Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

W.Otter

gaat helemaal goed komen! tussen het werk door en de klusjes thuis is er vast nog wel eens wat tijd over om even te tweaken.
er stond trouwens een rdg1520 op MP. Maar ik denk dat je nu wel even klaar bent met de upgrades ;) heel veel plezier ervan!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Ik ben er inmiddels achter dat ik niet de enige ben met een het spotify probleem. Op het slimdevices forum staat een draadje over de plugin waarin het probleem wordt besproken. Helaas nog geen oplossing :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Citaat van: W.Otter op mei 13, 2013, 09:22:09
gaat helemaal goed komen! tussen het werk door en de klusjes thuis is er vast nog wel eens wat tijd over om even te tweaken.
er stond trouwens een rdg1520 op MP. Maar ik denk dat je nu wel even klaar bent met de upgrades ;) heel veel plezier ervan!
Volgens mij ben ik inderdaad klaar :)

Ik ga nog wel naar een aantal dingen luisteren, maar dat komt later allemaal wel :)
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200

W.Otter

als je de cm9's weg doet mij even berichten  ;) lijken me wel leuke rears  :D

Eddye

Citaat van: W.Otter op mei 13, 2013, 09:31:58
als je de cm9's weg doet mij even berichten  ;) lijken me wel leuke rears  :D
Heb je nog geld over, dan?
Devialet 200

W.Otter

denk niet dat je ze heel snel van de baan doet want het zijn geweldige luidsprekers  :hehe: ik moet eerst een nieuwe tv + meubel  :D

Eddye

Ik doe ze voorlopig inderdaad niet weg :)
Devialet 200

weust

Citaat van: quattronl op mei 13, 2013, 08:55:24
Ik word nu toch wel benieuwd naar die QED kabels...

Houd er rekening mee dat het prijsverschil 15 Euro is.
Als in de QED is/was 15 Euro duurder destijds dan wat de Emotiva/RU Connected nu kosten.

Het is dus echt geen top of the bill kabel, beluister dus ook puur deze twee tegen elkaar.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

quattronl

Een whopping 15,-?  :o
Denk dat Bruin dat wel kan lijen ;)

Met echt dure kabels heb ik toch weinig. Dan wordt het ook niet leuk meer (voor de portemonnee).
Ik bedoel: Eddye heeft al gemerkt dat de ook niet echt heel dure W&M een behoorlijk verschil kan maken met zijn ook niet echt low-budget Oehlbach kabel.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 13, 2013, 12:42:21
Een whopping 15,-?  :o
Denk dat Bruin dat wel kan lijen ;)

Met echt dure kabels heb ik toch weinig. Dan wordt het ook niet leuk meer (voor de portemonnee).
Ik bedoel: Eddye heeft al gemerkt dat de ook niet echt heel dure W&M een behoorlijk verschil kan maken met zijn ook niet echt low-budget Oehlbach kabel.
VD Hul :)
Devialet 200

quattronl

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 12:43:11
VD Hul :)
Haha, terwijl ik Oehlbach tikte dacht ik...hmmm...was het wel Oehlbach?
Vd Hull dus.
In ieder geval een bekende naam in kabel-land.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Vandaag nogmaals geprobeert spotify op de squeezebox weer aan de gang te krijgen, maar het geeft geen krimp. Zelfde probleem, wel connectie maken enzo, totale stilte bij afspelen. Dus heb ik maar de vrij radicale stap genomen om LMS van mijn NAS te verwijderen. In plaats daarvan heb ik het op mijn iMac geinstalleerd en laten wijzen naar het muziekvolume op de NAS. Zonder overdrijven echt in 5 minuten gepiept. Ook de standaard Spotify-plugin geinstalleerd in plaats van de 3rd party. Dit werkt ook weer goed :pompom:

Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het een heel stuk sneller is. Muziek start nu direct, zonder pauze, ook de hi-res muziek (dat ging eerst met wat horten en stoten). Wanneer er een nieuwe NAS komt zal ik weer eens gaan kijken of ik LMS terug op de NAS zet. Dit draait weer lekker in ieder geval.
Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 18:49:10
Vandaag nogmaals geprobeert spotify op de squeezebox weer aan de gang te krijgen, maar het geeft geen krimp. Zelfde probleem, wel connectie maken enzo, totale stilte bij afspelen. Dus heb ik maar de vrij radicale stap genomen om LMS van mijn NAS te verwijderen. In plaats daarvan heb ik het op mijn iMac geinstalleerd en laten wijzen naar het muziekvolume op de NAS. Zonder overdrijven echt in 5 minuten gepiept. Ook de standaard Spotify-plugin geinstalleerd in plaats van de 3rd party. Dit werkt ook weer goed :pompom:

Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het een heel stuk sneller is. Muziek start nu direct, zonder pauze, ook de hi-res muziek (dat ging eerst met wat horten en stoten). Wanneer er een nieuwe NAS komt zal ik weer eens gaan kijken of ik LMS terug op de NAS zet. Dit draait weer lekker in ieder geval.

Welke versie van LMS staat er nu op?
mainly British stuff

Eddye

Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 22:05:56
Versie 7.7.2 voor OSX

Dat is de laatste versie toch?  Ga je die niet op je NAS installeren?
mainly British stuff

Eddye

Ja, dat is de laatste versie. Voorlopig laat ik het maar op mijn Mac draaien, dat is sneller dan op dat oude NASje.
Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 14, 2013, 07:03:20
Ja, dat is de laatste versie. Voorlopig laat ik het maar op mijn Mac draaien, dat is sneller dan op dat oude NASje.

;D
mainly British stuff

Xander32

Gisteren zou ik samen met hare maje enig tuinonderhoud gaan plegen, maar neerslag was daarin de spelbreker, zucht ...  :angel:

Op het forum zag ik dat Eddy online was; ik zou altijd nog een keer bij hem langs gaan. Nu dan maar een spontane actie? Snel middels PM contact gezocht en gevonden en een uurtje later stond ik al bij hem in zijn prachtige appartement.

Daar stond zijn set, bestaande uit een fraaie Rotel PRE en EV, welke met software werden gevoed door de welbekende SBT, die zijn stream ontving vanaf een NAS en deze weer uitvoerde richting de Rotel combi via de pas verworven Metrum DAC. Als weergevers heeft Eddy er een paar in hoogglans zwart stralende B&W CM9 staan. Dat zijn echt volwassen zuilspeakers, een volwaardig driewegsysteem, met o.a. de voor B&W zo kenmerkende gele middriver.

De ruimte waarin de set staat te spelen is smaakvol aangekleed, maar bestaat uit veel harde materialen, hetgeen bij mij de alarmbellen deed rinkelen inzake de akoestiek; wat gaat dit brengen  ??? ¿ Maar al snel bleek dat mijn onrust ongegrond was; de set speelde, gevoed met heel diverse software welke echt niet allemaal hoogwaardig was betreft resolutie/opnamekwaliteit, continue stressvrij, gecontroleerd, alles is aanwezig. Niets dat er uitsprong, niets dat zich negatief openbaarde. Een allemansvriend waar naar het uren achtereen ontspannen luisteren is :thumbs-up:.

Echter, daarin zit juist voor mijn persoonlijke smaak/voorkeur een verbeterpunt; het is voor mijn persoonlijke smaak ietwat te relaxed, te “gewoontjes” … Mijn voorkeur gaat uit naar een set met wat meer pit en levendigheid, wat meer eigen karakter. Maar dat geeft veel meer aan over mijn persoonlijke voorkeur dan over deze prachtige set. En ik besef mij maar al te goed dat het courante karakter van de set, voor velen juist een duidelijke pre zal betekenen. Want al met al heb ik een leuke middag gehad, waarbij ik heb genoten van de muziek. En daar is de set ook voor bedoeld!

De set in steekwoorden (lees; mijn ervaren van ...):
* het geluid staat volkomen los van de speakers, m.n. tussen de speakers,
* het stereobeeld heeft een goede breedte en hoogte maar de diepte is wat beperkt (dat ondanks de jaloersmakende vrije opstelling v.d. speakers),
* tonaliteit; alles is aanwezig, niets dat de rust verstoord, al heb ik de mids als enigszins teruggetrokken ervaren,
* super gebruikersvriendelijk; met de Ipad op schoot alle software binnen handbereik.

Extraatje; daar ik hoogte had gekregen van Eddy`s zijn speurtocht naar andere speakerkabels, had ik mijn Canare 4s8 meegebracht. Gedurende een korte tijd hebben wij geluisterd of deze een verschil bracht t.o.v. de door Eddy gebruikte W&M; Eddy viel daar al direct een wat toegenomen bass- partij op, daarnaast viel mij een ietwat meer uitgesproken mid en detaillering op. De Canare is bij Eddy achtergebleven, zodat zij nog wat nader kunnen kennismaken 8).

Nog een kritische kanttekening: allicht is het mogelijk om mister parkiet van een afstandsbediening te voorzien, opdat diens volume is te dempen. Deze probeerde met alles wat die in zich had de geluidinstallatie te overtreffen :D.

Eddy bedankt voor jouw gastvrije ontvangst en de gezellige middag; voor herhaling vatbaar :thumbs-up:!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Mooi verslag Xander32

Kan je nog aangeven (wellicht zeer lastig i.v.m. auditief geheugenverlies  ;) )
wat je ervaren verschillen zijn t.o.v. wat je gehoord heb m.b.t.
- je eigen Ushers
- mijn Focus 260
- de Adammekes Pencillekes
- Harberth M30.1

met hierbij de kanttekening dat de CM9 p/pr  zo 2.500 euro kosten en bovengenoemde boxen duurder zijn
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 11:46:08
Mooi verslag Xander32

- je eigen Ushers
- mijn Focus 260
- Harberth M30.1

met hierbij de kanttekening dat de CM9 p/pr  zo 2.500 euro kosten en bovengenoemde boxen duurder zijn

... ik zal daar mij vanaaf eens over buigen; nu ga ik genieten van het mooie weer!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Leuk verslag, waar ik me prima in kan vinden.  :thumbs-up:
Ik wil wel even iets rechtzetten. De parkiet heeeft zich gisteren nog ingehouden. Het beestje is prima in staat de set, gemakkelijk, te overstemmen met gekrijs :D
Devialet 200

W.Otter

leuk verslag Xander! zo te horen een leuke spontane dag gehad :D
ook leuk dat je de CM9's/Rotel kunt waarderen!

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op mei 19, 2013, 11:46:08
Mooi verslag Xander32

- je eigen Ushers
- mijn Focus 260
- Harberth M30.1

... Vanuit mijn geheugen dat betreft het ervaren van geluid snel vervaagd, is het haast onmogelijk om een vergelijk te maken met alle door jouw genoemde speakers. Daarnaast kost het mij ook teveel tijd om dit op schrift te stellen, dat heb ik er niet voor over ;).

In vergelijk met mijn eigen Ushers(lees eigen set) geven de CM9 meer bassdruk, maar spelen de Ushers betreft detaillering/resolutie en plaatsing echt in een andere klasse. De Ushers hebben meer pit in zich, een meer uitgesproken mid en hoog en klinken daardoor meer levendig.

Een beperkt vergelijk van de Adam en jouw Dyns heb ik reeds gegeven in jouw eigen draadje. Uit bovenstaande vergelijk kan je voorts zelf wel een eigen conclusie trekken aangaande het presteren van de CM9 t.o.v. de overige door jou opgevoerde speakers.

De CM9 betreft m.i. een prettige en fraaie speaker, welke een heel volwassen geluid geeft,
maar speelt wel in een andere (prijs-)klasse dan de door jouw genoemde.
Een 1 op 1 vergelijk is in het licht van diens aanschafprijs m.i. dan ook niet geheel fair.
Iets van appels met peren ...