Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 13:47:22
Denk idd dat je gelijk hebt High :)

ga het wel merken als ik bij Frank op de thee ben :D

Met 1 knop schakel je hier de ARC uit, en wordt het geluid een beetje kaler, overigens nog wel mooi maar je mist midbass, diepe bas heb ik voldoende...

bytheway: ik schenk ook koffie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

RalphH

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 13:49:53

Nog niet proefondervindelijk ondervonden of de Anthem wel koffie lust ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Met 1 knop schakel je hier de ARC uit, en wordt het geluid een beetje kaler, overigens nog wel mooi maar je mist midbass, diepe bas heb ik voldoende...

Als je ARC uitschakeld is de EQ band dan flat?

Geluid kaler....niks mis met kaal hoor :D groeit bij mij bar weinig haar op me schedeltje hahaha

ben geen koffieleut.

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 14:16:16
Als je ARC uitschakeld is de EQ band dan flat?

Nee, er zitten dippen in en bij 30 Hz een +10 DB verhoging. Niemand heeft een rechte EQ. Maar hij valt hier nog wel mee, tot aan 500 Hz zitten er een paar dippen in daarboven is het redelijk recht. Juist die dippen zorgen voor te weinig mid bass. En dat corrigeerd de ARC voor 90%.

Binnenkort gaan snowmaster en ik nog aan het schuiven met mijn speakers om ze nog optimaler te krijgen. Heb je wel 2 man voor nodig ze wegen 100 kg per stuk.... :devil:

Daarnaast moeten we goed luisteren ivm de weergave als ze anders staan.

bijgaand de laatste grafiek voor de music mode: rood is ongecorrigeerd, groen is gecorrigeerd door ARC
Correctie tot max. 2200 Hz. (geen 5000 Hz) speakers op flat!!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Mietje, die dingen van mij verplaats ik gewoon alleen!

larzie

Citaat van: RalphH op januari 11, 2013, 12:01:08
Goed bezig!
Moeten we voor volgende week trouwens voor de Anthem ook een bakkie koffie klaarzetten? ;D ;D

Ik denk dat het niet verstandig is om de Anthem een bakje koffie te geven. Hij is echter wel gek op een beetje stroom en mooie muziek en films :) Moet even zien of ik hem mee ga nemen. Kans is zeker aanwezig.  :tongue2:

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 12:14:40
Samsung zeker een goeie SSD. garbage collection is  ook :thumbs-up:

gebruik zelf de Crucial M4 minder snel schrijven, maar ook erg betrouwbaar.

Ik vind he twel erg knap van de Anthem dat hij je laag probleem fixed.

Crucial m4 is zeker goed, maar iets ouder. Had 2 ssd's in bestelling gezet. De Intel 520 120gb en de Samsung 840 pro 128gb. De Samsung die iets sneller is was ook sneller aanwezig. :D

Diepe bass is met mijn Tannoy D700's ook geen enkel probleem. Iedereen zegt meteen van volgens mij heb je niet eens een subwoofer nodig.

Citaat van: Raymond187 op januari 11, 2013, 13:47:22
Denk idd dat je gelijk hebt High :)

ga het wel merken als ik bij Frank op de thee ben :D

Denk dat het een mooie en verhelderende ervaring wordt ;)

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: larzie op januari 11, 2013, 18:47:39
Moet even zien of ik hem mee ga nemen. Kans is zeker aanwezig.  :tongue2:

Kijk maar joh, doe niet te gek, 't is een heel gezeul en gok dat de tijd toch wel voorbij zal vliegen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

larzie

Citaat van: RalphH op januari 12, 2013, 13:28:19
Kijk maar joh, doe niet te gek, 't is een heel gezeul en gok dat de tijd toch wel voorbij zal vliegen.

De tijd vliegt sowieso voorbij. Ik zal proberen tussen 11 en 12 bij je te zijn. Ik moet eerst mijn ouders even ergens bij familie "in de buurt" droppen.
Mocht ik de Anthem niet meenemen dan kom je vast nog wel eens een keer naar het hoge noorden.  :D

Heb mijn Samsung 840 Pro 128GB ssd ook in de htpc gezet, overbodige Ati hd5750 kaart eruit gehaald en de hdd ook. Gebruik ik wel voor data als ik een nieuwe behuizing heb gekocht waar wat meer hdd's in kunnen. :)

Resultaat snellere en stillere htpc. Heb er meteen maar windhoos 8 op geknald en dat werkt prima met xbmc.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

"in de buurt" ik ken dat in Friesland ja  ;D.
Komt HighQ dan op eigen gelegenheid, of komen jullie samen?

high-q

Citaat van: RalphH op januari 14, 2013, 12:29:16
"in de buurt" ik ken dat in Friesland ja  ;D.
Komt HighQ dan op eigen gelegenheid, of komen jullie samen?

Ik kom op eigen gelegenheid, ik ga die avond niet terug naar Friesland.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op januari 13, 2013, 23:08:14
Resultaat snellere en stillere htpc. Heb er meteen maar windhoos 8 op geknald en dat werkt prima met xbmc.  :pompom:

Ben benieuwd, kom binnenkort wel weer even langs waaien.

Had je de SSD trouwens nog opgedeeld?
Moest je de CPU ook nog passief koelen of deed je dat al?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op januari 15, 2013, 15:10:28
Ben benieuwd, kom binnenkort wel weer even langs waaien.

Had je de SSD trouwens nog opgedeeld?
Moest je de CPU ook nog passief koelen of deed je dat al?

Je bent altijd welkom om aan te komen waaien zoals je weet :)
Heb de ssd niet opgedeeld vond ik een beetje overdreven. CPU wordt gekoeld door een Scythe Ninja zonder de fan. :)

Larzie HT

RalphH

Scythe is goed!! Heb zaterdag nog een leuke case-mod voor je ;D

high-q

Citaat van: larzie op januari 16, 2013, 15:41:56
Je bent altijd welkom om aan te komen waaien zoals je weet :)
Heb de ssd niet opgedeeld vond ik een beetje overdreven. CPU wordt gekoeld door een Scythe Ninja zonder de fan. :)

Prima, maar ik denk dat de eerst volgende keer dat ik je zie niet bij jou thuis is :)
Waar ik op doelde was of je alvast ruimte had gereserveerd voor een dual boot set-up.
Maakt niet uit, kan altijd nog! Scythe Ninja heb ik zelf ook, de mini versie.

Ik vind 128gb voor één enkel OS met XBMC een beetje overdreven :P

The CinemaLounge

LuPo

Wat een mooie set Larzie! Die MRX700 ziet er ook echt gruwelijk uit vind ik. :D Je VT50 is echt een plaatje! :wub: Ik heb de ST50 vanwege budgetbeperkingen. ;) Alleen nog even je foto op pagina 1 en in je avatar aanpassen dan is het helemaal compleet.

Is die SoundGallery in Groningen nabij station Noord een goede winkel? Ik kom er regelmatig langs aangezien ik college heb op het Zernike terrein. Lijkt me een wat meer mid-high end winkel? Tot nu toe heb ik al mijn aankopen altijd bij HifiCorner gedaan. Als student moet je toch wat hè. ;)

bmateijsen

Diepe bas heb jij veel teveel... en door het teveel aan energie heb je daarna te weinig laag... Overigens noem ik dat gebied geen midbass ;)

Citeerbytheway: ik schenk ook koffie.

drees62

drees62

Citaat van: bmateijsen op januari 26, 2013, 14:10:40
Diepe bas heb jij veel teveel... en door het teveel aan energie heb je daarna te weinig laag... Overigens noem ik dat gebied geen midbass ;)

Bjorn, jij bedoelt dan voor de ARC correctie?

bmateijsen

Citaat van: drees62 op januari 26, 2013, 14:31:37
Bjorn, jij bedoelt dan voor de ARC correctie?

Uiteraard... ;). Dit is om aan te geven dat Frank gewoon eigenlijk niet kan zonder DSP correctie (in zijn huidige opstelling....)

drees62

Citaat van: bmateijsen op januari 26, 2013, 14:33:18
Uiteraard... ;). Dit is om aan te geven dat Frank gewoon eigenlijk niet kan zonder DSP correctie (in zijn huidige opstelling....)

Ik dacht al . . .  ;D
Overigens geldt dat voor velen van ons in de thuissituatie  ;)

high-q

Citaat van: LuPo op januari 26, 2013, 13:55:37
Is die SoundGallery in Groningen nabij station Noord een goede winkel? Ik kom er regelmatig langs aangezien ik college heb op het Zernike terrein. Lijkt me een wat meer mid-high end winkel? Tot nu toe heb ik al mijn aankopen altijd bij HifiCorner gedaan. Als student moet je toch wat hè. ;)

Via lijn 11 hèhè :)

Soundgallery is wel een echte high-end winkel. Ze hebben mooi spul staan, maar ik heb
twee keer een negatieve ervaring met ze gehad. Mag wel even over pm als je wilt weten
over het hoe en wat.

HifiCorner is wat dat betreft niet high-end maar wel een stuk laagdrempeliger. Aardige mensen
in de winkel, ik heb daar mijn eerste Panasonic plasma gekocht die ik nog steeds heb.

The CinemaLounge

frank2

Citaat van: bmateijsen op januari 26, 2013, 14:33:18

Het grafiekje is nog in de oude situatie. Heb nu de BE10 bijna tegen de muur staan, (top 14 cm v.d. muur) geheel onlogisch, maar door de houtskeletbouw met z'n gipswanden is het geluid drukvoller geworden. De grote piek links zit er nog wel, maar zonder arc kun je nu spelen zonder dat het een heel stuk kaler wordt. Er is bij de rechter speaker een diep smalbandig dal gekomen, maar je hebt er geen last van, verder is mijn curve nu aardig, en klinkt het erg lekker.

Bijgand de huidige grafiek

larzie

Citaat van: LuPo op januari 26, 2013, 13:55:37
Wat een mooie set Larzie! Die MRX700 ziet er ook echt gruwelijk uit vind ik. :D Je VT50 is echt een plaatje! :wub: Ik heb de ST50 vanwege budgetbeperkingen. ;) Alleen nog even je foto op pagina 1 en in je avatar aanpassen dan is het helemaal compleet.

Thanx man! Wbt SoundGallery heeft High-q al antwoord gegeven. Ik ben er één keer geweest met High-q ze hebben mooie spullen, maar ervaring met ze heb ik verder niet.

Bij HifiCorner bestellen is niks mis mee hoor. Ik moest toen iets heel kleins bij ze bestellen, maar zelfs dan zijn ze erg klantvriendelijk en bieden ze goede service.

Als je een keer zin hebt mag je best een keer langskomen hoor als je toch in Groningen woont. In Leeuwarden ben je zo met de trein of met de auto.

Larzie HT

Raymond187

Vind ut toch jammer dat je zover weg woont :(

Wil graag de combi D700 & Anthem eens horen.

Heb je nog wel plannen om een sub te nemen nu je laag probleem is opgelost?

LuPo

Citaat van: high-q op januari 26, 2013, 15:42:32
Via lijn 11 hèhè :)

Soundgallery is wel een echte high-end winkel. Ze hebben mooi spul staan, maar ik heb
twee keer een negatieve ervaring met ze gehad. Mag wel even over pm als je wilt weten
over het hoe en wat.

HifiCorner is wat dat betreft niet high-end maar wel een stuk laagdrempeliger. Aardige mensen
in de winkel, ik heb daar mijn eerste Panasonic plasma gekocht die ik nog steeds heb.

Ok. Goed om te lezen. Ik ben ook erg tevreden over HifiCorner hoor! Heel aardig personeel en wat je zegt erg laagdrempelig. Al mijn aankopen komen er vandaan. Qua versterking hebben ze wat meer de mainstream merken. Ik zie hier bijv. voor het eerst Anthem enzo. :) Maar ik zag SoundGallery langskomen dus ik dacht even vragen. :)

Citaat van: larzie op januari 26, 2013, 18:45:29
Thanx man! Wbt SoundGallery heeft High-q al antwoord gegeven. Ik ben er één keer geweest met High-q ze hebben mooie spullen, maar ervaring met ze heb ik verder niet.

Bij HifiCorner bestellen is niks mis mee hoor. Ik moest toen iets heel kleins bij ze bestellen, maar zelfs dan zijn ze erg klantvriendelijk en bieden ze goede service.

Als je een keer zin hebt mag je best een keer langskomen hoor als je toch in Groningen woont. In Leeuwarden ben je zo met de trein of met de auto.

Leuk aanbod! Het lijkt me zeker leuk om eens bij andere forumleden te luisteren. Of met een M&G mee te doen bijv. Ik ben alleen wel aan het openbaar vervoer gebonden, geen auto. Maar dat is vast geen probleem. Met trein en bus kom ik een heel eind. :D