The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

high-q

Quote from: RalphH on October 18, 2012, 21:24:05
Weer beeld is inderdaad het belangrijkste! Ben je nog wel van plan om weer een "betere" kabel aan te gaan schaffen, of is het wel ff goed zo?

De defecte Supra die boven het plafond langs loopt wordt gelukkig onder garantie vervangen. Ik moet hem nog wel door de buis terug trekken.
De eerste keer de kabels door de buis trekken was echt een rot klus, hoop dat het terug trekken makkelijker gaat. Ik hoop dat ik met de nieuwe
kabel niet precies hetzelfde probleem weer krijg, aangezien ik de eerste keer alles volgens de handleiding heb gedaan.

Quote from: larzie on October 18, 2012, 20:26:13
PS: Vergeet me niet te waarschuwen als je de AVR600 op bezoek hebt!  :thumbs-up:

Je bent de eerste die het van me hoort ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ai, kabel goten/buizen kunnen een drama zijn. Heb daar zelf grotendeels de foute voor gebruikt (flexibele ribbel pijp)en moet eigenlijk alles een keer overnieuw doen.

Succes in iedergeval. Wel top dat het garantie is overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Mooi dat het alleen aan de kabel lag en dat je nu weer beeld hebt :thumbs-up:

Even nog iets over de stereoversterker. Als je een Marantz zou toevoegen (matching is dan geen issue en vanaf de 7003 hebben ze de HT-pass through, Marantz noemt dit Power Amp Direct), dan krijg je ook een krachtiger surroundgeluid. Je receiver hoeft nl. alleen maar de center en rears aan te sturen en de fronts zijn meer onder controle. Als je een goede deal kunt krijgen voor een PM-15 dan is dat denk ik voor jou de ideale aanvulling. Kans is groot dat je dan de SR8002 meer gaat waarderen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ons Aller Philip heeft een punt.
Stereoversterker kan de fronts een eindje opleuken tov enkel de AVR. Een eenvoudige Rotel deed in mijn geval al veel goeds voor de Tannoys.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

#1504
Quote from: RalphH on October 19, 2012, 09:16:47
Ai, kabel goten/buizen kunnen een drama zijn. Heb daar zelf grotendeels de foute voor gebruikt (flexibele ribbel pijp)en moet eigenlijk alles een keer overnieuw doen.

Succes in iedergeval. Wel top dat het garantie is overigens.

Ik heb voor de rechte stukken 75mm "regenpijp" gebruikt, 80m 90° bochten voor de hoeken en een stuk flexibele ribbel pijp voor een lange bocht.
Vooraf de bochten getest door er een HDMI kabel door heen te drukken. De test ging goed, maar het daadwerkelijke kabeltrekken was een ramp:



Ben ontzettend blij dat ik de kabel bij een forumsponsor gekocht heb, idd topservice  :thumbs-up:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: RalphH on October 19, 2012, 09:28:05
Ons Aller Philip heeft een punt.
Stereoversterker kan de fronts een eindje opleuken tov enkel de AVR. Een eenvoudige Rotel deed in mijn geval al veel goeds voor de Tannoys.

Quote from: HTip on October 19, 2012, 09:25:53
Even nog iets over de stereoversterker. Als je een Marantz zou toevoegen (matching is dan geen issue en vanaf de 7003 hebben ze de HT-pass through, Marantz noemt dit Power Amp Direct), dan krijg je ook een krachtiger surroundgeluid. Je receiver hoeft nl. alleen maar de center en rears aan te sturen en de fronts zijn meer onder controle. Als je een goede deal kunt krijgen voor een PM-15 dan is dat denk ik voor jou de ideale aanvulling. Kans is groot dat je dan de SR8002 meer gaat waarderen ;)

Ik heb er in het verleden wel eens aan gedacht om met losse eindversterkers te werken, ik had toen de monoblokken van Emotiva op het oog. Eigenlijk precies met dezelfde gedachte dat de receiver hierdoor ontlast wordt en de fronts beter aangestuurd worden. Eenzelfde soort verbetering heb ik ook ervaren bij het toevoegen van de subwoofer.

Groot voordeel van het toevoegen van de PM-15 zou uiteraard de match zijn en natuurlijk de prijs. Zeker een optie om over na te denken, thanks! ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Niet enkel ontlasting, maar een losse stereo versterker geeft ook weer een andere kleuring aan het geluid. Vond de Marantz AVR wat wollig, de Rotel gaf wat meer pit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on October 19, 2012, 12:10:40
Niet enkel ontlasting, maar een losse stereo versterker geeft ook weer een andere kleuring aan het geluid. Vond de Marantz AVR wat wollig, de Rotel gaf wat meer pit.

Dit was voor mij onder andere een reden om niet blind over te gaan op koop van de genoemde amps. Ik wilde op z'n minst toch eerst horen wat voor effect dit zou hebben in mijn opstelling.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Afgelopen weekend toch nog wat film materiaal bekeken met de projector. Tijdens het kijken heb ik me heel erg afgevraagd wat de invloed was van de goedkope HDMI-kabel. Qua kleur vond ik het erg prettig kijken. De groenige zweem waar ik eerder last van had is door de calibratie helemaal verdwenen. Wat mij erg opviel was dat tijdens lichte scenes het beeld beduidend beter was dan met donkere scenes. Ik kreeg hierbij het idee dat de lichtopbrengst(?) een stuk lager was dan voorheen, waardoor donkere scenes niet altijd even goed zichtbaar waren.

Verder nog nagedacht over de situatie met de HDMI-kabel. Morgenavond ga ik met de leiding aan de slag en ik heb besloten om, aan de uiteinden van deze leiding, de 90° bochten te verwijderen. Ik heb het idee dat dit het doorvoeren van de HDMI-kabel een stuk gemakkelijker gaat maken. Daarnaast heb ik nog even nagedacht of ik verder wil met een HDMI-kabel of dat ik h kies voor een andere oplossing in de vorm van HDMI over CAT, zoals onderstaande oplossing:

Accell Ultracat HD HDMI-extender

Hangt ook nog even van het prijskaartje af.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Quote from: high-q on October 22, 2012, 14:08:45
Afgelopen weekend toch nog wat film materiaal bekeken met de projector. Tijdens het kijken heb ik me heel erg afgevraagd wat de invloed was van de goedkope HDMI-kabel. Qua kleur vond ik het erg prettig kijken. De groenige zweem waar ik eerder last van had is door de calibratie helemaal verdwenen. Wat mij erg opviel was dat tijdens lichte scenes het beeld beduidend beter was dan met donkere scenes. Ik kreeg hierbij het idee dat de lichtopbrengst(?) een stuk lager was dan voorheen, waardoor donkere scenes niet altijd even goed zichtbaar waren.

Verder nog nagedacht over de situatie met de HDMI-kabel. Morgenavond ga ik met de leiding aan de slag en ik heb besloten om, aan de uiteinden van deze leiding, de 90° bochten te verwijderen. Ik heb het idee dat dit het doorvoeren van de HDMI-kabel een stuk gemakkelijker gaat maken. Daarnaast heb ik nog even nagedacht of ik verder wil met een HDMI-kabel of dat ik h kies voor een andere oplossing in de vorm van HDMI over CAT, zoals onderstaande oplossing:

Accell Ultracat HD HDMI-extender

Hangt ook nog even van het prijskaartje af.
Als je daarnaar kijkt, zou je ook even naar het merk Adderlink kunnen kijken. Deze verkoop ik wel eens zakelijk aan klanten die dit nodig hebben en hebben een hele goede kwaliteit voor het geld.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Als je van de 90 graden pijp een starre bocht maakt, heb je een grote kans dat het beter is. die ribbelpijp is flexibel en daar trekt de kabel zich in vast.
Heb bij ons helaas alles met ribbelpijp gedaan  >:(, leermomentje. Moet alles nog eens vervangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: Etiennevh on October 22, 2012, 19:56:55
Als je daarnaar kijkt, zou je ook even naar het merk Adderlink kunnen kijken. Deze verkoop ik wel eens zakelijk aan klanten die dit nodig hebben en hebben een hele goede kwaliteit voor het geld.

Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken.

Quote from: RalphH on October 23, 2012, 12:20:52
Als je van de 90 graden pijp een starre bocht maakt, heb je een grote kans dat het beter is. die ribbelpijp is flexibel en daar trekt de kabel zich in vast.
Heb bij ons helaas alles met ribbelpijp gedaan  >:(, leermomentje. Moet alles nog eens vervangen.

Vanavond ga ik kijken wat ik met de bochten doe. Bij mij is het hele plafond al dicht, dus helaas zit het vervangen van het stuk ribbelpijp er niet in.
Tijdens en na afloop van de bouw van de HT-ruimte heb ik zo veel leermomenten gehad. Specifiek aan het probleem met de HDMI-kabel gekoppeld,
had ik het achteraf ook anders moeten doen met de 220v naar de projector.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Leermomenten...tja, heb ik veel gehad. Een volgende keer (die er niet komt ;D) zou ik een aantal dingen drastisch anders doen. Vooral het akoestiek stukje, dat heb ik onderschat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on October 23, 2012, 14:36:37
Leermomenten...tja, heb ik veel gehad. Een volgende keer (die er niet komt ;D) zou ik een aantal dingen drastisch anders doen. Vooral het akoestiek stukje, dat heb ik onderschat.

Gisteren bij het terugtrekken van de HDMI- en powerkabel opnieuw een leermoment gehad. Ik ben met mijn vader aan de slag geweest met het terugtrekken van de kabel om vervolgens de bochten aan de uiteinden van de pijp waardoor deze kabels lagen te verwijderen. In het begin was er met geen mogelijkheid beweging in de kabels te krijgen, totdat we op het idee kwamen om de kabels één voor één uit de pijp te trekken. Dit ging, tegen de verwachting in, een stuk gemakkelijker!

Bij het terugtrekken van de powerkabel hadden we direct voor de zekerheid een trekveer aan het uiteinde vastgemaakt. Toen de powerkabel er eenmaal uit was, was het terugtrekken van de HDMI-kabel ook zo gebeurd. Uiteindelijk hebben we besloten om de bochten aan de uiteinden van de pijp te laten zitten en de volgende keer de kabels één voor één door de pijp heen te trekken. Als dat net zo gemakkelijk gaat als het terugtrekken, kunnen we de situatie laten zoals deze nu is.

De kabel heb ik inmiddels in de originele verpakking terug gerold en is klaar om opgestuurd te worden. Totdat ik de nieuwe kabel heb, maak ik gebruik van de goedkopere nood-kabel.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Etiennevh on October 22, 2012, 19:56:55
Als je daarnaar kijkt, zou je ook even naar het merk Adderlink kunnen kijken. Deze verkoop ik wel eens zakelijk aan klanten die dit nodig hebben en hebben een hele goede kwaliteit voor het geld.

Heb je misschien ook een model/type waar ik naar moet zoeken, want ik zie op de site niet direct het soort oplossing waar ik naar op zoek ben.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on October 24, 2012, 13:00:34
Als dat net zo gemakkelijk gaat als het terugtrekken, kunnen we de situatie laten zoals deze nu is.

Kijk, dat zou mooi zijn, valt het wellicht nog mee.

Nog even wachten op de nieuwe kabel en dan ben je weer helemaal in de lucht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on October 24, 2012, 21:35:27
Kijk, dat zou mooi zijn, valt het wellicht nog mee.

Nog even wachten op de nieuwe kabel en dan ben je weer helemaal in de lucht.

De kabel is woensdag retour gegaan. Ik zag op de webshop dat dezelfde kabel niet op voorraad was, dus dat kan nog wel eventjes duren. Heb er even een mailtje achteraan gestuurd dat ik graag een seintje wilde als de defecte kabel ontvangen is en als de nieuwe kabel de deur uit gaat. Ben benieuwd.

Afgelopen woensdag zijn ook de maten opgenomen voor de cassette rolgordijnen met rail (zoiets als Velux gordijnen, maar dan voor normale ramen) die gebruikt gaan worden om de ruimte te verduisteren. Momenteel heb ik nog steenwolplaten tussen de kozijnen gedrukt, heel effectief maar niet zo netjes.

Ook heb ik een telefoontje gehad voor de demo met de AVR600. Deze gaat plaats vinden wanneer ik de HDMI-kabel binnen heb en deze weer netjes door de buis heen ligt.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

Quote from: high-q on October 24, 2012, 13:00:34
Bij het terugtrekken van de powerkabel hadden we direct voor de zekerheid een trekveer aan het uiteinde vastgemaakt. Toen de powerkabel er eenmaal uit was, was het terugtrekken van de HDMI-kabel ook zo gebeurd. Uiteindelijk hebben we besloten om de bochten aan de uiteinden van de pijp te laten zitten en de volgende keer de kabels één voor één door de pijp heen te trekken. Als dat net zo gemakkelijk gaat als het terugtrekken, kunnen we de situatie laten zoals deze nu is.

Ben benieuwd. Het trekken van nieuwe kabels naast bestaande kabels loopt meestal behoorlijk klem, in mijn ervaring soms zo dat het geen kant meer uit wil. De truuk is om de kabels tegelijk aan de trekveer vast te maken en dmv tape het zodanig te laten verlopen dat het glad is en langzaam dikker wordt, zodat eea niet blijft haken....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

williams

QuoteAfgelopen weekend toch nog wat film materiaal bekeken met de projector. Tijdens het kijken heb ik me heel erg afgevraagd wat de invloed was van de goedkope HDMI-kabel. Qua kleur vond ik het erg prettig kijken. De groenige zweem waar ik eerder last van had is door de calibratie helemaal verdwenen. Wat mij erg opviel was dat tijdens lichte scenes het beeld beduidend beter was dan met donkere scenes. Ik kreeg hierbij het idee dat de lichtopbrengst(?) een stuk lager was dan voorheen, waardoor donkere scenes niet altijd even goed zichtbaar waren.

Verder nog nagedacht over de situatie met de HDMI-kabel. Morgenavond ga ik met de leiding aan de slag en ik heb besloten om, aan de uiteinden van deze leiding, de 90° bochten te verwijderen. Ik heb het idee dat dit het doorvoeren van de HDMI-kabel een stuk gemakkelijker gaat maken. Daarnaast heb ik nog even nagedacht of ik verder wil met een HDMI-kabel of dat ik h kies voor een andere oplossing in de vorm van HDMI over CAT, zoals onderstaande oplossing:


Hoi High-q ik denk zelf dat het beeld wat je nu ziet als wat donkerder zeker niet met je goedkope hdmi kabel heeft te maken. Als een beamer /projector gecalibreerd wordt dan kost dit wat lichtopbrengst .
Ik zou zelf niet al te veel geld uitgeven aan een hdmi kabel ,daar ik zelf thuis nog geen verschil gezien hebt tussen hdmi kabels op mijn jvc hd350 .
De bochten er tussen uit halen is zeker een goed idee ,en je zult zien dat het dan een stuk makkelijker kabels trekt .
Ik ben zelf elektricien dus ik trek dagelijks kabels ,en als het wat zwaar gaat dan halen we ook wel eens de bochten er af ,dit noemen  we dan open bochten.
Wat je het beste kunt doen is inderdaad er eerst een trekveer in de buis doen en dan alle kabels met wat tape er op vast maken en deze tegelijk er doorheen trekken .mocht je toevalig ook nog wat sileconen spray hebben dan kun je dit ook nog op de kabels spuiten en wat in de buis .Als je dan de kabels er door wilt trekken is dit het beste om met zijn tweeén te doen ,zodat een voorzichtig kan trekken en de ander invoeren .
Veel sucses.
Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: rovinggecko on October 26, 2012, 19:52:14
Ben benieuwd. Het trekken van nieuwe kabels naast bestaande kabels loopt meestal behoorlijk klem, in mijn ervaring soms zo dat het geen kant meer uit wil. De truuk is om de kabels tegelijk aan de trekveer vast te maken en dmv tape het zodanig te laten verlopen dat het glad is en langzaam dikker wordt, zodat eea niet blijft haken....

Quote from: williams on October 26, 2012, 21:24:30
De bochten er tussen uit halen is zeker een goed idee ,en je zult zien dat het dan een stuk makkelijker kabels trekt .
Ik ben zelf elektricien dus ik trek dagelijks kabels ,en als het wat zwaar gaat dan halen we ook wel eens de bochten er af ,dit noemen  we dan open bochten.Wat je het beste kunt doen is inderdaad er eerst een trekveer in de buis doen en dan alle kabels met wat tape er op vast maken en deze tegelijk er doorheen trekken .mocht je toevalig ook nog wat sileconen spray hebben dan kun je dit ook nog op de kabels spuiten en wat in de buis .Als je dan de kabels er door wilt trekken is dit het beste om met zijn tweeén te doen ,zodat een voorzichtig kan trekken en de ander invoeren .
Veel sucses.
Williams

Quote from: RalphH on October 27, 2012, 02:18:26
En anders is er altijd dit soort tjarrie nog ;D


Het trekken van de kabels heb ik de eerste keer exact zo gedaan, ik ben toen samen met Maurits meer dan een uur bezig geweest om door 8 meter pijp heen te komen. De ene voerde de kabels in en de andere trok de veer aan.

Bij het terugtrekken had ik na 10 minuten nog geen 30cm kabels uit de buis. Ook hier trok één aan de kabel terwijl de andere het resterende stukje invoerde. Toen we daarna de kabels één voor één eruit trokken, waren we binnen een kwartier klaar.

Om deze reden laat ik de bochten in eerste instantie zitten. Mocht het met invoeren toch weer een probleem worden, dan gaan ze er alsnog af. Dat glijmiddel had ik trouwens nog nooit gezien, aan siliconenspray had ik ook gedacht  ;D

Quote from: williams on October 26, 2012, 21:24:30
Hoi High-q ik denk zelf dat het beeld wat je nu ziet als wat donkerder zeker niet met je goedkope hdmi kabel heeft te maken. Als een beamer /projector gecalibreerd wordt dan kost dit wat lichtopbrengst .
Ik zou zelf niet al te veel geld uitgeven aan een hdmi kabel ,daar ik zelf thuis nog geen verschil gezien hebt tussen hdmi kabels op mijn jvc hd350 .

Als ik de kabel weer terug heb ga ik een test doen. Ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen als blijkt dat er inderdaad geen verschil in kwaliteit in zit. Misschien proberen om de goedkope kabel door de buis te trekken. Als de bochten verwijderd zijn zullen de pluggen waarschijnlijk ook niet blijven haken. Bedankt in ieder geval voor het delen van je ervaring met de verschillende kabels  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Korte update:

*. Vorige week woensdag de defecte HDMI-kabel terug gestuurd naar Kabeltje.com
*. Afgelopen maandag mail voor ontvangstbevestiging gehad
*. Zelfde dag is de status aangepast naar: Levertijd 2 tot 3 weken
*. Vandaag is de status aangepast naar: U kunt uw bestelling binnen 1-2 werkdagen verwachten

Hopelijk is de kabel dit weekend binnen, dan kan ik de boel weer netjes wegwerken  :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on November  1, 2012, 13:41:01
Hopelijk is de kabel dit weekend binnen, dan kan ik de boel weer netjes wegwerken  :pompom:

Ik verwacht natuurlijk volgende week een op volle toeren draaiende homecinema  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on November  1, 2012, 14:30:04
Ik verwacht natuurlijk volgende week een op volle toeren draaiende homecinema  ;)

Ik ga mijn best doen, lijkt me erg leuk als het ons alle drie uit komt. Ik ben erg benieuwd naar hoe je metingen met REW
gaan en wat deze voor grafieken opleveren.

Met een beetje geluk staat er misschien ook wel een leuk speeltje proef te draaien ... ga ik nog even achteraan!  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje