Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

musfed

Citaatde interlink achter de dac is meerdere malen duurder dan de DAC

Zo, ik ben net weer opgestaan en weer gaan zitten, nadat ik, nieuwsgierig als ik ben, de prijs van die interlinks opgezocht heb en pardoes van mijn stoel viel. Wat een prijzen zeg.
Dutch & Dutch 8c's

Mr.M

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 16:14:58
Zo, ik ben net weer opgestaan en weer gaan zitten, nadat ik, nieuwsgierig als ik ben, de prijs van die interlinks opgezocht heb en pardoes van mijn stoel viel. Wat een prijzen zeg.

Misschien gek maar ik geef makkelijker geld uit aan een kabel dan aan een ander onderdeel van me audio keten...
**UNDER CONSTRUCTION**

musfed

Haha Maz, dat vind ik wel grappig. Beetje de omgekeerde wereld zeg ik als Naimist......(waar de kabels mooi standaard meegeleverd worden met de apparaten)
Dutch & Dutch 8c's

Mr.M

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 17:50:10
Haha Maz, dat vind ik wel grappig. Beetje de omgekeerde wereld zeg ik als Naimist......(waar de kabels mooi standaard meegeleverd worden met de apparaten)
Lucky u.....die geluk heb ik niet met kharma of asr...

Ze gebruiken iedegeval beide zelfde matriaal.
Asr heeft zilver printplaat en massief  zilver verbindingen van rca naar printplaat en kharma gebruikt overrall
Zilver goud bekabeling...
En ik wilde ik perse zelfde matriaal als verlenging naar andere onderdelen van me keten...
**UNDER CONSTRUCTION**

musfed

Volgens mij ben je met Harbeth speakers wel in een wereld terechtgekomen die wars is van exclusieve materialen (ie zilver, goud) en mysterieuze kastjes die tussen de versterker en de speakers in de luidsprekerkabel gemonteerd zitten.
Dutch & Dutch 8c's

Mr.M

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 19:13:04
Volgens mij ben je met Harbeth speakers wel in een wereld terechtgekomen die wars is van exclusieve materialen (ie zilver, goud) en mysterieuze kastjes die tussen de versterker en de speakers in de luidsprekerkabel gemonteerd zitten.
Hahahah. Daarom zeg ik , de harbeth staat in een aparte combinatie te spelen hier.

Zo ziet het dan eruit .... mijn voorlooige samenstelling van audio componenten... als goed is moet ik hier even mee doen totdat het gaat jeuken...
Ik moet zeggen ben nu blijer dan ooit met de sound van me set...danzij de shl5 en de adionote en de  asr en de bekabeling... :worship: hahahaha....

Zit weer te luisteren en wat een geluid hebben deze UBER LELIJKE DOZEN...

Eigelijk jeukt het nu all om de cd speler interuilen voor een mediacenter / dac ding wat eerder genoemd was....
Zoeen all in one ding...
Moet echt proberen met de tijd mee te gaan..hahah

Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 19:13:04
Volgens mij ben je met Harbeth speakers wel in een wereld terechtgekomen die wars is van exclusieve materialen (ie zilver, goud) en mysterieuze kastjes die tussen de versterker en de speakers in de luidsprekerkabel gemonteerd zitten.
:pompom:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Een simpel speaker met simpel ideologie welke zich nog dik  bewijsd  tussen zwaar audiofiel componenten waar zelfs de bekabling van goud en zilver is...
All die fantasie zilver en goud is eigelijk helemaal niet nodig om mooi geluid te hebben in je huis...

Het is leuk tuning matriaal voor degene die er in geloofd. Voor mij maakt het verschil omdat ik er in geloof en gewoon zekerheid wil hebben dat ik de mooiste kabels en componenten heb...

Geeft bepaalde rust als je je hart volg en doet wat je denkt dat goed is en mooi klinkt.

Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan heb dan  spijt hebben van dingen die je niet  gedaan heb...;)

80% van  dit geluid kan  een simpel en  degelijk denkend persoon in huis halen met dezelfde investering als een ander doet in 2 interlinks...
Tis maar net wat je leuk vind en hoever je wilt gaan met je hobby...
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Maz, jij houdt het Harbeth topic in ieder geval wel levendig zo zeg... ;D

Heerlijk om dat enthousiasme, een stukje openhartigheid en jouw visie op bepaalde vlakken te kunnen lezen hier  :clapping:

Gewoon lekker ongestoord de dingen doen waarvan jij geniet en daarnaast ook ''relaxed'' zijn naar anderen die deze hobby op een soms compleet andere manier uitoefenen en ervaren.
Kunnen een aantal mensen een goed voorbeeld aan nemen denk ik zo  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Dankje wel heren... :worship:

Dit moet niet gekker worden.. heb bezokek over de vloer (letterlijk en figuurlijk) :clapping:

Wat zegt ze...je heb nieuwe boxen.die andere waren veelste groot...

DEZE ZIJN MOOIER...HUIS OOGT WAT RUIMER BIJ DE RAAM..

En geloof me ze is een modieus RUSSIN welke smaak heeft voor mooie kostbaare dingen.;)

Hoe kan ze zo de mist in gaan?  Of ben ik te negatief over de uiterlijk vqn deze schoendozen??

ZE MOET HAAR OGEN LATEN NAKIJKEN DENK IK...

Dit verslaat alles....

**UNDER CONSTRUCTION**

Rock Solid

Tja ... ik zeg, berusten, genieten ... en berusten  :colgate:

Mr.M

Citaat van: Rock Solid op maart  1, 2014, 00:46:05
Tja ... ik zeg, berusten, genieten ... en berusten  :colgate:
Hahahaha goed gezien.... nu even  genieten...

Mooi he die harbeths ... :tounge:
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Citaat van: maz op maart  1, 2014, 00:36:15
Dankje wel heren... :worship:

Dit moet niet gekker worden.. heb bezokek over de vloer (letterlijk en figuurlijk) :clapping:

Wat zegt ze...je heb nieuwe boxen.die andere waren veelste groot...

DEZE ZIJN MOOIER...HUIS OOGT WAT RUIMER BIJ DE RAAM..

En geloof me ze is een modieus RUSSIN welke smaak heeft voor mooie kostbaare dingen.;)

Hoe kan ze zo de mist in gaan?  Of ben ik te negatief over de uiterlijk vqn deze schoendozen??

ZE MOET HAAR OGEN LATEN NAKIJKEN DENK IK...

Dit verslaat alles....

Haha ... daar weet jij toch alles van "Ogen nakijken" ++
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op maart  1, 2014, 01:00:05
Haha ... daar weet jij toch alles van "Ogen nakijken" ++
Yep.. alleen als ik met haar in meetkamer kom ben bang dat ik geen aandacht aan de ogen besteed.. :pompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Na lange nacht "tweaken" , heb ik de shl5 even hard ontkoppeld van de marmere platen.het maakt redelijk veel verschil in vloer resonantie en laag weergave..
Vermoeiend hoor  dat  "getweak"  er tussen door laat in de nacht.. ;)

Voor de info... de spikes heb ik gekocht bij correct..verstelbaar hoogte  en er zit speciaal plaktape aan onderkant.

Prijs per 4 was 10 euro.. onder de speaker heb ik plak schotels gezet welke ik van kharma heb gehad voor onder de eindtrappen... simpele dingen maar zeer effectief en mooi om te zien...
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

LeonArdusS

Citaat van: Mitch-- op februari 28, 2014, 11:04:30
mooi hoor zo! en slim om geen afscheid te nemen van de ASR!

Ik was inderdaad behoorlijk weg van het geluid, nu alleen me vriendin nog overtuigen dat het design van de Harbeth's WEL mooi is, zij denkt er iets anders over  :-[


+1 ik kreeg te horen dat ik ze nog niet eens op het balkon zou mogen zetten, mini doodskistjes noemt ze de Harbeth's.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: LeonArdusS op maart  1, 2014, 08:56:24

+1 ik kreeg te horen dat ik ze nog niet eens op het balkon zou mogen zetten, mini doodskistjes noemt ze de Harbeth's.

De Kharma's vind ik veel meer doodskisten. Breed tot op schouderhoogte en daarboven toelopend.........Past precies :nervous:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LeonArdusS


Citaat van: sultankat op maart  1, 2014, 09:01:36
De Kharma's vind ik veel meer doodskisten. Breed tot op schouderhoogte en daarboven toelopend.........Past precies :nervous:

Daar heb je een punt, zal eens proberen om dit argument te gebruiken.
Maar ja....Kharma vind ze ook niet mooi...vrouwen......
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

sultankat

Citaat van: LeonArdusS op maart  1, 2014, 09:02:58
Daar heb je een punt, zal eens proberen om dit argument te gebruiken.
Maar ja....Kharma vind ze ook niet mooi...vrouwen......

Daarom staat er nu SF in mijn handtekening: beiden zeer tevreden. Scheiden is duurder  ;D en niet alleen dat  :(
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LeonArdusS


Citaat van: sultankat op maart  1, 2014, 09:05:39
Daarom staat er nu SF in mijn handtekening: beiden zeer tevreden. Scheiden is duurder  ;D en niet alleen dat  :(

Ze is nogal duidelijk, de B&W die ik nu heb staan in satijn wit vind ze mooi, de nieuwe lijn vind ze niks...geen idee waarom.
Ik denk dat de centen gewoon niet mee richting m'n set mogen 😁.

Dit jaar maar een beetje rond gaan kijken, iets compactere set gaan kopen en dan heeeeeel voorzichtig een speaker op proef neerzetten..,,dat zal de techniek wel gaan worden
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

En scheiden is zeker duur, steek die centen liever in mn set hahahaha.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

botsen

Citaat van: maz op maart  1, 2014, 00:36:15


En geloof me ze is een modieus RUSSIN welke smaak heeft voor mooie kostbaare dingen.;)


Russen hebben een voorkeur voor duur, maar of ze ook smaak hebben?  :butbut:

Mr.M

Citaat van: botsen op maart  1, 2014, 12:05:23
Russen hebben een voorkeur voor duur, maar of ze ook smaak hebben?  :butbut:
Deze russin heeft ieder geval geen smaak  als het om speakers gaat... :clapping:..


@xander....  heb moeite met weghalen van kharmas uit me avatar en vervangen door schoen dozen...laar me jog even genieten van de oude momente...


Ps heb aangeboden gekregen me cd speler in te ruilen tegen een lin majik ds  een op een.....????

Wat te doen....

**UNDER CONSTRUCTION**