aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

:pompomHier komt die dan.
Na heel lang een rondganger te zijn op Ht forum is het gedwongen(door Bas)tijd om een eigen showcase te beginnen.

ik ben jaren geleden per ongeluk op ht forum gestuit door fotos welke ik vond via google.
sinds dien ben ik van de ene topic naar de ander aan springe en plaats overal en nergens van alles en nogwat.
ondertussen ben ik bevriend geraakt met zoveel fijne mensen via deze forum en besteed er zoveel tijd aan dat het mij (Bas)goed leek om een eigen showcase te beginnen aangezien ik zo snel van spullen verander dat ik niet meer op een of meerdere topics te volgen bent en all mijn fotos en ervaringen verloren gaan.

Vanaf  kleins af was ik altijd gefacineerd van mooie gadgits,( horloges , autos en voorall audio apparatuur.)
overall waar ik als visite kwam ging ik opzoek naar de audio set om die te bestuderen en of bewonderen.Als we naar een winkelcentrum gingen was ik altijd opzoek naar de audio winkels..

toen ik voor het eerst door rotterdam centrum liep was de oude multifoon nog  nog op de hoek van schouwburgplein in centrum.(naast de tegenwoordige bioscoop pathe).
ik stond daar soms een kwartier voor het raam om alles goed te zien en bewonderen...

toen wist ik het all... ooit ga ik zoeen winkel in en koop de mooiste en beste klinkende spul.

in de jaren daarna heb velen kleine sets gehad zoals de oude alles in een spul met de mooie bass boost speakers en overweldigende laagweergave.

niet wetende dat je met speakers een driedementioneel soundstage kan nabotsen.

na velen mini setjes te hebben gehad bij me ouders thuis ging ik serieus sparen voor een betere speakers.

ik ging als bezeten werken na en voor schoolen om mijn droomset te kunnen kopen.

s ochtends deed ik de AD om 5 uur tot 7 , snel door na school en na school ging ik de Veronica en leesbladen doen.
in weekends werkete ik ook nogeens na bezorgen van bladen  salades maken en afwas doen in een Griekse restaurant..

zo ging het eigelijk heel hard in de zomer 7 dagen werken in restaurant en 3 krantenwijken tegelijk.
AD sochtendns ,Rotterdamse dagblad smiddags en namidag leesbladen ,,, daarna meteen door naar de griek in (Olympia)in Rijswijk tot 12 uur snachts...

Nou moet ik eerlijk zeggen dat de griek niet veel opleverde voor me destijds,  als jonge knul zijnde langs hollandspoor met geld op zak. hahahah..

:clapping: [emoji14]ompom:

Eindelijk wa het zover, na de zomer kocht ik een mooie monitor van kenwood, destijds 300 gulden.
daarna kocht ik een sony versterking (niet wetende dat stereo en ht recievers verschil maken in geluid ging ik voor de opties en nam ik een reciever met dolby pro) dus verkeerde keuze..
voor mij was dat ton de hemel.. ik was glukkig in mijn slaapkamer, had ze op een set vogel stands gezet en gewoon in twee hoeken van de kamer neergezet.
voor mij was dat high end .
het boomde en gilde en ging hard,,, dat was high end geluid.

ik de jaren erna heb ik steeds media markt en correct bezocht met idee wat ga ik doen als ik eigen huis heb?
uiteindelijk was het zover en ik ging uit huis na 24 jaar bij ouders te hebben gewoond.(huidige woning)

toen kocht ik een mooie desighn ht set van samsung met hoge pilaren en veel glans , een alles in een speler op pilaren..

fotos volgen... echter was dat geen succes en geluid was heel slecht, ik heb die verkocht en een ht set gekocht van Harman kardon en die beviel heel goed..

de harman kardon set is toen jaartje of 3 gebleven tot ik bij een collega thuis kwam, hij is een audiofiel welke langer meedraait in de wereld van audio,

hij had toen een set master 3 van rick paap en ASR EMITTER 2 met de LINDEmann cd speler..

toen begreep ik wat ik miste en waar ik naar opzoek was all die jaren ,, plaatsing, soundstage, diepte, emotie, live beleving..... ik wist niet wat ik meemaakte en begreep ook niet hoe het kon...

een woord AMAZING....hahaha..

toen snapte ik wat die mensen bij multifoon deden , zitten luisteren naar verschillende speakers..mijn audio hobby kreeg ineens een hele andere wending.

Wat ik hoorde bij mijn collega wilde ik thuis ook ,, een probleem..geld was opgeraakt aan huis inrichting en auto.

Daarna begon de AUDIOQUEST van MAZ naar de hemel van audio omdat ik jaren had verloren luisteren naar een baggere harman karton en bose wilde ik zsm alles inhalen en een mooie set neerzetten.

ik heb later de hele set van mijn collega overgenomen .. van A tot Z wat daarna volgde  is hoe ik hier terecht ben gekomen gekomen..

Mijn high end audio hobby is officieel een aantal jaren terug begonnen  toen ik voor eerst op forum kwam.
met mijn zoektocht naar ervaringen van anderen,
ik zag merken en namen welke ik nooit van had gehoord.en toen kwam de klapper...
ik zag astronomische bedragen waarvan ik dacht die mensen zijn niet goed wijs... voor die prijs koop je een dikke auto.

En nu behoor ik tot de zelfde groep die ik voor gek verklaarde. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Ondertussen staat alles blijkbaar weer te koop?  :-X
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Ja ,om evt alvast potentiele kopers op standby te zetten,, heb ik meteen me geld terug ,hoef ik niet lang te wachten op verkoop..  ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted member

Wat een vreemde benadering heb jij toch, Maz! Het moet bij jou allemaal net even een tikkie anders.

Normaal gesproken leest iemand tests en reviews, selecteert dan wat apparatuur wat kans maakt, gaat naar die selectie luisteren en baseert daar de keuze op.

Jij koopt alvast een hele winkel leeg en verkoopt de afvallers... [emoji16]
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Quote from: technative on September 20, 2014, 17:29:17
Wat een vreemde benadering heb jij toch, Maz! Het moet bij jou allemaal net even een tikkie anders.

Normaal gesproken leest iemand tests en reviews, selecteert dan wat apparatuur wat kans maakt, gaat naar die selectie luisteren en baseert daar de keuze op.

Jij koopt alvast een hele winkel leeg en verkoopt de afvallers... [emoji16]

Een soort 2e Bas Akkerman dus..... ?     :nowink: :D

Ik zeg absoluut niet dat het de goede manier is, maar ik mag dat wel die haaks op alle gewoontes staande acties van Maz  ;D
Lekker zijn eigen koers varen en bepalen wat voor hem goed is  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Ik oordeel ook niet. En, eerlijk gezegd, heb ik waardering voor het feit dat het blijkbaar kan.
Stereo-fan for life!

VlisChris

En nu is het mijn beurt om even te schuiven met wat topics en post ;) Even zorgen dat Maz de OP heeft zodat dat wat handiger, en logischer is
De posts uit het originele topic zal ik hier gewoon even als quote plaatsen ;)

Be right back.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#7
Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 08:54:18
Hier komt de showcase van Maz

Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 09:06:55
:pompom:


Gefeli Maz met jouw eigen plekje op 't forum :clapping:.

Quote from: Joris1971 on September 20, 2014, 09:13:40
Uhhh en daar open jij zijn topic voor?
Kan hij dat niet zelf zonder aankondiging?

Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 09:23:38
Zie het als een vriendelijk, doch dringend verzoek in de vorm van een helpende hand aan Maz om vooral hier over zijn showcase-verhalen te schrijven.
Inhoudelijk commentaar op forumbeleid kun je zoals bekend per PM of in het desbetreffende topic geven.


Quote from: technative on September 20, 2014, 09:24:54
Wauw! Een Full Serice forum! Da's handig! [emoji6]

In ieder geval goed dat Maz nu z'n eigen stekkie heeft. Ik ga volgen!


Quote from: YamahaRXV on September 20, 2014, 09:40:06
Goede zet Bas  :thumbs-up:  ;)

Quote from: Joris1971 on September 20, 2014, 09:46:08
Dit is toch het betreffende topic  :eh:

Quote from: maz on September 20, 2014, 09:48:57
Hahahahaha tnx bas. Nu voel ik me het zwervertje van forum niet.. Hahahaha

Ik snap dat af en toe vervelend is dat dinge off topic gaan als mensen iets vragen waar ik antwoord moet geven of andersom....maar goed tis een forum en die dingen hou je ...

Ik moet dsus nu echt gaan zitten en me oud archieven met fotos opzoeken en mezelf officieel presenteren want er gaat zoveel veranderingen komen komend tijd dat mensen zeker leuk gaan vinden om het te volgens..

Zeker als de lamm refrence spullen komen..

Ga me best doen  om dit goed toonbasr te maken bas.....

Tnx voor je hulp...

Quote from: dre73 on September 20, 2014, 09:49:42
Welkom! :D

Quote from: maz on September 20, 2014, 09:50:21
Ps ik zie nu pas de titel Amazing.  Hahaha. Die gaat blijven...

Quote from: chansig on September 20, 2014, 10:04:48
x2

Nou ik ben benieuwd naar je set...graag met foto's. :D

Gr Hans

Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 10:21:58
Als je een beginpost maakt, kan ik die in plaats van mijn beginpost zetten.

Quote from: Jumping Jack on September 20, 2014, 10:25:01
Goeie actie Bas, en een passende titel!

Quote from: LABO on September 20, 2014, 10:28:07
Het zou helemaal fantastisch zijn als ook de her en der verspreide postings (o.a. in het Kharma topic) die thuis horen mee kunnen verhuizen. Daar is m.i. iedereen gebaat bij (maar wel veel werk).

Quote from: YamahaRXV on September 20, 2014, 10:34:31
+1  ;)

Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2014, 10:36:22
Dat lijkt me ook een goed idee. We zullen dat zo spoedig mogelijk doen.

Quote from: LABO on September 20, 2014, 10:39:40
Sterkte :-) wie weet krijgen we onze zwerver c.q. kleurrijke Maz ooit nog eens opgevoed haha

Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 10:56:19
Anderzijds moet het wel des Maz's blijven.
Hij moet niet teveel in dit hokje welke showroom heet, worden vastgezet, want dan gaat er mogelijk een kleurrijk forumlid verloren 8).



Quote from: LABO on September 20, 2014, 11:07:43
Dat is inderdaad het allerlaatste wat ik wil, want ik geniet van zijn omzwervingen (en Maz als persoon)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#8
Poh. Ik maak er een puinhoop van. Sorry mannen!
Even doorrotzooien. Te lange werkweek geweest geloof ik.



Edit. Opgelost :)

Ik kreeg het voor elkaar om op een gegeven moment drie topics naast elkaar te hebben staan waarvan er 1 op een voor jullie gesloten deel.

Als zo'n blundertje niet . . . aMazing is weet ik het ook niet meer  :crazy: :angel: :worship:

Edit 2: dank voor jullie geduld   :o :coffee:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Nog meer fotos .
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

En nog meer.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Maz, plaats gewoon foto's van de spullen die je nog niet hebt gehad. Scheelt serverruimte  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Fotos
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

Is de laatste foto hierboven jouw recente set?

Mr.M

Nee dit is de recente set. Zoals ik nu heb..
Avalon ascendant fronts
Avalon monitor rears
Quad l2 center
Quad l2 sub.

Versterking ben ik aan uitzoeken.
Dit heb ik staan.

Kharma mp150  monoblokken en p150 vv
Krell 400
Audionote m3 vv
Accuphase p266 eindtrap
Arcan reciever..

Volgende week komt de lamm. Set binnen.

Tot zover kli kt audionote m3 met kharma monoblokken het muzikaalste..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

 ;D.  De audio researches
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

De thiels
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#20
Quads en accuphase

Quads heb ik inruil gekregen met bij het verkopen van mijn HARBETH SHL5..

Tot mijn verbazing kunnen de quads in een hoge niveauw muzikaal meedoen met veel duurdere speakers.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#21
Avalon monitors op de arcam .
Foto 2 zijn de lamms die nog moeten worden bezorgd.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#22
Kharma mp150 monoblokken en p150 voorversterker.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Nou beginnetje is er... Iedereen bedankt voor de support,,,

Nu ga ik minder zweverig door hele forum en is mijn draadje volgbaar...
**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

#24
Ik hoop voor jou dat jouw rustmoment ooit komt...

Ben zelf ook, tot een paar maanden terug, min of meer zo geweest alleen had ik niet zo een berg apparatuur tegelijk in huis staan als jij nu hebt.