Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: larzie op februari 27, 2012, 07:45:02

De fragmenten die voorbij kwamen aangevuld:

Audio:

*. Adele - Rolling in the deep
*. Anouk - Lost
*. Bruce Springsteen - The river (Live)
*. Billy Joel - She's always a woman (Live)
*. John Coltrane - Part 1: Acknowledgement
*. Lisa Hannigan - A Sail
*. Michael Buble - I am feeling good
*. Rodrigo y Gabriela - Stairway to heaven, Tamacun (cd-versies)
*. Rolling Stones - Sympathy for the devil
*. Snow Patrol - Run (Little Noise Sessions - the Union Chapel (Live)

Video:

*. Dark Knight
*. Super 8
*. Linkin Park 

Ik heb het idee dat we nog meer hadden geluisterd, maar ik kan me vergissen...

Thanks voor het aanvullen. Ik weet trouwens wel zeker dat je je niet vergist. Dat was ik nog in mijn hoofd had zitten, had niks genoteerd ofzo :)
Nadat Spijkie weg ging hebben we nog wat Blu-ray fragmenten bekeken.

Niet negatief bedoeld, maar ik was toch benieuwd geweest wat voor verschil het had gemaakt als de EQ bij het luisteren van de andere audio fragmenten uit had gestaan. Ik denk bij nader inzien zelfs eerlijk gezegd dat het geheel wat meer body had gehad en je de impact van de Chord nog beter had gehoord. Ik snap dat het een voorlopige oplossing is, maar ik denk dat je met de EQ wel heel abrupt een bepaald frequentiegebied afkapt dat voor je gehoor/gevoel toch nog een boel informatie kan bevatten.

Spijkie zei gisteren dat je je speakers nog iets naar voren zou kunnen schuiven, puur om te testen wat voor verschil het maakt. Hij vond dat je best dicht op je luidsprekers zat geloof ik, maar ik kan je vertellen dat ik er nog dichter bij zit. Volgens mij is het hier nog net geen near-field listening ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 27, 2012, 13:00:16
Thanks voor het aanvullen. Ik weet trouwens wel zeker dat je je niet vergist. Dat was ik nog in mijn hoofd had zitten, had niks genoteerd ofzo :)
Nadat Spijkie weg ging hebben we nog wat Blu-ray fragmenten bekeken.

Niet negatief bedoeld, maar ik was toch benieuwd geweest wat voor verschil het had gemaakt als de EQ bij het luisteren van de andere audio fragmenten uit had gestaan. Ik denk bij nader inzien zelfs eerlijk gezegd dat het geheel wat meer body had gehad en je de impact van de Chord nog beter had gehoord. Ik snap dat het een voorlopige oplossing is, maar ik denk dat je met de EQ wel heel abrupt een bepaald frequentiegebied afkapt dat voor je gehoor/gevoel toch nog een boel informatie kan bevatten.

Spijkie zei gisteren dat je je speakers nog iets naar voren zou kunnen schuiven, puur om te testen wat voor verschil het maakt. Hij vond dat je best dicht op je luidsprekers zat geloof ik, maar ik kan je vertellen dat ik er nog dichter bij zit. Volgens mij is het hier nog net geen near-field listening ;D

Zal binnenkort mijn lijst van muziek eens bekijken of er nog wat mist in het lijstje van wat we beluisterd hebben.

Had ik ook moeten doen. Kwam er wat te laat achter dat ik die equalizer van foobar had aangepast. Daarnaast heb ik het meeste last van het laag bij Run van Snow Patrol en niet bij overige muziek. Korte lage tonen is geen probleem. Het zijn vooral de lange lage tonen. We kwamen wel tot de conclusie dat een top eindversterker als de Chord dat laag probleem niet oplost, maar de Chord zorgt wel voor een veel beter geluidsbeeld. (plaatsing, detail, sound)
Ik weet ook niet hoe ik mijn akoestiek probleem precies op kan lossen en waar het probleem in mijn akoestiek precies zit. Het is vervelend, maar om nou voor dat ene nummer alles te gaan verbouwen.

Spijkie vond dat ik best dicht op de speakers zat en vroeg of ik de speakers nog verder naar me toe kon schuiven lol. Hij zei dat omdat we gister het meubel naar voor hadden geschoven, waardoor het geluid van de speaker aan de zijkant wat werd geblokkeerd. Normaal hebben ze wel de ruimte.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

@High-q: Nog 2 nummers die we geluisterd hebben en die we vergeten waren te noemen:

Black Dub - I believe in you
Phil Collins - In the air tonight
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Leuk om te lezen wat een high-end eindversterker kan betekenen. Ik heb dezelfde ervaring door alleen de fronts van andere voor- en eindversterking te voorzien.

Mooi lijstje hebben jullie beluisterd. Wanneer komt de Chord definitief logeren? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op februari 27, 2012, 23:06:48
Leuk om te lezen wat een high-end eindversterker kan betekenen. Ik heb dezelfde ervaring door alleen de fronts van andere voor- en eindversterking te voorzien.

Mooi lijstje hebben jullie beluisterd. Wanneer komt de Chord definitief logeren? :D

Ik had al gezegd dat ze hem best mochten laten staan, maar helaas :D Ik weet wel dat als er weer geld is en de eindversterker mocht ergens weer te koop voorbij komen dat het wel een serieuze overweging wordt. Wat een mooi apparaat die Chord SPM 2400 en wat doet ie t goed in m'n set! :inlove: Wie weet ontdek ik ook wel een andere mooie eindversterker. Maar vaker een M&G houden :D Ik denk op het moment dat na een nieuwe tv nog eerder een eindversterker in de set komt dan een subwoofer :P

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari 28, 2012, 07:33:05
Ik denk op het moment dat na een nieuwe tv nog eerder een eindversterker in de set komt dan een subwoofer :P

Je zou eens kunnen proberen je speakers te bi-ampen, wat ik zondag aan gaf. Je gebruikt dan naast je main L/R
op je receiver ook de kanalen van je back-channels om je hoog of laag apart aan te sturen. Al vind ik dat bij een
receiver wel een beetje een dubbel verhaal, aangezien je nog steeds gebruik maakt van dezelfde voeding.

Vergeet niet dat door het toevoegen van een sub in je set je laag wel anders wordt dan dat het nu is. Op deze manier
ontlast je, tijdens multichannel gebruik, ook de voeding van je receiver en heeft deze meer power om efficienter om te
gaan met de overige luidsprekers. Op die manier zou je ook meer rust/controle kunnen krijgen.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 28, 2012, 12:30:51
Je zou eens kunnen proberen je speakers te bi-ampen, wat ik zondag aan gaf. Je gebruikt dan naast je main L/R
op je receiver ook de kanalen van je back-channels om je hoog of laag apart aan te sturen. Al vind ik dat bij een
receiver wel een beetje een dubbel verhaal, aangezien je nog steeds gebruik maakt van dezelfde voeding.

Vergeet niet dat door het toevoegen van een sub in je set je laag wel anders wordt dan dat het nu is. Op deze manier
ontlast je, tijdens multichannel gebruik, ook de voeding van je receiver en heeft deze meer power om efficienter om te
gaan met de overige luidsprekers. Op die manier zou je ook meer rust/controle kunnen krijgen.

Goede tips! Had jij niet bi-amp kabels? Volgende keer misschien eens meenemen om te testen bij mij? Die SVS sub meenemen zal wel teveel gevraagd zijn denk ik. Ik wil je ook geen hernia bezorgen :D Vraag me overigens af of je dan net zoveel controle krijgt als met die Chord, maar kan wel weer een stap zijn in een nog betere richting!  :pompom:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari 28, 2012, 12:47:04
Goede tips! Had jij niet bi-amp kabels? Volgende keer misschien eens meenemen om te testen bij mij? Die SVS sub meenemen zal wel teveel gevraagd zijn denk ik. Ik wil je ook geen hernia bezorgen :D Vraag me overigens af of je dan net zoveel controle krijgt als met die Chord, maar kan wel weer een stap zijn in een nog betere richting!  :pompom:

Dat is bi-wire wat jij bedoelt. Met bi-ampen heb je nog een setje luidsprekerkabels nodig. Ik kan die van mij wel een keer meenemen,
dan heb je in ieder geval een dubbele set die bijelkaar past. Als de sub kleiner en lichter was geweest, dan had je hem van mij best even
mogen lenen. Maar geloof me, het is echt een rotkreng om te sjouwen  :wacko:

De tips die ik je gaf halen meer uit de receiver die je nu hebt, uitbreiden naar een nieuwe eindversterker is eigenlijk een stap die
daarna komt :)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 28, 2012, 13:15:32
Dat is bi-wire wat jij bedoelt. Met bi-ampen heb je nog een setje luidsprekerkabels nodig. Ik kan die van mij wel een keer meenemen,
dan heb je in ieder geval een dubbele set die bijelkaar past. Als de sub kleiner en lichter was geweest, dan had je hem van mij best even
mogen lenen. Maar geloof me, het is echt een rotkreng om te sjouwen  :wacko:

De tips die ik je gaf halen meer uit de receiver die je nu hebt, uitbreiden naar een nieuwe eindversterker is eigenlijk een stap die
daarna komt :)

Ik heb nog wel een set luidsprekerkabels liggen immers. Ik weet alleen niet of die lang genoeg zijn. Maar zit je met andere kabels niet met het probleem van plaatsing en timing enzo? Dat het geluidsbeeld rommeliger wordt? Ik dacht dat je bi-amp kabels had dat je afgelopen zondag zei :)

Als ik het geluid heb zoals we het afgelopen zondag hadden ben ik al meer dan heel erg tevreden. Het klonk allemaal zo moeiteloos en lekker.  :pompom:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari 28, 2012, 14:28:20
Ik heb nog wel een set luidsprekerkabels liggen immers. Ik weet alleen niet of die lang genoeg zijn. Maar zit je met andere kabels niet met het probleem van plaatsing en timing enzo? Dat het geluidsbeeld rommeliger wordt? Ik dacht dat je bi-amp kabels had dat je afgelopen zondag zei :)

Als ik het geluid heb zoals we het afgelopen zondag hadden ben ik al meer dan heel erg tevreden. Het klonk allemaal zo moeiteloos en lekker.  :pompom:

Je snapt het niet, lees even wat bi-wiren en bi-ampen betekent op p5 en p6:

http://www.hifi.nl/artikel/1536/Aansluitingen.html

Als je verschillende kabels gebruikt ga je inderdaad problemen krijgen, daarom bood ik je mijn 2 identieke sets kabels aan  ;)

The CinemaLounge

HTip

Er zijn ook LS-kabels die op verschillende manieren gebruikt kunnen worden. Ik heb bijv. de W&M Black Magic (nu LS-03) gehad en deze had 4 aders, 2 voor + en 2 voor -. Als je deze in elkaar draaide aan beide kanten dan was ie single-wire, slechts aan de versterkerkant was dat bi-wire, aan beide kanten los was dat bi-amped. Dat kan met inakustik bijv. ook als het aantal aders even is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Heb je vanmiddag trouwens nog te horen gekregen hoe lang het duurt voor je je receiver weer terug hebt?

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op maart  7, 2012, 19:55:49
Heb je vanmiddag trouwens nog te horen gekregen hoe lang het duurt voor je je receiver weer terug hebt?

Nee was ik ook vergeten te vragen eigenlijk... Elmar was bezig met een luistersessie op dat moment met een andere klant. Ik stuur m nog wel een mailtje om te vragen hoe lang het duurt.

Ter info aan overige leden, omdat het verhaal anders wat onduidelijk is :D Ik was bezig met mn versterker toen deze een lichte val maakte precies op één van de zwakkere punten van de Marantz. Namelijk de speakeraansluitingen. Gelukkig had ik op dat moment mijn kabels er al wel uit, maar goed de onderste vier speakeraansluitingen voor de rears zijn dus desdanig krom dat ik de dopjes erop niet meer goed aan kan draaien. Ik heb besloten om mijn versterker te laten fixen, deze wordt nu naar Marantz gestuurd en als het goed is komt er een nieuwe achterkant op.  Maar dat was wel even flink balen dat hij een stuiter maakte :(

Larzie HT

larzie

Elmar van de Marantz dealer in Leeuwarden gevraagd hoe lang het gaat duren voor mijn Marantz gefixed is. Hij had gebeld naar Marantz en helaas kon men dat niet aangeven. Men moest wachten op de onderdelen was het commentaar. Dus het gaat helaas sowieso langer duren dan de verwachte 2 weken. Dit was ook een inschatting mits de onderdelen op voorraad waren.

Voor mn rearspeakers heb ik inmiddels 15m http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTEwMTc1NzE1NDc=?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_17473&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_2 bij de Conrad gekocht en deze opgesplitst in 2 kabels van 7,5m. Omdat het lastig is om de kabels aan de versterkerkant aan te sluiten zonder pluggen heb ik van een forumgenoot 4 wbt 0644 pluggen overgenomen welke ik voor het weekend verwacht. Michel (Miesepies) bedankt alvast hiervoor!

Van een andere forumgenoot neem ik een dinovo mini over! JP (JeePee) alvast bedankt hier dan weer voor! :D

Ook kleine aanpassingen helpen uiteraard voor de verbetering van mijn ht set, daarom wilde ik deze jullie niet onthouden. :)

Larzie HT

larzie

De WBT bananenplugjes zijn binnen! Bedankt Michel (Miesepies). Geen gepiel straks meer om de kabels aan te sluiten aan de Marantz!  :clapping:

Larzie HT

Pinohelmond

Nice!

Maar wat balen van je receiver man! Had het ongelukje gemist.  :nopompom:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Citaat van: Pinohelmond op maart 30, 2012, 16:47:59
Nice!

Maar wat balen van je receiver man! Had het ongelukje gemist.  :nopompom:

Ja dat was wel erg balen idd. Mijn vingers zijn sneller geheeld dan mijn versterker. De persoon bij Marantz die m'n versterker moet maken wacht op onderdelen.
De Marantz is inmiddels al 2,5 week uit logeren. Ik hoop dat het niet heel lang meer duurt. Het is wel jammer dat ze niet kunnen aangeven hoe lang het gaat duren. Wachten vind ik niet erg als je een datum weet, maar zolang deze onbekend is, is dat behoorlijk vervelend.

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: larzie op maart 30, 2012, 16:54:59
Ja dat was wel erg balen idd. Mijn vingers zijn sneller geheeld dan mijn versterker. De persoon bij Marantz die m'n versterker moet maken wacht op onderdelen.
De Marantz is inmiddels al 2,5 week uit logeren. Ik hoop dat het niet heel lang meer duurt. Het is wel jammer dat ze niet kunnen aangeven hoe lang het gaat duren. Wachten vind ik niet erg als je een datum weet, maar zolang deze onbekend is, is dat behoorlijk vervelend.

Wachten is balen ja. Heb zelf een kleine week zonder receiver gezeten en nu weer voor een paar dagen maar dan mis je onmiddellijk de muziek en het tv geluid over de speakers. Aan de andere kant ga je je set wel nog meer waarderen als je er even geen gebruik van kunt maken. 
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Ik wacht nu al 5 weken op m'n Marantz. De achterplaat wordt vervangen. De Marantz monteur moet wachten op de onderdelen schijnt, maar ik vind 5 weken wel erg lang duren. Weet iemand of dit normaal is dat het zo lang duurt?
High-q heeft laatst zijn zelfde type Marantz na een week op mogen halen. Hij heeft toen ook nog gevraagd of de dealer al wat meer wist over mijn Marantz. Die zei dat alles online ging en dat hij alleen weet wanneer de Marantz klaar is.  :confused:
Bellen had geen zin was de opmerking van de dealer, want dan kreeg ie toch iemand aan de lijn die er niks van weet. Beetje vreemd allemaal!  :(

Edit: De dealer heeft gebeld. Aan mijn lijdensweg komt eind deze week/ begin volgende week een einde. De onderdelen waren binnen en men gaat er meteen mee aan de slag! Goed nieuws dus! Bijna kan ik weer genieten! :pompom:

Larzie HT

larzie

De Marantz is weer terug. Men heeft de connectoren vervangen... 188,26 euro! Dure grap...  :( Maar goed de versterker is nu weer tiptop in orde en men heeft de boel weer even grondig gechecked. Af en toe een servicebeurt is ook niet verkeerd.  :D Hij is weer door de apk heen. :D Ik kan weer genieten dus.

Toen ik langs de dealer ging had hij ook de Linn Majik DSM icm een van de eindversterkers van Linn... volgens mij de Majik 2100, maar dat weet ik niet helemaal zeker en hij had er aktiefe Majik Isobariks aan hangen. Oh oh oh wat klonk dat ook heerlijk!  :inlove:
Klonk lekker moeiteloos allemaal en heerlijk om naar te luisteren. Had de set zo willen meenemen hahaha.... helaas... Weet echter niet hoe de set zich gedraagt bij diepe bastonen, want dat soort muziek had hij niet opstaan. Maar die nieuwe cd van Kate Bush klonk erg fijn op de set.

We kwamen er ook achter vanwege mijn interesse naar de Arcam AVR500 dat deze niet meer in het assortiment zit. Arcam heeft nu de AVR360 als betaalbaardere variant (1799 euro) tov de AVR400. (2199 euro geloof ik) en daarna volgt de AVR600 die is geupgrade naar 3D en die in prijs is gestegen naar 4999 euro. Tussen de AVR400 zit dus meteen een enorm gat. Dat vind ik persoonlijk best wel raar. 5000 euro neertellen voor de AVR600 vind ik persoonlijk een beetje te gek. De hobby moet wel leuk blijven. :D
Misschien 2e hands of een Majik DS(M) voor de stereo en meteen als streamer of een mooie 2e hands Chord eindversterker. Keuzes keuzes.... eerst maar hard sparen!  :D

Larzie HT

Dirk

als je eens wil horen hoe een (volledig) aktief aangestuurde Majik Isobarik klinkt (ook op andere muziekstijlen) geef je maar een gil.
een luisterbezoekje kan altijd, ook voor niet kopers  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

larzie

Citaat van: Dynky op april 14, 2012, 13:39:14
als je eens wil horen hoe een (volledig) aktief aangestuurde Majik Isobarik klinkt (ook op andere muziekstijlen) geef je maar een gil.
een luisterbezoekje kan altijd, ook voor niet kopers  ;)

Bedankt voor het aardige aanbod! Woon je in de buurt van Leeuwarden dan?
Edit: Ah zie het al... Antwerpen... is een beetje erg ver weg!  :D

Larzie HT

high-q

Mooi dat je receiver weer terug is, kan je weer lekker films/series kijken en muziek luisteren :)

Gaaf trouwens dat de je Linn in actie hebt gehoord, was ik ook erg benieuwd naar. Toen ik mijn receiver weer op mocht halen stond er een setje actieve luidsprekers van Dynaudio te spelen, klonk ook zeer aangenaam.

Jammer dat je de laatste tijd veel klachten hoort over Arcam, vooral omdat aan deze producten toch forse prijskaartjes hangen. De AVR600 die ik destijds te leen had vertoonde ook enige mankementen. Ondanks dat was ik toch heel erg onder de indruk van de sound. Ben daarom erg benieuwd of de nieuwe (1500euro duurdere) versie al deze problemen niet meer heeft. Misschien tzt toch maar opnieuw een demo aanvragen.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op april 16, 2012, 09:04:37
Mooi dat je receiver weer terug is, kan je weer lekker films/series kijken en muziek luisteren :)

Gaaf trouwens dat de je Linn in actie hebt gehoord, was ik ook erg benieuwd naar. Toen ik mijn receiver weer op mocht halen stond er een setje actieve luidsprekers van Dynaudio te spelen, klonk ook zeer aangenaam.

Jammer dat je de laatste tijd veel klachten hoort over Arcam, vooral omdat aan deze producten toch forse prijskaartjes hangen. De AVR600 die ik destijds te leen had vertoonde ook enige mankementen. Ondanks dat was ik toch heel erg onder de indruk van de sound. Ben daarom erg benieuwd of de nieuwe (1500euro duurdere) versie al deze problemen niet meer heeft. Misschien tzt toch maar opnieuw een demo aanvragen.

Misschien als de AVR600 idd de mankementen niet meer vertoond en een wat schappelijker prijskaartje heeft. :D
Ik vond die Linn erg mooi klinken, blijft misschien een mooie optie voor het stereo incl. streaming verhaal met de Linn Majik DSM. Ben wel benieuwd of deze veel meer controle heeft over mijn Tannoy D700's tov mijn Marantz SR8002. Maar goed je weet maar nooit welke richting het op gaat met een upgrade. Het kan in de toekomst zo maar weer veranderen. :D Die Chord SPM2400 van Spijkie zijn vader was ook een erg mooie upgrade in mijn set en wat Marcel van H&C Hifi ook aangaf Marantz/Chord/Tannoy is toch ook een magische combinatie.

Larzie HT

HTip

Fijn dat je eindelijk je Marantz weer terug hebt. Je hebt lang genoeg zonder geluid gezeten, maar hij kan er nu weer even tegen. Tenminste als je niet toch gaat upgraden ;)
Showcase - Topic