Storing digitenneontvangst

Gestart door tv-lover, september 2, 2011, 18:11:06

Vorige topic - Volgende topic

tv-lover

Heel oud onderwerp al, dus een grote kans dat er al iets eerder over is geschreven.

Ik had altijd een slechte ontvangst, huis staat verkeerd om en ik zit op de rand van het gebied (zei de verkoper). Discovery kwam echt bijna niet door.
Met een oude verlengkabel had ik de originele ontvanger al op zolder gehangen, gewoon een dikke zwarte coaxkabel die je vroeger bij je videorecorder kreeg.
Maar als er een brommer voorbij reed, ging het beeld even op slot (en er komen nogal wat brommers voorbij hier).

Met het installatieprogramma zag ik dat de ontvanger op 22% stond, wat met een beetje schuiven net een procentje of wat beter werd. Ik las de verhalen over de bierblikjes, maar ik drink bier altijd uit een fles.

Er stonden ook een paar berichten over reflectoren op dit forum, dus ik probeerde als reflector een paar metalen voorwerpen achter de antenne, een stuk stalen pijp 22mm, gewoon een restje van 15 cm lang, en toen kreeg ik al direct meer. Ik had deze met twee krokodilleklemmetjes verbonden met de massadraad, daar waar deze zit vastgesoldeerd op de print (het kastje floept zo open als je een mes in het kiertje wrikt).

Toen ik een metalen gaas, afkomstig van een kamerventilator nam, op 10 cm achter de antenne, kreeg ik 50%. Een verdubbeling dus van de vroegere sterkte, en dat zonder solderen. Het dunne draadje van de KPN heb ik niet hoeven vervangen. Het gaas zit niet eens recht achter de antenne, maar schuin erachter. Volgens mij zorgt de afscherming er tevens voor, dat de storing van de brommers nu niet bij de antenne meer komt. Er rijdt er net één voorbij en geen storing...

Ik ga nu nog een tijdje experimenteren met andere draden, alu-folie, dikkere draad, kijken hoe hoog ik kom.
Maar de blikjes-antenne ga ik ook nog maken, want ja de 100% lonkt toch wel. Ik vermoed wel dat de blikjes zorgen voor rondom-gevoeligheid, dus ook storing, dus er zal ook nog een afscherming komen.

eduard

Volgens mij kan je nog steeds gratis bij kpn om een buiten antenne vragen.

Eduard

_ MarcelloW _

En daarvoor word je hier lid...

Je zou eigenlijk iets moeten hebben waarmee je op internet op vanalles zou kunnen zoeken.. Dat zou pas handig zijn!!!

http://www.google.com/search?q=verbetering%20digitenne%20ontvangst

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

tv-lover

Bedankt. Bij deze zeg ik m'n lidmaatschap op. Jullie zijn veel te pro voor mij. Ik slaap midden in de nacht :pompom: