Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Ik weet. Toch ben ik blij met de inzet van Garmtz. Alhoewel hij wel eens doorslaat in zijn enthousiasme. Je moet het ook maar durven om je als respectabel dealer en importeur in een wespen nest als het HT forum te storten. Dat zijn er maar weinig die dit aandurven. Alle lof.
Quad vintage.

dre73

#2226
Garmt zijn kennis is echt enorm,en dat ie het delen wil is nog veel fraaier! 8)

wel genoeg zo,anders ga ik over m`n nek. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dr.Bedlo

Hi---Zal de huisarts al naar Dre onderweg zijn?

Maareh...om problemen te voorkomen ff back on topic!
Quad vintage.

garmtz


Cyreg

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2013, 13:01:41
Hu..Ik pen mijn gedachten roerselen ) voor wat deze waard zijn maar in 2 topics.

Net weer iets leuks gekocht! Een Friese dealer had nog een setje nieuwe Harbeth p3 nog wat staan. Gekocht voor bij de Quad Vintage set.Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Hoi fred, ik neem aan 'n setje P3ES2's?
Laat binnenkort aub 'ns weten hoe je het anders vindt klinken tov P3ESR's?  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Ja inderdaad was nog net een setje. Ik laat het u weten, word volgende week want nu ben ik ff niet thuis. De speakers worden morgen al afgeleverd bij de buren.
Quad vintage.

botsen

Laat dan de buren maar een berichtje achterlaten..

Dr.Bedlo

Oh dat zit wel goed.

Hadden jullie de summersale mail al binnen van TomTom audio? Blikje. Je kunt je centen daar mooi aan kwijt.
Quad vintage.

botsen

Ik bedoel; een berichtje hoe ze klinken  ;D

Dr.Bedlo

#2236
Ach so... Die heeftt een frontech setje van e 199 die krijgt een verzakking als tie daar die Harbethjes opzet.

Ik zal een uitgebreid verslag doen toekomen in dit forum van mijn bevindingen betreffende de beide harbethjes eventueel met de naim allaes speakers in het naim topic.

Het zijn overigens naar ik nu verneem de HL-p3es2  30 years anniversary edition speakers.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nu nog een Harbeth extender ( hoop dat ze die eens weer gaan produceren)

Quad vintage.

Cyreg

Leuk Fred, heb precies dezelfde Eucalyptus P3ES2 30th AE > dus zijn van ~5/6 jaar geleden  ;)

Deze gebruik ik in m'n huiskamersetje en spelen leuk met Ziggo/Humax decoder TV/radio op 'n
NAD C316BEE met Linn K20 kabel  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

corry

#2239
.

Dr.Bedlo

#2240
Corry en andere interessenten,

Ik heb gisteren mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en uitgebreid geluisterd naar zowel de p3 esr alsmede de p3 es2. En heb daar wel verschillen in gehoord, in sommige gevallen nuances die meer suggestief zijn maar tevens hoorbare verschillen die meer het algemene klankbeeld betreffen.

Je kunt zeggen dat de es 2 in het algemeen een wat rauwer en directer klankbeeld geeft. Heeft bij sommige muziek zeker zijn charme. Het klinkt allemaal wat meer upfront.De p3 esr geeft een wat meer transparanter beeld, meer vloeiend, wat meer samenhang. Vooral stemmen geeft de esr wat mooier en natuurlijker weer. De attack in de lagere tonen is wat beter, de e2 gaf dit wat meer wolliger en ongecontroleerd weer.
Wat betreft stereobeeld in de breedte en in de diepte heb ik eigenlijk geen verschil kunnen waarnemen. Wel geeft de esr wat meer details prijs.

Conclusie: De Esr is omgetwijfeld de betere luidspreker maar het is zeker geen groot verschil. Het ligt ook een beetje aan je muziekkeuze denk ik. Ik zou nu ik beide heb gehoord nu niet het idee hebben als ik alleen de es2 zou bezitten om als een zwetende verslaafde naar de dealer te gaan en de esr aan aanschaffen. Beide zijn zeer mooie luidsprekers

Ik heb geluisterd op mijn xs instalatie die zeker met de flatcap een stuk minder rauw klinkt dan de nait 5, kan mij voorstellen dat als je de combi nait 5 en es 2 hebt het misschien een beetje te rauw wordt, maar dat kan persoonlijk zijn. In dat geval is het misschien handig mocht je er aan toe zijn en de funding kunnen realiseren om een naar de esr in jouw omgeving te luisteren.

P.s.Heb net even met ex no 2 gepsroken want zij heeft gisteravond ook mee geluisterd en zij het het over dat de esr wat zoeter klonk en dat vind ik wel een rake opmerking.
Quad vintage.

Alco

Mooi luisterverslag, Fred. :smile: 

Blijf 't bijzonder vinden dat je exen ook enigszins into HiFi zijn. (klinkt als een droomvrouw) :D ;)
Ik denk dat 95% van de dames (incl. mijn exen) het een worst zal zijn hoe 't klinkt of waar de muziek uitkomt.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Alco,

Die van mij die heb ik wel opgevoed hoor. En ja typisch dat Naimie gedoe heb ik ze wel gegeven.Ik kan mij nog de dag als gisteren herinneren toen Yvonne bij mij op de bank zat en zij voor het eerst muziek hoorde door de Naim met de Harbeths, Klaar...Tranen van Emotie.

De nieuwe vriend van ex  no 3 heeft er dus geen verstand van en dacht dat hij dat wel had. Heeft dus nu een overjarige Onkyo tuner met platenspeler gekocht met een chineese buizen bak en Bose speakers. Ze wil er niet eens naar luisteren ( kan der geen ongelijk geven) loopt gillend de deur uit.

Ja..Hij had nog nooit van Naim en harbeth gehoord en dan kon het volgens zijn buurman ( die ook pretendeerd een kenner te zijn) ook helemaal niks zijn. Ach...

Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Alco op juni  8, 2013, 17:00:50
Mooi luisterverslag, Fred. :smile: 

Blijf 't bijzonder vinden dat je exen ook enigszins into HiFi zijn. (klinkt als een droomvrouw) :D ;)
Ik denk dat 95% van de dames (incl. mijn exen) het een worst zal zijn hoe 't klinkt of waar de muziek uitkomt.

Ik weet niet wie jij dan ontmoet, maar wij ontmoeten veel mensen die graag naar muziek luisteren. Verdeling man/vrouw is 65/35...

Groet,

Bjorn

garmtz

Mooie beschrijving van de verschillen tussen ESR en ES2, Fred! Precies zoals ik ze ook ervaar!

Alco

#2245
CitaatIk weet niet wie jij dan ontmoet, maar wij ontmoeten veel mensen die graag naar muziek luisteren. Verdeling man/vrouw is 65/35.
Uiteraard zijn er ook hierin weer uitzonderingen, maar het is algemeen bekend dat de HiFi wereld een mannenwereldje is.
(als ik in HiFi-zaken of op HiFi shows om me heen kijk is pakweg 90% man wat ik zie, af en toe vergezeld van een dame die dan vaak kijkt met een soortelijke blik als veel mannen wanneer ze met vrouwlief mee moeten kledingshoppen.  ::) ;D

Maar goed, maakt ook niet uit om hoeveel % het gaat. Die dames moeten we koesteren. :worship:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Vandaar dat ik mij blauw betaal aan de alimentatie! ;D ;)
Quad vintage.

corry

#2247
.

Dr.Bedlo

Ik zág dat Rogers weer aardig aan de weg timmert en op het oog een aantal opmerkelijke en interessante BBC speakers aanbied. Maar is er wel een importeur cq een dealer van te vinden in Holland.

Quad vintage.

Alco

#2249
CitaatIk zág dat Rogers weer aardig aan de weg timmert en op het oog een aantal opmerkelijke en interessante BBC speakers aanbied.
o ? is dat zo ? :) Kan er niks over vinden. :unsure: 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)