit. Directory structuur word dus niet gehandhaafd, waardoor je eigenlijk album voor album moet doen.
Beetje jammer als je net 300 albums geripped hebt naar flac...

Hi-res ging ook prima. Een nummer geprobeerd en iTunes speelt het prima af.
Ook een mix album (gapless dus) geprobeerd, en iTunes speelt dus vlekkeloos af.
Las namelijk ergens dat aiff geen gapless ondersteund. Moet dus vanavond nog wel even testen met de SBT of het daar ook goed gaat, of dat ik eventueel achteraf nog de gapless tag moet aanzetten.

En wat jammer is, is dat flac geen Album Artist tag ondersteund (wist ik al) waardoor mix albums een grote bende word als je binnen iTunes op album selecteerd.
Heb je ineens 48 artiesten met hetzelfde album...
Is snel aan te passen natuurlijk, maar kost weer extra tijd.

Anyways, als de gapless test op de SBT goed gaat, dan ga ik wel over van flac naar aiff.
Scheelt mij, zeker straks met de Devialet, een hoop gedoe uiteindelijk.
Zeker omdat ik iTunes met de album weergave erg mooi vind werken.
Met XLD heb je de mogelijkheid de directorystructuur te handhaven.
Ik heb het gisteren ook in stappen gedaan, gewoon omdat ik toch een oogje in het zeil wil houden. Een album of 20 in een keer, even checken (Als XLD een cue file ziet, conferteerd hij de map 2x, dat zal wel ergens een setting zijn, dat soort foutjes), en dan de volgende reeks.
Devialet 200

weust

Dan ga ik XLD iig nog even bekijken.
Scheelt weer een stap.

Eddye

Inderdaad.
Ik zal vanavond even voor je kijken welke instelling dat is. Ik kan nu wel iets uit m'n hoofd gaan roepen, maar dan zit ik misschien mis.
Devialet 200

Maro

Hifi was vroeger zo simpel. Ik ben een beetje de weg aan het kwijtraken als ik sommige topics doorlees de laatste tijd.. :turn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Heb je gezien wat er allemaal bij een platenspeler komt kijken, daar vind ik dit simpel bij.... :D
Devialet 200

Maro

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 19:12:25
Heb je gezien wat er allemaal bij een platenspeler komt kijken, daar vind ik dit simpel bij.... :D

Dat is ook weer waar... :nopompom:   :D  Ik stream the simple way: PC->Flac->LMS->SBT->MF-M1-A->Pre   :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op mei 28, 2013, 19:14:44
Dat is ook weer waar... :nopompom:   :D  Ik stream the simple way: PC->Flac->LMS->SBT->MF-M1-A->Pre   :-X
AIFF(op de NAS) -> iTunes/P.M.(Mac Mini) -> Metrum -> Pre. Net zo eenvoudig toch? En een groot deel is hobby vanwege het uitzoeken van een heel aantal zaken, zoals bestandsformaten, iTunes, extra apps, netwerk, DACs en ga zo maar door.
Devialet 200

AndreC

Citaat van: Maro op mei 28, 2013, 19:14:44

Nas - SR7007 en klaar.  :yawnee:

Vanmiddag even dire straits live 1994 1 op 1 copy van vinyl.
Kwaliteit 192 kHz, je weet niet wat je meemaakt, per file ong. 500mb.
In 1 woord geweldig  :worship:
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Eddye

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 19:28:44
Nas - SR7007 en klaar.  :yawnee:

Vanmiddag even dire straits live 1994 1 op 1 copy van vinyl.
Kwaliteit 192 kHz, je weet niet wat je meemaakt, per file ong. 500mb.
In 1 woord geweldig  :worship:
Yep, weet ik wel, been there, done that. Wat mij betreft geeft dat niet de kwaliteit en gebruiksgemak wat ik wil. Het zal ongetwijfeld in de 7007 iets beter zijn dan in mijn 7005, maar dan nog is het niet wat ik zoek voor muziek.
Devialet 200

AndreC

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 19:42:25
Yep, weet ik wel, been there, done that. Wat mij betreft geeft dat niet de kwaliteit en gebruiksgemak wat ik wil. Het zal ongetwijfeld in de 7007 iets beter zijn dan in mijn 7005, maar dan nog is het niet wat ik zoek voor muziek.

Het is allemaal waar trek je de grens en waar ben je tevreden mee.

Ik vind de set voor voorlopig meer dan goed, geen externe DAC of op papier nog een betere streamer of weet ik veel.
Alles simpel in 1 apparaat heeft ook weer wat.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+

Eddye

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 19:54:15
Het is allemaal waar trek je de grens en waar ben je tevreden mee.

Ik vind de set voor voorlopig meer dan goed, geen externe DAC of op papier nog een betere streamer of weet ik veel.
Alles simpel in 1 apparaat heeft ook weer wat.
Helemaal waar, maar let maar op, het gaat toch een keer kriebelen...
Devialet 200

AndreC

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 19:57:52
Helemaal waar, maar let maar op, het gaat toch een keer kriebelen...

Als het begint te kriebelen roep ik mijn vrouw wel even  ;)

weust

Aiff gapless via SBT gaat prima :)
Weer een stap dichterbij!

Eddye

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 20:08:39
Aiff gapless via SBT gaat prima :)
Weer een stap dichterbij!
En de Album-Artist tag ook. In ieder geval in iTunes.
XLD al gedownload?
Devialet 200

Eddye

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 20:03:31
Als het begint te kriebelen roep ik mijn vrouw wel even  ;)
Waarop zij terugroept dat de 'boxen kleiner moeten'  :sarcasm:
Devialet 200

weust

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 20:13:29
En de Album-Artist tag ook. In ieder geval in iTunes.
XLD al gedownload?

Maar die Album Artist moet je dan wel zelf opgeven neem ik aan, in XLD?

Ik heb XLD gedownload en kort geprobeerd. Zo nog even mee verder gaan.

Eddye

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 20:45:40
Maar die Album Artist moet je dan wel zelf opgeven neem ik aan, in XLD?

Ik heb XLD gedownload en kort geprobeerd. Zo nog even mee verder gaan.
Ik had de tag in iTunes aangepast...
Devialet 200

weust

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 20:57:57
Ik had de tag in iTunes aangepast...

Ah, nu snap ik je laatste zin.
Met rippen zal het wel lukken iig. Althans, met Phile Audio dan.

Eddye

Alles is nu omgezet naar AIFF. morgen nog even controleren of echt alles goed is en ik niets vergeten ben. Als alles klopt worden de FLAC files weggegooid en de networkshare opgeheven. Dan kan ik ook eindelijk gaan vergelijken tussen Pure Music en Audirvana.

Tussendoor heb ik wat quick and dirty foto's genomen. De opstelling is weer iets gewijzigd (voor degene die al een keer zijn geweest). De luidsprekers staan dichter bij elkaar en niet meer ingedraaid.

Overzicht:

Mac Mini:

Mac, DAC en Pre/EV:
Devialet 200

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302