IFA Berlin 2011 : New Epson Projectors

Gestart door denada, september 1, 2011, 10:41:49

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Vraag me af hoe ze denken de R2000 en 4000 nog denken te kunnen gaan verkopen voor die prijzen. Sure, op 2D zullen ze boven de TW9000 presteren, maar ik denk dat niemand hiervoor zal gaan nu ze een 3D lijn gaan lanceren met daarbij het topmodel dat op 2D zeker niet slecht zal zijn EN die stukken goedkoper is dan de 2000/4000.

sublover

Citaat van: denada op september  1, 2011, 11:19:51
Jammer dat de 'goedkopere' modellen schijnbaar allemaal helemaal geen lens shift meer hebben, maakt het wel lastiger qua plaatsen..

De prijzen heb ik even door de currency converter gehaald, stonden allemaal in de zweedse kronen :)

Damn! Zo lang hier op gewacht! Ga me nou niet vertellen dat er geen lensshift opzit hè!!
Dan kan ik mijn h5350bd beter houden.
Geloof me geen lensshift is K

Wel prachtig dat Epson de kat uit de boom heeft gekeken en nu met prachtige spullen op de markt komt

Klasse

Christof_G

Als je onderstaande foto's bekijkt, dan is er inderdaad geen lensshift aanwezig op de lagere modellen.

EH-TW5900:

EH-TW6000:

EH-TW9000:

Bron: http://www.audiovideohd.fr/actualites/7681-Epson-EH-TW5900.html
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

ArnoldV

Citaat van: Christof_G op september  2, 2011, 13:12:57
Als je onderstaande foto's bekijkt, dan is er inderdaad geen lensshift aanwezig op de lagere modellen.

EH-TW5900:

EH-TW6000:

EH-TW9000:

Bron: http://www.audiovideohd.fr/actualites/7681-Epson-EH-TW5900.html

Misschien is het alleen automatisch en niet handmatig mogelijk.... #blijvenhopen

Christof_G

Dus elektrisch bij de goedkopere modellen en handmatig bij de duurste ::)
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i

ArnoldV

Citaat van: Christof_G op september  2, 2011, 13:18:32
Dus elektrisch bij de goedkopere modellen en handmatig bij de duurste ::)

Ik zou dan zeggen beide bij de duurdere modellen ;)

Christof_G

Ik heb het artikel eens snel doorlezen en blijkbaar is de horizontale lensshift manueel en verticaal is elektrisch :pompom:

ArnoldV

Citaat van: Christof_G op september  2, 2011, 13:24:15
Ik heb het artikel eens snel doorlezen en blijkbaar is de horizontale lensshift manueel en verticaal is elektrisch :pompom:

Zo gek zijn mijn opmerkingen dus toch niet ;) :P

Christof_G

Citaat van: GS2K1 op september  2, 2011, 13:25:21
Zo gek zijn mijn opmerkingen dus toch niet ;) :P

Inderdaad :blush: Bij de 9000 is het zelfs enkel manueel.

sublover

Citaat van: Christof_G op september  2, 2011, 13:24:15

Waar maak je dit uit op?

Ik weet wel dat als er geen lensshift opzit dat je beter voor een Acer h5360bd kan gaan.
Kost de helft.

Is er niemand die het 100% zeker weet?

Christof_G

Citaat van: sublover op september  2, 2011, 14:07:47
Waar maak je dit uit op?

Ik weet wel dat als er geen lensshift opzit dat je beter voor een Acer h5360bd kan gaan.
Kost de helft.

Is er niemand die het 100% zeker weet?

La certification ISF laisse sa place à une simple gestion des couleurs (5 modes prédéfinis en 2D, 2 et 3D), et son lens shift sera substitué par une correction horizontale manuelle et verticale automatique du trapèze et un zoom 1.6x

sublover

Citaat van: Christof_G op september  2, 2011, 15:02:24
La certification ISF laisse sa place à une simple gestion des couleurs (5 modes prédéfinis en 2D, 2 et 3D), et son lens shift sera substitué par une correction horizontale manuelle et verticale automatique du trapèze et un zoom 1.6x

Tsja..... Als het klopt wat hier staat dan is het party Hardy

Toch heb ik er een hard hoofd in, als ik het specblad zie.
En de Epson dealers reageren ook niet terwijl zij deze info zeker hebben.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20892091#post20892091

http://www.fwdmagazine.be/fwd/130758/overzicht%2depson%2dpersconferentie%2dop%2difa%2d2011/
Op het avsforum vinden zij het ook maar vreemd

clockwork

Volgens mij staat op het overzicht op pagina 1 dat alleen de 9000 modellen lens shift hebben en dat de andere modellen het met keyStone moeten doen. Dat zou voor mij ook wel een show stopper zijn.  :nopompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

home@the movies

Ik sta op dit moment op de ifa bij epson en kan jullie verzekeren dat er geen lensshift zit op de 6000, enkel een keystone functie, inderdaad zeer jammer.
De rest van de info over de andere toestellen en merken volgt binnenkort.
Groeten van op de ifa

Werner
Home@the movies

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

sublover

Citaat van: home@the movies op september  2, 2011, 16:53:14
Ik sta op dit moment op de ifa bij epson en kan jullie verzekeren dat er geen lensshift zit op de 6000, enkel een keystone functie, inderdaad zeer jammer.
De rest van de info over de andere toestellen en merken volgt binnenkort.
Groeten van op de ifa

Werner
Home@the movies

Ciao Ciao Epson

Heeft het R&D van Epson aan de crack gezeten of zo?

Keystone zitten we al helemaal niet op te wachten

LocoJ

De meeste van ons hebben de beamer toch wel recht voor het scherm hangen? Zonder lensshift is het even wat beter uitmeten, maar daarna maakt het niet veel uit. Als je ruimte het niet toe laat is het wel echt balen.

Having said that... ik vind het ook een blunder van Epson. Zo heel veel meer hoeven die beamers toch niet te kosten als er wel lensshift op zit?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Melbury

CiteerDe meeste van ons hebben de beamer toch wel recht voor het scherm hangen?

Ik heb hier een hoog plafond, mijn pj (Epson) hangt netjes in het midden voor het scherm (horizontaal) maar zonder verticale lensshift zou  ik een idioot lange beugel nodig hebben.
Dat zal vast voor meer mensen gelden, het weglaten van de lensshift lijkt me dan ook een blunder van de eerste orde.

sublover

Citaat van: Melbury op september  2, 2011, 19:04:41
Ik heb hier een hoog plafond, mijn pj (Epson) hangt netjes in het midden voor het scherm (horizontaal) maar zonder verticale lensshift zou  ik een idioot lange beugel nodig hebben.
Dat zal vast voor meer mensen gelden, het weglaten van de lensshift lijkt me dan ook een blunder van de eerste orde.

Ik val in herhaling maar ik vind het een blunder in het kwadraat.
Het had een absolute topper kunnen worden voor Epson.
De verkoopcijfers zullen naar mijn mening enorm laag zijn.

J.A.F._Doorhof

Geen lensshift is inderdaad een deal breker voor HT.
Ik neem aan dat die dan ook meer gericht is op het "business/film" segment ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sublover

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2011, 19:43:05
Geen lensshift is inderdaad een deal breker voor HT.

Aan wie stel je deze vraag Frank?

clockwork

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2011, 19:43:05

Dat is niet wat in het persbericht op de eerste pagina staat. >:(

Gevalletje misplaatste zuinigheid?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

home@the movies

CiteerGeen lensshift is inderdaad een deal breker voor HT.
Dat maakt de keuze voor puur home cinema gebruik dan jammer genoeg wel beperkt, los daarvan was de eerste indruk die ik vandaag van de 9000 had wel zeer positief, zoals eerder door Bjorn aangehaald een zeer helder 3D plaatje en het scherm waarop geprojecteerd werd was niet niet bepaald klein te noemen. Vandaag zijn we even snel doorheen een aantal merken gefietst, morgen neem ik wat meer tijd om alles even wat langer te bekijken.

troje

Citaat van: home@the movies op september  2, 2011, 21:07:13
  Dat maakt de keuze voor puur home cinema gebruik dan jammer genoeg wel beperkt, los daarvan was de eerste indruk die ik vandaag van de 9000 had wel zeer positief, zoals eerder door Bjorn aangehaald een zeer helder 3D plaatje en het scherm waarop geprojecteerd werd was niet niet bepaald klein te noemen. Vandaag zijn we even snel doorheen een aantal merken gefietst, morgen neem ik wat meer tijd om alles even wat langer te bekijken.

Het was goed jullie weer te zien op de beurs, Werner. Het was een beetje hectisch (en dat op de eerste dag), dus helaas konden we niet lang bijpraten maar ik denk dat je een korte goede indruk hebt gekregen van onze nieuwe modellen. Ik ben er helaas niet dit weekend, maar maandag ben ik wel van de partij. We spreken elkaar binnenkort!

J.A.F._Doorhof

Kan in ieder geval niet wachten, moest de IFA jammer genoeg over laten gaan omdat we naar Vegas gaan morgen :( (ook leuk natuurlijk)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"