Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Ik vond asr \ harbeth uit eigen thuis ervaring niet slecht, echter kan het beter...

Asr is te lief denk ik voor de harbeths waar de harbeth van zichzelf een zacht karakter heeft...
Bij mij was het combi niet meeslepend zoals de audionote buize voortrap het deed met een goede eindtrap zoals de kharma matrix mp150 eindtrappen...

Dat klonk hemels met de harbeths...

**UNDER CONSTRUCTION**

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op september 23, 2014, 23:21:01
Nee? Waarom niet?

Vond dat het wat levenloos,doods klonk,zonder emotie..
Had daar toch wat meer van verwacht..maar zoals Garmtz ook aangaf,het was hun keuze niet qua set up.
Maar eerlijk,ik denk dat het gewoon een slechte match was.

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 23, 2014, 23:43:18
Ik was er ook niet 100% van overtuigd, maar dat kwam naar mijn idee vooral door de draaitafel/element. De ASR is een vrij 'audiofiele' versterker en ik ben meer van de Linn/Naim Britse school, dus daar ligt gewoon mijn voorkeur, maar ik vond het toch zeker niet zo verkeerd... Is overigens een combinatie die door Gydotron was gemaakt, wij hadden hier geen aandeel in. We hebben uiteraard wel de speakers zo goed mogelijk geplaatst, de kabels gekozen en de set/draaitafel zo goed mogelijk getuned.
Ik vond het persoonlijk wel "knap" dat de SHL5 ondanks de wat harde en wat glazige ASR en de netjes binnen de lijntjes kleurende VPI toch wat charme in de muziek wist te brengen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


sauron

coming soon Harbeth in stereo ..... en surround 8)

groet Sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Mitch--

Citaat van: sauron op september 30, 2014, 19:31:58
coming soon Harbeth in stereo ..... en surround 8)

groet Sauron

Spannend! Tipje van de sluier ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

sauron

Citaat van: Mitch-- op september 30, 2014, 20:51:06
Spannend! Tipje van de sluier ? ;)

Op de oppo na  allemaal engels spul  ;D
Nog even geduld.

grt
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Cyreg

Mooi nieuw? foldertje van Harbeth, nu zelfs met afmetingen: basis speakerkast - hoogte tweeter  ;)
Vlgns Harbeth (en kenners?) dus hulpje mbt standhoogte tbv de gewenste/ideale oorhoogte  ;D

http://www.harbeth.co.uk/library/halebro/halebro.pdf
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op oktober  3, 2014, 19:50:18
Mooi nieuw? foldertje van Harbeth, nu zelfs met afmetingen: basis speakerkast - hoogte tweeter  ;)
Vlgns Harbeth (en kenners?) dus hulpje mbt standhoogte tbv de gewenste/ideale oorhoogte  ;D

http://www.harbeth.co.uk/library/halebro/halebro.pdf

Dan moet je wel weten wat de ideale luisterhoogte is... Bijv.:

- Iets BOVEN de tweeter bij de M30.1
- Iets ONDER de tweeter bij de SHL5
- Precies op tweeterhoogte bij de SHL5 Plus

Om maar wat voorbeelden te noemen... ;)

twani

Citaat van: garmtz op oktober  3, 2014, 20:26:00
Dan moet je wel weten wat de ideale luisterhoogte is... Bijv.:

- Iets BOVEN de tweeter bij de M30.1
- Iets ONDER de tweeter bij de SHL5
- Precies op tweeterhoogte bij de SHL5 Plus

Om maar wat voorbeelden te noemen... ;)

Héé, hoe kom je daar aan Garmt? :unsure:  Zijn dat Harbeth specs of persoonlijke bevindingen?

garmtz

Citaat van: twani op oktober  3, 2014, 23:10:47
Héé, hoe kom je daar aan Garmt? :unsure:  Zijn dat Harbeth specs of persoonlijke bevindingen?

Persoonlijke bevindingen, die vervolgens door mij persoonlijk zijn gechecked bij Alan zelf en bevestigd.

twani

Citaat van: garmtz op oktober  3, 2014, 23:23:46
Persoonlijke bevindingen, die vervolgens door mij persoonlijk zijn gechecked bij Alan zelf en bevestigd.

Ah zo....   Hoef ik hier verder niets te doen kan ik je proefondervindelijk melden :)

ChrisV

#4187
Fijn dat je dat post Garmt. Daar kunnen veel mensen hun voordeel mee doen!

twani


Cyreg

@BB&G > komt er binnenkort weer 'n nieuwe prijslijst uit met oa SHL5 plus?
De meest recente is toch al van november 2013?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op oktober 15, 2014, 10:17:46
@BB&G > komt er binnenkort weer 'n nieuwe prijslijst uit met oa SHL5 plus?
De meest recente is toch al van november 2013?

Ja, die komt eraan... We zijn echter bezig met een prijslijst die voor heel Europa gaat gelden
(Harbeth moet hier akkoord mee zijn en de distri's ook). Als we weten of die er gaat komen, zullen we hem publiceren.


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 22, 2014, 20:32:25
Geen Tiger Ebony meer zie ik...?

Op verzoek wel mogelijk, met navenante wachttijden... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op oktober 22, 2014, 20:54:38
Op verzoek wel mogelijk, met navenante wachttijden... :)
Duidelijk. Hoogglans zwart voor de 20.1 in HT-opstelling is ook wel beter... :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Struis

Zo, ik heb me even ingelezen. Zeg, de laatste 25 pagina's.. Aangezien ik aardig nieuw ben op het forum, een leuke ervaring!

Allereerst een absolute fan van Maz. Hoezo passie en een unieke directe wijze om het over te brengen! Geweldig!

Ik kwam hier eigenlijk terecht omdat ik tot nu toe draai met een vanderVeen (Nederlandse) buizenversterker (2x 30w) en een paar B&W DM330i speakers.

Punt is, na 27 jaar zijn ze aan hun eindje gekomen (als ik hier lees redelijk uniek om zo lang met je speakers te doen). Dus.... Zoeken naar vervangers...

Veel lezen (ik ken aardig mijn smaak aardig) en aanraders gisteren de Compact 7 gehoord.

Bloody hell, wat is dat een bak beter dan de B&W's hiervoor (die waarschijnlijk ook al redelijk aan het aftakelen zijn geweest). Dus volgende week terug om de M30.1, Super HL5 en Plus proberen met mijn versterker...

En dan kijken hoe lang zij het gaan volhouden :)

Tenzij het hier heersende virus over slaat en ik ook ga blijven vervangen en proberen, maar waarschijnlijk niet :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Mr.M

Hoi struis

Voel me haast gevleid..hahaha,,, hopelijk heb je er wat aan want om dit allemaal te delen kost een berg tijd , ;)
Hoe ik het zie ben je een echte harbethier kwa mentaliteit als je zolang met een b&w kan doen  dan wordt een harbeth de laatste set speakers welke je gaat kopen , all ben je pas 30 jaar oud en je heb de b&w op je 3 de verjaardag van papa gehad.

Als je richting de harbeth wilt gaan dan zou ik de shl5 echt gaan demoen.neem een aantal cd's welke je goede kent en zorg voor variatie in muziek styl..

Luister naar een orgel op alle harbeths en dan zou je horen dat de shl5 meester is tussen de harbeths...of de monitor 40.. Dat is je eindhalte als je geluknheb om een te kunnen bemachtigen...

Er staat een shl5  tekoop in Nijmegen, ik heb ze gezien en ze zien er als nieuw uit, prijs is 1750.-(voor dit prijs een no brainer).

Of je moet een klein 1000tje er bovenop gooien en een tad-pioneer kopen welke nu op marktplaats aangeboden wordt,, kost rond 2750 euro,,,als je kan onderhandelen kan je het 2500 rekken denk ik.die  heb ik ook sinds kort..en ze klinken hemels..

Het zijn geen harbeths kwam looks of geluid, maar zeer muzikaal..
Ik zou zeggen have dun met de hobby,,,

Je bent welkom om rond te neuzen op mijn showcase, welke ik sinds kort toegewezen heb gekregen van onze moderator bas ,dit omdat ik overal en nergens tussen ieder topic van alles neer gooide.. Nu moet ik het op een plek doen helaas,,saaai.. :nopompom: hahaha

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145469.0

Veel plezier ieder geval in je zoektocht , je kan voor ieder anders harbeth gaan  welke naar jouw smaak goed klink want ze zijn allemaal goede muziek makers, Beluister ieder geval een speaker in je ruimte als je de kans heb...
veel plezier en succes met de zoektocht naar een nieuw speaker,

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 22, 2014, 20:32:25
Geen Tiger Ebony meer zie ik...?

Correctie, er bleek voor een aantal modellen nog wel degelijk Tiger Ebony te zijn. Zie eerder geposte prijslijst:

https://www.dropbox.com/s/1wdq6xb24zlix3j/prijslijst-Harbeth.pdf

Cyreg

Tja.....door toch nog geluk bij een ongeluk en met 'n beetje hulp van BB&G  ;D, ben ik in blijde afwachting van 'n gloednieuwe set C7ES3 35th Anniversary in Cherry, net vers vanuit de UK aangeleverd  :exclamation:

Heb nog wel even de andere H-types (voor mij geen ander LS-merk meer!) de revue laten passeren.
Toch maar vastgehouden aan de mij al langer bekende en in mijn luisterkamer prima klinkende setup met de LFD  ;)   (niet veel ruimte om speakers heen mogelijk)

Woensdagmiddag a.s. worden ze hier thuis afgeleverd door Jan-zelf
Speakers samen uitpakken en dan weer lekker muziek luisteren

Nu nog even spelen met m'n P3ES2's in m'n luisterkamer en dat is ook niet gek.
Wel wat gemis aan gemak, ruimtelijkheid, laag en de grotere afbeelding  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)