Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: Madhouse op april  5, 2013, 22:22:39
Ik vond de W&M interlinks niet heel geweldig eerlijk gezegd. De LS kabels van W&M (Black Magic en LS03) heb ik ook gehad maar heb nu Twisted Pair Designs en deze zijn veel opener en klinken strakker op alle gebieden. Ik wil daarom de RU wel naast mijn TP testen, lijkt me een leuk vergelijk.
Zoals altijd: het moet matchen in je set en met je gehoor/smaak.
Wat ik mooi vind klinken kan jij vreselijk vinden :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

W.Otter

de RUconnected interlinks vond ik ook beter hoor! maar de autist die ik ben houdt van eenheid en orde.. dus alles van W&M. De luidsprekerkabels vind ik wel er goed btw. Geeft wat meer warmte dan andere kabels die ik heb gebruikt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Madhouse

De LS kabels van W&M was ik ook heel tevreden over hoor, die heb ik jaren met plezier gebruikt op mijn KEF's, maar ze matchten niet met mijn Concerto's.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Zo, ook maar even RUconnected gestalked voor de LS kabel :D :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

hehehe :clapping:
even wat 'vraag' dan komt vanzelf het aanbod ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  5, 2013, 22:48:28
hehehe :clapping:
even wat 'vraag' dan komt vanzelf het aanbod ;)
Precies, als men elke dag aan de bakker piepers vraagt, wordt de bakker vanzelf groenteboer (of supermarkt).
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Eddye

Vanmiddag is quattronl op bezoek geweest met z'n Marantz PM-15LE, een Cambridge Audio DACmagic 100 en wat kabels. We hebben flink wat dingen uitgeprobeert, al met al heel erg leuk en leerzaam. 

Als eerste hebben we de Marantz aangesloten op mijn SBT en mijn CM9's. Er zit gewoon verschil in geluid tussen de Marantz en mijn Rotel combi. De Marantz krijgt meer laag uit de speakers, maar komt volgens mij net wat power tekort. Het echte detailwerk komt beter uit de verf met de Rotel combi. Ik moet wel zeggen dat het echt hele kleine verschillen betreft, als ik een Marantz had gehad in plaats van de Rotels was ik ook heel erg gelukkig geweest. Het verschil is klein, en eigenlijk gewoon een kwestie van smaak. Uiteindelijk zal de Marantz mijn Rotel combinatie niet gaan vervangen. 

Daarnaast hebben we natuurlijk ook de DAC geprobeert. Zowel op de Marantz als op de Rotel geeft een DAC een duidelijke verbetering. Daar is geen twijfel over. Alles gaat een stapje omhoog. Strakker laag, meer detail, meer ruimtelijkheid. Wellicht dus op zoek naar een DAC?

Als laatste hebben we , meer uit de gein, nog een andere set speakerkabel geprobeert die quattronl had meegenomen. Zelf speel ik met vd Hul 122 hybride. Quattronl had een set W&M LS01 bij zich. Wat als geintje begon is toch eigenlijk wel serieus. De W&M kabel geeft een veel beter geluid. Het meest viel op hoeveel meer ruimtelijkheid er was met de W&M kabel. Daarnaast is het laag ook iets strakker, en het totale geluid lijkt wat frisser. Het verschil viel zo erg op dat we een aantal keren hebben gewisseld. Ik mag de kabels een poosje lenen, dus aankomende dinsdag ga ik nog een keer goed testen of het echt zo is. Op dit moment zitten de W&M kabels er nog tussen, dus hopelijk valt het dan dinsdag extra op. Ik heb altijd gedacht dat het verschil tussen kabels heel erg klein is, maar dat kan dus blijkbaar ook groot zijn. Zoals gezegd, erg leerzaam.

Quattronl, harstikke bedankt voor deze leuke middag!!
Devialet 200

W.Otter

leuk man! dat een kabel nog wel het grootste verschil is in de hele set  :o althans de DAC heeft ook aardig wat bijgedragen :police:
wel grappig dat iets wat ik eigenlijk al dacht nu bevestigd wordt, dat de PM15 de CM9's te kort schiet.. maar gezien de prijsverschillen ben je beter af met een Marantz  :D

heeft quattronl hetzelfde opgemerkt?

dus nu op zoek naar een setje w&m ls-01 en een leuke DAC?

quattronl

Heel graag gedaan Eddy!
Ik vond het ook erg gezellig en leerzaam.
Was feitelijk mijn eerste M&G en dat is zeker bevallen.

We hebben na binnenkomst gelijk de Marantz aangesloten.
Het geluid wat de CM's produceren was voor mij wennen. Nou ken ik die speakers alleen van horen vertellen dus ik ging er open minded in.
Ik miste toch wel wat, ook vergeleken met mijn Totems. Er ontbrak voor mijn gevoel (dus heel persoonlijk) dynamiek, punch, openheid.
Daarna mocht de Rotel z'n kunsten vertonen en vond dat wat wolliger klinken. De Marantz was wat analytischer (al staan ze nog steeds wel bekend als wat naar de warme kant neigend).
Wel konden de CM's alles mooi gedetailleerd weergeven en zat er soms een leuk laag in.

Toen was het tijd voor de DAC. Dat gaf de muziek wat fris mee, het werd gedetailleerder. Eerlijk gezegd zoals verwacht.
Datzelfde verschil was merkbaar toen de Touch voorzien werd van zijn standaard voeding (ipv de BOTW). De verschillen waren direct hoorbaar. Zodra het vakantiegeld binnen is krijgt mijn Touch ook die voeding!

En inderdaad, wat Eddy zei: ik had mijn W&M's als extra meegenomen, 'voor als we tijd over hadden'.
Nou, blij dat ik dat gedaan had want al na de eerste klanken was ons beiden duidelijk dat dit heel wat beter klonk. Meer 3D, meer transparant.
Ik wist al wel dat kabels een nuanceverschil konden geven maar dit was wel zo overduidelijk, ongekend gewoon.

Over een tijdje komt Eddy mij een keer met een bezoek vereren. Ben benieuwd wat hij van het Totem geluid vindt  ;)

Tja, muziek en dan met name de klankkleur is toch echt een kwestie van smaak. En anders is niet altijd minder mooi, het is dan gewoon.....anders  ;D

Eddy: bedankt voor de gastvrijheid!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

quattronl

Citaat van: W.Otter op april 28, 2013, 20:42:42
leuk man! dat een kabel nog wel het grootste verschil is in de hele set  :o althans de DAC heeft ook aardig wat bijgedragen :police:
wel grappig dat iets wat ik eigenlijk al dacht nu bevestigd wordt, dat de PM15 de CM9's te kort schiet.. maar gezien de prijsverschillen ben je beter af met een Marantz  :D

heeft quattronl hetzelfde opgemerkt?

dus nu op zoek naar een setje w&m ls-01 en een leuke DAC?

De W&M set is bij mij over dus de kans is groot dat Eddy ze overneemt.

Of de CM's echt te kort kwamen weet ik niet. Daarvoor zou er eens een zware EV of buizenbak op aangesloten moeten worden.

W.Otter

de 1582 is ook geen kleine jongen..

maar als je de totem's met de CM9's vergelijkt waar zitten de meeste verschillen in?
dat de Marantz analytischer is dat verbaasd mij eerlijk gezegd.. misschien door het gebrek aan de DAC in het begin?
niet jouw sound dus, b&w? ben heel benieuwd wat Eddy van de Totems vind :)

Xander32

Mooie, prettig leesbare verslagen mannen :thumbs-up:.
Volgens mij hebben jullie een leuke middag gehad.

Betreft het warme Marantz geluid; dat is iets van weleer, de recente generaties Marantz componenten klinken al lang niet warm meer. Het wolliger klinken kan zelfs duiden op het minder goed onder controle hebben van de speakers. Een versterker welke een speaker goed kan aansturen geeft een strakke, droge bass. Daarentegen versterking die daar moeite mee heeft geeft een wat wolliger bass. Dat klinkt vaak ook wat vetter en voller, hetgeen als sommigen als de betere van de twee wordt ervaren, maar het tegendeel is waar 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Tja, ik heb niet het idee dat de Rotel wolliger is, ik heb het idee dat de Marantz gewoon meer laag geeft. Zeker omdat de de Rotel toch net dat beetje meer detail weergeeft.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 21:06:23
Tja, ik heb niet het idee dat de Rotel wolliger is, ik heb het idee dat de Marantz gewoon meer laag geeft. Zeker omdat de de Rotel toch net dat beetje meer detail weergeeft.
Doordat de Marantz meer fundament gaf is de tonaliteit anders dan die bij de Rotel. Gaf de Rotel echt meer detail of geeft die meer hoge toon energie?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 28, 2013, 21:14:57
Doordat de Marantz meer fundament gaf is de tonaliteit anders dan die bij de Rotel. Gaf de Rotel echt meer detail of geeft die meer hoge toon energie?
Ja, dat is de goede bewoording, de tonaliteit is heel anders tussen de twee. De Rotel geeft m.i. meer detail. Ik hoor het in het eeuwige Keith don't go van Nils Lofgren. De Rotel verslikt zich hier niet in, de Marantz een klein beetje.
Devialet 200

Xander32

Hoe dan ook; jij bent blij met de Rotel combi, daar gaat het toch om. Rotel en B&W geven een prettige match.

Eddye

Devialet 200

Xander32

quattronl

Citaat van: W.Otter link=topic=116760.msg2408840#msg2408840
maar als je de totem's met de CM9's vergelijkt waar zitten de meeste verschillen in?
dat de Marantz analytischer is dat verbaasd mij eerlijk gezegd.. misschien door het gebrek aan de DAC in het begin?
niet jouw sound dus, b&w? ben heel benieuwd wat Eddy van de Totems vind :)
De Totems klinken bij mij heel erg 3D, erg fris, helder, gedetaileerd en vol bite.
Maargoed, als dat je sound niet is dan vind je het niks.
Daarom ben ik ook benieuwd wat anderen van deze sound vinden.

Ik persoonlijk vond de Rotels wat wolliger dan de Marantz, maar misschien verwoord ik het niet goed.
De Rotels hadden inderdaad lekker veel detail maar de Marantz deed daar niet echt voor onder.

Ik zou graag de CM's eens in een andere setup horen om te horen of de sound dan heel erg veranderd, om te horen of dit nou dè B&W sound i.
Maarja, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar allerlei andere sets.
Binnenkort maar eens bij Sander afspreken ;)
Gelukkig hoef ik mijn PM dan niet mee te zeulen, sodeknetters wat is dat ding zwaar.

W.Otter

het is altijd erg lastig interpreteren hoe iemand geluid beleefd.. Ik zou ze toch echt eens zelf moeten horen want het zijn wel prachtige luidsprekers!
Hoe ik mijn CM9's ervaar is juist heel analytisch, detailrijk en een strak en snel laag zonder ook maar een moment zich onder te dompelen in een wollig laag. Erg veel controle dus waarbij eigenlijk het hele spectrum van frequenties in balans lijkt te zijn, niets overstemd elkaar (het hoog een beetje maar dit ligt aan mijn ruimte, in een andere ruimte hier in de woonkamer was dit weg).
het 3D is hier op het moment wel ver te zoeken maar dat komt omdat het een erg kleine ruimte is (ik heb sommige nummers welke echt heel ruimtelijk zijn en anderen meer in-your-face).

zoals jij over je totems praat zou ik ook over mijn CM9's praten, heel controversieel dus..

ik zou de B&W's ook wel eens met een goede buizenbak willen horen, kijken wat ze doen, of dit het geheel nog meer in balans kan brengen want af en toe mis ik wat 'emotie' in de rotel/b&w door teveel de 'analist' uit te hangen

Bas Akkerman

Grappige gewaarwordingen Eddy, daar kan je wat mee. Heb je al een beetje een idee wat je aan bekabeling/DAC uit wilt geven?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Wat is het toch leuk dat forumleden belangeloos apparatuur kunnen laten horen in de eigen ruimte. Veel beter kan het niet. Super van je, quattronl :worship:

Ik heb ook het geluk gehad dat een forumlid (Luc84) met zijn PM15S2 naar mij toe was gekomen om te kijken of de aanschaf een goede keuze zou zijn. Ik heb de nu dezelfde als quattronl en die heeft mijn Note 7 (kwa opbouw vergelijkbaar met de CM9) stevig onder controle. Heeft denk ik ook met de sensitiviteit te maken dat de CM9 wat moeilijker is aan te sturen. Hij heeft 2x zoveel vermogen nodig voor dezelfde geluidsdruk. Wat ik vreemd vind is dat de Totem Arro nog meer vermogen nodig zou hebben en dat de PM15LE die speaker wel onder controle heeft.

Maar in ieder geval weet Eddy nu dat zij Rotel-B&W-combi prima klinkt en dat een DAC en andere LS-kabels meer oplevert ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april 29, 2013, 09:41:58
Grappige gewaarwordingen Eddy, daar kan je wat mee. Heb je al een beetje een idee wat je aan bekabeling/DAC uit wilt geven?
Ja, ik was op z'n minst gezegd nogal verbaasd. Quattronl ook, trouwens.
Budget vind ik altijd moeilijk. Ik denk dat rond 500euro voor de DAC een mooi bedrag is. Voor wat betreft de bekabeling, dat ligt eraan of quattronl ze kwijt wil. Ik kan deze in ieder geval niet meer nieuw vinden op internet.
Devialet 200