Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Trevor1

Ik zou m'n ergste vijand nog niet in die lelijke dozen gecremeerd willen zien worden, laat staan begraven. :-X

twani

Citaat van: Trevor1 op mei 17, 2014, 23:04:16
Ik zou m'n ergste vijand nog niet in die lelijke dozen gecremeerd willen zien worden, laat staan begraven. :-X
Ohw zit je hier ook Antoine. Ik dacht dat je alleen in mijn topic kwam "gallen"

Je huidige gedrag sluit overigens zeer nauwgezet aan bij het beeld dat we van jou hebben kunnen vormen de afgelopen jaren :D

"Ouwe IP-tovenaar" :laugh:

Mitch--

Citaat van: twani op mei 17, 2014, 23:18:40
Ohw zit je hier ook Antoine. Ik dacht dat je alleen in mijn topic kwam "gallen"

Je huidige gedrag sluit overigens zeer nauwgezet aan bij het beeld dat we van jou hebben kunnen vormen de afgelopen jaren :D

"Ouwe IP-tovenaar" :laugh:

hehe best geinig eigenlijk, het is geschreven tekst maar de frustratie in die posts spat echt van me scherm af, pure comedy :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei 17, 2014, 23:23:25
hehe best geinig eigenlijk, het is geschreven tekst maar de frustratie in die posts spat echt van me scherm af, pure comedy :)
Mooi hé. Hij denkt ons te schofferen maar ik vermaak me er kostelijk mee. Hoe ver kun je zijn afgegleden :D


Ga jij ook op de PLUS versie wachten Mitch? Of was je juist op zoek naar een goed "second hand offer" of demoachtig exemplaar uit de huidige serie?

Twani_

LOL.....ik denk niet helemaal dat je 't begrepen hebt Twani!  ;D ;D

Mitch--

Citaat van: twani op mei 17, 2014, 23:26:35
Mooi hé. Hij denkt ons te schofferen maar ik vermaak me er kostelijk mee. Hoe ver kun je zijn afgegleden :D


Ga jij ook op de PLUS versie wachten Mitch? Of was je juist op zoek naar een goed "second hand offer" of demoachtig exemplaar uit de huidige serie?

Mijn voorkeur gaat uit naar een 'second hand' of ex demo, de nieuwe niet gehoord en dan ook nog 20% duurder en zo diep is mijn spaarpot niet ;) maar er zijn meerdere opties, gaan langzaam vorm krijgen de komende tijd hoop ik :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

FFlapdrol

Citaat van: Twani_ op mei 17, 2014, 23:32:20
LOL.....ik denk niet helemaal dat je 't begrepen hebt Twani!  ;D ;D

Volgens mij heeft 'ie het helemaal niet begrepen!!  ;D ;D

Perfectionist

#3957
Citaat van: FFlapdrol op mei 17, 2014, 23:50:00
Volgens mij heeft 'ie het helemaal niet begrepen!!  ;D ;D

Antoine is onder allerlei ip adressen en namen accounts aan het openen. We gaan deze wedloop niet aan, door steeds weer een nieuwe account te bannen, dus aan iedereen het verzoek bij deze om hem te negeren.

Alvast dank voor de medewerking.

Een beter forum begint bij jezelf.

raindog

Lijkt me een goed plan. Zullen we Fred dan ook gelijk negeren, dan komt de rust misschien weer terug in dit topic. 

On topic: inmiddels ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de SHL5 plus. Wanneer die bij BB&G eenmaal binnen is wil ik 'm zeker gaan beluisteren en vergelijken met mijn C7's. Vind de 30.1 ook mooi maar net iets te slank klinken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

T word voor mij ook een keuze tussen  de c7 en de shl 5 plus. We zullen zien wat het wordt.
Quad vintage.

ChrisV


Bama

Erg tricky om als niet eigenaar en niet expert hier wat te posten maar ik doe het toch als leek.

Ik zal er geen technische termen tegen aan gooien maar ik zal het in mijn simpele bewoording zeggen.
Ik had harbeth nooit serieus beluisterd en ben ook niet echt gecharmeerd van de looks maar dat vind ik niet zo interessant, maar ik durf best te zeggen dat als ik ze eerder serieus beluisterd had er hier misschien wel geen kharma had gestaan.

Mitch--

Citaat van: Bama op mei 18, 2014, 11:18:19
Erg tricky om als niet eigenaar en niet expert hier wat te posten maar ik doe het toch als leek.

Ik zal er geen technische termen tegen aan gooien maar ik zal het in mijn simpele bewoording zeggen.
Ik had harbeth nooit serieus beluisterd en ben ook niet echt gecharmeerd van de looks maar dat vind ik niet zo interessant, maar ik durf best te zeggen dat als ik ze eerder serieus beluisterd had er hier misschien wel geen kharma had gestaan.

Maz is je ook voorgegaan dus je bent zeker niet de enige ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Citaat van: Bama op mei 18, 2014, 11:18:19
Erg tricky om als niet eigenaar en niet expert hier wat te posten maar ik doe het toch als leek.

Ik zal er geen technische termen tegen aan gooien maar ik zal het in mijn simpele bewoording zeggen.
Ik had harbeth nooit serieus beluisterd en ben ook niet echt gecharmeerd van de looks maar dat vind ik niet zo interessant, maar ik durf best te zeggen dat als ik ze eerder serieus beluisterd had er hier misschien wel geen kharma had gestaan.

Een eerlijke en oprechte mening. Lovenswaardig. Hoewel niets je in de weg staat om een inruil actie te gaan doen.
Quad vintage.

chansig

Citaat van: Perfectionist op mei 17, 2014, 23:55:18
Antoine is onder allerlei ip adressen en namen accounts aan het openen. We gaan deze wedloop niet aan, door steeds weer een nieuwe account te bannen, dus aan iedereen het verzoek bij deze om hem te negeren.

Alvast dank voor de medewerking.

Triest...al had ik het voorspeld. Sommige mensen kunnen je ook nauwelijks verrassen.

G Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Ik denk dat we het het beste kunnen laten rusten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Om het topic weer even richting onze favoriete merk Harbeth te loodsen een paar mooie foto's van de "oude" SHL5

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

twani

Toch een vraag aan de kenners over de laatste foto.

De SHL5 is een niet heel "fel" ópspelende speaker. Is deze ruimte voor deze spaeker dan niet veel te veel "dood gemaakt"?

Garmt? ;)

Staaled

Vooropgesteld dat ik deze akoestiek nooit heb beluisterd en je mij toestaat, ;), zie ik geen verontrustende zaken.
Wel wat DHZ gehalte mbt de "diffusors".
Dat lijken mij eerder deurtjes. :) 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jumping Jack

Idd het zijn volgens mij oude luikjes ofzoiets. Op die tweede foto zie je er de muur doorheen, dus absorberen zullen ze al niet doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

contour3.0

over de plaatsing t.o.v de zijmuren(in ieder geval de linkerzijde) kun je wel enige vraagtekens zetten.....toch???
die kasten willen toch wat ademruimte ook naar de zijmuren toe??

zou ze overigens zo bij mij thuis willen hebben :headbanging:
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Dr.Bedlo

We weten nu dankzij Munchen eindelijk welke subwoofer harbeth het liefst ziet.REL.
Quad vintage.

tompj

Citaat van: twani op mei 19, 2014, 13:12:40
Toch een vraag aan de kenners over de laatste foto.

De SHL5 is een niet heel "fel" ópspelende speaker. Is deze ruimte voor deze spaeker dan niet veel te veel "dood gemaakt"?

Garmt? ;)
Voor het zelfde geld is het plafond van beton en 5 meter hoog. Dat zie je niet op de foto. En dan nog. N.a.v. Een foto uitspraken doen over hoe iets klinkt is behoudens extreme situaties niet echt verantwoord.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Quad vintage.

chansig

Tijdens de spits door rood licht rijden is niet verantwoord of onverantwoord...advies geven naar aanleiding van een foto is hoogstens niet handig te noemen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.