The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: Kingpin op september  3, 2012, 16:16:02
Vreemd, zat de juiste plug er dan niet bij? Volgens mij zit deze toch vast aan de voeding?

Nee, de DC-tip die je op de foto ziet kan je los maken en verwisselen voor andere pluggen voor andere devices die dezelfde voeding kunnen gebruiken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op september  2, 2012, 22:02:06
Oké eindelijk wat verhelderende antwoorden op alle vragen.

Citaat van: high-q op september  3, 2012, 00:08:52
Op één vraag nog niet ;)

Dat ging specifiek over dit stukje:

CiteerDe vernieuwde AV modellen zijn naast het 3D board ook voorzien van de laatste generatie audio boards waarbij tientallen kleine verbeteringen een nog grotere stabiliteit garanderen. Samenvattend zijn deze nieuwe modellen veel meer dan een kleine aanpassing aan het HDMI board en worden daarmee ’s werelds beste AV receivers en processor nog beter.

Uit onderstaand artikel:

http://www.hifi.nl/nieuws/44145/Arcam-3D-upgrade-FMJ-lijn.html

Ik wist dat ik het ergens eens gelezen had, maar kon het niet direct terug vinden. De vragen hierbij waren:

1. Geven de laatste generatie audio boards een verschil in geluidskwaliteit tov het vorige model?
2. Wat zijn de kleine tientallen verbeteringen en wat hebben deze tot gevolg?
3. Hoeveel stabieler is het nieuwe model tov het vorige model MET het HDMI 1.4 board.

Ik heb intussen indirect het antwoord gekregen dat het niet zo heel veel verschil maakt, maar dat het verschil er wel is. 
Hoop dat ik voor mijn vakantie nog gebeld wordt over de prijs voor het oude model + hdmi board.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Citaat van: high-q op september  1, 2012, 18:00:08

Heb je gelijk in. Het eerste alternatief was een MRX700. Maar uit o.a. jouw posts uit het Anthem topic, begrijp ik dat deze op muzikaal gebied minder goed presteert dan de Arcam. Bovendien vind ik een keuze maken binnen een afgebakend kader een stuk makkelijker :)

Andere keuzes zijn er zeker:
- Anthem MRX700, vooral erg sterk met ARC en ik vind hem niet voor de AVR600 onderdoen in surround en in stereo is het de AVR600 licht in het voordeel
- Primare SPA22 HD, wij hebben deze net ingeruild van een klant, nog geen jaar oud, in nieuwstaat en kan tegen een leuke prijs opgehaald worden ;) (nieuw 3500 euro). De Primare hebben we volgende week in huis..

Groet,

Bjorn

Sqoda

Pffffffff, dat was ff een lange zit. Ik heb het maar over een paar dagen verdeeld, maar heb het hele topic door gespit. In één woord....GAAF!
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook al lang.  ;)
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

high-q

Citaat van: bmateijsen op september  6, 2012, 16:13:17
Andere keuzes zijn er zeker:
- Anthem MRX700, vooral erg sterk met ARC en ik vind hem niet voor de AVR600 onderdoen in surround en in stereo is het de AVR600 licht in het voordeel
- Primare SPA22 HD, wij hebben deze net ingeruild van een klant, nog geen jaar oud, in nieuwstaat en kan tegen een leuke prijs opgehaald worden ;) (nieuw 3500 euro). De Primare hebben we volgende week in huis..

Groet,

Bjorn

Bjorn,

Bedankt voor je tips. Ik zal Anthem nog even in gedachten houden, ben wel benieuwd hoe de match is met Tannoy. Primare surround zie je niet veel hier op het forum heb ik het idee. Op Minhembio.com zie ik het in veel meer opstellingen terug komen, maar ja, het komt ook uit die buurt. Wat me erg aanspreekt is de modulaire opbouw van de receiver.

Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de klasse-D versterkers van Primare klankmatig klinken. Ik heb in het verleden eerder klasse D (Lyngdorf) op Tannoy gehad. Op zich wel een aardige match, maar het pakte me niet echt. Ik zal me eens verdiepen in wat eigenaren op andere boards ervan vinden. Heeft het model wat jullie terug krijgen de HD-audio module aan boord?

Over een week ben ik voor 10 dagen op vakantie, misschien is het een idee om na die tijd een luisterafspraak te maken. Ik moet ook nog steeds een afspraak maken voor de her-calibratie van de Epson. Misschien tegen die tijd wel een mooie combinatie.

The CinemaLounge

high-q

Speaking of Epson, ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een schoonmaakbeurt en een aanvraag gedaan om de fan te checken. De laatste is sinds kort wat luidruchtiger dan normaal, zelfs in de eco-stand. Volgende week wordt ie opgehaald en hopelijk is ie dan na mijn vakantie weer klaar.

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Sqoda op september  6, 2012, 19:23:57
Pffffffff, dat was ff een lange zit. Ik heb het maar over een paar dagen verdeeld, maar heb het hele topic door gespit. In één woord....GAAF!
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook al lang.  ;)

Sorry, kan er niks aan doen dat ik lang van stof ben ;D

Maar heel erg bedankt!! Het was (en is nog steeds) een heel erg leuk project. Ik denk dat ik in de vakantie wat tijd ga steken in het aanpassen van de openingspost. Een index is wel handig en leuk, net als een paar before en after pics.

The CinemaLounge

bmateijsen

Vwb de Primare, wanneer we deze binnen hebben, wordt de advertentie gemaakt, wie het eerst beslist, die mag hem op komen halen ;). Primare heeft niet de krachtige room-correction die Anthem wel heeft, maar het is wel degelijk een andere machine. Keuzes, keuzes, keuzes ;D

Citaat van: high-q op september  6, 2012, 20:10:08
Bjorn,

Bedankt voor je tips. Ik zal Anthem nog even in gedachten houden, ben wel benieuwd hoe de match is met Tannoy. Primare surround zie je niet veel hier op het forum heb ik het idee. Op Minhembio.com zie ik het in veel meer opstellingen terug komen, maar ja, het komt ook uit die buurt. Wat me erg aanspreekt is de modulaire opbouw van de receiver.

Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de klasse-D versterkers van Primare klankmatig klinken. Ik heb in het verleden eerder klasse D (Lyngdorf) op Tannoy gehad. Op zich wel een aardige match, maar het pakte me niet echt. Ik zal me eens verdiepen in wat eigenaren op andere boards ervan vinden. Heeft het model wat jullie terug krijgen de HD-audio module aan boord?

Over een week ben ik voor 10 dagen op vakantie, misschien is het een idee om na die tijd een luisterafspraak te maken. Ik moet ook nog steeds een afspraak maken voor de her-calibratie van de Epson. Misschien tegen die tijd wel een mooie combinatie.

high-q

Citaat van: bmateijsen op september  7, 2012, 09:51:29
Vwb de Primare, wanneer we deze binnen hebben, wordt de advertentie gemaakt, wie het eerst beslist, die mag hem op komen halen ;). Primare heeft niet de krachtige room-correction die Anthem wel heeft, maar het is wel degelijk een andere machine. Keuzes, keuzes, keuzes ;D

Uiteraard, was ook niet een vraag om de Primare te reserveren en mocht ie tegen die tijd verkocht zijn, dan is het een keuze minder :)
Gisteravond wat ingelezen over Primare. Zoals ik het zie is het met de SPA22HD/SPA32 hetzelfde verhaal als met de AVR600/AV888: Ook HDMI issues, voornamelijk bij het switchen en locken. Wat ook overeen kwam waren de zeer positieve reacties over de geluidskwaliteit mbt stereo en surround.

Een demo met Anthem is wat mij betreft nog steeds een optie, inmiddels wel nieuwsgierig naar ARC. Ik neem wel even contact op als ik m'n projector weer terug heb.

The CinemaLounge

high-q

Sinds vorige week ben ik bezig geweest met het beluisteren van muziek via de SB Touch + SW mod en de BOTWS-voeding. Tijdens het luisteren ben ik begonnen met aantekeningen maken over wat ik dacht te horen bij bepaalde stukken muziek. Ik was ook al begonnen met het uittypen van mijn krabbels, maar dat is een behoorlijk lang verhaal geworden. Om het kort te houden kies ik ervoor om wat quotes aan te halen die voor mij de lading dekken:

Citaat van: Kingpin op augustus  9, 2012, 22:25:32
de voeding upgrade naar een lineaire voeding maakt zeker een verschil, niet wereldschokkend maar toch net die spreekwoordelijke puntjes op de "i", meer rust, minder 'digitaal' randje.

Citaat van: Kingpin op augustus 12, 2012, 19:43:52
Verschil bij mij is voornamelijk dat het minder 'digitaal' klinkt, het scherpe randje is ervan af.
Ook het laag is beduidend strakker.

Citaat van: WonkaBar op april  3, 2012, 12:10:39
Het verschil was meteen en heel duidelijk merkbaar. Van onder naar boven maar: De bas was veel strakker en beter gedefinieerd, het mid was nog steeds prominent aanwezig maar beter gedefinieerd. Bij het hoog viel meteen op dat het minder nadrukkelijk aanwezig was. Maar wat er was was stukken beter dan voorheen, het digitale randje was zo goed als niet meer aanweizg.

Het gehele geluidsbeeld was verbeterd, gemakkelijker te beluisteren (smooth-er), analoger als ik het zo mag noemen.
Als je een Touch hebt en er het beste uit wilt halen dan is deze oplossing van zeker een aanrader met duidelijk hoorbare en significante verbeteringen.

Wat ik aan de hand van de laatste quote nog toe wil voegen, is dat het geluid iets minder spectaculair wordt maar wel natuurgetrouwer. Voor het geld wat je voor de upgrade betaalt ga je wel een mooie stap vooruit. Ik blijf erbij dat de SB Touch + SW mods + BOTWS-voeding een kwalitatief goede streaming-oplossing is.

Ik zou ook nog graag eens een test willen doen met een andere DAC, misschien iets voor na de vakantie :laugh:

The CinemaLounge

Kingpin

Mooi dat ook jij tevreden bent met de upgrade naar een lineaire voeding.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Terug van vakantie en de eerste werkdag zit er weer op. Gelijk een zware dag met up to speed komen over de gemiste en actuele zaken, een functioneringsgesprek, het opzetten van een verbeteringsplan en een nieuwe verantwoordelijkheid die ik er bij ga krijgen ... joy!

Ook heb ik mijn beamer weer terug gekregen die een onderhoudsbeurt heeft gehad. Op de opdrachtbon stond dat het haartje waar ik over klaagde nauwelijks te zien was, maar dat ze toch de Optical Engine hebben vervangen. Op de klacht over het onregelmatige geluid wat de coolingfan maakte, stond alleen het commentaar: Geen abnormale geluiden geconstateerd. Vreemd, want de beamer maakte meer lawaai dan voorheen. Als laatste op de bon stond dat ze het iris hebben schoongemaakt.

Vandaag heb ik de beugel en het prisma weer gemonteerd, waarbij ik voor het eerste gedeelte het ophangpunt verder naar voren heb gebracht en voor het laatste stuk het prisma heb uitgelijnd met de A4 controle. Aankomende donderdag hang ik met Maurits de boel weer op. Toch een stukje makkelijker als je dat met twee personen doet.

Hieronder wat plaatjes:

Het verschuiven van het ophangpunt

Alles gesteld en vastgedraaid

Wachten op het ophangmoment

The CinemaLounge

HTip

Fijn dat je je beamer weer terug hebt en dat je binnenkort weer van een filmpje kunt genieten. De kreet "niet geconstateerd" hoor je veel en vraag ik me wel eens af waar fabrikanten de componenten testen. Ik heb het een keer met een speaker gehad. Die kwam ongerepareerd terug en het probleem was er nog steeds. Ik had zelfs aangegeven bij welke muziekstukken dit heel goed hoorbaar was. Daarna de winkel thuis uitgenodigd en toen was het snel duidelijk. Moraal van het verhaal... Als de klachten niet verholpen zijn, nodig de winkel thuis uit. Breng je ze misschien nog wel op ideeën voor hun eigen luisterruimte ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op september 26, 2012, 11:05:47
Fijn dat je je beamer weer terug hebt en dat je binnenkort weer van een filmpje kunt genieten. De kreet "niet geconstateerd" hoor je veel en vraag ik me wel eens af waar fabrikanten de componenten testen. Ik heb het een keer met een speaker gehad. Die kwam ongerepareerd terug en het probleem was er nog steeds. Ik had zelfs aangegeven bij welke muziekstukken dit heel goed hoorbaar was. Daarna de winkel thuis uitgenodigd en toen was het snel duidelijk. Moraal van het verhaal... Als de klachten niet verholpen zijn, nodig de winkel thuis uit. Breng je ze misschien nog wel op ideeën voor hun eigen luisterruimte ;)

Ja als ze in de zaak lekker een muziekje op hebben staan dan constateren ze het ook niet :P Maar kan ook aan de testopstelling liggen uiteraard. Wellicht is er sprake van "contact" geluid, wat via de muur, plafond of vloer loopt. Als in dit geval de beamer in de zaak de beamer onbevestigd wordt getest kan het resultaat anders zijn. Daarom lijkt me het advies van Philip wel een goede, dat de winkel thuis zou moeten komen luisteren om het te komen bekijken/ beluisteren in jouw situatie.
Alhoewel ik me afvraag of men zover reist om "even" te komen beoordelen? Gaat je waarschijnlijk wel de reiskosten extra kosten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: HTip op september 26, 2012, 11:05:47

Citaat van: larzie op september 27, 2012, 19:07:41
Ja als ze in de zaak lekker een muziekje op hebben staan dan constateren ze het ook niet :P Maar kan ook aan de testopstelling liggen uiteraard. Wellicht is er sprake van "contact" geluid, wat via de muur, plafond of vloer loopt. Als in dit geval de beamer in de zaak de beamer onbevestigd wordt getest kan het resultaat anders zijn. Daarom lijkt me het advies van Philip wel een goede, dat de winkel thuis zou moeten komen luisteren om het te komen bekijken/ beluisteren in jouw situatie.
Alhoewel ik me afvraag of men zover reist om "even" te komen beoordelen? Gaat je waarschijnlijk wel de reiskosten extra kosten.

Thanks, maar het was een gevalletje garantie. Epson verwijst je dan door naar de door hun aangewezen servicepartner, in dit geval: Mservice in Utrecht.

Ik heb net met Maurits de beamer weer op zijn plek gehangen. We kijken nog geen 10 minuten of het beeld valt uit, de fans beginnen keihard te blazen en knipperen er ineens waarschuwingsledjes. Volgens de handleiding is de melding:

Auto Iris Problem / Cinema filter Problem

Ook staat erbij dat ik zo snel mogelijk contact op moet nemen met de meest dichtbij zijnde dealer. Het zal voor zichzelf spreken dat ik hier ontzettend van baal. Eerst krijg ik het apparaat terug waarbij een probleem niet is opgelost en dan krijg ik er vervolgens ook nog een probleem gratis bij.

:nopompom:

The CinemaLounge

larzie

Balen man! Dus dat wordt weer contact opnemen met Epson? Dat MService naast de problemen niet te hebben opgelost ook nog een probleem heeft veroorzaakt.
Of ga je rechtstreeks weer MService benaderen met de hoop dat ze de beamer nu wel goed maken?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 21:27:53
Thanks, maar het was een gevalletje garantie. Epson verwijst je dan door naar de door hun aangewezen servicepartner, in dit geval: Mservice in Utrecht.

Ik heb net met Maurits de beamer weer op zijn plek gehangen. We kijken nog geen 10 minuten of het beeld valt uit, de fans beginnen keihard te blazen en knipperen er ineens waarschuwingsledjes. Volgens de handleiding is de melding:

Ook staat erbij dat ik zo snel mogelijk contact op moet nemen met de meest dichtbij zijnde dealer. Het zal voor zichzelf spreken dat ik hier ontzettend van baal. Eerst krijg ik het apparaat terug waarbij een probleem niet is opgelost en dan krijg ik er vervolgens ook nog een probleem gratis bij.

Lekkere service zeg. Natuurlijk heel erg balen en ik zou dit dan ook goed kenbaar maken bij zowel Epson als MService. Je bent een heel erg ontevreden klant en vaak zijn ze daar wel gevoelig voor.

Hoop voor je dat het snel goed komt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 21:27:53

Balen, denk je weer lekker te kunnen kijken.. Hopelijk kunnen ze het snel voor je oplossen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: larzie op september 27, 2012, 23:15:51
Balen man! Dus dat wordt weer contact opnemen met Epson? Dat MService naast de problemen niet te hebben opgelost ook nog een probleem heeft veroorzaakt.
Of ga je rechtstreeks weer MService benaderen met de hoop dat ze de beamer nu wel goed maken?

Citaat van: HTip op september 28, 2012, 08:14:04
Lekkere service zeg. Natuurlijk heel erg balen en ik zou dit dan ook goed kenbaar maken bij zowel Epson als MService. Je bent een heel erg ontevreden klant en vaak zijn ze daar wel gevoelig voor.
Hoop voor je dat het snel goed komt...

Citaat van: Eddye op september 28, 2012, 08:27:51
Balen, denk je weer lekker te kunnen kijken.. Hopelijk kunnen ze het snel voor je oplossen.

Thanks heren. Ik heb nog niet uitgezocht wat de melding precies betekent, maar ik ga het probleem proberen te koppelen aan het niet vervangen van de fan. Eigenwijs als ik ben, heb ik gister nadat Maurits weg ging toch nog even de beamer aan gezet. Heb een korte serie van 20min gekeken zonder problemen, maar dat zegt nog niks. Ga er vandaag sowieso een melding van maken.

Kans zit er anders in dat ik mijn her-calibratie en luistersessie moet uitstellen.

The CinemaLounge

high-q

Ik heb een tijdje geleden contact opgenomen met de verzekering over het verhogen van het verzekerde bedrag in (o.a) de HT. De verzekering is hierbij uit gegaan van de nieuwwaarde van alle apparatuur en is daarna tot de conclusie gekomen dat, om in aanmerking te komen voor een hoger verzekerd bedrag, we het huis moeten beveiligen met OF Politiekeurmerk Veilig Wonen verantwoorde sloten plus hang- en sluitwerk OF door middel van een degelijk alarmsysteem.

Voor beide manieren van beveiligen hebben we bij verschillende firma's offertes opgevraagd. Hiervoor zijn een aantal beveiligingsspecialisten langsgekomen om de situatie in kaart te brengen. Uiteindelijk kregen we een aantal offertes thuis gestuurd, waarvan de eindbedragen niet mis waren. Voor optie 1 begon het bij 1250eu en bij optie 2 begon het bij 1800eu. In beide gevallen zijn de (5) inbraakgevoelige ruimtes beveiligd volgens de genoemde keurmerken en is het inclusief installatie. 

Om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we besloten om voor optie 2 qua beveiliging te gaan. Na onderhandeling gelukkig tot een redelijke prijs gekomen, vergelijkbaar met optie 1. Gisteren is er een bedrijf langs gekomen om de boel te installeren. Hoewel ze erg hun best hebben gedaan om alles netjes te installeren vind ik dat de geplaatste onderdelen geen schoonheidsprijs verdienen. Waarschijnlijk ga ik de kapjes van alle sensoren nog wel overschilderen in de kleur van de muur waar ze aan hangen, want nu zijn deze nog wel heel erg wit.

Afgelopen weekend ook nog een dikke upgrade van welgeteld 2,39eu gedaan in de vorm van een stopcontact boven de beamer. Deze heb ik aan het plafond gemonteerd, zodat de voeding van de Prismasonic lens aangesloten en netjes weg gewerkt kon worden boven de beamer. De contactdoos is ook nog standaard wit, dus deze moet ik ook nog overspuiten.

Door de eerst genoemde "upgrade" moet ik helaas de andere geplande upgrades uitstellen.

The CinemaLounge

RalphH

Poeh....ik weet niet echt of ik je moet feliciteren met deze (soort van gedwongen) ""upgrade"".
Maargoed, kan me voorstellen dat het wel wat rust geeft te weten dat het allemaal goed verzekerd is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar bij een kostbaarhedenverzekering is het gebruikelijk dat er een extra beveiligingsniveau wordt gevraagd/geëist. Ik heb een alarmsysteem van Woonveilig en volgens mij voldoet dat aan de regels die daarvoor gesteld zijn. Of een verzekeringsmaatschappij dat erkent weet ik niet. Misschien eens uitzoeken. In ieder geval een heel fijn systeem, wat volledig remote werkt en meldingen via SMS of iPhone/iPad kan geven. Is zelfs uit te breiden met een bewakingsdienst.

Frank van ITC is overigens dealer hiervan.

Is inderdaad een veilig en gerust gevoel dat een systeem je huis bewaakt...
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: RalphH op oktober  2, 2012, 17:28:51
Poeh....ik weet niet echt of ik je moet feliciteren met deze (soort van gedwongen) ""upgrade"".
Maargoed, kan me voorstellen dat het wel wat rust geeft te weten dat het allemaal goed verzekerd is.

Ik weet ook niet zo goed of ik er nu heel blij mee moet zijn of niet, inderdaad omdat het soort van gedwongen is en omdat de geplaatste onderdelen het beeld in de ruimte een beetje verpesten. Het idee van extra verzekeren is ontstaan na de afronding van de bouw van de HT met in het achterhoofd de toekomstige upgrades.   

Ik zie niet snel een inbreker met twee fronts van 60kg op zijn schouders of een sub van 70kg onder de arm weg sluipen, maar ik heb wel eens verhalen gehoord van brutale inbrekers die zich voor deden als bekenden of als "verhuizers", terwijl de bewoners op vakantie waren.

Verder lees ik vrij weinig in het Private Home Theater Thread over de beveiliging van de HT's.

Citaat van: HTip op oktober  3, 2012, 09:51:33
Is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar bij een kostbaarhedenverzekering is het gebruikelijk dat er een extra beveiligingsniveau wordt gevraagd/geëist. Ik heb een alarmsysteem van Woonveilig en volgens mij voldoet dat aan de regels die daarvoor gesteld zijn. Of een verzekeringsmaatschappij dat erkent weet ik niet. Misschien eens uitzoeken. In ieder geval een heel fijn systeem, wat volledig remote werkt en meldingen via SMS of iPhone/iPad kan geven. Is zelfs uit te breiden met een bewakingsdienst.

Frank van ITC is overigens dealer hiervan.

Is inderdaad een veilig en gerust gevoel dat een systeem je huis bewaakt...

Ik heb bij mijn verzekeringsmaatschappij de uiteindelijke offerte in moeten dienen. Zij hebben inderdaad gekeken naar de specificaties en op basis hiervan hun goedkeuring gegeven. Meldingen krijg ik via telefoon, volgens mij werkt het niet met andere handheld devices.

The CinemaLounge

Kingpin

Ik neem aan dat de verzekering de dagwaarde uitbetaald als je zoiets zou overkomen, wat niet te hopen is natuurlijk.
Stel ... Bijna niemand overkomt het maar stel dat je eens in de pakweg 10 jaar dit overkomt (en dat is al hoog aangehouden), wegen de maandelijkse lasten dan af tegen de dagwaarde van een apparaat, zeggen de 'experts' dan niet dat na circa 3 jaar het apparaat te oud is?
Bij de standaard inboedel verzekering is het eerste jaar 100% vergoed en daarna stukken minder tot ik meen 3 jaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

Citaat van: Kingpin op oktober  3, 2012, 11:55:29
Ik neem aan dat de verzekering de dagwaarde uitbetaald als je zoiets zou overkomen, wat niet te hopen is natuurlijk.
Stel ... Bijna niemand overkomt het maar stel dat je eens in de pakweg 10 jaar dit overkomt (en dat is al hoog aangehouden), wegen de maandelijkse lasten dan af tegen de dagwaarde van een apparaat, zeggen de 'experts' dan niet dat na circa 3 jaar het apparaat te oud is?
Bij de standaard inboedel verzekering is het eerste jaar 100% vergoed en daarna stukken minder tot ik meen 3 jaar.

De reden dat we over zijn gegaan tot aanschaf van de alarminstallatie is juist dat in een dergelijk geval het verzekerde bedrag uitgekeerd wordt en niet het standaard maximale bedrag voor a/v apparatuur dat in de eerdere polis genoemd werd. De premieverhoging komt op nog geen 4eu per maand uit, dus dat valt op zich wel mee. Waarde aan de hand van de leeftijd van de apparatuur is niks over gezegd door de expert die bij ons thuis kwam, ik zal het eens in de nieuwe polis uitzoeken.

The CinemaLounge