ROTK release

Gestart door MrPink, november 8, 2003, 12:46:45

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_T.

Citaat van: raymen op december 11, 2004, 12:27:00
Hmm,heb hem bij dvdsoon besteld,en verwacht hem toch wel volgende week binnen.

Even uitgerekend...... dat is 11 uur en 6 minuten kijkplezier.. :P :P ;D

Mvrg,
raymen

Pfff, en ik vind één film al lang....   ;-)

Veel plezier!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

blue-eyes

Hij is gaaf! Ook de extra DVd's.

Nadeel, ik heb me er meer dan een jaar op verheugd. Waar moet ik nu naar uitkijken.... ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op december 11, 2004, 21:19:08
Waar moet ik nu naar uitkijken.... ;)
Naar Star Wars ep III, revenge of the sith natuurlijk  :D Daar zit ik meer op te wachten dan ROTK-EE

Ik heb de R1 12 disc versie in bestelling bij dvdsoon. Hij is nog steeds 'packaging'.. dang. Maar ik ben toch pas met kerst thuis, dan zal er wel een marathon volgen.

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op december 11, 2004, 21:19:08
Nadeel, ik heb me er meer dan een jaar op verheugd. Waar moet ik nu naar uitkijken.... ;)
Inkopper; de mini-blue natuurlijk
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

LOTS

Ja, hij is echt gaaf.

Ik vond dit deel zowel in de bios, als op DVD, beduidend minder dan de eerste twee delen.
Erg bombastisch en fragmentarisch. Maar matige beeldkwaliteit.

Maar de magie is weer helemaal terug hoor! De extra scene's verduidelijken een hoop en maken het geheel veel overzichtelijker.
Hoewel je zou verwachten dat de vaart er dan wat uitgaat (met het inlassen van de extra scene's), gebeurd eerder het tegenovergestelde (althans met mij :) ). Er is meer spanning.

Ook is de beeldkwaliteit weer verbeterd t.o.v. de originele uitgave. Hoewel nog steeds niet zo goed als de eerste twee extended delen.
De geluidskwaliteit haalt het helaas ook niet bij de eerste twee delen, ook niet op DTS. Ik mis iets transparantie.

Toch een super dvd. O0
LOTS: Lord Of The Strings

blue-eyes

Voor de B&W liefhebbers: de Nautilus 801 of 800 (vind er niets aan maar herken ze aan de bolletje ;D ;D) komen ruim in beeld in de Abbey Road studio's.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

AleSyS

Zo...eindelijk klaar met de extended versies marathon. We zijn om 10:00 uur vanochtend begonnen en rond 23:45 uur eindelijke klaar

Dit is natuurlijk inc plaspauzes en eetpauzes :)

Martin_M

Citaat van: LOTS op december 11, 2004, 23:19:21
Ook is de beeldkwaliteit weer verbeterd t.o.v. de originele uitgave. Hoewel nog steeds niet zo goed als de eerste twee extended delen.
De geluidskwaliteit haalt het helaas ook niet bij de eerste twee delen, ook niet op DTS. Ik mis iets transparantie.

Hoi Lots,

Over welke regio-code heb je het dan?

blue-eyes

Must see:

Op de 2e extra DVD staat een stukje over Duncan Cameron. Zeer talentvollen regisseur, etc. Hij is gestorven aan kanker. Indrukwekkend, zeer indrukwekkend................

Titel: Duncan Cameron, the inspiration for "to the west" .

peterrr

Heb ik toevallig vanochtend inderdaad als eerste gezien, viel op daar ik in het boekje appendices keek en dacht wat zou dat wezen.
Hele sterke persoonlijkheid die jongen.
Greep ons wel naar de keel omdat dat "topic"  (lees kanker) behoorlijk actueel is bij ons.
En voor de buiten wereld eigenlijk een "laten we het daar maar niet over hebben" onderwerp is.
Mooi dat zo`n jongen de kans heeft gekregen van Peter Jacson om een soort van Epitaph te Maken.
Ik denk dat hij zeker een hele hoop talent had, om iets groters te kunnen doen.
Of het op een lotr box hoort laat ik in het midden (er ontbreekt nog een urenlagen docu over de koffie juf  ;) )

mvgr peter
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Spikebyt

Ik heb hem ook afgelopen vrijdag direct bekeken  ;D

Is er al iets bekend over easter-eggs op deze 4DVD  ???
ik heb nog niets gevonden tot nu toe
Grtnx,    Frans V.

PaulB.

Citaat van: Spikebyt op december 12, 2004, 14:23:52
Is er al iets bekend over easter-eggs op deze 4DVD  ???
ik heb nog niets gevonden tot nu toe
Hi,

Hier staan er 2.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Ettepet

Jinsu

Hoi,

Er zijn ook grote leveringen waar er maar 3 DVD's i.p.v. 4 DVD's inzitten, waren weer een paar knoeiers bezig >:D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Audiofiel

Ik heb even gekeken in de doos met de 12 DVD's en op serie 3 ROTK zitten inderdaad krasjes. Dwars op het schijfje in de lengterichting van het doosje, zeg maar. Deze komen van FRS en waren gesealed. Ik ga morgen terug. Vooral de krasjes op DVD 1 en 2 vind ik erg vervelend. Ik koop een box voor 120 euro. Dan wil ik ook onbekraste schijven!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Update:

Vandaag pas tijd gehad om terug te gaan naar de Free Record Shop. Ze hebben 6 nieuwe trilogie-boxen opengemaakt: allemaal krassen op deel 3. Pas de tweede losse ROTK EE box bleek geen krassen te hebben!

Als ik mijn eigen box meereken, waren er dus 9 stuks nodig om een setje zonder krassen te hebben. Schande!

Bij FRS zeiden ze niets te weten van het probleem en ook niets van het hoofdkantoor gehoord te hebben. Dat laatste zal wel kloppen, maar het is toch idioot dat je bekraste schijven krijgt als je een box van 120 euro koopt?

Zo, dat moest er even uit. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

En vandaag ook binnen gekomen. Helaas vanavond geen tijd :'(

Mijn R1's zien er perfect uit! Ik denk dat in europa een productiemachine z'n sporen heeft achtergelaten...

Martin

Rappie

Heb inmiddels mijn vrienden die er een gingen kopen er op geattendeerd :) Dus bedankt voor de info !
Eigenaar van Paulthé

jurjen

Ik schrok van je bericht want ik heb afgelopen week een setje gekocht bij FRS - gelukkig helemaal krasvrij.
Maar dit is de gewone ROTK Special Extended Edition met 4 schijven, dus geen 120 euro.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Audiofiel

De problemen zijn vooral met de 12-DVD box (3x EE), maar ook met de losse ROTK EE 4-DVD box.

Wees dus gewaarschuwd! :o

FivePack

Even ter info voor iedereen die het nog niet weet. Onderstaand bericht komt rechtstreeks van de website van A-film.

groeten, Corné

PERSBERICHT

Uitstekende doorverkoop "The Lord of the Rings" Boxen

De doorverkoop van "The Lord of the Rings Special Extended Trilogy Box", "The Return of the King Special Extended Edition" en "The Return of the King Special Extended Collector's Edition" verloopt zeer voorspoedig sinds de release op 10 december 2004 in Nederland en Vlaanderen. De totale inlading van alle configuraties is bijna 150.000 stuks, waarvan het doorverkooppercentage na het eerste weekend de 40% nadert.

Helaas is geconstateerd dat er problemen zijn ontstaan met de door de fabriek geleverde kwaliteit. Deze problemen concentreren zich met name rond de 4-disc Special Extended Edition "The Return of the King". Het betreft hier twee soorten defecten, namelijk krassen op de discs en boxen met een verkeerde samenstelling.

Om gedupeerde consumenten zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan deze 4-disc box (dus geen losse discs) op vertoon van het aankoopbewijs 1 op 1 worden omgeruild bij het desbetreffende verkooppunt. De intentie van A-Film Home Entertainment is om deze problemen vóór de feestdagen te hebben opgelost.

EINDE PERSBERICHT
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

jasjenl

Ik heb gisteren de extended trilogy gekocht (bij de Bijenkorf) en heb in de winkel de eerste twee schijfjes van Return of the King geïnspecteerd. Daar kon ik toen geen krasjes ontdekken, maar bij nadere bestudering thuis zie ik toch wel iets zitten wat op kleine krasjes lijkt. Ik moet echter wel veel moeite doen om ze te zien en vraag me dan ook af of dit het soort krasjes zijn waar problemen over gemeld zijn (ik heb de discs nog niet helemaal gedraaid, dus of mijn dvd speler er problemen mee heeft, weet ik nog niet). Ik heb een foto gemaakt van één van de schijfjes, misschien dat jullie eens kunnen kijken of de krassen er bij jullie er ook zo uit zien? Zoals gezegd, je moet best wel wat moeite doen om deze krasjes te zien (en ze fotograferen is al helemaal niet zo makkelijk..).

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

Citaat van: jasjenl op december 17, 2004, 14:30:13
Ik heb gisteren de extended trilogy gekocht (bij de Bijenkorf) en heb in de winkel de eerste twee schijfjes van Return of the King geïnspecteerd. Daar kon ik toen geen krasjes ontdekken, maar bij nadere bestudering thuis zie ik toch wel iets zitten wat op kleine krasjes lijkt. Ik moet echter wel veel moeite doen om ze te zien en vraag me dan ook af of dit het soort krasjes zijn waar problemen over gemeld zijn (ik heb de discs nog niet helemaal gedraaid, dus of mijn dvd speler er problemen mee heeft, weet ik nog niet).
Dat zijn ze inderdaad. Sommige kun je zelfs met je nagel voelen, zo diep zitten ze. Ik weet niet of veel DVD-spelers er moeite mee hebben, maar ik heb ze wel teruggebracht. De Free Record Shop moest totaal 10 extra dozen openen om een complete onbekraste set te krijgen!

CiteerIk heb een foto gemaakt van één van de schijfjes, misschien dat jullie eens kunnen kijken of de krassen er bij jullie er ook zo uit zien? Zoals gezegd, je moet best wel wat moeite doen om deze krasjes te zien (en ze fotograferen is al helemaal niet zo makkelijk..).
Ik vind dat je het goed het gedaan; zo zien ze er inderdaad uit.

Weet je wat het is. Je betaald 120 euro voor 12 schijven. Dan horen ze gewoon allemaal nieuw en ongeschonden te zijn. Ik ben benieuwd hoe de bezitter van een nieuwe auto reageerd als de verkoper bij aflevering zegt: "Ach, die paar kleine krasjes op uw nieuwe Mercedes, die zijn bijna niet te zien. En u merkt er niets van als u rijdt".
;D

peterrr

Zelf heb ik een klein krasje, en zijn ze verder o.k
Maar als ik zulke als boven had,dan was ik zeker ook terug gegaan.
Die zijn wel grof.

mvgr peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Ht-toedeboon

Is er iemand hier bekend met de Extended versie dus met DTS-ES in een 2 disc uitvoering??
Ik kan ROTK huren bij mijn videotheek maar ik heb die versie nergens te koop gezien.
Dit is dus niet de special edition 2 disc versies voor de duidelijkheid  ;)

Aangezien ik helemaal geen interesse heb in 6 discs vol met docu/making of en interviews maar wel in de extended en DTS-ES versie zou dit voor mij DE oplossing zijn.

Ik vrees toch dat het een rental exclusive is ofzo  :( maar misschien dat jullie meer weten

Greetzz
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks