Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: HTip op mei  1, 2013, 08:44:41
Wat hebben we toch een leuke hobby hé? Het nastreven naar het ultieme geluid binnen je budget is waar we het allemaal voor doen. En dat je dan veel opties hebt is ook nu weer duidelijk. En elke optie is weer afhankelijk van de ander. En zo blijven we lekker bezig ;)

Veel plezier met testen en vergeet niet te genieten... :music:
Genieten van muziek komt zeker goed. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd de TV weer even aangehad....... zelfde show als 33 jaar geleden  :crazy:

Op het ogenblik is het maar goed dat ik een (klein) budget heb. Als ik dat op ga rekken wordt het aantal opties niet meer te overzien.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Citaat van: weust op mei  1, 2013, 08:46:14
Eddy, deze dus http://www.nosminidac.nl/NOS_mini_DAC.html
Het kan zijn dat ik het mis heb hoor. Maar staat mij iets bij dat deze DAC origineel zonder de speciale voeding geleverd werd, maar met een gewone adapterblok.
Ik zat ook al te googlen, maar ik kon geen aparte voeding oid vinden. Maakt ook niet zoveel uit wat mij betreft, ik wil 'm eerst luisteren/testen (als dat van jou mag, natuurlijk)
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Dat mag altijd.
Desnoods spreken we een keer wat af.
Kan ik ook nog mijn luidspreker bekabeling mee nemen als je wilt.
Weer een extra referentiepunt qua bekabeling.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op mei  1, 2013, 09:04:04
Dat mag altijd.
Desnoods spreken we een keer wat af.
Kan ik ook nog mijn luidspreker bekabeling mee nemen als je wilt.
Weer een extra referentiepunt qua bekabeling.
Leuk, we prikken ff een datum. Voor jou als treinreiziger woon ik ideaal ten opzichte van een NS Station.
Devialet 200

weust

Dat had ik begrepen bij R laatst.
Binnenkort maar even afspreken.
Ga nu eerst eens een beetje bij tijds naar mijn werk zien te komen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Vanmiddag is weust samen met zijn DAC, wat interlinks, luidsprekerkabel en wat CD's op bezoek geweest. Om maar meteen met de deur in huis te vallen; weust is zonder DAC en Interlinks huiswaarts gegaan :)

Helaas heb ik ineens geen spotify meer via de squeezebox. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Omdat weust geen spotify gebruiker is, kon hij mij ook niet helpen, dus hebben we dat maar laten liggen. We hebben daarna de DAC aangesloten met mijn interlinks en hard aan het luisteren gegaan. Ook deze DAC heeft een goede invloed op het geluid. Na een paar nummers hebben we de op aanraden van weust de interlinks gewisseld. Dat leverde een weer een ongekende verbetering op, zo eentje waarvan je je wenkbrauwen optrekt. Het geluidsbeeld werd meer open, erg prettig.

Aangemoedigd door deze verbetering, hebben we ook de luidspreker kabels omgewisseld. Met grote spanning geluisterd, maar dat viel wat tegen. Het mooie open geluidsbeeld viel helaas wat dicht. Na een paar nummers aandachtig luisteren, toch weer de W&M's van quattronl ertussen.

Na een verhitte prijsonderhandeling ben ik uiteindelijk toch overstag gegaan en heb ik de DAC gekocht (oftewel, daar waren we zo uit ;)). Very Happy!! :pompom: :pompom: 
Devialet 200

lynch1979

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 18:55:33
Vanmiddag is weust samen met zijn DAC, wat interlinks, luidsprekerkabel en wat CD's op bezoek geweest. Om maar meteen met de deur in huis te vallen; weust is zonder DAC en Interlinks huiswaarts gegaan :)

Helaas heb ik ineens geen spotify meer via de squeezebox. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Omdat weust geen spotify gebruiker is, kon hij mij ook niet helpen, dus hebben we dat maar laten liggen. We hebben daarna de DAC aangesloten met mijn interlinks en hard aan het luisteren gegaan. Ook deze DAC heeft een goede invloed op het geluid. Na een paar nummers hebben we de op aanraden van weust de interlinks gewisseld. Dat leverde een weer een ongekende verbetering op, zo eentje waarvan je je wenkbrauwen optrekt. Het geluidsbeeld werd meer open, erg prettig.

Aangemoedigd door deze verbetering, hebben we ook de luidspreker kabels omgewisseld. Met grote spanning geluisterd, maar dat viel wat tegen. Het mooie open geluidsbeeld viel helaas wat dicht. Na een paar nummers aandachtig luisteren, toch weer de W&M's van quattronl ertussen.

Na een verhitte prijsonderhandeling ben ik uiteindelijk toch overstag gegaan en heb ik de DAC gekocht (oftewel, daar waren we zo uit ;)). Very Happy!! :pompom: :pompom:

Leuk om te horen dat de Metrum Quad Dac je zo goed bevallen is, zo goed zelfs dat Weust nu Dacloos is  ;)

Xander32

... een snelle (ongeplande ¿) upgrade; gefeli.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 18:55:33

Helaas heb ik ineens geen spotify meer via de squeezebox. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Omdat weust geen spotify gebruiker is, kon hij mij ook niet helpen, dus hebben we dat maar laten liggen.

Dat had ik ook toen Weust bij Toolbox 3 op de SBT had gezet.   :sleepy:

Bij pluginns Spotify ergens weer op on zetten....
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: lynch1979 op mei 12, 2013, 19:01:27

Leuk om te horen dat de Metrum Quad Dac je zo goed bevallen is, dat Weust nu Dacloos is  ;)
Ach, weust heeft nog een DAC in z'n receiver ;)
Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 19:03:46
... een snelle (ongeplande ¿) upgrade; gefeli.
Niet helemaal ongeplanned, maar niet verwacht dat ik 'm direct zou kunnen overnemen.
Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 19:05:30
Dat had ik ook toen Weust bij Toolbox 3 op de SBT had gezet.   :sleepy:

Bij pluginns Spotify ergens weer op on zetten....
Was het maar zo simpel, dat heb ik allemaal nagelopen. Het rare is dat er contact is met spotify, je kan zoeken enzo, er wordt album-art vertoont, het lijkt alsof er wordt afgespeeld, maar er komt geen geluid uit. Heel erg vreemd.
Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 19:08:05
Ach, weust heeft nog een DAC in z'n receiver ;)Niet helemaal ongeplanned, maar niet verwacht dat ik 'm direct zou kunnen overnemen.Was het maar zo simpel, dat heb ik allemaal nagelopen. Het rare is dat er contact is met spotify, je kan zoeken enzo, er wordt album-art vertoont, het lijkt alsof er wordt afgespeeld, maar er komt geen geluid uit. Heel erg vreemd.

Je hebt PM
mainly British stuff

quattronl

Zo kijkaan, een Metrum! Gaaf hoor, feli! :pompom:
Als je nou toch een keer mijn kant op komt, wil je dan ook de Metrum meenemen? Ben toch wel erg benieuwd wat die in mijn set doet ;)

Welke IC's had weust meegenomen? En welke had je?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Bas Akkerman

Gaat hard zo! Veel plezier met je aanwinsten Eddy!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 12, 2013, 19:16:49
Zo kijkaan, een Metrum! Gaaf hoor, feli! :pompom:
Als je nou toch een keer mijn kant op komt, wil je dan ook de Metrum meenemen? Ben toch wel erg benieuwd wat die in mijn set doet ;)

Welke IC's had weust meegenomen? En welke had je?
Doe ik!

Ik had al RUconnected. Nu zitten de QED's Performance Audio 1 ertussen
Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2013, 19:40:25
Gaat hard zo! Veel plezier met je aanwinsten Eddy!
Het gaat nu inderdaad hard. Wel heel gaaf dat sommige dingen veel doen, andere heel weinig en weer andere de set gewoon minder laten klinken.
Devialet 200

quattronl

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 19:49:21
Doe ik!
Top! :pompom:
CiteerIk had al RUconnected. Nu zitten de QED's Performance Audio 1
Ah mooi. Ik heb W&M IC's welke me nu ook goed bevallen.

Wat je zegt: hoe kleine zaken als IC soms zulke verrassende resultaten kunnen geven!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 19:08:05
Ach, weust heeft nog een DAC in z'n receiver ;)Niet helemaal ongeplanned, maar niet verwacht dat ik 'm direct zou kunnen overnemen.Was het maar zo simpel, dat heb ik allemaal nagelopen. Het rare is dat er contact is met spotify, je kan zoeken enzo, er wordt album-art vertoont, het lijkt alsof er wordt afgespeeld, maar er komt geen geluid uit. Heel erg vreemd.
... Oeps, je hebt T. toch niet jouw laptop of desktop toevertrouwd :nervous: ... indien ja; sterkte dan!

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 19:59:59
... Oeps, je hebt T. toch niet jouw laptop of desktop toevertrouwd :nervous: ... indien ja; sterkte dan!

:D
Hij heeft in een onbewaakt ogenblik wel even achter mijn Mac gezeten  :nervous:
Devialet 200

weust

Gezien de traagheid in zijn wireless netwerk ga ik de moeite niet eens nemen ;)

Vandaag was een interessante dag bij Eddye.
De luidsprekerkabeltest was apart. De kabels van quatronnl zijn er duidelijk een betere match dan de Vicol. Meer laag vooral.
Na een tijdje luisteren met de Vicol beviel het mij op zich prima, maar wat wij in het begin al meteen opmerkten kwam meteen terug na terug schakeling.

De DAC en de interlinks was weer een ander verhaal.
Nou had ik een tijd teug bij mij thuis al een simpele test gedaan tussen de Emotiva (RU Connected, zelfde fabriek) en de QED kabels, en ik merkte toen dat de QED meer open was dan de geknepen Emotiva kabels.
Bij Eddye had ik dat gevoel meteen weer nadat we de DAC hadden aangesloten met de RU Connected kabels. Weer dat geknepen. Dus na een aantal nummers beluisterd te hebben deze vervangen door de QED.
En meteen was het open, niet meer geknepen. En gelukkig was ik niet de enige die het opmerkte.

Toen nog wat gepraat over wanneer ik van de DAC af wilde gaan, wat voor mij per direct kon omdat ik voorlopig toch met de receiver draai waar een DAC in zit. Opgezocht wat een reële prijs was, geld door Eddye overgemaakt, en ik was een DAC kwijt :)

Mijn dank aan Eddye voor de diverse koeken die zijn verorbert!
Was een gezellige dag.

Eddye

Citaat van: weust op mei 12, 2013, 22:12:54
Gezien de traagheid in zijn wireless netwerk ga ik de moeite niet eens nemen ;)
:( Ik ga er van het weekend mee aan de gang. Wireless sucks....

Citeer
Vandaag was een interessante dag bij Eddye.
De luidsprekerkabeltest was apart. De kabels van quatronnl zijn er duidelijk een betere match dan de Vicol. Meer laag vooral.
Na een tijdje luisteren met de Vicol beviel het mij op zich prima, maar wat wij in het begin al meteen opmerkten kwam meteen terug na terug schakeling.

De DAC en de interlinks was weer een ander verhaal.
Nou had ik een tijd teug bij mij thuis al een simpele test gedaan tussen de Emotiva (RU Connected, zelfde fabriek) en de QED kabels, en ik merkte toen dat de QED meer open was dan de geknepen Emotiva kabels.
Bij Eddye had ik dat gevoel meteen weer nadat we de DAC hadden aangesloten met de RU Connected kabels. Weer dat geknepen. Dus na een aantal nummers beluisterd te hebben deze vervangen door de QED.
En meteen was het open, niet meer geknepen. En gelukkig was ik niet de enige die het opmerkte.

Toen nog wat gepraat over wanneer ik van de DAC af wilde gaan, wat voor mij per direct kon omdat ik voorlopig toch met de receiver draai waar een DAC in zit. Opgezocht wat een reële prijs was, geld door Eddye overgemaakt, en ik was een DAC kwijt :)

Mijn dank aan Eddye voor de diverse koeken die zijn verorbert!
Was een gezellige dag.
Jij ook bedankt voor een leerzame en vooral leuke middag. Als jij straks alles voor elkaar hebt, kom ik graag een keer luisteren.
Devialet 200

quattronl

Ik word nu toch wel benieuwd naar die QED kabels...

Eddye

Devialet 200

quattronl

Citaat van: Eddye op mei 13, 2013, 08:56:21
Zal ik die ook meenemen?
Hoe raad je het zo? :D :D
Nu alleen nog even een datum prikken...Wordt pas juni op z'n vroegst geloof ik. We PM-en wel.

Eddye

Ik stuur je straks even een PM met wat data.
Devialet 200

W.Otter

gefeliciteerd met je aankoop Eddy!   :headbanging:
wat je zei over de openheid van de CM9's in een grotere ruimte is zeker niet gelogen  :D ik zit aandachtig te luisteren! zoveel hangt er nog niet in huis maar de akoestiek is erg aangenaam!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op mei 13, 2013, 09:13:36
gefeliciteerd met je aankoop Eddy!   :headbanging:
wat je zei over de openheid van de CM9's in een grotere ruimte is zeker niet gelogen  :D ik zit aandachtig te luisteren! zoveel hangt er nog niet in huis maar de akoestiek is erg aangenaam!
Thanks.

Geniet ervan in je nieuwe huis. Wanneer je tijd hebt goed finetunen kwa opstelling, dat scheel ook al wat.
Devialet 200