Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  4, 2013, 10:11:29
je hebt achter je linkerfront al een diffusiepaneel in de vorm van een radiator hangen ja  :D

Vraagje; als je iets op canvas af laat drukken, bestaat er dan ook de mogelijkheid om dit op een doek te drukken met minder dichtheid? zodat j dit bijvoorbeeld over een diffusie/absorptiepaneel kan spannen?
Ik heb ergens gelezen in het akoestisch subforum van een bedrijf in de UK wat inderdaad ook een eigen design/foto kan laten drukken op de panelen.
Ik zal ff zoeken of ik het nog kan vinden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe stereo-aanwinst. Staat prima in het rack. Over akoestiek is al veel gezegd en geschreven, maar het moet naar mijn idee beginnen vanuit een behoefte, m.a.w. dat je ontevreden bent met het geluid. Als je dat niet bent dan lekker zo laten ;)

Er zijn akoestisch transparante stoffen die je over panelen kan spannen, maar dan moet er wel een akoestisch paneel aanwezig zijn. De stof op zich doet niets.

Ik was een powerbuy begonnen voor een oplossing van RPG en daar kreeg ik de tip van een ander product en wel van Camira: http://www.easy-akoestiek.nl/camira-nexus.html. Is een effen kleur, maar misschien zijn er andere mogelijkheden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 11:18:39
Gefeliciteerd met je nieuwe stereo-aanwinst. Staat prima in het rack. Over akoestiek is al veel gezegd en geschreven, maar het moet naar mijn idee beginnen vanuit een behoefte, m.a.w. dat je ontevreden bent met het geluid. Als je dat niet bent dan lekker zo laten ;)

Dank je, zoals ik al zei weet ik gewoon ook niet waar je moet beginnen met de akoestiek. Als ik naar het subforum kijk denk ik dat je een hele nieuwe pandora's box opentrekt...
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op april  4, 2013, 11:35:55
Dank je, zoals ik al zei weet ik gewoon ook niet waar je moet beginnen met de akoestiek. Als ik naar het subforum kijk denk ik dat je een hele nieuwe pandora's box opentrekt...
Dat is een waarheid als een koe. Het is een apart vakgebied waar je veel van moet weten voordat je ermee begint. Alle goedbedoelde adviezen van ons hier op het forum kunnen in jouw situatie helemaal niet het gewenste effect hebben. Mocht je ermee willen beginnen, dan altijd eerst een meting (laten) doen. Anders ben je in het donker aan het schieten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 11:49:11
Dat is een waarheid als een koe. Het is een apart vakgebied waar je veel van moet weten voordat je ermee begint. Alle goedbedoelde adviezen van ons hier op het forum kunnen in jouw situatie helemaal niet het gewenste effect hebben. Mocht je ermee willen beginnen, dan altijd eerst een meting (laten) doen. Anders ben je in het donker aan het schieten ;)
Precies, meten is weten
Citaat van: Madhouse op april  4, 2013, 11:51:20
Wat een super mooie set heb je zo staan zeg!
Thanks  :thumbs-up:
Devialet 200

W.Otter

nog steeds zeer tevreden door het spul te scheiden dus? :)
gelukkig maar! dacje er bij en je valt van je stoel.

kwam misschien een dacmagic te koop

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132513.0;topicseen

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Ja ik zag het, zit ook dat draadje met interesse te volgen.
Devialet 200

quattronl

Nog (ruim) 3 weken wachten Eddy en je weet hoe die DACMagic bij je klinkt.
Denk dat een DAC het meeste winst bij je maakt. En vlak de kabels niet uit. Ben daar altijd sceptisch in maar heb zelfs in mijn bescheiden set flinke verschillen gehoord.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op april  4, 2013, 14:10:52
Nog (ruim) 3 weken wachten Eddy en je weet hoe die DACMagic bij je klinkt.
Denk dat een DAC het meeste winst bij je maakt. En vlak de kabels niet uit. Ben daar altijd sceptisch in maar heb zelfs in mijn bescheiden set flinke verschillen gehoord.
Die vliegen voorbij.

En over de kabels: RUconnected heeft ze vandaag verstuurd.
Devialet 200

Eddye

Kabels zijn binnen. Mooi afgewerkte kabeltjes  :thumbs-up:
Straks even aansluiten.
Devialet 200

Eddye

Inmiddels alweer een paar uurtjes aan het luisteren met de nieuwe RUconnected kabels. Er zit inderdaad beter geluid in de SBT. Opvallend dat het grootste verschil meer laag is. Het lijkt wel of laag het meest beinvloedbaar is door veranderingen in voeding en bekabeling. Dit is in ieder geval weer geen miskoop.
Devialet 200

W.Otter

ik had met de RUconnected inderdaad een strakker laag maar het leek ook of de luidsprekers wat meer open werden. details waren wat beter hoorbaar, maar ik had er een DAC tussen dus waarschijnlijk zul je dan nog wel wat meer gaan horen. Dus nog een believer erbij? ;)
verschil tussen dropveter en bijvoorbeeld een RUconnected ben ik ook van overtuigd, maar met duizenden euros gaan smijten op een set van jouw kaliber gaat niet heel veel uitmaken denk ik. Ik heb het nog niet gehoord iig, dus voordat ik een hele beerput open  :P

denk ook dat het kan liggen aan het gebruik van jouw klasse AB versterker tegenover mijn klasse D dat het laag wat meer aangezet is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Citaat van: Eddye op april  5, 2013, 20:43:09
Inmiddels alweer een paar uurtjes aan het luisteren met de nieuwe RUconnected kabels. Er zit inderdaad beter geluid in de SBT. Opvallend dat het grootste verschil meer laag is. Het lijkt wel of laag het meest beinvloedbaar is door veranderingen in voeding en bekabeling. Dit is in ieder geval weer geen miskoop.
Mooie tweak/upgrade :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  5, 2013, 21:45:27
ik had met de RUconnected inderdaad een strakker laag maar het leek ook of de luidsprekers wat meer open werden. details waren wat beter hoorbaar, maar ik had er een DAC tussen dus waarschijnlijk zul je dan nog wel wat meer gaan horen. Dus nog een believer erbij? ;)
verschil tussen dropveter en bijvoorbeeld een RUconnected ben ik ook van overtuigd, maar met duizenden euros gaan smijten op een set van jouw kaliber gaat niet heel veel uitmaken denk ik. Ik heb het nog niet gehoord iig, dus voordat ik een hele beerput open  :P

denk ook dat het kan liggen aan het gebruik van jouw klasse AB versterker tegenover mijn klasse D dat het laag wat meer aangezet is.
Klopt, er is nog meer verschil, maar het laag valt gewoon het meeste op. Of het aan het type versterker ligt, weet ik niet. De kabels is het enige wat er is verandert.
Citaat van: Xander32 op april  5, 2013, 21:48:22
Mooie tweak/upgrade :clapping:.
Jep, zo langszaam aan wordt het nog wat :D
Devialet 200

Madhouse

Die RUconnected interlinks zijn zeker goed, ik heb er mijn Siltechs voor weg gedaan. Ik heb nu een setje hifisupply interlinks tussen de SB en versterker zitten en RU's tussen mijn UD en versterker, ik ga deze binnenkort nog eens omwisselen om te luisteren wat dat voor verschil mee brengt en alsmdat bevalt bestel ik een 2e setje er bij.

Ik heb overigens ook nog een digitale interlink van RU voor als er een DAC komt en ik heb een HDMI kabel van RU maar die vind ik wat onhandig omdat mijn TV erg plat tegen de muur hangt. Ik heb ook gelezen dat RU met luidsprekerkabels gaat komne, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

W.Otter

Citaat van: Eddye op april  5, 2013, 21:55:25
Klopt, er is nog meer verschil, maar het laag valt gewoon het meeste op. Of het aan het type versterker ligt, weet ik niet. De kabels is het enige wat er is verandert.Jep, zo langszaam aan wordt het nog wat :D

Ik heb exact dezelfde set als jij behalve dan de eindversterking, aangezien mij het hoog/midden het meest opviel en bij jou het laag zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Hoe dan ook, een leuke kabel voor weinig geld!

De luidsprekerkabel ben ik ook erg beniwud naar!! ze moeten eens opschieten bij RUconnected :P

Eddye

Citaat van: Madhouse op april  5, 2013, 22:03:11
Die RUconnected interlinks zijn zeker goed, ik heb er mijn Siltechs voor weg gedaan. Ik heb nu een setje hifisupply interlinks tussen de SB en versterker zitten en RU's tussen mijn UD en versterker, ik ga deze binnenkort nog eens omwisselen om te luisteren wat dat voor verschil mee brengt en alsmdat bevalt bestel ik een 2e setje er bij.

Ik heb overigens ook nog een digitale interlink van RU voor als er een DAC komt en ik heb een HDMI kabel van RU maar die vind ik wat onhandig omdat mijn TV erg plat tegen de muur hangt. Ik heb ook gelezen dat RU met luidsprekerkabels gaat komne, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Dat lijkt me ook wel wat, zeker als de speakerkabel dezelfde prijs/kwaliteit verhouding hebben, en zo mooi zijn afgewerkt. Ik hou het sponsorsubforum in de gaten.
Devialet 200

Madhouse

Ja ik ook al. Zal er nog eens een post aan wagen  :D

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  5, 2013, 22:05:26
Ik heb exact dezelfde set als jij behalve dan de eindversterking, aangezien mij het hoog/midden het meest opviel en bij jou het laag zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Hoe dan ook, een leuke kabel voor weinig geld!

De luidsprekerkabel ben ik ook erg beniwud naar!! ze moeten eens opschieten bij RUconnected :P
Jij hebt ook die sub erbij staan.
Devialet 200

W.Otter

maar die had ik nog niet toen ik de Ruconnected interlinks er tussen had hangen  :D

W.Otter

op dit moment op discovery B&O tv's -> how its made

quattronl

Bij mij bracht de kabel van RUC ook wat meer body.
De interlinks van W&M bevallen mij ook erg goed. Heb er ook de speakerkabels van. En ook voor het oog zijn ze erg mooi :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Ik vond de W&M interlinks niet heel geweldig eerlijk gezegd. De LS kabels van W&M (Black Magic en LS03) heb ik ook gehad maar heb nu Twisted Pair Designs en deze zijn veel opener en klinken strakker op alle gebieden. Ik wil daarom de RU wel naast mijn TP testen, lijkt me een leuk vergelijk.

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  5, 2013, 22:18:48
maar die had ik nog niet toen ik de Ruconnected interlinks er tussen had hangen  :D
Vreemd, ik heb letterlijk niets anders veranderd dan de kabels.
Citaat van: quattronl op april  5, 2013, 22:19:59
Bij mij bracht de kabel van RUC ook wat meer body.
De interlinks van W&M bevallen mij ook erg goed. Heb er ook de speakerkabels van. En ook voor het oog zijn ze erg mooi :)
het kon ook alleen maar beter worden ten opzichte van de standaard meegeleverde kabel.
Devialet 200