IFA Berlin 2011 : New Epson Projectors

Gestart door denada, september 1, 2011, 10:41:49

Vorige topic - Volgende topic

denada

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=sv&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.mynewsdesk.com%2Fse%2Fpressroom%2Fepson%2Fpressrelease%2Fview%2Fnu-aer-tiden-inne-foer-3d-projektorer-med-hd-innehaallet-finns-klart-likvael-som-epsons-nya-ljusare-3d-teknik-676010

Scoop uit Sweden...

September 1, 2011 - Having been a global leader in the projector market over the past decade 1, shows the Epson up a new dimension to home theater with a range of 3D projectors with full HD.  The projectors that were presented at the IFA 2011 provides the brightest 3D images on the market. 2 They are also easy to use features like wireless connectivity for full high definition to movie fans, eager and sports fans can get a real 3D experience as well as 2D images in high quality in the home.

Epson's unique brightness technology provides 3D content that is clearly brighter than the other 3D home theater projectors with full HD 2nd  By doubling the refresh rate from 240 Hz to 480 Hz, the blackout-time between left and right images significantly reduced.  It gives a brighter 3D image that is more comfortable for users to look at.

EH-TW9000 and EH-TW9000W is the top model among the five projectors that give the optimal 3D experience with high representation of white and colored light up to 2400 lumens and contrast levels as high as 200 000:1 3, all with the latest technology.  EH-TW5900, EH-TW6000 and EH-TW6000W are among the most affordable 3D 1080p home theater projectors on the market two high representation of white and colored light up to 2200 lumens and contrast levels up to 40 000:1 third

Images of high quality and projected images are bright, clear and beautiful to the eyes, thanks to Epson's 3LCD technology.  In addition, the EH-and EH-TW9000W TW6000W the first wireless compatible 3D projector for full HD on the market 2, which allows users to adjust the projector without cables towed anywhere in the house.

"We previously announced that Epson would wait to develop the 3D home theater projectors until we were sure that the correct engagement were from providers of 3D content. The forecast is that 27% of households will be 3D-capable 2015 and counting with more than 40 3D video games will be released this year, four so now it's time for Epson to release their 3D projectors, and enable users to view 3D content on the big screen, "says Madlyne Colson, Product Manager at Epson Europe .

"Our new projectors support a number of existing 3-D sources, so there is a wide choice of films and programs available to show. Projectors are still the leading home theater projectors offer outstanding image clarity and accurate color reproduction. We are very excited about these new products and the experiences that they will allow Epson customers, "adds Colson.

EH-TW5900 (1200 Euro), EH-TW6000 (1650 Euro), EH-TW6000W (1900 Euro) available from October 2011, the EH-TW9000 (3050 Euro)  and EH-TW9000W (3250 Euro) available from November 2011.

ArnoldV

OMG! Die prijzen (ex btw?)! Ben zeer benieuwd hoe de TW9000/W presteert t.o.v de Sony HW30. Voor die prijs kan het zomaar een no-brainer worden.

Gek alleen dat de witte modellen WirelessHD hebben en de zwarte niet?
Ben sowieso ERG benieuwd hoe storingsgevoelig dat is, maar het idee om er geen videokabel heen te hoeven trekken kan misschien wel interessant zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/WirelessHD)

denada

Jammer dat de 'goedkopere' modellen schijnbaar allemaal helemaal geen lens shift meer hebben, maakt het wel lastiger qua plaatsen..

De prijzen heb ik even door de currency converter gehaald, stonden allemaal in de zweedse kronen :)

ArnoldV

Citaat van: denada op september  1, 2011, 11:19:51
Jammer dat de 'goedkopere' modellen schijnbaar allemaal helemaal geen lens shift meer hebben, maakt het wel lastiger qua plaatsen..

De prijzen heb ik even door de currency converter gehaald, stonden allemaal in de zweedse kronen :)

Lens shift lijkt me heel raar, omdat ze dat altijd hebben gehad, lijkt me geen "nieuwe" investering...

BE Prijzen zoals Werner hieronder aangeeft worden:

EH-TW5900: ~ 1200 euro (inc btw)
EH-TW6000: ~ 1499 euro (inc btw)
EH-TW6000W: ~ 1800 euro (inc btw)
EH-TW9000: ~2871 euro (inc btw)
EH-TW9000W: ~ 3202 euro (inc btw)

Robert T

Hm, extreem contract ration verschil tussen de 9000 en lagere modellen..

Lens shift idd een beetje raar ja maar de TW9000 modellen zijn wel erg redelijk geprijst voor de specs. Nu nog de praktijk afwachten...

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

RonG

Echt interessante prijzen, ben erg benieuwd naar de eerste reviews hier maar dat zal nog wel even duren. Budget voor mijn volgende (3D) projector ligt rond € 3000,-

skyfox

Inderdaad best gek dat die lenshift op de lagere modellen niet meer beschikbaar zou zijn. We gaan het meemaken. Ik hoop dat er binnenkort testmodellen bij onze forumsponsors geleverd worden zodat we weten wat we aan de Sint of de Kerstman kunnen vragen dit jaar  :xmas: Sony of Epson, lol  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ArnoldV

Zien er wel erg mooi uit hoor! ook in het wit.

LocoJ

Ben wel heel erg benieuwd naar deze projectoren!

De 'budget' 3d full HD beamers beginner nu echt binnen handbereik te komen  :pompom:
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

RonG

Zou dat wireless HD wel goed werken? Heb zo mijn twijfels.

home@the movies

CiteerEcht interessante prijzen, ben erg benieuwd naar de eerste reviews hier maar dat zal nog wel even duren. Budget voor mijn volgende (3D) projector ligt rond € 3000,-

Ik heb gisteren de exacte prijzen van Epson doorgekregen, deze zijn

EH-TW5900: ~ 1200 euro (inc btw)
EH-TW6000: ~ 1499 euro (inc btw)
EH-TW6000W: ~ 1800 euro (inc btw)
EH-TW9000: ~2871 euro (inc btw)
EH-TW9000W: ~ 3202 euro (inc btw)

Wat reviews betreft kan ik jullie meedelen dat wij tegen 15 september zowel een exemplaar van de 9000 als de 6000w ter onzer beschikking hebben, wij gaan nl de Epson stand verzorgen op een beurs van de officiële distributeur in Belgie, daar zullen zowel de 6000W als de 9000 worden voorgesteld aan de resellers.

We zijn bijzonder opgetogen dat Epson ons heeft uitgekozen om hun product in een zo goed mogelijke setup voor te stellen aan hun klanten, uiteraard gaan we van de gelegenheid gebruik maken om het toestel zo goed als kan op deze korte tijdspanne onder handen te nemen.

Verder vertrekken wij morgen voor drie dagen naar Berlijn om alle nieuwe speeltjes in het echt te gaan bekijken, we zullen zeker niet nalaten om verder verslag uit te brengen .

met vriendelijke groeten

Werner

www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

skyfox

Werner, mogen jullie de beamers dan ook al calibreren? Ben erg benieuwd naar de reallife waarden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

1969mach1

Ik ben benieuwd wat dit voor invloed heeft op de prijs van de huidige modellen :)

Kjelt

Werner, ik dacht dat jij had gezegd dat er ditmaal ook een LCOS technology Epson projector zou komen? Mis ik iets?

ArnoldV

Citaat van: Kjelt op september  1, 2011, 15:43:54
Werner, ik dacht dat jij had gezegd dat er ditmaal ook een LCOS technology Epson projector zou komen? Mis ik iets?

Ik denk dat die nog komen, maar dan zonder 3D... Die R range zou sowieso naast bestaande range komen...

RonG

Citaat van: skyfox op september  1, 2011, 13:48:30
Inderdaad best gek dat die lenshift op de lagere modellen niet meer beschikbaar zou zijn.

Ik denk dat dit elektrisch is en niet manueel (hoop ik), zou het ook vreemd vinden wanneer dit er niet op zou zitten.

home@the movies

CiteerWerner, ik dacht dat jij had gezegd dat er ditmaal ook een LCOS technology Epson projector zou komen? Mis ik iets?

Neen dat klopt, de R2000 en de R4000 die normaal vorig jaar zouden worden gelanceerd worden nu echt op de markt gezet, reflecterende panelen maar zonder 3D.

Prijzen zijn

R2000 4199 euro
R4000 5299 euro

Beiden dus zonder 3d functie, ben benieuwd hoe ze zich verhouden tegenover de anderen.

home@the movies

CiteerWerner, mogen jullie de beamers dan ook al calibreren? Ben erg benieuwd naar de reallife waarden.

Ik ga ervan uit van wel, ik ga morgen meer weten als we op IFA zijn.

Kjelt

Citaat van: home@the movies op september  1, 2011, 17:31:29
Beiden dus zonder 3d functie, ben benieuwd hoe ze zich verhouden tegenover de anderen.
Gezien hun prijs moet het echt wel een stap zijn tov de concurrentie als ze wat willen verkopen. Zeker nu Sony met zijn HW30 de prijs heel strak heeft neergezet. Ik ben benieuwd of ze het waar kunnen maken.

jaco

Citaat van: Kjelt op september  1, 2011, 15:43:54
Epson had toch een reflective LCD ontwikkeld vorig jaar ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Citaat van: jaco op september  2, 2011, 07:32:45
Epson had toch een reflective LCD ontwikkeld vorig jaar ?
Die is toen niet uitgekomen, dit jaar dus wel vermoedelijk (zie boven) echter nog steeds geen 3D.

bmateijsen

Gisteren de tw9000 gezien en die was zeker op het gebied van 3D zeer zeer goed. Vooral lekker veel licht en dat heb ik bij weinig projectoren met actieve bril nog gezien. Smaakt naar meer!

THX-UltraII

Epson gaat dit jaar zo te zien hard proberen terug te slaan! JVC, prepare for battle!!  ;D

ArnoldV

Ik begreep dat je de wirelessHD module ook als extra kan kopen bij de TW9000, waar hij bij de TW9000W er standaard bij zit.
Dat zou betekenen dat je toch later nog WirelessHD zou kunnen kopen, mocht dat toch de moeite waard blijken...
Iemand die het kan bevestigen?

Freeco

Ik kijk al uit naar de eerste reviews van de EH-TW9000. €2900 valt al bij al nog mee. De introductieprijs van de 5500 lag boven de €3000 geloof ik.
Laat de prijs van de 5500 nu ook maar wat zaken ;)
Sony KD-85XH9096 - Panasonic DP-UB820 - HTPC
Denon AVC-X3700H - Klipsch RP-8000F + RP-504C + RP-502S + RP-500M + RP-500SA - 2x SVS SB-2000