Aankoopadvies Buizenversterker Stereo Systeem

Gestart door Kingpin, september 27, 2011, 01:28:01

Vorige topic - Volgende topic

Joppietersen

heeeeeeeeeeel mooi!

Overigens is er dus al wel een eXperience maar wat jij laat zien is kennelijk de nieuwe uitvoering.

heb je toevallig een link waar deze versterkers beschreven worden?

Wat me trouwens een perfecte oplossing (in mijn situatie) lijkt is én een receiver op de speakers aansluiten én een buizenversterker, omschakeling automatisch dmv 2 (goede) relais voor li / re met fail safe voor de buizenversterker.

Als ik dan gewoon muziek aan heb als achtergrond dan de receiver, als ik echt muziek luister dan de buizenversterker.

Soort van A/B schakeling maar dan met 1 speakerpaar.....

Kingpin

Citaat van: Joppietersen op november  6, 2011, 20:30:59
heeeeeeeeeeel mooi!
Overigens is er dus al wel een eXperience maar wat jij laat zien is kennelijk de nieuwe uitvoering.

heb je toevallig een link waar deze versterkers beschreven worden?
Nee is gloedje nieuw staat nog niet op de site, ik heb meer info gevraagd, dus nog even wachten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Wookie

Citaat van: Kingpin op november  6, 2011, 23:30:09
Nee is gloedje nieuw staat nog niet op de site, ik heb meer info gevraagd, dus nog even wachten.

Pas wel op met dit soort versterkers door ze rechtstreeks uit China te halen/bestellen.

De plaatjes zijn vaak mooier als dat wat je in werkelijkheid krijgt(matig soldeerwerk, immitatie Caps enz..) ;)

Kingpin

Citaat van: Wookie op november  7, 2011, 06:29:22
Pas wel op met dit soort versterkers door ze rechtstreeks uit China te halen/bestellen.

De plaatjes zijn vaak mooier als dat wat je in werkelijkheid krijgt(matig soldeerwerk, immitatie Caps enz..) ;)
Dat klopt, daar ben ik ook huiverig voor.
Ook al zegt men op duitse forums en Destiny Audio zelf dat de voedingen etc allemaal geschikt worden gemaakt voor de Europese markt.
Hoe het verder gesteld is kan ik niet zeggen, wel weet ik dat ik dit design niet ken en nog niet van een verwant zoals Yaqin tegen ben gekomen.
Laatst heb ik wel een LA Audio van binnen gezien, dat soldeerwerk laat ook wel te wensen over.
we gaan gewoon nog even verder zoeken, wie weet wat m'n pad kruist.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Het is sowieso lastig om vakwerk te krijgen, met een kleine prijs.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november  7, 2011, 09:20:41
Het is sowieso lastig om vakwerk te krijgen, met een kleine prijs.

Ik denk dat Prima Luna een optie is...

Former member 78

Citaat van: S@m op november  7, 2011, 09:22:30
Ik denk dat Prima Luna een optie is...

Dat zeker, maar is niet te krijgen voor (ik noem maar wat) €600,- nieuw in doos.

S@m

peterrr

Ik ben een paar jaar geleden ook begonnen met een 2e hand pl one..

En na een een jaar verkocht voor dezelfde prijs als ik hem gekocht had....
Ik denk dat ik er nog wel weer eens eentje terug koop voor de heb  ;D

( heb nu de dialogue 2 )

Ik denk dat er bij mij niet gauw op buizkes iets anders komt als Prima Luna.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

S@m

Citaat van: peterrr op november  7, 2011, 11:02:40
Ik denk dat er bij mij niet gauw op buizkes iets anders komt als Prima Luna.

Met NL supervisie een betrouwbaar produkt!

peterrr

Kingpin

Iemand bekent met de Cayin 6060 C (met 6550 buis) ?

S@m

Jemig, wat vraag je veel. Heb je überhaupt al enkele buizenversterkers (goed) beluisterd..?

Former member 78

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 14:48:48
Jemig, wat vraag je veel. Heb je überhaupt al enkele buizenversterkers (goed) beluisterd..?

Mocht dat niet zo zijn, dan is hij hier welkom.
Heb van Keyser begrepen dat hij vlak bij mij woont.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op november  8, 2011, 15:36:57
Mocht dat niet zo zijn, dan is hij hier welkom.
Heb van Keyser begrepen dat hij vlak bij mij woont.

Haha, dan is ie direct verkocht  ;)

Former member 78

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 15:47:52

Heb je zoveel vertrouwen in mijn set, S@m? ;D

Kingpin

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 14:48:48
Dat komt omdat ik zeer weinig van buizen afweet en ja ik heb al wel wat beluisterd maar kan toch moeilijk dure buizenversterkers gaan luisteren met die gedachte dat ik die toch niet ga kopen?

Kingpin

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 15:47:52
Dan ben ik bang dat ik toch weer meer ga uitgeven dan ik wil ... ;)

Former member 78

Citaat van: Kingpin op november  8, 2011, 16:09:08
Dat komt omdat ik zeer weinig van buizen afweet en ja ik heb al wel wat beluisterd maar kan toch moeilijk dure buizenversterkers gaan luisteren met die gedachte dat ik die toch niet ga kopen?

Dure buizen beluisteren is wel leuk hoor ;)
En gelukkig, kunnen goedkopere buizen ook best lekker klinken.

S@m

Citaat van: Kingpin op november  8, 2011, 16:09:08

Kan toch geen kwaad om een referentie in je hoofd te hebben en met wat goedkoper 'spul' dit zoveel mogelijk proberen te benaderen?!

Zal je wel zelf moeten gaan luisteren.. ;)

Former member 78

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 17:06:32
Kan toch geen kwaad om een referentie in je hoofd te hebben en met wat goedkoper 'spul' dit zoveel mogelijk proberen te benaderen?!

Eens.

Een versterker welke niet al teveel kost, zal zeker al een mooie sound geven.
Wil je iets meer, kost het bakken meer geld, zoals dat eigenlijk met alles is.

peterrr

Toch zou ik mijn " reserves " hebben met al te mooie aanbiedingen van Chinese apparaten.
( lees goedkoope )
Ik heb mij laten vertellen en ook wel gelezen dat electrisch omtrent aarding,Schakelaars,voeding,hoogspanning trafo er wel eens de korte route word genomen qua uitleg capaciteit en kwaliteit.

Dan bedoel ik niet de Cayin,Melody, achtige merken ( daar waar niet Chinezen de leiding hebben).

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik geloof dat Chansig (Hans) ook iets wat met een LA audio gehad in die strekking.

Grt peterr

Kingpin

Citaat van: S@m op november  8, 2011, 17:06:32

Dat klopt, maar gevoelsmatig vind ik het een beetje 'verkeerd' om bij een zaak te luisteren waar zij veel moeite voor je doen om vervolgens dezelfde versterker ergens anders te kopen.
Aan de andere kant is dit waarschijnlijk wel de enige manier om diverse buizen te testen want zoveel zaken zijn er niet die dit op voorraad en in hun assortiment hebben.

Wel ben ik er voor mezelf al uit dat bepaalde merken, en types niet meer in aanmerking komen, dus dat scheelt qua zoektocht, maar goed daar heb ik me eerst in moeten verdiepen en 'veel vragen' moeten stellen in deze thread  ;)
Waarvoor alvast m'n dank uiteraard aan ieder die daaraan heeft bijgedragen.

peterrr

Over 1 nacht ijs gaan is ook niet goed, dus vraag gewoon zoveel je wilt.

Je kan er alleen maar wijzer van worden  ;)

Grt peterr

Kingpin

Zaterdag ga ik luisteren naar een Cayin A-55T met vrij nieuwe Svetlana KT-88C buizen erin en nog 2 jaar garantie.
Deze heeft wel zo'n beetje alles waar ik naar zoek.
- Grootste gedeelte Hard-Wired
- Softstart
- Schakelbaar tussen triode en UltraLineair
- Bias afstelling voor elke buis zonder het apparaat open te maken

Ben benieuwd