Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

#3928
Ja luitjes die hier komen en die zonder ooit naar harbeth te  hebben geluisterd maar kreten roepen als geen dynamiek, geen spl. Geen dynamiek....enz...ja dat kennen we , die kunnen maar beter terug naar waar ze vandaan komen.want die hebben van audio de ballen verstand.
Als je de guts hebt om er naar te luisteren zwets je wel anders.
Quad vintage.

Staaled

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:19:17
Ja luitjes die hier komen en die zonder ooit naar harbeth te  hebben geluisterd maar kreten roepen als geen dynamiek, geen spl. Geen dynamiek....enz...ja dat kennen we , die kunnen maar beter terug naar waar ze vandaan komen.
Je toon is aanmatigend en ik vind het wel goed zo.
Nog een fijne dag. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:19:17
Ja luitjes die hier komen en die zonder ooit naar harbeth te  hebben geluisterd maar kreten roepen als geen dynamiek, geen spl. Geen dynamiek....enz...ja dat kennen we , die kunnen maar beter terug naar waar ze vandaan komen.want die hebben van audio de ballen verstand.
Als je de guts hebt om er naar te luisteren zwets je wel anders.

Dit lijkt me vrij onnodig Fred, de sfeer WAS hier prima evenals de reacties van de medeforummers zónder Harbeths thúis.  Ging prima tot zover. Jammer dat hén op deze manier de lust om hier te komen buurten wordt ontnomen....

Je suggereert overigens er zelf wél verstand van te hebben Fred ( omdat je hier geregeld komt en dat volgens jou maatgevend is voor de hoeveelheid bij iemand aanwezige kennis) , waaruit hebben we dat in het verleden bij jou kunnen opmaken?

Dr.Bedlo

#3931
De sfeer is hier nog steeds prima hoor,duurt een dag en dan is het weer vanouds. Ik,sugereer helemaal niks overigens, meen alleen dat daar ik zelf harbeths bezit weet hoe ze klinken en dat al die luitjes die maar in het wilde weg zuiver en alleen op grond van specificaties maar de grootst mogelijke onzin uitkramen beter weg kunnen blijven of eerst eens moeten gaan liusteren en dan mogen ze  wat mij betreft roepen wat ze willen want dan hebben ze tenminste een oordeel kunnen vellen die op een fundament staat.

Dat is dus hetzelfde als dat iik ga roepen Leben is niks omdat het een buizenversterker is . Dat is dus ook grote onzin.
Quad vintage.

newday

Citaat van: Staaled op mei 17, 2014, 16:43:08
Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd en HT voor menigeen niet meer dan surround betekent, komen Harbeths toch echt in dynamiek of puur SPL @ reference te kort ?

Ik scheer me trouwens evt ook weer snel weg als Harbeth noob. :lookaround:  ;)

Wat is er mis met deze opmerking?
Ik lees toch duidelijk "Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd" en achteraan nog eens een vraagteken.

Ik zou zeggen lekker blijven hier en info uitwisselen.

BuSpu


Dr.Bedlo

Citaat van: newday op mei 17, 2014, 19:32:58
Wat is er mis met deze opmerking?
Ik lees toch duidelijk "Vooropgesteld dat ik nooit Harbeth heb beluisterd" en achteraan nog eens een vraagteken.

Ik zou zeggen lekker blijven hier en info uitwisselen.

En dat is nu precies wat er aan schort. Nooit gehoord maar wel  te weinig  spl,en dynamiek. Karma nooit gezien  maar jo wat zijn die lelijk. Leben nooit gehoord maar wat klinken die beroerd. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Quad vintage.

chansig

Tjemig...het zijn maar speakers. Lekker boeiend wat iemand daarvan vindt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2014, 19:55:52
Iemand heeft te lang in de zon gezeten...  :baaa:

Nee...de  hele middag met een apple liggen klooien maar het is gelukt.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Trevor1


lynch1979

Citaat van: Trevor1 op mei 17, 2014, 22:00:18
Daggg Fred, flapdrol!  :-X



Je tweede post voegt ook al niks toe, wat denk je hiermee te bereiken als ik vragen mag?

Trevor1


lynch1979


VlisChris

@ Trevor: bij deze de mededeling dat je je netter gaat gedragen.
op de inhoud spelen mag. Op de persoon spelen niet.
Nogthans ben ik nog geen inhoudelijk sterke posts van je tegengekomen. Wel een posts waarbij je een medelid aanvalt. Je staat even onder toezicht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Trevor1

Inhoudelijk zoals deze psotings hieronder bedoel je?

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2014, 13:42:54
Gefrustreerd kelutertje die de centen niet heeft voor Harbeth. Lekker puh....ik heb de centen lekker wel.

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:00:27
Nog een die denkt er verstand van te hebben.

Trevor1

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 17:19:17
Ja luitjes die hier komen en die zonder ooit naar harbeth te  hebben geluisterd maar kreten roepen als geen dynamiek, geen spl. Geen dynamiek....enz...ja dat kennen we , die kunnen maar beter terug naar waar ze vandaan komen.want die hebben van audio de ballen verstand.
Als je de guts hebt om er naar te luisteren zwets je wel anders.

Of deze trouwens? Ik zou Fred onder toezicht stellen en haar posts dan beoordelen op niet alleen de inhoud maar ook op normaal Nederlands dus zinsbouw, grammatica, spelling dat soort dingen.  ;D

Dr.Bedlo

#3946
Ja,ik  schiet  wel eens uit mijn slof als er een vreemde opmerking gemaakt wordt. Maar om nu al na twee posting al in de gaten te worden gehouden is mij,nog niet gelukt. Het zit je wel hoog niet. En wees gerust mij krijg je de kast niet op hoe goed je je best ook zal doen.

Ehhh..zullen we dan maar weer normaal doen werkt wel zo lekker.

Quad vintage.

Trevor1

#3947
Citaat van: fred19633 op mei 17, 2014, 22:33:30
Ja,ik  schiet  wel eens uit mijn slof als er een vreemde opmerking gemaakt wordt. Maar om nu al na twee posting al in de gaten te worden gehouden is mij,nog niet gelukt. Het zit je wel hoog niet. En wees gerust mij krijg je de kast niet op hoe goed je je best ook zal doen.

Ehhh..zullen we dan maar weer normaal doen werkt wel zo lekker.

:blink:

Mitch--

Citaat van: Trevor1 op mei 17, 2014, 22:44:52
:blink:

Ok mag deze meneer weer ergens anders spelen, gaan wij het weer over Harbeth hebben :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Vind ik eigenlijk ook wel . Maar ik kan mijnheer nog wel een klein geheimpje verklappen. Ja..Harbeth heeft weinig spl. Heeft geen dynamiek. Heeft geen bas. De kast van de p3 esr is veel te klein en is niet eens gelijmd en bi- ampen wil ook al niet. En ze zijn veel te duur.en ze zijn oerlelijk.maar dat weten wij al een tijdje hoor.

Eigenlijk zijn wij Harbethians stapel gek dat wij die klankkastjes unerhaupt willen hebben en dat wij ze ook nog mooi vinden klinken.
Quad vintage.