The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Eerst de demo bij hem thuis nog maar even afwachten. Als er een concrete datum geprikt is met de heren van BB&G, ben ik eventueel wel bereid om mijn sub ter beschikking te stellen om te zien wat dat toe voegt aan zijn set en vooral: Wat dat doet in zijn ruimte voordat hij zelf een sub aanschaft ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Mocht ik een demosessie inplannen bij BB&G bij mij thuis voor de Anthem. Dan zijn jullie (High-q en Maurits) uiteraard altijd welkom.  :bigsmile:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 24, 2012, 10:42:01
Mocht ik een demosessie inplannen bij BB&G bij mij thuis voor de Anthem. Dan zijn jullie (High-q en Maurits) uiteraard altijd welkom.  :bigsmile:

Ik zag in jouw topic dat de demo al gepland was, heel mooi. Ik zal even kijken of ik die dag ook kan, want ik ben echt ontzettend benieuwd
wat deze receiver in jouw ruimte gaat doen. Misschien trekt die demo mij ook wel over de streep.

Verder eigenlijk nog even een vraag aan jou, Maurits en Lazybird:

Wat willen jullie aankomende zondag allemaal horen en zien? Zijn er nog muziek- of filmfragmenten die ik binnen moet halen of zijn jullie
van plan zelf materiaal mee te nemen?

@Lazybird: Wat kan ik doen om alvast het één en ander voor de Linn klaar te zetten (op de PC)? Dan hoeft dat niet op de specifieke dag te gebeuren
en scheelt dat weer tijd.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: larzie op november 24, 2012, 10:42:01

Cool. :-)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer

Maurits

Citaat van: high-q op december 10, 2012, 11:47:36

Verder eigenlijk nog even een vraag aan jou, Maurits en Lazybird:

Wat willen jullie aankomende zondag allemaal horen en zien? Zijn er nog muziek- of filmfragmenten die ik binnen moet halen of zijn jullie
van plan zelf materiaal mee te nemen?

Ik heb tegenwoordig een portable HDD. Ik kan dus iets meenemen.

Lazybird

@ High-q ik heb helemaal je bericht van 24 Nov gemist.

Heb je high ress muziek 24Bit/192 KHZ anders moet ik even wat op een disk zetten.
Heb je een I-pad anders breng ik er een mee.

Heb je iets van een media server draaien ? dat is voldoende voor de Linn.

Afstanden vanaf de luister positie is ook handig dan kan ik die vast in Primare zetten
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Citaat van: Maurits op december 10, 2012, 11:55:07
Cool. :-)

Volgens mij staat de demo op de planning voor vrijdag 4 januari om 10u.

Citaat van: Maurits op december 10, 2012, 11:57:29
Ik heb tegenwoordig een portable HDD. Ik kan dus iets meenemen.

Top, komt goed dus.

Citaat van: Lazybird op december 10, 2012, 12:39:55
@ High-q ik heb helemaal je bericht van 24 Nov gemist.

Heb je high ress muziek 24Bit/192 KHZ anders moet ik even wat op een disk zetten.
Heb je een I-pad anders breng ik er een mee.

Heb je iets van een media server draaien ? dat is voldoende voor de Linn.

Afstanden vanaf de luister positie is ook handig dan kan ik die vast in Primare zetten
+

No problem, we hebben nog een paar dagen te gaan. Tijd zat :)

Hoogste bitrate qua muziek wat ik zelf heb is 24/96. Als je 24/192 hebt mag je dat wel meenemen
of geef even door wat je wilt horen, dan zorg ik ervoor dat het op tijd binnen is.

Larzie & ik hebben een iPhone voor iPeng of de app van Linn. Ipad is niet direct nodig, maar mag je best meenemen.
Op de PC draait Logitech Media Server, als ik je goed begrijp kan de Linn daar dus wel mee connecten.

Ik ga vanavond als ik thuis ben ff voor je kijken naar de speakerafstanden die in de Marantz staan.

Heb je trouwens al enig idee van hoe laat tot hoe laat je aanwezig bent?

The CinemaLounge

Lazybird

@High-Q ik hoop rond 8 uur te vertrekken ik rijd er ongeveer 2 uur op.
Ik wil minimaal tijdens het avond eten thuis zijn (familie momentje)

Eerder als je me zat bent  :angel:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Citaat van: Lazybird op december 10, 2012, 19:30:21
@High-Q ik hoop rond 8 uur te vertrekken ik rijd er ongeveer 2 uur op.
Ik wil minimaal tijdens het avond eten thuis zijn (familie momentje)

Eerder als je me zat bent  :angel:

Hangt denk ik ook even van het weer af, is denk ik nog even afwachten. Als het een ramp wordt om hier
heen te rijden aankomend weekend, dan moeten we het maar even uitstellen.

Zoals het er nu naar uit ziet hebben we in ieder geval een uurtje of 6 "playtime", lijkt mij prima.
Familiemomenten zijn erg belangrijk ;)

The CinemaLounge

larzie

Kan zijn dat ik de Anthem MRX 700 eerder heb. Ben in onderhandeling via mp met die meneer die hem aanbiedt. Bjorn al op de hoogte gebracht dat ik de demo van BB&G voorlopig even afstel.
Eigenlijk zijn die meneer van mp en ik er al redelijk uit alleen ik wil hem graag thuis beluisteren en heb al aangeboden om reiskosten volledig te vergoeden als ik hem niet besluit te kopen. Als ik hem wel koop dan delen we de reiskosten. Wacht nog op een nieuwe reactie en een geplande datum.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Lazybird

@Larzie, ben erg benieuwd of de Anthem MRX 700 jou audio nirvana is :)
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de sound tov bijvoorbeeld primare

@High-Q stuur je nog even je adres gegevens in een PM? dan weet ik waar ik moet zijn altijd handig.

Nu maar hopen dat het weer goed blijft.

larzie

Citaat van: Lazybird op december 11, 2012, 22:35:40
@Larzie, ben erg benieuwd of de Anthem MRX 700 jou audio nirvana is :)
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de sound tov bijvoorbeeld primare

Mocht ik de Anthem voor de meeting in bezit hebben dan zou ik deze mee kunnen nemen naar High-q ;)

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 11, 2012, 22:22:16
Kan zijn dat ik de Anthem MRX 700 eerder heb. Ben in onderhandeling via mp met die meneer die hem aanbiedt. Bjorn al op de hoogte gebracht dat ik de demo van BB&G voorlopig even afstel.
Eigenlijk zijn die meneer van mp en ik er al redelijk uit alleen ik wil hem graag thuis beluisteren en heb al aangeboden om reiskosten volledig te vergoeden als ik hem niet besluit te kopen. Als ik hem wel koop dan delen we de reiskosten. Wacht nog op een nieuwe reactie en een geplande datum.

Citaat van: larzie op december 12, 2012, 08:22:35
Mocht ik de Anthem voor de meeting in bezit hebben dan zou ik deze mee kunnen nemen naar High-q ;)

Ik snap je keus. Een boel geld en zeker als je nog wat andere dingen op je wishlist hebt staan. Je bent van plan om vrijdag of zaterdag een luistersessie te gaan doen? Bedankt trouwens voor het aanbod! 

Even een tip die ik je ook eerder heb gegeven: Duik eens in het MRX-topic, zodat je weet wat je van de receiver en vooral van ARC kan verwachten. Erg leuk als je hem voor de M&G zou hebben, maar dan moeten we ook weten waar we mee bezig zijn ;D

Voor deze week staan ook twee upgrades op de planning:

Als eerste worden vanmiddag de cassette rolgordijnen in de HT geïnstalleerd om de ruimte overdag compleet te kunnen verduisteren. Aangezien ze achter de shutters geplaatst gaan worden, zal je er in eerste instantie weinig van zien.

Als tweede gaat mijn UPC set top box met SCART aansluiting (::)) eindelijk eens na 4 jaar vervangen worden door een box met HDMI. Eigenlijk kwam ik pas in aanmerking voor deze upgrade als mijn oude set top box het helemaal niet meer zou doen. Kreeg nog een aanbieding voor Horizon, maar daar had ik niet zo veel belang bij. Heb maar gekozen van een korting van 10eu per maand. 

Deze gaat weg:

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 12, 2012, 09:05:43
Ik snap je keus. Een boel geld en zeker als je nog wat andere dingen op je wishlist hebt staan. Je bent van plan om vrijdag of zaterdag een luistersessie te gaan doen? Bedankt trouwens voor het aanbod! 

Even een tip die ik je ook eerder heb gegeven: Duik eens in het MRX-topic, zodat je weet wat je van de receiver en vooral van ARC kan verwachten. Erg leuk als je hem voor de M&G zou hebben, maar dan moeten we ook weten waar we mee bezig zijn ;D

Die persoon die hem via marktplaats aanbiedt komt als het goed is volgend weekend langs. Hij zal nog de dag en tijd doorgeven. Dus als het een beetje meezit heb ik volgende week een Anthem MRX700. :) Zal het MRX topic zeker nog even bekijken voor de tijd. Als ik weet hoe laat en welke dag hij langskomt laat ik het je wel weten. Als je tijd hebt dan kun je gerust langskomen.  :thumbs-up:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 12, 2012, 21:51:16
Die persoon die hem via marktplaats aanbiedt komt als het goed is volgend weekend langs. Hij zal nog de dag en tijd doorgeven. Dus als het een beetje meezit heb ik volgende week een Anthem MRX700. :) Zal het MRX topic zeker nog even bekijken voor de tijd. Als ik weet hoe laat en welke dag hij langskomt laat ik het je wel weten. Als je tijd hebt dan kun je gerust langskomen.  :thumbs-up:

Cool, bedankt voor het aanbod. Zat alvast even met je mee te denken: Voor de meting kan je de ARC software misschien alvast online even doornemen voordat je deze op je HTPC zet.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 13, 2012, 09:45:51
Cool, bedankt voor het aanbod. Zat alvast even met je mee te denken: Voor de meting kan je de ARC software misschien alvast online even doornemen voordat je deze op je HTPC zet.

Inderdaad. Maar ik geloof dat het geen hogere wiskunde is dus dat zou wel goed moeten komen. :)
Staan ook vast wel filmpjes op youtube hoe dat werkt en ik mag aannemen dat die gast die hem verkoopt ook wel kan uitleggen hoe dat werkt. Alhoewel je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen. :D

Ik heb waarschijnlijk ook al iemand gevonden die voor een acceptabel bedrag mijn SR8002 wil overnemen!  :pompom:

Larzie HT

high-q

Gister aan het eind van de middag zijn de cassette rolgordijnen geïnstalleerd. Het maakt de ruimte weer een stukje meer af
en ik ben er ontzettend tevreden mee. Ook qua kleur (antraciet/zwart) vallen ze mooi weg tegen de achtergrond
Het systeem werkt hetzelfde als een Velux gordijn wat je vaak ziet bij schuine dakramen. Ze zien er erg strak uit, het enige
wat ik niet mooi vind om te zien is het witte aluminium railsyteem. Omdat ze achter de shutters geplaatst zijn zie je er uiteindelijk
gelukkig helemaal niks van.

Gordijn open/omhoog

Gordijn dicht/naar beneden

Het was al wat later toen ik de foto nam, dus je ziet helaas niet wat voor effect het heeft met daglicht.

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op december 13, 2012, 22:00:41
Inderdaad. Maar ik geloof dat het geen hogere wiskunde is dus dat zou wel goed moeten komen. :)
Staan ook vast wel filmpjes op youtube hoe dat werkt en ik mag aannemen dat die gast die hem verkoopt ook wel kan uitleggen hoe dat werkt. Alhoewel je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen. :D

Ik heb waarschijnlijk ook al iemand gevonden die voor een acceptabel bedrag mijn SR8002 wil overnemen!  :pompom:

Nee inderdaad. Het gaat er voornamelijk om dat je ziet wat het doet en daarna hoort wat voor effect het heeft. Ik weet niet hoeveel je inmiddels hebt gelezen over grafieken, frequentiegebieden en wat de onderlinge verbanden zijn ten opzichte van wat je hoort, maar het helpt je uiteindelijk wel om achteraf nog beter te finetunen als dat nodig mocht zijn.

Mooi dat je iemand anders ook weer aan kunt steken met het virus :devil:
(Als de volgende eigenaar geen lid is van het forum)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 13, 2012, 22:16:07
Nee inderdaad. Het gaat er voornamelijk om dat je ziet wat het doet en daarna hoort wat voor effect het heeft. Ik weet niet hoeveel je inmiddels hebt gelezen over grafieken, frequentiegebieden en wat de onderlinge verbanden zijn ten opzichte van wat je hoort, maar het helpt je uiteindelijk wel om achteraf nog beter te finetunen als dat nodig mocht zijn.

Mooi dat je iemand anders ook weer aan kunt steken met het virus :devil:
(Als de volgende eigenaar geen lid is van het forum)

Ik heb idd gezien dat er per speaker een ideale blauwe lijn is in de grafieken en dat ARC gaat berekenen en de boel gaat aanpassen om zo dicht mogelijk in de buurt van de ideale blauwe lijn te komen. Wel een gaaf systeem. Hoop dat het bij mij thuis ook zo perfect gaat werken.  :pompom:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 13, 2012, 22:49:21
Ik heb idd gezien dat er per speaker een ideale blauwe lijn is in de grafieken en dat ARC gaat berekenen en de boel gaat aanpassen om zo dicht mogelijk in de buurt van de ideale blauwe lijn te komen. Wel een gaaf systeem.

Duidelijke uitleg in dat eerste filmpje, alleen jammer dat het zo kort is.
Was leuk geweest als hij meer voorbeelden had gegeven.

The CinemaLounge

LuPo

Ik weet niet of ik het al eerder gezegd heb maar wat een geweldig mooie ruimte en set heb je! :worship:

larzie

Citaat van: high-q op december 14, 2012, 09:53:00
Duidelijke uitleg in dat eerste filmpje, alleen jammer dat het zo kort is.
Was leuk geweest als hij meer voorbeelden had gegeven.

Deze is ook wel handig:

Larzie HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: LuPo op december 14, 2012, 09:58:32
Ik weet niet of ik het al eerder gezegd heb maar wat een geweldig mooie ruimte en set heb je! :worship:

Volgens mij niet, maar heel erg bedankt voor je compliment! Morgen is de set voor een dagje waarschijnlijk
nog een stuk interessanter ;D

Citaat van: HTip op december 15, 2012, 13:54:09
Sfeervolle foto's. Heel mooi...
Veel plezier morgen! :pompom:

Dankjewel!

Ik kwam er vandaag alleen helaas pas achter dat de gordijnen niet helemaal goed afgesteld zijn door de persoon die ze kwam installeren. Door de drukte deze week heb ik overdag niet kunnen controleren hoeveel daglicht het geïnstalleerde systeem tegen houdt.

In één van de gordijnen zit een foutje in de stof dat lijkt op een klein gaatje wat licht door laat, bij het tweede gordijn komt er nog daglicht door langs de randen van het railsysteem en het derde gordijn is niet strak genoeg gespannen. Moet ik nog even over bellen.

Morgen gaat denk ik een hele leuke dag worden. Ik heb van geen van de aanwezigen verzoeken gehad wat ze graag willen horen of zien, dus we gaan de zes uurtjes die Lazybird aanwezig is met zijn speelgoed vrij invullen. Waarschijnlijk gaat het iets worden als dit:

*. Apparatuur aansluiten
*. Muziek luisteren via Linn
*. Linn vergelijken met Squeezebox Touch + alle software mods en lineaire voeding
*. Beeldfragmenten bekijken via de Oppo 95
*. Beeldfragmenten bekijken via de HTPC
*. Kort vergelijk tussen de Oppo en HTPC
*. Afsluiten met een film

Qua tijd zullen we morgen wel een leuke verdeling vinden. Tussentijds uiteraard wat aantekeningen noteren op de iPad en iPhone(s). Ik heb er veel zin in!

The CinemaLounge