Hypex NCore review

Gestart door Marc Heijligers, augustus 27, 2011, 10:18:46

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Dank  ;D

Ik ben gek op pilletjes en subjectieve oordelen!

Overigens heb ik zelf ook een tijd zonder pre gespeeld. Vervolgens verscheen de B1 buffer van Pass en daarna de Relaixed II.
Ook ik ben voorstander van een pre.

Ik begrijp dat je voorkeur hebt voor de Ncore's?

Lazybird

De A30.7 gaat eruit en ik ga voor 4X Ncore!!!! plus 4X voeding. Ik zat bij de meesten nummers hartstochtelijk met de voetjes mee te tappen en dat is voor mij persoonlijk de maatstaaf.

Even door sparen want dat gaat tussen de 3200 en 3700 Euro uitkomen afhankelijk van de gebruikte materialen.
Voor dat geld heb je dan wel 4X mono blokken   ;D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Leeuwarden

Wat voor materialen ga je dan gebruiken? (€ 2500 voor 4x mono met voeding en dan nog 4 kastjes en wat aansluitspullen?)

Lazybird

2 X Aluminium behuizing 5 mm dik (geanodiseerd zwart + logo gefreesd) 2x 300 schat ik in
Silverdraad om intern alles aan te sluiten.
8 X speaker terminals
4 X XLR Of 8X afhankelijk of je intern verbind
2 X AC inlet
2 x Fan

Met een beetje redelijke spullen kom je wel aan aan die bedragen.
Met standaard spullen kan het waarschijnlijk een stuk goedkoper. (het is maar net wat je er aan uit wil geven)
Ik verwacht wel dat je minimaal op 2800 a 2900 Euro uitkomt.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Leeuwarden

Ja die kastjes tikken aardig aan. Maarruhhhh.... een fan? Dat zou dan de eerste zijn die ik met een fan zie. Ik lees daar trouwens tegenstrijdige berichten over. De één rapporteert een hete versterker en de ander noemt het niet noemenswaardig...

dre73

als je een klasse a monster gehad hebt,is alke versterker koel. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lazybird

@leeuwarden, de Ncore 400 wordt niet warm het is met name de voeding de SMPS 600 die wordt heet.
Dat is de reden dat mijn collega's een nieuwe kast moet ontwerpen, knap lullig als je klaar denkt te zijn.

Ik heb gisteren de Ncore 400 gevoeld en de voeding SMPS 600, die voeding kan je niet lang aanraken zo heet wordt die.

Met een gesloten kast zonder ventilatie gaten wordt dat echt een probleem, je kan dit oplossen door;
1 Door koelvinnen te plaatsen op de voedingen en een aantal ventilatie gaten te maken in de kast, zijkant, onder en boven.
2 Door ventilatie gaten te maken in de kast, onder, zijkanten en een Fan onder of achter.

Maar dat de SMPS gekoeld moet worden is een feit als je in een 1 kast 2X voeding en 2 X versterker doet
misschien als je een voeding per 2X versterker doet dat het mee valt.

Lazybird

@Dre, Tja klasse A, daar kan je lekker een eitje op bakken.
Dat is zo 1983  :devil: :devil:

dre73

eerst een betere horen.....

de n-core komt hier eerdaags ook op visite. ;)

ondertussen hoop ik wel m`n pass labs aleph spelend te hebben trouwens. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lazybird

@Dre, Pass Labs aleph is natuurlijk ook fantastisch spul.  :clapping:
Tja, of je de Ncore beter vindt is natuurlijk persoonlijk.
Het hangt natuurlijk ook af van de synergie met de rest van de componenten en je voorkeur qua sound.

Gellukig is dat voor iedereen anders.

BMW850

Wanneer komt de N-Core komt hier op visite?  ;)
Ben ook zeer benieuwd naar de sound in mijn set.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Leeuwarden

Hij mag ook wel even bij mij op visite :-)

Dit is een serieuze oproep:

Gezocht: eigenaar vaan Ncore woonachtig in het noorden van het land.
U wordt verzocht om zich te melden om te kijken of u genegen bent met uw Ncore's langs te komen.
Eventueel kan ik u als wederdienst voorzien van een cappucino tijdens het bezoek.
Een eventueel bezoek kan niet onmiddellijk plaatsvinden omdat mijn luidsprekers eerst moeten worden afgemaakt.
(Dit klinkt erger als het is...)

Lazybird

@Leeuwarden en BMW850 ik hoop rond feb de Ncore te hebben.
Als Cappuccino, thee wordt valt er over te praten.
Als het niet zo erg is als het klinkt zijn de luidsprekers op dat moment af :)

Leeuwarden

Lazybird

Regio Utrecht, Lease auto rijd overal naartoe :)

Leeuwarden

Eerst maar eens kijken of ik me zo lang kan beheersen en misschien duikt er nog iemand uit de nabije omgeving op (waardeer je aanbod enorm maar aan de andere kant is het best ver voor een experimentje).

Nog even een andere vraag. Hebben jullie ook bij lagere volumes geluisterd? Een van de opmerkingen die ik ben tegen gekomen is namelijk dat de Ncore het ook erg goed doet bij lage volumes. Dat zou een pluspunt zijn want ik ben van mening dat de meeste versterkers wel wat te doen moeten hebben voordat ze tot hun recht komen. Bij lagere volumes wordt het allemaal wat minder...

Lazybird

@Leeuwaarden, ik snap dat je niet kan wachten (moet je ook niet doen)

Het plaatje bleef heel/compleet bij lage volumes, dat vond ik persoonlijk heel knap van deze versterkers.
Je blijft genieten bij lage volumes en dat vindt ik belangrijk omdat ik juist rond 11:00 12:00 nog even wat muziek luister.
Als je bijvoorbeeld Miles David "Someday My Prince will come"  beluistert bij lage volumes klinkt het echt fantastisch.

Maar overtuig jezelf zou ik zeggen.

ijscobar

Zijn deze versterkers gevoelig voor lange kabels (6-7 meter) tussen voor en eindversterker?

Lazybird

@ijcobar, ik heb geen idee je zou Bruno daarvoor even kunnen benaderen.

ijscobar

Leeuwarden

@Lazybird: Heb jij al een idee over hoe je dat gaat doen met het NAMPON draadje? Gewoon aan de aarde knopen en verder een aan/uit schakelaar?

@Dre: Heb jij je sessie met de Ncore al in zicht?

Lazybird

@Leeuwaarden geen idee TBH, aan/uit switch is nog in overweging aangezien het verbruik stand-by ontzettend laag blijkt te zijn.

Leeuwarden

Iets van 20 watt heb ik begrepen maar dan moet je wel een schakelaartje tussen aarde en nampon zetten.
(ik ben overigens geen elektronicus, corrigeer als ik iets verkeerds schrijf :-)  )

Leeuwarden

Citaat van: Leeuwarden op oktober  2, 2012, 12:34:27
@Dre: Heb jij je sessie met de Ncore al in zicht?

Joehoe... Dre-hééé...  :pompom:

dre73

ontspannen a.u.b.! :D

nog niets vernomen,maar ik denk over een week of 2.