Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: high-q op april 16, 2014, 10:31:43
Ik wilde zeggen: Oppo.
Maar die valt niet binnen die prijs categorie .... toch?

Geen Oppo inderdaad :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

StefaanD

Bluesound Node hoewel die zit toch ook boven de 300

Oh heer help ons uit ons lijden en verlos ons  :D

larzie

Citaat van: StefaanD op april 16, 2014, 13:04:27
Bluesound Node hoewel die zit toch ook boven de 300

Oh heer help ons uit ons lijden en verlos ons  :D

Ook niet :) Het is geen streamer of dac

Larzie HT

Raymond187

Basketbal schoenen met een subwoofer erin, zodat je hoger kan springen :D

larzie

Citaat van: Raymond187 op april 16, 2014, 13:55:55
Basketbal schoenen met een subwoofer erin, zodat je hoger kan springen :D

Bijna goed :) oh nee toch niet :)

Larzie HT

larzie

Oke ik zal jullie niet langer in spanning houden.

Ik heb het volgende besteld bij Peter van forumsponsor Hifisupply:

Kemp Power Cable 3
Furutech FP-SWS-D[G]

Daarnaast nog een aparte groep gehaald bij de bouwmarkt voor in de meterkast speciaal voor mijn HT.

Eén probleem alleen nog. Ik had een opbouwdoos moeten bestellen ipv een inbouwdoos. Dus alles is nu mooi aangesloten alleen de opbouwdoos moet nog nabesteld worden. Peter gaf aan dat hij altijd die van Niko koopt (losse doos met los raam) alleen dat hij die niet op voorraad meer had.  Dus het is nog even afwachten hoe ik aan deze kom, want het bedrijf wat deze levert volgens Peter zit in Eindhoven dus daar loop ik niet zo eventjes langs :D Daarnaast weet ik niet precies welke ik moet hebben, dus heb Peter nog maar even een mail gestuurd om te vragen.

Redenen van de aanschaf zijn:
1. Veiliger voor mijn HT. Is nu aangesloten allemaal op een ongeaard stopcontact.
2. Beter voor het geluid door een betere minder storingsgevoelige kabel en aparte groep in de meterkast.

Larzie HT

HTip

Mooie stap larzie. Niko heb ik ook in mijn HT gebruikt. Zij hadden mooie zwarte inbouwdozen en die kon ik bij de lokale DHZ-zaak.

Waarom geen audiograde groep, zoals Siemens CFC of AHP gold?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op april 19, 2014, 07:36:38
Mooie stap larzie. Niko heb ik ook in mijn HT gebruikt. Zij hadden mooie zwarte inbouwdozen en die kon ik bij de lokale DHZ-zaak.

Waarom geen audiograde groep, zoals Siemens CFC of AHP gold?

Thanks Philip. Heb jij ook dezelfde furutech? En welk type Niko heb je gebruikt? Heb je wellicht een link?

Audiograde groep komt wellicht nog. Mijn oom is electricien en heeft de boel aangesloten. Ik heb daarom maar even een groep bij de bouwmarkt gehaald. Straks als de opbouwdoos er is en alles aangesloten is eerst maar eens horen hoe het klinkt. :)

Larzie HT

denoontje

top ook speciale zekeringhouder gehaald en/of zekering?

larzie

Larzie HT

denoontje

aha gemist,
heb zelf een aparte zekeringsmodule (geen hele dure) en 2 zekeringen getest.
Zat iets verschil tussen zekeringen, waarbij duurste weer beest was...heb een goedkope erbij gouden mocht het klappen...en ik kan toch niet direct zonder muziek en film zitten ;-)

HTip

Citaat van: larzie op april 19, 2014, 10:32:46
Thanks Philip. Heb jij ook dezelfde furutech? En welk type Niko heb je gebruikt? Heb je wellicht een link?

Audiograde groep komt wellicht nog. Mijn oom is electricien en heeft de boel aangesloten. Ik heb daarom maar even een groep bij de bouwmarkt gehaald. Straks als de opbouwdoos er is en alles aangesloten is eerst maar eens horen hoe het klinkt. :)
Ik heb deze gebruikt in mijn pilaren voor de "gewone" stroom. Mijn audiofiele stroom komt van mijn PPP. Type van Niko weet ik niet en heb ik niet via internet gekocht, dus link heb ik niet. In mijn topic staat een foto. Zal ik even zoeken...

Mijn ervaring met mijn Siemens CFC was/is erg positief. En vorig jaar de zekering van De Groef geplaatst en dat was ook weer een verbetering.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het was "even" zoeken, maar ik heb detailfoto's gevonden.

Misschien heb je er wat aan...

Edit: ik had er compleet overheen gekeken in mijn inhoudsopgave, terwijl het er wel in staat. Annet keek 2 tellen en zag het meteen :unsure: :clapping:
Showcase - Topic

larzie

Nee heb een opbouwdoos nodig maar toch bedankt voor de moeite Philip.
Heb nu deze besteld:

Was niet zo duur en zie ook niet echt een andere optie op de site bij Niko dus ik ga ervan uit dat Peter ook deze bedoelde.

Larzie HT

LuPo

Mooi upgrade! wel zo veilig dat je nu randaarde hebt :thumbs-up:, je moet er niet aan denken dat de bliksem inslaat..

Raymond187

high-q

Mooi spul!
Als je zo ver bent dat je zekeringen gaat testen wil ik ook wel met je mee luisteren :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op april 22, 2014, 10:05:44
Mooi spul!
Als je zo ver bent dat je zekeringen gaat testen wil ik ook wel met je mee luisteren :)

Geen idee of ik dat ga doen en of dat veel winst gaat opleveren. Daar moet ik nog over nadenken. :)

Citaat van: Raymond187 op april 22, 2014, 08:42:20
Goed bezig Larzzz  :thumbs-up:

Thanks! :)

Citaat van: LuPo op april 22, 2014, 08:35:16
Mooi upgrade! wel zo veilig dat je nu randaarde hebt :thumbs-up:, je moet er niet aan denken dat de bliksem inslaat..

Dat was ook mijn voornaamste gedachte. Ik heb de boel nu mooi aangesloten en de apparatuur zit nu op een geaard furutech stopcontact.
Door deze upgrade ook meteen besloten de kamer om te gooien. :) Bank en audio(+meubel) van kant gewisseld. Dat staat ook meteen een stuk rustiger omdat ik anders een tv meubel en een kast naast elkaar had.

Vandaag de boel opnieuw ingesteld mbv ARC en ARO. De meest opvallende verschillen vind ik zelf dat het geluid voller klinkt en toch ook wel zuiverder (iets meer detail), maar moet toch wel weer even opnieuw wennen ook aan deze verandering weer in geluid merk ik wel. Met name door die vollere klank. Het hoog vind ik ook aangenamer klinken nu.

Larzie HT

larzie

Maar weer eens wat posten in mijn topic. Het is weer zolang geleden met vakantie ertussen.

Heb nog een kleine indirecte toevoeging aan mijn ht set gedaan. Namelijk een Playstation 4.  :thumbs-up:
Voorlopig alleen nog met het spel The Last of Us, maar binnenkort zal daar het spel Destiny aan worden toegevoegd en in een later stadium natuurlijk Fifa15.
Maar wat is dat vet zo'n PS4! High-q was gister even op bezoek en we hebben even The Last of Us gedaan en wat demo en free games. Waaronder ook DC Universe wat een erg leuke online MMORPG actie achtige game is. Vooral met mijn surround set erbij geeft The Last of Us een lekker creepy sfeertje. Veel scenes zijn uiteraard in het donker met een zaklampje, waarbij er geinfecteerde wat ooit mensen waren rondlopen. Eén soort daarvan zijn zogeheten Clickers, welke met echolocatie (clicking) op zoek zijn naar jou. Erg creepy dus als je dat geluid hoort, want ze zijn lastig te doden.  :clapping:

Daarna met High-q eerst een lading clips met hd audio gekeken en daarna nog The Hobbit 2 gekeken, omdat High-q deze nog niet gekeken had.
Het was weer mooi dat High-q langskwam, want er zat een brom in mijn subwoofer. Maar zelf wist ik niet zo goed waardoor dat kwam. Ik zat zelf al te denken aan een niet goede subwooferkabel ofzo of dat ik mijn pc op een ander stopcontact aan moest sluiten ofzo. Had alleen nog niet de tijd en moeite genomen om hiermee te experimenteren. High-q wilde dit natuurlijk oplossen, want het zat hem nogal dwars.  :clapping:

Allereerst gekeken of mijn subwooferkabel wel afgeschermd was. Dat was hij. Toen gekeken of wellicht de Y-splitter het probleem was. Dat was het ook niet echt. Toen kwamen we natuurlijk uit bij het ground-loop probleem en hebben we de pc en subwoofer op een andere groep en aansluiting gegooid en bingo! De brom was volledig weg. Wat kan stroom een enorme stoorzender zijn. Achteraf was ik zelf ook wel achter de oplossing gekomen alleen had ik het probleem niet kunnen benoemen. (Ground-loop probleem dus)

Daarnaast nog met wat apps op de iphone gespeeld. Ook wel nuttig want de backspace op mijn dinovo mini reageert niet zo lekker meer. En dat is toch een vrij onmisbare knop in xbmc.

Larzie HT

RalphH

Edit, verkeerde topic  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Een ps4, dat worden weer lange nachten dan ;).
Mooi dat de ground loop gevonden is. Stroom kan rare dingen doen inderdaad.
Geniet maar weer van de uitgebreide en hernieuwde setup!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Hey Larzie!

Leuk stukje heb je geschreven. Wilde zelf ook wat neerzetten, maar zie dat jij het al hebt gedaan. Prima verwoord overigens! Het was bijelkaar toch echt een hele leuke middag en avond die we hebben gehad. Zoals je zelf ook al zei hebben we best wel veel gedaan.

Allereerst was het even wennen, aangezien je de indeling van je woonkamer 180° had gedraaid. Hadden we het ooit in het begin van je hobby over gehad en het is echt een enorme verbetering.
Ik was echt ontzettend onder de indruk van de PS4, voornamelijk het spel DC Universe heeft me aan het denken gezet om misschien in de nabije toekomst een PS4 aan te schaffen. The Last of Us was trouwens ook ontzettend gaaf. Zelfs 's middags in het daglicht gaf de setting in de game in combinatie met de sound effects een creepy gevoel :ph34r:

Ook van je andere (nieuwe) speeltje was ik onder de indruk. Je JL-Audio sub is ontzettend mooi en compact om te zien en ondersteunt je set prima in het laag. Ik was voornamelijk benieuwd naar je crossover settings en hoe je het had aangepakt met de EQ van de sub en ARC op je Anthem. Helaas zijn we daar door alle andere spielerij niet meer aan toe gekomen, bewaren we dat voor de volgende keer. Belangrijkste was inderdaad het oplossen van je groundloop probleem, daar stoorde ik me inderdaad aan. Heeft een tijdje geduurd met alles verplaatsen en stekker anders aansluiten, maar we zijn er uit gekomen! Als je trouwens meer over de oorzaak wilt weten kun je dat hieronder nalezen. Ontzettend leuk leesvoer (de rest van de site ook):

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm#Aardlussen

Toen het probleem eenmaal verholpen was, konden we verder met beluisteren van de HD-audio clips en het kijken van de film. Hierbij was de sub ook weer een ontzettend aangename aanvulling. Ik heb trouwens het concert van Julieta Venegas (MTV unplugged) gevonden, alleen helaas niet op BR. Thuis kwam ik er vaak niet aan toe om de Hobbit 2 te kijken, dus vond het leuk dat ik hem bij jou kon zien.

Al met al een ontzettend leuke dag gehad. Slechts één ding waar we het ook nog over hebben gehad: Het verder tweaken met je sub EQ en ARC. Ik had het idee dat het geluid nèt ietsje te vlak was, iets wat je met ARC voodoo op kunt lossen als je de target curves een beetje aanpast. Volgens mij had Frank2 daar iets over geschreven in zijn eigen of het MRX700 topic. Misschien is het ook nog een idee om je JL-audio te ontkoppelen door deze op een gramma te zetten. Lijken mij twee easy tweaks voor nóg beter geluid ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: RalphH op augustus 31, 2014, 11:57:29
Een ps4, dat worden weer lange nachten dan ;).
Mooi dat de ground loop gevonden is. Stroom kan rare dingen doen inderdaad.
Geniet maar weer van de uitgebreide en hernieuwde setup!

Straks helemaal lange nachten als Destiny uit is ben ik bang!
Ik ben ook blij dat de ground loop verdwenen is nu. Geeft een stuk meer rust in mij en in het geluid zelf ook!  :thumbs-up:

Citaat van: high-q op september  1, 2014, 10:11:19
Allereerst was het even wennen, aangezien je de indeling van je woonkamer 180° had gedraaid. Hadden we het ooit in het begin van je hobby over gehad en het is echt een enorme verbetering.
Ik was echt ontzettend onder de indruk van de PS4, voornamelijk het spel DC Universe heeft me aan het denken gezet om misschien in de nabije toekomst een PS4 aan te schaffen. The Last of Us was trouwens ook ontzettend gaaf. Zelfs 's middags in het daglicht gaf de setting in de game in combinatie met de sound effects een creepy gevoel :ph34r:

Thanks! Je koopt ook nog wel een PS4! En dan via je beamer! :P Vette sjit!  :headbanging:

Ook van je andere (nieuwe) speeltje was ik onder de indruk. Je JL-Audio sub is ontzettend mooi en compact om te zien en ondersteunt je set prima in het laag. Ik was voornamelijk benieuwd naar je crossover settings en hoe je het had aangepakt met de EQ van de sub en ARC op je Anthem. Helaas zijn we daar door alle andere spielerij niet meer aan toe gekomen, bewaren we dat voor de volgende keer. Belangrijkste was inderdaad het oplossen van je groundloop probleem, daar stoorde ik me inderdaad aan. Heeft een tijdje geduurd met alles verplaatsen en stekker anders aansluiten, maar we zijn er uit gekomen! Als je trouwens meer over de oorzaak wilt weten kun je dat hieronder nalezen. Ontzettend leuk leesvoer (de rest van de site ook):

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm#Aardlussen

Ja die F112 geeft wel een mooi strak laag weer en heeft veel power voor zo'n compacte sub. Zoals ik zei bevalt het geluid me goed van de sub en vult hij het geheel mooi aan. Ik ben niet echt aan het tweaken geweest. Wellicht inderdaad een keer als een subwoofer freak als Ralph langskomt dat hij zich uit wil leven :P

Al met al een ontzettend leuke dag gehad. Slechts één ding waar we het ook nog over hebben gehad: Het verder tweaken met je sub EQ en ARC. Ik had het idee dat het geluid nèt ietsje te vlak was, iets wat je met ARC voodoo op kunt lossen als je de target curves een beetje aanpast. Volgens mij had Frank2 daar iets over geschreven in zijn eigen of het MRX700 topic. Misschien is het ook nog een idee om je JL-audio te ontkoppelen door deze op een gramma te zetten. Lijken mij twee easy tweaks voor nóg beter geluid ;)

Dat verhaal van ARC voodoo kan ik niet echt vinden. Dus mocht je het vinden dan graag een exacte link. :D
Die Auralex Gramma heb ik inderdaad nog over zitten denken om die een keer aan te schaffen.

PS: Oh en we hebben ook nog een fantastische clip van Mumford & Sons gekeken. Een band waar ik zelf niet echt van hou, maar ze hebben een geweldige cover van het nummer van Bruce Springsteen. Ik heb de hd audio clip ergens van een DTS Demo Disc bluray gehaald die ik had gedownload. Deze cover wil ik jullie allemaal natuurlijk niet onthouden dus bij deze de youtube versie:

Larzie HT