Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

Vorige topic - Volgende topic

Cyreg

Citaat van: raindog op juni 19, 2013, 15:35:00
LFD zou ik ook heel graag eens horen. Probleem is dat die alleen bij Hanze hifi te verkrijgen is. De laatste keer dat ik daar geinformeerd heb hadden ze alleen de MK3.1 beschikbaar, de MK4 was toen nog niet bij hun te beluisteren. Mogelijk dat dit inmiddels wel het geval is.

Voordeel vd oudere Mk3.1(=laatste versie) is wel dat er 'n prima klinkend phonotrapje bij in zit.
Niet geintegreerd, maar wel apart boardje met eigen trafo erbij ingebouwd ;)
Wel met het Britse trekje om LS-uitgangen(LenR) andersom te doen als gebruikelijk(net als bij Naim)  :D

Nog 'n interessante verhandeling over de Mk3.1 en Mk4  8)
http://cheaptubeaudio.blogspot.nl/2011/08/review-lfd-zero-integrated-mk-iii-le.html
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Cyreg

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 16:11:52
Wij hebben bij Hanze naar het merk geïnformeerd om eens uit te proberen. Maar dan hoop ik wel dat ze het merk verder een beetje serieus vertegenwoordigen.

Ik heb de indruk, van 'n paar jaar geleden, dat dat wel wat tegenvalt  :unsure:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

ChrisV

Citaat van: fred19633 op juni 19, 2013, 16:34:21
Dat is precies datgene dat ik mis. Komt van de flatcap denk ik. Maar juist die geeft weer meer controle weer em meer authoriteit. Meer hifi en minder pratt.

Lastige compromissen zijn dat. Dat je set je echt steeds weet te boeien kan komen door de emotie, maar ook door de rijke details, het zicht op allerlei lagen en structuren in de muziek of door de gave om ritmes over te brengen. Ik vind het allemaal belangrijk, dus liefst kies ik niet. Tegelijk is die zoektocht naar mijn heilige graal toch een belangrijk deel van de hobby.

garmtz

Citaat van: ChrisV op juni 19, 2013, 19:23:27
Lastige compromissen zijn dat. Dat je set je echt steeds weet te boeien kan komen door de emotie, maar ook door de rijke details, het zicht op allerlei lagen en structuren in de muziek of door de gave om ritmes over te brengen. Ik vind het allemaal belangrijk, dus liefst kies ik niet. Tegelijk is die zoektocht naar mijn heilige graal toch een belangrijk deel van de hobby.

Hoe ontzettend treffend opgeschreven...

ChrisV

Dank je.  ;)

Zou heel mooi zijn als LFD makkelijker beschikbaar wordt. Het is zonde als de moeite/afstand tot een dealer/tijdsinvestering mensen weerhoudt de combi te beluisteren. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat LFD alleen maar geweldig is.  :yin-yang:

Dr.Bedlo

Zoals de verdeling cq distrubutie er nu uitziet is dat inderdaad een probleem. Ik zou ook graag eens Croft willen proberen maar dat bewijst zich al even moeilijk.

Aan de andere kant volgens onze geliefde ontwerper A. Shaw maakt het niet uit, alle versterkers klinken precies en exact hetzelfde.
Quad vintage.

ChrisV

Geliefd weet ik voor mezelf nog niet zo. Ik hou wel van zijn producten  :pompom:

Ik ga zelf binnenkort eens de 30.1 beluisteren. Toen ik mijn SHL5's kocht, was dit type er nog niet. Ben benieuwd of ik verleid word tot een inruil.  8)

Dr.Bedlo

Geliefd in de zin van"Fred generaliseerd wel weer heel erg".

Ja..Die stap ga ik binnenkort ook eens ondernemen. Eens kijken of de M.30.1 de PRATT wat op kan laten komen.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Cyreg op juni 19, 2013, 17:39:42
Voordeel vd oudere Mk3.1(=laatste versie) is wel dat er 'n prima klinkend phonotrapje bij in zit.
Niet geintegreerd, maar wel apart boardje met eigen trafo erbij ingebouwd ;)
Wel met het Britse trekje om LS-uitgangen(LenR) andersom te doen als gebruikelijk(net als bij Naim)  :D

Nog 'n interessante verhandeling over de Mk3.1 en Mk4  8)
http://cheaptubeaudio.blogspot.nl/2011/08/review-lfd-zero-integrated-mk-iii-le.html

Kroonsteentjes in een versterker??? Dat mag helemaal niet meer volgens de nieuwste normen...

raindog

Citaat van: ChrisV op juni 20, 2013, 07:25:01
Het is zonde als de moeite/afstand tot een dealer/tijdsinvestering mensen weerhoudt de combi te beluisteren.

Helemaal mee eens maar helaas is dit, voor iederen die buiten de randstad woont, een bekend probleem. Zeker in het Zuid-Oosten van het land, waar bijvoorbeeld ook Harbeth nergens vertegenwoordigd wordt.

Maar ik kan het de distributeurs/dealers niet kwalijk nemen. Veel van de merken die we hier met bewondering bespreken worden nauwelijks omgezet. Hoeveel Lebens, Lavardins en LFD's zullen er op jaarbasis verkocht worden? Van liefhebberij alleen kan een speciaalzaak niet rondkomen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: raindog op juni 20, 2013, 11:11:57
Maar ik kan het de distributeurs/dealers niet kwalijk nemen. Veel van de merken die we hier met bewondering bespreken worden nauwelijks omgezet. Hoeveel Lebens, Lavardins en LFD's zullen er op jaarbasis verkocht worden? Van liefhebberij alleen kan een speciaalzaak niet rondkomen.

Absoluut... Maar een beetje liefhebberij is ons niet vreemd.

raindog

Citaat van: garmtz op juni 20, 2013, 11:12:46
Absoluut... Maar een beetje liefhebberij is ons niet vreemd.

En dat wordt dan weer beloond met af en toe een Limburger over de vloer...  ;D
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Stank voor dank noemen ze dat  ;D  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

raindog

:omg:  ;D

twani

100 hele pagina's over lelijke kastjes :headbanging:

chansig

Nee...mooie kastjes met lelijke schroefjes en een mooie klank.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ChrisV

Citaat van: twani op juni 20, 2013, 23:18:18
100 hele pagina's over lelijke kastjes :headbanging:

En dan nog niet uitgepraat zijn  :dozingoff:   ;)

twani

Zijn we nog niet klaar dan? :o

ChrisV

...heb ik toch nog een vraag  ;D: wie heeft ervaring met de combinatie Harbeth - Quad? Zag dat merk niet langskomen op de voorgaande pagina's.

tompj

Citaat van: ChrisV op juni 21, 2013, 08:38:49
...heb ik toch nog een vraag  ;D: wie heeft ervaring met de combinatie Harbeth - Quad? Zag dat merk niet langskomen op de voorgaande pagina's.
Dat interesseert mij ook! Met name ervaringen met Quad buizenversterking...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Jumping Jack

Fred heeft quad en harbeth...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ChrisV

Ha, dan verwacht ik een aantal stevige uitspraken daarover  :P  :coffee:

Dr.Bedlo

Ben net wakker en aan de koffie. ff wachten
Quad vintage.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

ChrisV

Met een wolkje karnemelk, wellicht?  :popcorn: