The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

Lazybird

Na aanleiding van de meet en Great, kan ik maar een ding zeggen wat WOW wat een mooie ruimte en wat heerlijke dynamiek als je films kijkt.
Wat een gezellige dag met gelijk gestemde altijd een feestje!!!  :D

Later een wat uitgebreider verslag
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Citaat van: high-q op december 15, 2012, 20:20:41
Morgen gaat denk ik een hele leuke dag worden. Ik heb van geen van de aanwezigen verzoeken gehad wat ze graag willen horen of zien, dus we gaan de zes uurtjes die Lazybird aanwezig is met zijn speelgoed vrij invullen. Waarschijnlijk gaat het iets worden als dit:

*. Apparatuur aansluiten
*. Muziek luisteren via Linn
*. Linn vergelijken met Squeezebox Touch + alle software mods en lineaire voeding
*. Beeldfragmenten bekijken via de Oppo 95
*. Beeldfragmenten bekijken via de HTPC
*. Kort vergelijk tussen de Oppo en HTPC
*. Afsluiten met een film

Qua tijd zullen we morgen wel een leuke verdeling vinden. Tussentijds uiteraard wat aantekeningen noteren op de iPad en iPhone(s). Ik heb er veel zin in!

Vandaag hebben we een hele leuke M&G gehad met Maurits, Larzie en Lazybird. Helaas hebben we niet alles kunnen doen wat er op het lijstje stond, want daar was de dag zoals gewoonlijk veel te kort voor. Hieronder alvast een hele korte samenvatting, een uitgebreider verslag komt waarschijnlijk morgen of overmorgen.

*. Intro

Lazybird was mooi op tijd aangekomen. Nadat we zijn speeltjes uit de auto hadden gehaald konden deze in de keuken eerst lekker even op temperatuur komen voordat we de boel aan gingen sluiten. In de opwarmtijd hebben we snel de ruimte bekeken en het gehad over de bouw ervan. Kort daarna arriveerde Larzie en een half uur later sloot ook Maurits zich bij het gezelschap.

*. Apparatuur aansluiten

Lazybird kwam met een leuke verzameling apparatuur, waaronder: de Primare Pre/Pro + Meerkanaals eindversterker, de Linn Akurate en een Oppo BDP 95. Hierbij liepen we tegen wat problemen aan met het aansluiten, omdat een aantal interlinks net niet lang genoeg waren. Met wat improviseerwerk en het wisselen van kabels die nog aan mijn apparatuur hing, was dat snel opgelost

*. Muziek luisteren via Linn

Met 3 iPhones, 1 android toestel, Logitech Media Server en mijn muziekcollectie kon het luisteren van start gaan. Hierbij hebben we geluisterd naar een aantal mp3-fragmenten, een aantal losless fragmenten en een aantal High Bitrate fragmenten. Tijdens het luisteren hebben we ook een aantal keren gewisseld van de Linn-Dac naar de interne Primare Dac, toch best een verschil tussen beide apparaten. Opvallend was dat in eerste instantie mijn voorkeur lag bij de Linn, maar bij een aantal nummers die voorbij kwamen ik de Primare-DAC prettiger vond klinken. Dit waren voornamelijk de wat dunnere klinkende opnames.

*. Linn vergelijken met Squeezebox Touch + alle software mods en lineaire voeding

Zijn we helaas niet toe gekomen. Onze luistersessie met de Linn duurde van 11 tot 1. Tegen die tijd hadden we last van knorrende maagjes en was het tijd voor de lunch. Erg leuk om tijdens het eten wat meer van elkaar te weten te komen, vooral als je met een leuk groepje zit die allemaal vrij fanatiek sporten en het leuk vinden om te reizen.

*. Beeldfragmenten bekijken via de Oppo 95

Helaas hadden we te weinig tijd op de Oppo goed "in het netwerk te hangen", dus hebben we helaas geen materiaal uit mijn verzameling kunnen kijken. Lazybird had toevallig nog wel een BR van Silent Hill meegenomen, maar dat is ook het enige wat we hebben bekeken. 

*. Beeldfragmenten bekijken via de HTPC

Hierbij zijn we begonnen met de eerste scenes uit The Art of Flight, gevolgd door een aantal scenes van de HSDD en een aantal fragmenten uit concert registraties. Als ik me niet vergis waren dat: Dave Matthews - live from across the pond, Chris Botti - Crazy Drummer Scene, heel klein stukje van David Gilmour en een stukje Afrojack @ Dirty Dutch (Voor de house liefhebbers ;))

*. Kort vergelijk tussen de Oppo en HTPC

Helaas ook niet aan toe gekomen. Op zich was ik wel benieuwd naar de uitslag van deze shootout, maar we hadden gewoon te weinig tijd om alles voor elkaar te krijgen. Na de sessie gaf Lazybird wel aan de voordelen en flexibiliteit van een HTPC in te zien.

*. Afsluiten met een film

Ook hier hadden we te weinig tijd voor. Als ik het goed begreep had Lazybird nog wel willen langer blijven om The Dark Knight Rises te kijken, maar was hij helaas echt door zijn tijd heen. We hebben alsnog een aantal scenes bekeken van  The Art of Flight voordat hij echt zijn spullen in moest pakken en weer richting huis moest.

*. Bedankje

Ik wil Lazybird nogmaals erg bedanken dat hij voor deze dag zijn apparatuur beschikbaar heeft gesteld en de moeite heeft willen nemen om hiervoor ook nog eens een aardig eindje te rijden. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik was ook zeker onder de indruk van de verbetering die de opstelling bracht ten opzichte van mijn eigen apparatuur. Primare is een merk wat ik zeker in de gaten ga houden, wie weet hebben we hier binnenkort nog wel even contact over ;)

Ook Larzie en Maurits weer ontzettend bedankt voor de leuke ochtend en middag!

... oeps, ik zou het kort houden  ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Bij deze mijn korte bijdrage:

Het was eigenlijk te vroeg om op te staan op een zondag, maar deze keer was het de moeite waard om uit bed te komen. Forumgenoot Lazybird kwam met zijn Primare apparatuur en Oppo bdp-95 naar het mooie Friesland. Rond een uur of kwart voor 10 in de auto gestapt om precies om 10 uur bij High-q aan te komen. Lazybird was inmiddels al gearriveerd en de dozen stonden al opgestapeld. Maurits was wat later dus we begonnen vast de apparatuur uit te pakken. Zwaar onder de indruk van de looks hebben we weinig foto's gemaakt, maar hier is er één om te laten zien met wat voor moois Lazybird op bezoek kwam:

Na anderhalf uur bezig te zijn geweest met een bakje thee, kennismakingsbabbeltje, een speculaaskoekje en de boel aan te sluiten, was Maurits inmiddels ook gearriveerd. Oké hij was ietsje eerder.  :tongue2:
Als eerste gingen we muziek streamen via de Linn Akurate. Het geluid dat deze icm de Primare voor en eindversterker weergaf was even wennen t.o.v. het geluid van de Marantz SR8002. Wel was meteen te horen dat er heel veel meer controle was en veel meer detail. Het enige wat een klein beetje stoorde was de scherpte in het hoog, maar dat was een ruimteprobleem gaf High-q aan. Na wat switchen tussen de DAC van de Linn en van de Primare was het duidelijk dat beide DAC's zijn voordelen hadden bij wisselende muziek en opnamekwaliteit. De DAC van de Primare was een stuk strakker in het laag, waar die van de Linn een wat voller geluid produceerde.
Na diverse muziek te hebben geluisterd en met name te hebben genoten van Snow Patrol's Chasing Cars en Run live in the Union Chapel konden we overgaan naar een poging de Oppo aan te slingeren. Echter ging dit helaas niet helemaal lekker met het vinden van het netwerk. Dus dan maar de htpc van High-q aan de Primare set gehangen.

High-q wilde ons eerst zijn nieuwe hd ontdekking genaamd "the Art of Flight" laten zien. En dat was meer dan terecht. Wat een schitterende opnames van een stel extreme snowboarders met een supersoundtrack op de achtergrond. Na het zien van diverse waanzinnige tricks van hellingen die nog net niet loodrecht naar beneden gingen klonk menigmaal een Oewwhh en een Ahhh!
Vervolgens de welbekende HSDD van onze forumgenoot aangezet. Het surround van de Primare klonk werkelijk schitterend en de plaatsing was heel erg goed. Vervolgens nog een paar concerten gekeken en ook hier knalde de muziek van de Dave Matthews Band en Chris Botti's crazy drummer (Billy Kilson) met veel detail uit de Primare en Tannoy TD combinatie.

De dag vloog wederom voorbij door de gezelligheid en de mooie demo die mogelijk was gemaakt door Lazybird en High-q. Het was erg leuk om weer een forumgenoot te ontmoeten in het hoge noorden. Ik wil bij deze beide heren nogmaals bedanken voor de vermakelijke dag.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Hey Larzie,

Bedankt voor je bijdrage, was al benieuwd hoe jij de sessie had ervaren. We zijn inderdaad zoals gewoonlijk weer vergeten om foto's te maken, dat vergeten we echt bij iedere sessie. Maurits had zijn toestel wel bij zich, alleen is die niet eens uit z'n tas geweest. Toen ik je foto's zag maken met je phone dacht ik nog bij mezelf dat ik dat later wel zou doen, maar helaas dus niet meer gebeurd.

Het probleem dat ik met hoog heb ligt inderdaad hoogst waarschijnlijk aan de ruimte. Het voordeel is wel dat deze het meest makkelijk zijn aan te pakken, daar moet ik voor in de toekomst nog wat op verzinnen. Het probleem werd ook nog eens benadrukt door de gebruikte John van Gent interlinks. Deze gebruiken zilver/goud in plaats van koper, waardoor het accent wat meer op detaillering en hoog wordt gelegd zoals Lazybird ons vertelde.

Grappig trouwens dat je het verschil in DAC op de door jouw beschreven manier ervoer, ik had het namelijk precies andersom. Persoonlijk vond ik Linn heel erg laid back, meer getailleerd en strakker. De Primare DAC maakt naar mijn mening het geluid bij wat ielige opnames wat voller. Zoals ik al eerder zei verschilde de voorkeur qua DAC per fragment. Voor mezelf denk ik dat ik prima kan leven met alleen de DAC van de Primare. De Linn is absoluut een prachtig apparaat, alleen denk ik dat ik er in verhouding te weinig gebruik van zou maken. Voor zo'n bedrag steek ik het geld liever in home cinema gerelateerde apparatuur.

Verder sluit ik me helemaal aan bij jouw verhaal. Het geluid wat de Primare combinatie neerzette klonk groter en gecontroleerder dan met de Marantz. Plaatsing en detail waren daarnaast erg goed, wat vooral tijdens luistersessie met de Linn en later met de concerten duidelijk naar voren kwam. Het fragment met Dave Matthews klonk in surround echt geweldig, daar werd ik echt helemaal meegetrokken in de muziek.

Als ik het kan vergelijken met de ervaring die ik met de Arcam had, vind ik de Primare neutraler. De Arcam vond ik qua karakter warmer klinken. Ik zit me nu echt af te vragen welke sound mijn voorkeur uiteindelijk zou hebben. Voorheen zou ik geneigd zijn om bij voorbaat al te zeggen dat mijn voorkeur uit zou gaan naar een warmere sound zoals Arcam, maar nu ik de Primare gehoord heb is dat een stuk moeilijker geworden.

The Art of Flight heb ik binnen gehaald op aanraden van een collega van me. Ik had hem al een tijdje liggen, maar ben er pas naar gaan kijken toen ik in één van de andere M&G verslagen las hoe goed deze opname qua beeld en geluid was.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Lazybird

Hierbij het verslag van een Utrechtenaar de naar het noorden trok om muziek te luisteren. Afijn de wekker ging al zeer vroeg na de spulletjes in de auto geladen op weg naar High-q's cinema heaven. De wegen waren lekker rustig  muse, Bombay Bicycle, Jimi Hendrix  knallen uit de speakers en de kilometers vliegen voorbij. Op weg naar mijn eerste meet en greet.

Na een hartelijk welkom door de vrouw des huizes en een bak thee tijd en een gezellig gesprek met de mede forum leden Lartzie, Maurits is het tijd om de boel aan te sluiten.
Apparatuur die ik mee had gebracht als volgt;
Blu ray speler oppo 95
Streamer Linn Akurate DS/1
Pre/proc Primare SP 32 HD
Eind Primare A 30.7
Bekabeling John van Gent Magic link reference plus en Magiclink

Het is mijn eerste kennismaking met Tannoy en ik moet zeggen die heeft ook wel zijn charme een mooi sprankelend geluid.
Eerst geluisterd naar de Akurate DS/1 die kwam in mijn optiek niet helemaal tot zijn recht. Maar dat kan ook een stukje beleving van mijn kant zijn. Tja ik had mijn High ress muziek niet meegenomen en dat was achteraf jammer maar niet getreurd we hebben nog aardig wat leuke mooie muziek kunnen horen.

Wat nog wel extra met de Tannoy en primare werd benadrukt was dat goede opnames ook echt heel mooi, ruimtelijk en detailrijk klonken. Maar als een opname slecht was mp3 bijvoorbeeld was het ook niet om aan te horen. Eerlijk geluid het verbloemde niets. Ik kan me wel vinden in de opmerking van Larzie, veel hoog ik denk met andere interlinks veel winst te behalen valt. 

Het persoonlijke hoogte punt voor mij van de dag was de ruimte en de surround ervaring die was in mijn subjectieve beleving werkelijk briljant echt een feestje. De plaatsing van de instrumenten en de details waren echt heel fraai. De match van de primare met de tannoy op dit punt was echt briljant. Je merkt direct het voordeel van een dedicated ruimte een mooi scherm plaatsing van luidsprekers doet met de geluids ervaring en beleving van de film. WOW nu mijn vrouw nog zo gek krijgen  :sleep:. Echt een ruimte om trots op te zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat naar de bios niet meer nodig is. 

Voor het luisteren van muziek heeft mijn eigen 804D de voorkeur, ga je over naar surround vindt ik dat de Tannoy iets heel moois neer zet.

Al met al een hele leuke dag, ik heb ervan genoten. Jammer dat we niet meer aan een film toekwamen.
Het belanrijkste is dat high-q er een keuze bij heeft in zijn zoektocht naar perfectie 

Zeker voor herhaling vatbaar  :bigsmile:

PS het verschil tussen de primare dac en Linn is IMO ;
Primare: dynamisch, dik middengebied.
Linn: verfijnend, soepel, eerlijk
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

HTip

Leuke verslagen van een zo te lezen erg geslaagde dag. Hele operatie zeg om zoveel apparatuur goed aan te sluiten. Zou bij mij bijna onmogelijk zijn om "even" te doen. Respect voor Lazybird dat hij zijn kostbare apparatuur heeft meegenomen. In mijn zoektocht naar een beter stereogeluid heb ik ook de Primareversterker mogen beluisteren en ik vond toen de Primare in mijn set iets te analytisch, maar wel prachtig gedetailleerd. Mijn speakers neigen ook naar het analytische, dus was het geheel "too much". Kan me goed voorstellen dat de match met Tannoy bij sommige muziek erg goed is.

De kennismaking met "Art of Flight" bij Jean Sibelius was inderdaad een erg aangename. Prachtig beeld en geluid, dus die staat op mijn verlanglijstje ;)

Een dedicated ruimte is en blijft een genot dat misschien niet voor iedereen is weggelegd, maar als je de mogelijkheid hebt dan zou ik geen moment twijfelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: high-q op december 18, 2012, 13:07:09
Grappig trouwens dat je het verschil in DAC op de door jouw beschreven manier ervoer, ik had het namelijk precies andersom. Persoonlijk vond ik Linn heel erg laid back, meer getailleerd en strakker. De Primare DAC maakt naar mijn mening het geluid bij wat ielige opnames wat voller. Zoals ik al eerder zei verschilde de voorkeur qua DAC per fragment. Voor mezelf denk ik dat ik prima kan leven met alleen de DAC van de Primare. De Linn is absoluut een prachtig apparaat, alleen denk ik dat ik er in verhouding te weinig gebruik van zou maken. Voor zo'n bedrag steek ik het geld liever in home cinema gerelateerde apparatuur.

Oh mijn excuses dan heb ik ze omgedraaid. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 11:31:20
In mijn zoektocht naar een beter stereogeluid heb ik ook de Primareversterker mogen beluisteren en ik vond toen de Primare in mijn set iets te analytisch, maar wel prachtig gedetailleerd. Mijn speakers neigen ook naar het analytische, dus was het geheel "too much". Kan me goed voorstellen dat de match met Tannoy bij sommige muziek erg goed is.

Kan ik me helemaal in vinden. Erg veel detail en vrij neutraal met een neiging naar het analtytische. Zoals eerder ook gezegd werd dit door de gebruikte interlinks ook nog eens benadrukt. Match was met Tannoy prima naar mijn idee  :thumbs-up:

Citaat van: larzie op december 19, 2012, 22:10:03
Oh mijn excuses dan heb ik ze omgedraaid. :)

Die kans is inderdaad groot ;D

Citaat van: Lazybird op december 18, 2012, 13:30:26
PS het verschil tussen de primare dac en Linn is IMO ;
Primare: dynamisch, dik middengebied.
Linn: verfijnend, soepel, eerlijk

Bedankt nog voor je bijdrage Lazybird! Ik denk dat ik voor ons allemaal spreek als ik zeg dat het een ontzettend leuke dag was.
Daarnaast helemaal met je eens over de verschillen tussen de DACS

De Linn is een geweldige streamer, alleen zoals ik eerder ook zei voor mij net een tikkeltje té laidback. Zou ook best kunnen zijn
dat hier nog een beetje winst te behalen valt met het wisselen van interlinks om het voor mij iets meer op smaak te brengen.

The CinemaLounge

frank2

Ik zou proberen om nog eens wat andere merken te proberen. Met een interlink kun je echt niet een sound zo veranderen dat het opeens voor jou goed klinkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lazybird

@Frank2 het ging niet echt om de Linn  maar de primare pre/pro eindback. Ik ben het met je eens dat veranderingen met interlinks subtiel zijn en meer kwestie is van fine tuning. 

high-q

Citaat van: frank2 op december 21, 2012, 15:37:34
Ik zou proberen om nog eens wat andere merken te proberen. Met een interlink kun je echt niet een sound zo veranderen dat het opeens voor jou goed klinkt.

Gaan we zeker doen. Ik ben bijvoorbeeld ook erg benieuwd wat de Anthem MRX700 hier binnenkort gaat doen als Larzie hem heeft :)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 21, 2012, 16:20:19
Gaan we zeker doen. Ik ben bijvoorbeeld ook erg benieuwd wat de Anthem MRX700 hier binnenkort gaat doen als Larzie hem heeft :)

Als ik hem overneem, waarvan ik de kans zeer groot acht, gaan we hem zeker een keer in jouw ruimte proberen icm de TD12's. Ben ik ook erg benieuwd naar.

Larzie HT

frank2

mmm TD12 zulke mooie speakers, had ze ooit bijna gekocht..... en dan een Anthem erachter, wel goed inregelen, uit testen bij mij thuis, de HZ tot 2000 laten lopen, niet verder.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lazybird

Ben erg benieuwd hoe de Anthem presteert, misschien wel de oplossing :)

RalphH

Staat wel niet zo bekend als high-end voor muziek (op de Integras na), maar al eens aan Onkyo gedacht?
Vond dat tov mijn Marantz een flinke vooruitgang. Stuk meer controle en meer pit. De Marantz was met mijn Tannoys te liefjes en bij hoger volume wat geforceerd. Mijn 808 geeft ook op hogere volumes veel meer rust.
Er staat een 905 in de markt.

Als EQ bij voorbaat al van groot belang is, dan moet je zeker naar Anthem kijken. De Onkyo is dan "nergens". Heeft wel MultIQ XT, dus Audyssey Pro geschikt, maar zelf dingen hier aan finetunen is vanwege het beperkt aantal banden gewoon minder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: Lazybird op december 21, 2012, 18:06:16

Wat mij betreft ben je welkom als dat plaats gaat vinden! :)

Larzie HT

Lazybird

@Larzie wanneer gaat het plaats vinden aankomende zondag ?

high-q

Citaat van: larzie op december 21, 2012, 17:01:06
Als ik hem overneem, waarvan ik de kans zeer groot acht, gaan we hem zeker een keer in jouw ruimte proberen icm de TD12's. Ben ik ook erg benieuwd naar.

Super, neem eerst voor jezelf de tijd om bekend te raken met Anthem, ARC en alle instellingen. Maken we tzt wel een afspraak om het hier eens te proberen.

Citaat van: Lazybird op december 21, 2012, 18:06:16

Ik heb begrepen dat er qua EQ in die prijsklasse geen waardige tegenstanders zijn, dus ik ben ook heel benieuwd wat deze receiver en voornamelijk ARC gaat doen in mijn opstelling.

Citaat van: frank2 op december 21, 2012, 17:56:09
mmm TD12 zulke mooie speakers, had ze ooit bijna gekocht..... en dan een Anthem erachter, wel goed inregelen, uit testen bij mij thuis, de HZ tot 2000 laten lopen, niet verder.....

Thanks, met de speakers ben ik erg tevreden. Nu de aansturing nog optimaal. Hoe moet ik trouwens die laatste twee delen in je zin lezen? Bij jou uit test testen en de HZ tot 2000 en niet verder?

Citaat van: RalphH op december 21, 2012, 18:20:13
Staat wel niet zo bekend als high-end voor muziek (op de Integras na), maar al eens aan Onkyo gedacht?
Vond dat tov mijn Marantz een flinke vooruitgang. Stuk meer controle en meer pit. De Marantz was met mijn Tannoys te liefjes en bij hoger volume wat geforceerd. Mijn 808 geeft ook op hogere volumes veel meer rust.
Er staat een 905 in de markt.

Als EQ bij voorbaat al van groot belang is, dan moet je zeker naar Anthem kijken. De Onkyo is dan "nergens". Heeft wel MultIQ XT, dus Audyssey Pro geschikt, maar zelf dingen hier aan finetunen is vanwege het beperkt aantal banden gewoon minder.

Naar aanleiding van ons gesprek tijdens de M&G hier, heb ik er wel aan gedacht. Alleen staat Onkyo/Integra iets lager op de lijst van merken om uit te proberen. Ik heb bij H&C hifi ooit een integra gehoord icm Tannoy, volgens mij de Glenair 15 toen ik daar mijn TDC kocht. In surround klonk dat heel fraai, maar heb toen niet in stereo geluisterd omdat ik afgeleid werd door een setje Tannoy Kingdom's die daar ook te beluisteren waren. 

Had je trouwens het idee dat bij hogere volumes het hier ook geforceerd klonk met de Marantz? Ik vind dat zelf namelijk best meevallen. EQ is naar mijn mening niet direct van belang, ben voornamelijk benieuwd wat voor verbetering ARC gaat brengen.

Citaat van: Lazybird op december 21, 2012, 22:37:40
@Larzie wanneer gaat het plaats vinden aankomende zondag ?

Volgens mij vanmiddag om 17:00.

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op december 22, 2012, 12:09:28
afgeleid door een setje Tannoy Kingdom's

Had je trouwens het idee dat bij hogere volumes het hier ook geforceerd klonk met de Marantz? Ik vind dat zelf namelijk best meevallen.

Snap ik dat je daar door afgeleid werd ;D.

Nee, vond niet dat het geforceerd klonk, jouw versterker is toch weer een klasse hoger tov mijn 7001. Maar ietsjes meer controle in stereo is nog wel te behalen denk ik. Iets pittiger mag ook wel zeker met film, het moet dan natuurlijk weer niet vermoeiend worden om naar te luisteren.
Pfff, wat is beschrijven wat je hoort toch lastig ;D

EQ is naar mijn mening niet direct van belang, ben voornamelijk benieuwd wat voor verbetering ARC gaat brengen.

ARC = EQ toch? :smile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

frank2

Ik heb begrepen dat er qua EQ in die prijsklasse geen waardige tegenstanders zijn, dus ik ben ook heel benieuwd wat deze receiver en voornamelijk ARC gaat doen in mijn opstelling.

Thanks, met de speakers ben ik erg tevreden. Nu de aansturing nog optimaal. Hoe moet ik trouwens die laatste twee delen in je zin lezen? Bij jou uit test testen en de HZ tot 2000 en niet verder?

Als je de ARC (= EQ) laat inmeten dmv de bijgeleverde microfoon slaat hij alle gegevens op op de pc. Als je die tevoorschijn haalt zie je bij room gain iets daarboven staan tot hoever de metingen gaan, de max. is 5000 Hz. Je kunt dit aanpassen naar elk willekeurig aantal, ik heb 2000 Hz gedaan omdat het hoog en midhoog dan niet aangetast worden, het hoog blijft dan ongemoeid. (en je kunt dat via de pc doen, opnieuw op calc. drukken, je hoeft niet opnieuw in te meten, maar je kunt de gewijzigde data uploaden naar de anthem.

high-q

Citaat van: RalphH op december 22, 2012, 13:36:25
Snap ik dat je daar door afgeleid werd ;D.

Nee, vond niet dat het geforceerd klonk, jouw versterker is toch weer een klasse hoger tov mijn 7001. Maar ietsjes meer controle in stereo is nog wel te behalen denk ik. Iets pittiger mag ook wel zeker met film, het moet dan natuurlijk weer niet vermoeiend worden om naar te luisteren.
Pfff, wat is beschrijven wat je hoort toch lastig ;D

ARC = EQ toch? :smile:

Ik kan me er helemaal in vinden in wat je schrijft. Inderdaad erg lastig om te beschrijven, maar ik snap je :)

Met die zin bedoelde ik dat ik niet het idee heb dat ik een specifiek probleem gebied heb wat met EQ aangepakt moet worden en dat ik erg benieuwd ben hoe het klinkt nadat ARC zijn trucje heeft gedaan. Misschien bij nader inzien een correctie in het hoog als ik er zo nog eens over na denk.

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: frank2 op december 22, 2012, 15:24:18
Als je de ARC (= EQ) laat inmeten dmv de bijgeleverde microfoon slaat hij alle gegevens op op de pc. Als je die tevoorschijn haalt zie je bij room gain iets daarboven staan tot hoever de metingen gaan, de max. is 5000 Hz. Je kunt dit aanpassen naar elk willekeurig aantal, ik heb 2000 Hz gedaan omdat het hoog en midhoog dan niet aangetast worden, het hoog blijft dan ongemoeid. (en je kunt dat via de pc doen, opnieuw op calc. drukken, je hoeft niet opnieuw in te meten, maar je kunt de gewijzigde data uploaden naar de anthem.

Bedankt voor de uitleg! Naar aanleiding van de sessie die ik gister bij Larzie heb gehad met de MRX700, heb ik in ieder geval de helft van het hierboven beschreven verhaal gezien. Hoogst waarschijnlijk mag ik binnenkort de rest van het verhaal ook bij hem aanschouwen.

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op december 23, 2012, 13:24:15
Misschien bij nader inzien een correctie in het hoog als ik er zo nog eens over na denk.

Weet je, ik baal nog steeds als een stekker dat ik destijds die panelen vergeten ben  ;D.

high-q

Citaat van: RalphH op december 24, 2012, 11:59:08
Weet je, ik baal nog steeds als een stekker dat ik destijds die panelen vergeten ben  ;D.

LOL. Kan ik me voorstellen, zeker als je ze al klaar had liggen.
Misschien een keertje doen in het nieuwe jaar of als Larzie en ik jouw kant op komen.
Kan je het verschil laten horen met of zonder panelen. Misschien kan je de meetresultaten dan ook wel zien.

Eigenlijk best jammer dat ARC niet in een kleiner bakkie zit die je makkelijk ergens tussen je apparatuur kunt drukken :P

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op december 24, 2012, 12:09:19
Eigenlijk best jammer dat ARC niet in een kleiner bakkie zit die je makkelijk ergens tussen je apparatuur kunt drukken :P

HDMI bronnen gooien hier roet in het eten. Je receiver doet de decoding, daarna moet de dsp er overheen. Een "losse" ARC zou dan ook meteen de HDMI decoding moeten kunnen doen en dan heb je.....een Anthem  ;D.
Of je pakt een minidsp en een losse eindbak. Alles in één is natuurlijk wel makkelijker :pompom:.