The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

high-q

Quote from: LittleNinja on February 27, 2012, 15:38:58
Of een minder stuggge kabel opzoeken... ;)

PM trouwens..


Thanks ... en PM terug.

De kabel is het probleem niet, het is de HDMI plug die in de bocht blijft haken. 
Dit moet ie zeg maar kunnen:


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Als die bocht het probleem is, waarom gebruik je daar dan niet een flexibeler stuk buis voor?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on February 27, 2012, 22:42:49
Als die bocht het probleem is, waarom gebruik je daar dan niet een flexibeler stuk buis voor?

Ik heb even terug gekeken naar de foto's van die fase (p.2 van dit topic). Ik heb alleen 90 graden bochten gebruikt
aan de uiteinden. Voor de moeilijkste bocht heb ik een stukje flexibel gebruikt.

Nu gaat het niet meer omdat het plafond al dicht zit en geschilderd is. Het moet toch 1 van de genoemde oplossingen
worden en ik neig nog steeds naar de HDMI kabel met afschroefbare kop.

LittleNinja gaf in zijn pm aan dat het misschien storingsgevoelig kon zijn. Aan de andere kant zie ik het met de tussen
schakelingen en de extra voedingen ook niet echt zitten, aangezien ik deze aan de beamer kant niet meer netjes weg kan werken.

In ieder geval bedankt voor de tips, ik denk er nog even over na  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Vervelend probleem. Ik heb de Supra HF100 gehad, of sterker nog, ik heb ze nog steeds, alleen gebruik is ze niet meer ;) Geeft een mooi beeld en is zijn geld zeker waard. Is 1 van de weinige HDMI kabels die gecertifieerd is voor lange afstanden. Die met de gebogen stekker heb ik niet gehad, maar is ongeveer dezelfde.

Op deze pagina http://jenving.se/?p=hd_intrc heb ik de bovenste gehad. Jij hebt dus de Met S/B-versie nodig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Het probleem zal wel zijn dat het 2 x 90 graden bochten achter elkaar zijn, dan loopt elke kabel klem. Smeermiddel wil wel eens helpen...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

high-q

Quote from: HTip on February 27, 2012, 23:24:23
Vervelend probleem. Ik heb de Supra HF100 gehad, of sterker nog, ik heb ze nog steeds, alleen gebruik is ze niet meer ;) Geeft een mooi beeld en is zijn geld zeker waard. Is 1 van de weinige HDMI kabels die gecertifieerd is voor lange afstanden. Die met de gebogen stekker heb ik niet gehad, maar is ongeveer dezelfde.

Op deze pagina http://jenving.se/?p=hd_intrc heb ik de bovenste gehad. Jij hebt dus de Met S/B-versie nodig.


Het is vervelend, maar niet onoplosbaar  ;D

Ik kwam gisteravond ook op deze link uit, staat meer informatie over de kabel dan bij de meeste shops die ze verkopen.
Gebogen stekker zal ik misschien niet nodig hebben. Scheelt weer dat beide pluggen in de kit zitten.


Quote from: jaco on February 28, 2012, 07:30:28
Het probleem zal wel zijn dat het 2 x 90 graden bochten achter elkaar zijn, dan loopt elke kabel klem. Smeermiddel wil wel eens helpen...


Thanks. Ik heb met afwasmiddel geprobeerd, ging nog steeds niet goed. Ik ga wel gewoon voor het alternatief.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

williams

QuoteHet gaat hierbij om een regenpijp van 70mm diameter en
3 bochten van 90 graden en met een diamter van 80mm

Het probleem lijkt me niet de diameter van de buis en ook niet van de bochten,maar ik denk dat de hdmi plug achter de randen blijft haken waar de buizen/bochten met elkaar verbonden zijn.
Als ik voor mijn werk ook wel eens problemen hebt met kabels trekken ,dan gebruiken we een trekveer i.c.m. een trekkous ,dit wil dan meestal wel lukken.
Een trekkous schuif je erover heen zodat je geen scherpe randen meer hebt die ergens achter blijven zitten,verder zou ik geen dreft of andere afwasmiddellen gebruiken,je kunt wel sileconenspray gebruiken, dit glijdt beter en vreet niet in de kabel .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

high-q

Bedankt Williams,

Bij de Supra met S/B kabel zit ook een kousje om de kabel door de buis heen te trekken.
Ik heb de knoop doorgehakt en heb deze kabel bij forumsponsor kabeltje.com besteld.

Bij forumsponsor JouwHifi heb ik 10m Lapp Olflex CY netsnoer en een setje Rhodium
Model 8 Schuko en IEC besteld. Als morgen alles binnen is, ga ik er gelijk mee aan de slag

Met een beetje geluk hebben we morgen beeld  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Top! En je hebt ook weer de sponsors een beetje gesponsord! Zullen ze leuk vinden!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#959
Update ...

Vandaag, iets na één uur, zijn mijn Supra HDMI en Lapp netsnoer binnengekomen. Natuurlijk kon ik niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Gelukkig had ik een vrije dag, dus kon ik al snel starten. Voordat ik echter kon beginnen, waren er nog een aantal andere dingen die ik moest doen. Forumlid en (grote kameraad) Maurits zou me vandaag komen helpen om het één en ander voor elkaar te krijgen. Reden voor mij om overdag alvast van start te gaan met de voorbereidende werkzaamheden. Hieronder een lijstje met de werkzaamheden die ik vanmiddag heb verricht:


*. Apparatuur losgekoppeld
*. Alle kabels los gehaald
*. Hardware verplaatst naar achteren
*. Trekveer door de buis heen halen
*. Coaxkabel afgemonteerd
*. UTP's afgemonteerd
*. Accespoint geplaatst voor wires en wireless


Rond een uur of vijf ben ik boodschappen gaan doen, zodat ik rond etenstijd mijn gast kon voorzien van een goed gevulde maag. Na het eten een kort overleg over wat we zouden gaan doen, daarna gingen we rap aan de gang. Het doel van de avond was OF om beeld te krijgen OF om geluid te krijgen. Helaas is geen van beide doelen gelukt, omdat een aantal dingen ons wat tegen zaten. Wat hebben we wel gedaan? Hieronder weer een lijstje van zaken waar we vanavond aan toe zijn gekomen:


*. Alle speakers naar de ruimte verplaatst
*. Subwoofer naar de ruimte verplaatst
*. Kabels (HDMI + netsnoer) door buis boven plafond trekken
*. Prismasonic CB 200 Mount in elkaar zetten



Supra HDMI met B en Lapp Olflex netsnoer, met dank aan forumsponsoren Kabeltje en JouwHifi


HDMI kabel met trekkousje klaar om door de leiding getrokken te worden


Het verplaatsen van de speakers was met z'n tweeen snel gedaan, zelfs de sub ging vrij makkelijk. Vlak daarna kwam voor ons de grootste uitdaging: De kabel trekken. Oh mijn god wat was dat een ongelooflijke rotklus!! Nadat we het kousje om de HDMI plug hadden geschoven en met ducttape de kabels aan elkaar vast hadden gemaakt konden we beginnen. Het begon gelijk al toen we beide kabels uitrolden, het netsnoer was een dikke 2m korter dan de HDMI kabel. Ik had met het bestellen van beide kabels aan beide kanten een dikke meter speling gehouden, zodat ik zeker wist dat het safe zou zijn. Hierover zal ik even contact opnemen met één van de forumsponsors.

Maar goed, daar gingen we dan. Eén aan de ene kant van de buis en één aan de andere kant, duwen en trekken tegelijk. Beide kabels gingen redelijk goed door de buis en de bochten heen. NET voordat de kabel voor het einde van de buis zat, hoor ik Maurits ineens roepen: "F&*K!!" Ja hoor, kousje geknapt, vlak voor de laatste bocht. Gelukkig kwam de vrouw des huizes te hulp schieten. Met haar slanke vingertjes kon ze gelukkig om de bocht komen en het stukje trekkous uit de buis trekken. Daarna hebben we nog even zitten stoeien met het netsnoer om deze aan beide kanten een beetje gelijk uit te laten komen, helaas is dat niet gelukt.

Het volgende klusje flink ook vies tegen: het monteren van de Prismasonic beugel. Het is een flink bouwpakketje met een behoorlijk onduidelijke handleiding. Misschien is het makkelijker als je het vaker hebt gedaan en je weet waar je mee bezig bent, maar het was voor ons was het best een puzzel. Na een tijdje gepield te hebben, hadden we het voor elkaar. De mount zat in elkaar, maar we hadden helaas geen tijd meer om deze op te hangen. Dat klusje bewaar ik voor morgen of het weekend, het is sowieso iets wat je met zn tweeen moet doen. 

Natuurlijk hebben we van het resultaat wat foto's gemaakt die we graag met jullie willen delen:


Eerst alleen de mains op hun plek



Frontstage compleet



Frontstage en sub geplaatst



Complete 5.1 Opstelling bij binnenkomst


Nu zijn we er echt BIIIIIJNA!!  :D

... en Maurits bedankt voor de hulp! :thumbs-up:



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Wauw  :worship:

Nog eventjes doorzetten en je kan eindelijk genieten! Ik heb er vast overheen gelezen, maar wat voor bank/stoelen komen erin?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Wow! Wat staan die speakers prachtig! :worship:

De laatste loodjes.......

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Grote stappen gemaakt vandaag! Ziet er écht prachtig uit :wub:

Nog even doorbijten en dan... :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R


-madison-

Wow! Wat een prachtige ruimte!!!
De tegenslagen ben je denk ik al snel vergeten zodra je de eerste film gaat kijken ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MG76

Echt ook n supermooie ruimte geworden  ;D, deze volg ik ook al n tijdje en je bent er ook nu bijna zie ik  :pompom:

Ik weet hoe t voelt als je dingen geplanned hebt om te doen en op t einde vd dag valt t dan wel een beetje tegen wat er dan precies gedaan is, maar nu is t niet veel meer en kun je echt gaan genieten  :popcorn:

skyfox

Wat een supersfeervolle ruimte is het nu aan het worden!! Complimenten!!  :inlove:

Je speakers geven vanwege hun vorm en houtkleur echt een enorme boost aan de sfeer. Hou ze erin! ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DVDmartinDVD

Heel erg mooi hoor.

Ziet er heel sfeervol uit. Mooie speakers ook  :coffee:

Kan ik al een kaartje reserveren ;)

Ik krijg mijn nieuwe projector volgende week woensdag binnen, dan kan ik eindelijk weer film kijken. zit nu al 14 dagen zonder beeld :(

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

larzie

Ziet er vet uit T.  :clapping:  Is je loungebank al besteld of moeten we voorlopig nog op de grond zitten?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rallufff

Prachtig!  :worship:

Dikke complimenten!  :thumbs-up:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Allemaal ontzettend bedankt voor de complimenten!


Quote from: Martijn90 on March  1, 2012, 22:59:43
Wauw  :worship:
Nog eventjes doorzetten en je kan eindelijk genieten! Ik heb er vast overheen gelezen, maar wat voor bank/stoelen komen erin?


Quote from: larzie on March  2, 2012, 11:33:27
Ziet er vet uit T.  :clapping:  Is je loungebank al besteld of moeten we voorlopig nog op de grond zitten?  :D


De bank had ik rond de kerstperiode besteld, samen met wat andere meubels. Vandaag zijn deze geleverd, maar
tot onze grote teleurstelling hebben we meer dan de helft weer mee terug moeten geven. De poten van de tafel
waren niet goed en 6 van de 8 stoelen hadden schoonheidsfouten :sigh:

De bank is gelukkig goed, alleen neemt deze behoorlijk veel ruimte in beslag. Ik denk dat dat een kwestie van wennen
is. Zal er vanavond wel even een foto van maken.


Quote from: clockwork on March  1, 2012, 23:06:05
Wow! Wat staan die speakers prachtig! :worship:
De laatste loodjes.......

De speakers staan inderdaad erg mooi op hun nieuwe en welverdiende plek. Het ziet er op de foto, vanwege de gebruikte lens,
alleen NET even anders uit dan in het echt.


Quote from: HTip on March  1, 2012, 23:16:31
Grote stappen gemaakt vandaag! Ziet er écht prachtig uit :wub:
Nog even doorbijten en dan... :popcorn:

Quote from: -madison- on March  2, 2012, 00:20:40
Wow! Wat een prachtige ruimte!!!
De tegenslagen ben je denk ik al snel vergeten zodra je de eerste film gaat kijken ;)

Ik ben van plan om vanavond en aankomend weekend weer verder te gaan met waar ik gebleven was,
dus met een beetje geluk hebben we dit weekend beeld. Ik moet even zien hoe ik het op ga lossen
met het netsnoer voor de beamer. Verder heb ik nog wat andere kleine dingen, maar daar kom ik wel
op terug als ik ermee klaar ben :)



Quote from: R on March  2, 2012, 00:11:55
Absoluut wow!!!

Quote from: rallufff on March  2, 2012, 11:35:04
Prachtig!  :worship:

Dikke complimenten!  :thumbs-up:

Quote from: RalphH on March  2, 2012, 16:45:09
:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
moooooi

Echt ontzettend bedankt weer! Ik moet nu zelf ook een beetje aan het idee wennen dat het
er allemaal staat  :satisfied:

Quote from: DVDmartinDVD on March  2, 2012, 11:29:58
Heel erg mooi hoor.
Ziet er heel sfeervol uit. Mooie speakers ook  :coffee:
Kan ik al een kaartje reserveren ;)
Ik krijg mijn nieuwe projector volgende week woensdag binnen, dan kan ik eindelijk weer film kijken. zit nu al 14 dagen zonder beeld :(
Groet Martin.

Ik kan je alvast een kaartje aanbieden in de voorverkoop ;D
Het is nu even wachten tot ik ook overdag de ruimte goed kan verduisteren.
Hoe hou je het trouwens vol? Ik heb nog geen dag geen beeld en het begint al te kriebelen!
Voor het aansluiten van de TV (voor series etc.) moet ik nog even wachten. Hopelijk dit
weekend beeld met de beamer!


Quote from: skyfox on March  2, 2012, 10:13:46
Wat een supersfeervolle ruimte is het nu aan het worden!! Complimenten!!  :inlove:
Je speakers geven vanwege hun vorm en houtkleur echt een enorme boost aan de sfeer. Hou ze erin! ;)

Het valt me echt 100% wat betreft de houtkleur, ik was er eerst best bang voor dat ze uit de toon
zouden vallen en ik ze compleet over moest plakken met plakvilt  :-X


Quote from: MG76 on March  2, 2012, 07:21:59
Echt ook n supermooie ruimte geworden  ;D, deze volg ik ook al n tijdje en je bent er ook nu bijna zie ik  :pompom:
Ik weet hoe t voelt als je dingen geplanned hebt om te doen en op t einde vd dag valt t dan wel een beetje tegen wat er dan precies gedaan is, maar nu is t niet veel meer en kun je echt gaan genieten  :popcorn:

Het heeft inderdaad een tijdje geduurd, maar ik  ben in totaal nog niet zo lang bezig als jij. Viel me wel op dat we
qua vergelijkbare smaak precies het tegengestelde hadden: Jij hebt lambrisering alleen in je HT en ik overal in huis
behalve in de HT  :D


Meer foto's dit weekend ... ik hou jullie op de hoogte!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Da-lite

Wow , dat zijn knappe speakers .
Proficiat met je prachtige ruimte .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

LordoftheLints

Wow, dat ziet er echt geweldig uit!  :inlove:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!