IFA Berlin 2011 : New Epson Projectors

Gestart door denada, september 1, 2011, 10:41:49

Vorige topic - Volgende topic

troje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2011, 21:44:56
Kan in ieder geval niet wachten, moest de IFA jammer genoeg over laten gaan omdat we naar Vegas gaan morgen :( (ook leuk natuurlijk)

Ik had het gehoord Frank, zonde dat jullie er niet konden zijn. In ieder geval krijg je zo snel mogelijk een review unit. Veel plezier in Las Vegas, als ik zou moeten kiezen tussen dat en Berlijn dan is de keuze niet moeilijk  ;D

home@the movies

CiteerHet was goed jullie weer te zien op de beurs, Werner. Het was een beetje hectisch (en dat op de eerste dag), dus helaas konden we niet lang bijpraten maar ik denk dat je een korte goede indruk hebt gekregen van onze nieuwe modellen. Ik ben er helaas niet dit weekend, maar maandag ben ik wel van de partij. We spreken elkaar binnenkort!
Geen probleem hoor, snappen we best we zijn later op de dag nog even langs geweest en wat langer in de 9000 gedoken, ik zou morgen wel graag eens een stukje in 2D bekijken, hopelijk krijg ik een van je collega's zover om dat op een rustiger moment even te doen  ;) Ik ben in ieder geval zeer te spreken over het 3D plaatje wat ik tot nu toe zag, ik denk dat het een zeer scherpe prijs is voor een toestel met behoorlijk wat potentieel. Graag tot binnenkort.

home@the movies

CiteerKan in ieder geval niet wachten, moest de IFA jammer genoeg over laten gaan omdat we naar Vegas gaan morgen  (ook leuk natuurlijk)
Beetje een luxe "probleem " he frank  ;D ;D doe ze de groeten ginder en wip even langs in the in and out burger, the best in town

Melbury

Ik ben erg benieuwd wat Troje van de missing lensshift vindt.

Probeert Epson ons te sturen naar de duurdere modellen?
De goedkopere gaan dan via online shops hun baasje vinden, met het idee dat zij het ontbreken van deze belangrijke functie over het hoofd zien?
Keystone correctie is toch al lang uit den boze?

Zoals je misschien weet ben ik geen Epson hater, mijn geschiedenis : TW10-TW700-TW3000.
Maar deze stap van Epson begrijp ik echt niet.

sublover

Citaat van: troje op september  2, 2011, 21:47:19
Ik had het gehoord Frank, zonde dat jullie er niet konden zijn. In ieder geval krijg je zo snel mogelijk een review unit. Veel plezier in Las Vegas, als ik zou moeten kiezen tussen dat en Berlijn dan is de keuze niet moeilijk  ;D

Troje,

Wat is je reactie op het ontbreken van de lensshift?
Denk dat Epson half beamerland naar zich toe had kunnen trekken voor 3D
I Just dont get it :shaun:

sublover

Citaat van: Melbury op september  2, 2011, 21:53:31

De goedkopere gaan dan via online shops hun baasje vinden, met het idee dat zij het ontbreken van deze belangrijke functie over het hoofd zien?

Zoals je misschien weet ben ik geen Epson hater, mijn geschiedenis : TW10-TW700-TW3000.

Oeps je was me voor

troje

Citaat van: Melbury op september  2, 2011, 21:53:31

Klopt inderdaad, TW6000 heeft geen lens shift, de TW9000 wel. Het is niet zo dat een model bewust gehandicapped in de markt gezet wordt, die TW6000 is in wezen een compleet ander produkt, ander design, andere panelen en een ander idee erachter. Er zitten bijvoorbeeld ook twee keer 10 Watt speakers in, die vond je voorheen ook niet in een home cinema projector. De TW6000 is, in tegenstelling tot zijn voorganger, veel meer gericht op de persoon die een projector neerzet voor een film en erna weer weghaalt.

Uiteraard heb ik daar ook mijn mening over en zou ik ook graag carte blanche krijgen in het bepalen van de design specs van een projector, maar feit is dat we altijd naar een compromis moeten zoeken en dat regio's zoals Azie ook een grote stem hebben in dit proces. De lineup ziet er momenteel zo uit en we hebben behoorlijk wat flexibiliteit als blijkt dat onze keuzes verkeerd zijn.

Laten we eerst eens afwachten wat de bekende personen vinden van de nieuwe line up!

troje

We doen in ieder geval ons best om alle nieuwe modellen zo snel mogelijk naar Nederland en Belgie te halen. Dit jaar staat bijvoorbeeld de AV-Nu show wederom gepland in Utrecht, waar wij ook aanwezig zullen zijn met een home cinema die minstens zo mooi is als we op de IFA nu gebruiken. Dat is een goede gelegenheid om de nieuwe projectoren in aktie te kunnen zien.

Melbury

Bedankt voor je snelle reaktie Troje.

Citeerveel meer gericht op de persoon die een projector neerzet voor een film en erna weer weghaalt.

Laat ik die persoon nu toevallig kennen, hij heeft nl mijn TW10 destijds gekocht en pakt hem sindsdien in en uit.
Ik wist niet dat er nog meer waren.  ;D

Citeerdat regio's zoals Azie ook een grote stem hebben in dit proces
Ok, we hebben de schuldige gevonden.

CiteerLaten we eerst eens afwachten wat de bekende personen vinden van de nieuwe line up!
Ik ben tamelijk bekend....hier in de straat tenminste.

Maar goed, ondanks mijn wat jolige reakties ben ik toch wel teleurgesteld, ik had gehoopt dat in het, voor mij, betaalbare segment weer een mooie Epson klaar zou staan in de nabije toekomst.
Nog even afwachten dus, mijn TW3000 doet het nog goed gelukkig.

sublover

Citaat van: Melbury op september  2, 2011, 22:29:15
Bedankt voor je snelle reaktie Troje.

Laat ik die persoon nu toevallig kennen, hij heeft nl mijn TW10 destijds gekocht en pakt hem sindsdien in en uit.
Ik wist niet dat er nog meer waren.  ;D
Ok, we hebben de schuldige gevonden.
Ik ben tamelijk bekend....hier in de straat tenminste.
:P
Maar goed, ondanks mijn wat jolige reakties ben ik toch wel teleurgesteld, ik had gehoopt dat in het, voor mij, betaalbare segment weer een mooie Epson klaar zou staan in de nabije toekomst.
Nog even afwachten dus, mijn TW3000 doet het nog goed gelukkig.

Helemaal mee eens, ik hou mijn Acer h5360bd voorlopig
Net avatar 3D gekeken en rio3d

Een woord OMG!

Wat prachtig, alleen jammer dat de beamer voor m'n benen staat ipv boven mijn hoofd

Melbury

CiteerWat prachtig, alleen jammer dat de beamer voor m'n benen staat ipv boven mijn hoofd

Misschien kan je een stoel aan het plafond vastmaken?
Dan is dit probleem weer opgelost.
Fijn om mekaar te kunnen helpen op dit forum.  ;)

sublover

Citaat van: Melbury op september  2, 2011, 22:40:58
Misschien kan je een stoel aan het plafond vastmaken?
Dan is dit probleem weer opgelost.
Fijn om mekaar te kunnen helpen op dit forum.  ;)

Wat een prachtig idee :worship:

Hertog_Martin

Geen lensshift = geen geld van mij

Gemiste kans
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

squeek

Citaat van: Hertog_Martin op september  3, 2011, 01:16:43
Geen lensshift = geen geld van mij

Gemiste kans

= pech voor jou  ;) De twee topmodellen zijn zeer betaalbaar, vooral over een half jaar.

Spijtig dat men projector nog in te goede staat is, want zo eentje zou ik wel zien zitten  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Melbury

CiteerDe twee topmodellen zijn zeer betaalbaar, vooral over een half jaar. 

Is dat niet afhankelijk van in welke portemonnee je kijkt?

Ik denk dat je bedoelt dat ze voor jou betaalbaar zijn.

sublover

Citaat van: Melbury op september  3, 2011, 15:07:39
Is dat niet afhankelijk van in welke portemonnee je kijkt?

Ik denk dat je bedoelt dat ze voor jou betaalbaar zijn.

Helemaal gelijk Melbury

Het nieuwe model Porsche is ook niet duur zeg....

Same story

squeek

oei oei, sorry hoor jongens. Ik dacht dat een ht met projectie toch wat centjes kostte onlangs, of vindt je tegenwoordig alles terug bij aldi?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RonG

Dat is onzin, ik heb ook niet de duurste projector en niet bij de aldi maar bij Frank gekocht.

Melbury

Citeeroei oei, sorry hoor jongens. Ik dacht dat een ht met projectie toch wat centjes kostte onlangs, of vindt je tegenwoordig alles terug bij aldi?

Daar ben ik inmiddels ook achter, deze hobby kost geld.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de term 'betaalbaar' erg subjectief is.
Mijn huidige Epson (ook bij Frank gekocht) kostte destijds 1900 euro, het maximaal haalbare voor mij.
Dat zal ook voor mijn volgende pj gelden, 3000 euro mag dan betaalbaar lijken, maar is onhaalbaar voor mij en vast voor meerdere mensen hier.
Desalniettemin heb ik nou niet het gevoel dat ik met spullen van de Aldi bezig ben, de melkchocola is overigens daar erg lekker.  ;D
Het is ook wel begrijpelijk dat sommige mensen soms erg makkelijk over dat soort bedragen praten, als je een aantal jaren aan een ruim inkomen gewend bent zal het vast lastig zijn je in een andere situatie in te leven.
Ik misgun echter niemand zij highend spullen en ik lees er graag over op dit forum.
En wie weet.. 10 september is de volgende staatsloterij trekking.  ;)

squeek

Citaat van: Melbury op september  3, 2011, 21:07:00
Daar ben ik inmiddels ook achter, deze hobby kost geld.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de term 'betaalbaar' erg subjectief is.
Mijn huidige Epson (ook bij Frank gekocht) kostte destijds 1900 euro, het maximaal haalbare voor mij.
Dat zal ook voor mijn volgende pj gelden, 3000 euro mag dan betaalbaar lijken, maar is onhaalbaar voor mij en vast voor meerdere mensen hier.
Desalniettemin heb ik nou niet het gevoel dat ik met spullen van de Aldi bezig ben, de melkchocola is overigens daar erg lekker.  ;D
Het is ook wel begrijpelijk dat sommige mensen soms erg makkelijk over dat soort bedragen praten, als je een aantal jaren aan een ruim inkomen gewend bent zal het vast lastig zijn je in een andere situatie in te leven.
Ik misgun echter niemand zij highend spullen en ik lees er graag over op dit forum.
En wie weet.. 10 september is de volgende staatsloterij trekking.  ;)

Lol, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik kijk graag naar mezelf als referentie van de 'normaal verdienende burger' want dat ben ik ook. Ik heb geen villa met een porche op de oprit. Ik woon echter in een bescheiden maar fijn huis met vrouw en dochter.

Punt is denk ik dat als je werkt en een huishouden hebt, dat je een maximum budget geeft aan jezelf wat je ervoor wil geven. Ik denk niet dat je het niet zou kunnen betalen als je een normaal inkomen hebt. Maar de één geeft er iets meer aan uit als de ander wat ik perfect normaal vindt. Mijn projector komt niet van Frank en heeft me ietsjes meer gekost, maar daarom verdien ik niet het tienvoudige. Ik heb er waarschijnlijk gewoon iets meer voor willen neerleggen.

3250 euro is zeker niet niks, en ik zou er ook erg over moeten nadenken. Maar als dit je enigste dure hobby is, en je spaart zorgvuldig zonder jezelf in de nesten te werken, denk ik dat het niet onmogelijk is als gewone burger. De reden dat ik zei dat het betaalbaar is geworden is door te vergelijken met enkele jaren geleden toen ze de tw-5000 uitbrachten. Dat was toen het topmodel en die was een flink stuk duurder! Ik heb toen moeten kiezen voor het 'goedkoper' model. Als ik nu dezelfde keuze moest maken had ik die paar extra 100 er toch bij neergelegd. Maar dat is niet ieder zijn keuze.

grtz

Melbury

CiteerIk kijk graag naar mezelf als referentie van de 'normaal verdienende burger' 

Hebben we toch met 'de gewone man' te maken.  :)
Duidelijk verhaal. Met sparen kan je meestal een heel eind komen; Ik begon met een TW10 en projecteerde op een Kwantum verduisterings gordijn.  ;D
Nu heb ik een TW3000 en projecteer ik op een Beamax scherm.
De ellende is, en dat zal je  wel herkennen, dat als je geld hebt voor een pj van 1500, kom je uit op 2000 en dan vragen sommigen zich af waarom je er niet nog 400 bijgelegd hebt...etc  :)
Maar als het goed is genieten we allemaal van deze hobby en hebben we ook allemaal nét iets meer te wensen.

donaldk

J.A.F._Doorhof

na midnight madness gaan we daar eten geloof ik :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

@squeek

Het zal niet voor iedereen 'de enige hobby' zijn. HT is daarnaast aardig mainstream geworden, dus genoeg mensen die wel interesse hebben in deze produkten maar er niet onevenredig veel geld aan willen (of kunnen) spenderen.

Ik ben zelf nog student en heb voor een nieuwe projector een budget van max 1250. Dus kijk ik naar de projectoren in de prijsklasse. De nieuwe Epson valt helaas af door ontbreken van iets simpels doch onmisbaar als lensshift. Dan wordt de kans groot dat het bv een Panasonic wordt. Eventueel nog een oudere generatie Epson; de TW3200.

Ik heb sinds 2006 een Epson TW600. Heb eerst 2900 uur met lamp 1 gedaan, toen voortijdig vervangen. Lamp 2 is na bijna 2900 uur kapot gegaan. Nu heb ik de 1e lamp er weer terug in zitten die alweer bijna 200 uur heeft gedraait; 3100 uur op die lamp dus.

Ik kan dus verwachten dat ie elke week de geest kan geven. Ik zit momenteel krap bij kas maar kan na ruim 5 jaar geen woonkamer zonder projector indenken dus wordt of weer een nieuwe lamp of een €1k projector die toch 5 generaties verder is dan mn huidige en dus zeker een upgrade zou zijn.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Aiko

Ik zit erg te twijfelen of ik voor de Epson TW3200 (zonder 3D) zal gaan, of nog even wachten op de TW5900 (3D). De meeste films die ik zal gaan kijken zijn toch 2D, vraag me ook af of er veel verschil tussen de 2 modellen op dit gebied zit...