Hypex NCore review

Gestart door Marc Heijligers, augustus 27, 2011, 10:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Bruno Putzeys

Voor bedrijfsmatige klanten komt er nog een 2kW module (die werkt al redelijk netjes maar is nog niet klaar voor een formele introductie) en lichtere modules (400W en minder) zijn als smps+amp module gepland maar daarvan is de eerste nog in het eerste layoutstadium. Dus daar hoor je zeker het eerste half jaar niks concreets over.

Voor de DIY markt houden we het aanbod voorlopig op de NC400, die daarom natuurlijk poepsjiek wordt :)
Een ons inzicht is meer waard dan een ton ervaring.

BjornV

Iemand enig idee of er ergens is losgelaten wat de spanning van de voeding moet gaan worden?
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

EJ

Ik meen gezien te hebben dat dat dezelfde spanning is als bij de UcD700. Maar Bruno kan dat natuurlijk exact beantwoorden. :)

Bruno Putzeys

De NC1200 draait op dezelfde spanning als de 700 (pakweg +/-90V). De NC400 draait op dezelfde panning als de UcD400, maar de beveiliging is wat preciezer dus die heb ik nu op 72V zitten. De NC400 heeft ook een stel ongeregelde voedingen van +/-16 a +/-25V nodig voor de ingangsbuffer. Verder kan je met een externe VDR (15 a 20V gerefereerd aan de negatieve spanning, zelfde systeem als bij de UcD700) een drietal watt uitsparen.

De spanningsbeveiliging is zo gebouwd dat de versterker altijd zonder in/uitschakelverschijnselen aan en uit gaat ongeacht welk van de spanningen als eerste verschijnt of verdwijnt. Dus als je zelf een voeding bouwt is het niet nodig een netspanningsonderbrekingsdetectie te maken.
Een ons inzicht is meer waard dan een ton ervaring.

BjornV

Bedankt voor de info!

Dat wordt wel een voeding plethora als je ze zelf wilt maken en volledig mono wil blijven
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

BMW850

Even dit topic omhoog gooien ;)
Ben benieuwd of er nog meer reviews zijn Ncore v/s ....... hier op het HT forum.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

mscofield

Kick.. ik ben ook wel benieuwd naar reviews of eventueel leden waarmee ik samen kan gaan luisteren/ervaren.

Leeuwarden

Nog maar een keer omhoog dan. Er moet toch iemand zijn?

dre73

eerdaags krijg ik `m te leen!
ben zeer benieuwd.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Leeuwarden

Ik ben benieuwd! Ik heb er de afgelopen dagen eens wat over gelezen en ik begrijp dat het een Pass-killer is  :P

dre73

wat ik begreep was het laag van de pass mooier.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Leeuwarden

Welke Pass was je ook alweer aan het bouwen?

dre73

aleph 5,maar bouwen heet het onderhand niet meer..... :D

Leeuwarden

Ik heb een Aleph 5 gehad. Op mijn speakertjes deed het niet genoeg. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat...

dre73

we gaan het zien/horen. ;)

ik ben al zeer tevreden dus echt haast heeft het niet. :D

Wijx wondere wereld

Als het laag met de pass beter is als met de NCore, dan is het laag van de Ncore wel erg slecht. Door de pure klasse A schakeling kan de pass weinig vermogen leveren. Dus niet zo'n best laag. Bryston, Gryphon, Perreaux, Krell, allemaal versterkers met een beter laag als de pass. Alleen die missen het magische mid
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Leeuwarden

Heb ik al eens een setje Ncores gehoord Wijx?

Wijx wondere wereld

Nee, mag vast wel bij Dre langs als ze daar staan  :D

De oude UCD ken ik wel goed dus ik ben benieuwd. Ncore is praktischer als mijn Gryphon
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Leeuwarden

Ik gebruik de oude UCD dus ik ben ook erg benieuwd ;D

Lazybird

een collega van mij heeft zijn Array mono blokken 2x M2 de deur uit gedaan voor 4 x Ncore met aparte voeding. Volgens hem stukken beter, (eerst horen dan pas geloven zeg ik op mijn beurt)hij komt aankomende woensdag langs voor een luister sessie. Ik laat even weten hoe het spul klinkt, via mijn voorversterker en rechtstreeks aangesloten op mijn streamer.   
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

dre73

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

dre73

Leeuwarden

Citaat van: Lazybird op september 22, 2012, 22:53:06
een collega van mij heeft zijn Array mono blokken 2x M2 de deur uit gedaan voor 4 x Ncore met aparte voeding. Volgens hem stukken beter, (eerst horen dan pas geloven zeg ik op mijn beurt)hij komt aankomende woensdag langs voor een luister sessie. Ik laat even weten hoe het spul klinkt, via mijn voorversterker en rechtstreeks aangesloten op mijn streamer.

Het is donderdag en mijn Valium is inmiddels op!  :pompom:

Lazybird

@Leeuwaarden

Ik heb nog wel een pilletje liggen (normaal om de kids rustig/plat te krijgen zodat ik rustig van muziek kan genieten)

Ik ben niet zo van de uitgebreide luisterverslagen maar dit zijn onze bevindingen (zo subjectief als het maar zijn kan natuurlijk)

Luister sessie van 19:30 tot 23:30

Muziek: Art Pepper "Walkin"
   Jen Chapman "Master blaster"
   Carlos Santana "Healer"
   Bach "Contpuntuch 5"
   Robert Palmer "Get outside"
        Jimi Hendrix "Little wing"

We zijn begonnen te luisteren in mijn normale setup (zie sig), vervolgens hebben we de onderstaande setup-ups beluisterd en mijn nomale set als referentie genomen.

Setup 1
Bron: Lin Akurate DS/1 
Pre: Primare SP32HD
Versterker 4 X Ncore 400 en 4X SMPS 600
Gerbruikte Interlinks: John van Gent Magic Link reference plus en Array opal silver gold
Het geluid tov de primare A30.7: De muziek is vloeiender,
ruimtelijke, meer body, textuur en meer controle over het laag.   

Setup 2
Bron: Lin Akurate DS/1
Pr: geen
Versterker 4 X Ncore 400 en 4X SMPS 600
Het geluid tov PRE: meer Dynamiek ik vond het scherper in het hoog. Maar eerlijk gezegd waren de verschillen te verwaarlozen.

We hebben in "set-up 2" nog een vergelijking gedaan met de interlinks van Array en de John van Gent.
John van Gent = meer detail in hoog (scherp in het hoog)
Array = Relaxter (scherp randje was er af, kan ook aan de whisky gelegen hebben :)   

Mijn persoonlijke voorkeur zou toch zijn de bron (Linn Akurate) via een Pre aan te sluiten, mijn collega vondt het zonder pre juist beter klinken.

Uitkomst: Iedereen was het er over eens dat de Ncore beter klonkt  :clapping: :clapping:

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |