The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frankp

Het komt er met de dag mooier uit te zien zeg!
Mooi masking-systeem. De gordijnen geven echt heel veel sfeer.

HTip

Je hebt een rail van autogordijn zie ik. Mooi systeem voor weinig geld. Mooi scherm van Kingpin ook. De laatste loodjes zijn aangebroken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Heel erg mooi hoor allemaal  :clapping:

Die KIngpin scherm lijkt wel heel erg veel op mijn Lumene' scherm, ook hoe je hem in elkaar moet zetten is precies het zelfde.

Maargoed, ik zie je vandaag wel verschijnen voor de Epson.
De JVC-RS55 die ik besteld hebt wordt Donderdag a.s opgehangen en afgesteld, dus dat wordt 4 dagen geen film kijken.

Groet, Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

denoontje


Cappuccino

Prachtige ruimte zeg.

Erg mooie sfeer neer gezet.

Ik ben benieuwd als alles af is.

gr.
Bas
Marantz SR7005 - B&M CM8 - B&W CMC - Dune HD Max - Inakustik Ref. A aqoustics

clockwork

Hangt-ie al? ;D

Erg mooi geworden! Deze ruimte is een van mijn voorbeelden voor als ik binnenkort ga beginnen. :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larzie

Wanneer staat de première gepland?  :pompom:
Mooi hoor! Nu moeten er straks wel wat meer goede films uitkomen nog :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: frankp on February 11, 2012, 23:36:46
Het komt er met de dag mooier uit te zien zeg!
Mooi masking-systeem. De gordijnen geven echt heel veel sfeer.

Dankjewel, met ieder stapje komen lijkt het steeds meer af :)

Ik moet zelf nog even aan de gordijnen wennen, vooral als ze helemaal dicht zijn.
Hopelijk werkt het maskeren zo als ik in gedachten had. De gordijnen moeten even
gestreken of gestoomd worden voor ze strak over het scherm vallen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: HTip on February 11, 2012, 23:43:19
Je hebt een rail van autogordijn zie ik. Mooi systeem voor weinig geld. Mooi scherm van Kingpin ook. De laatste loodjes zijn aangebroken?

Het is inderdaad een autogordijn, ik ooit ergens in een topic gelezen dat dit een handig systeem moest zijn ;D
Ontzettend bedankt voor het vooronderzoek en het delen van deze informatie!

Het ophangen ben ik toch best een tijdje mee bezig geweest. Het stellen was wat lastig omdat de projectiewand
niet haaks staat op de zijwanden. Het open en dicht gaan liep ook niet helemaal soepel in het begin door het
gewicht van de gordijnen, de geleiderdraad moest echt behoorlijk strak gespannen worden.

Het scherm van Kingpin valt me niks tegen, maar we moeten het nog zien als er iets op geprojecteerd wordt.
We komen steeds dichterbij!  :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Ik denk zelf dat de gordijnen niet de gewenste resultaat zal geven, je krijg het toch nooit zo recht en precies de juiste afstand om een goede masking te krijgen.

Had je dit niet gezien

http://www.lumene-screens.com/en/model/214_Movie-Palace-Premium-Multi.html

Nu weet ik de prijs niet, maar dat zal niet veel meer zijn....zal eens zoeken naar de prijs.

Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

high-q

Quote from: denoontje on February 12, 2012, 12:10:53
heel netjes hoor, de sfeer is er

Quote from: Cappuccino on February 12, 2012, 13:54:09
Prachtige ruimte zeg.

Erg mooie sfeer neer gezet.
Ik ben benieuwd als alles af is.

gr.
Bas


Dank jullie wel, ik ben tot nu toe erg tevreden met het resultaat.
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de totale sfeer als alles binnen is en op z'n plek staat.

Nog even wachten op de laatste onderdelen  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#911
Quote from: DVDmartinDVD on February 12, 2012, 09:56:52
Heel erg mooi hoor allemaal  :clapping:

Die KIngpin scherm lijkt wel heel erg veel op mijn Lumene' scherm, ook hoe je hem in elkaar moet zetten is precies het zelfde.

Maargoed, ik zie je vandaag wel verschijnen voor de Epson.
De JVC-RS55 die ik besteld hebt wordt Donderdag a.s opgehangen en afgesteld, dus dat wordt 4 dagen geen film kijken.

Groet, Martin.


Hi Martin,

Ik lees net je reactie(s) pas. Gisteren is het best nog wel laat geworden voor ik weer richting het noorden ging. Ben wat lang bij een oud
studiegenoot blijven hangen en door de file op de A1 bij Amsterdam was ik pas rond een uur of 1 thuis, lang dagje dus!

Nogmaals erg bedankt voor jouw en je partners gastvrijheid.
Hartstikke leuk om kennis met je gemaakt te hebben en een bezoekje aan jouw persoonlijke HT gebracht te mogen hebben!
Een mooie ruimte met een nog mooiere set! Een geweldige surround bubble met de hardware die je hebt staan en de Velodyne DD15+
integreert erg mooi in het geheel. Ik ben erg onder de indruk van wat je allemaal hebt staan en hoe het als een geheel presteert  :wub:

Ik hoop in de toekomst qua aansturing ooit op hetzelfde niveau te komen  :worship:

Ook je stereo was op z'n minst bewonderenswaardig, prachtig hoe het er allemaal bij stond. De complimenten ook voor je
Shower-Setup (inside joke)  :laugh:


Quote from: DVDmartinDVD on February 13, 2012, 08:53:15
Ik denk zelf dat de gordijnen niet de gewenste resultaat zal geven, je krijg het toch nooit zo recht en precies de juiste afstand om een goede masking te krijgen.

Had je dit niet gezien
http://www.lumene-screens.com/en/model/214_Movie-Palace-Premium-Multi.html

Nu weet ik de prijs niet, maar dat zal niet veel meer zijn....zal eens zoeken naar de prijs.
Martin.



Wat ik van het weekend van het gordijn heb gezien denk ik dat je gelijk hebt, ik zal nog eens kijken naar een
tussenoplossing en op de lange termijn naar een andere oplossing.

Bedankt voor de link(s) :)

Succes nog even met wachten en alvast heel erg veel plezier met je nieuwe beamer ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#912
Quote from: clockwork on February 12, 2012, 19:54:52
Hangt-ie al? ;D
Erg mooi geworden! Deze ruimte is een van mijn voorbeelden voor als ik binnenkort ga beginnen. :inlove:

Haha, nee nog niet! Helaas kan ik hem niet rechtstreeks aan het plafond plakken ;D
Volgens Dennis zou de beugel ergens deze week bij hem binnen moeten komen. Hopelijk kan ik er van
het weekend mee aan de slag ;)

Ontzettend bedankt voor het mooie compliment  :blush:
Ik heb zelf een heleboel inspiratie opgedaan uit de mooie ht's hier op het forum en er mijn eigen smaakje
een beetje aan gegeven  :satisfied:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on February 12, 2012, 23:11:23
Wanneer staat de première gepland?  :pompom:
Mooi hoor! Nu moeten er straks wel wat meer goede films uitkomen nog :)

Bedankt kerel! Nog even wachten tot de ruimte ook overdag verduisterd kan worden en
tot op z'n minst ook de bank binnen is voor de premiere. Ik denk dat we wel eerder een
test-run kunnen gaan draaien. Daar zou ik met Maurits mee aan de slag gaan binnenkort.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Hoi High-Q,

Jij ook bedankt voor je complimenten.
Doordat we wat demo's gingen bekijken zoals Avatar ging er bij mij zelf ook de ogen en oren open omdat ik deze film nog niet op mijn nieuwe set-up had gehoord.
Dus als de JVC er hangt ga ik deze zeker weer opnieuw beleven.

Ook de demo met Cloverfield was een orgie van geluid, mijn vriendin die een verdieping lager was dacht dat het plafond naar beneden zou komen ;) (ach, Boy's with toy's, moet kunnen)

Mocht je alles een beetje op orde hebben wil ik wel eens een keer komen kijken bij je, als je dat goed vindt. Heb ik gelijk een leuk ritje als ik een nieuwe motor heb.
Want ik ben ook wel benieuwd hoe je dat gaat doen met die 2.35.1 opstelling en hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Veel plezier met je projector en dat hij aan je verwachtingen voldoet, maar na de demo van Avatar vraag je je wel eens af "kan het nog mooier?"

Groet en misschien tot ziens

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Martijnst1990

Het word wat eentonig, maar het word echt met de dag mooier! 8) Ik ben maar van het strak/moderne, maar deze (wat meer klassieke) uitstraling spreekt mij ook heel erg aan :)

Als deze eenmaal af is hoort hij voor mij toch wel in de top 5 van alle dedicated HT's op het forum!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

#916
Quote from: DVDmartinDVD on February 13, 2012, 09:52:58

Jij ook bedankt voor je complimenten.
Doordat we wat demo's gingen bekijken zoals Avatar ging er bij mij zelf ook de ogen en oren open omdat ik deze film nog niet op mijn nieuwe set-up had gehoord.
Dus als de JVC er hangt ga ik deze zeker weer opnieuw beleven.

Ook de demo met Cloverfield was een orgie van geluid, mijn vriendin die een verdieping lager was dacht dat het plafond naar beneden zou komen ;) (ach, Boy's with toy's, moet kunnen)

Mocht je alles een beetje op orde hebben wil ik wel eens een keer komen kijken bij je, als je dat goed vindt. Heb ik gelijk een leuk ritje als ik een nieuwe motor heb.
Want ik ben ook wel benieuwd hoe je dat gaat doen met die 2.35.1 opstelling en hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Veel plezier met je projector en dat hij aan je verwachtingen voldoet, maar na de demo van Avatar vraag je je wel eens af "kan het nog mooier?"

Groet en misschien tot ziens

Martin.


Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en ik vond het ontzettend leuk om met een mede liefhebber naar bekende
(referentie)scenes te kijken. Grappig dat je dan beiden precies weet waar je op moet letten om te zien of te horen hoe
bepaalde beelden of geluidseffecten voldoen aan een bepaalde verwachting en in dit geval zelfs overtreffen ;)

De scenes op de AVS-Bluray kende ik gelukkig allemaal. Het laag in Cloverfield was echt een (gecontroleerd) donderend geweld  :o
Ook bij Master & Commander zaten we in een mooie bubble en leekt het alsof er boven ons echt mensen over een houten vloer liepen,
geweldig!

Ik heb thuis mijn koopgedrag ook weer goed gepraat door te vertellen wat de reactie van jouw vriendin was op je laatste
aankopen ("Ja hoor, nu houdt het voorlopig echt op"):laugh:

Zo zie je maar dat onze beide slogans toch duidelijk iets zeggen over een gemiddeld forumlid  :angel:

Als de ruimte helemaal gebruiksklaar is ben je uiteraard van harte welkom!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Martijn90 on February 13, 2012, 10:06:22
Het word wat eentonig, maar het word echt met de dag mooier! 8) Ik ben maar van het strak/moderne, maar deze (wat meer klassieke) uitstraling spreekt mij ook heel erg aan :)

Als deze eenmaal af is hoort hij voor mij toch wel in de top 5 van alle dedicated HT's op het forum!

Jeetje, wat moet ik daar nou op zeggen? Dat vind ik echt een ontzettend mooi compliment  :blush:

Ik vind strak/modern ook heel erg mooi. Had ik zeker gedaan als de rest in huis ook zo was. In dit geval
was het geen logische keus. Ik moet nog steeds wennen als de deur naar de ruimte open gaat en je van een
heel lichte kleurstelling ineens in een vrij donker hok staat  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

Ik heb met veel plezier je hele topic doorgelezen en genoten van alle fotos, heel sfeervol en zeker geen straf om daar je tijd door te brengen! je hebt me ook op wat ideetjes gebracht dus bedankt daarvoor! ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met alle apparatuur. Heel veel succes en plezier toegewenst!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HTip

Quote from: high-q on February 13, 2012, 08:49:14
Het is inderdaad een autogordijn, ik ooit ergens in een topic gelezen dat dit een handig systeem moest zijn ;D
Ontzettend bedankt voor het vooronderzoek en het delen van deze informatie!
;D Graag gedaan. Been there, done that ;)

Quote
Het ophangen ben ik toch best een tijdje mee bezig geweest. Het stellen was wat lastig omdat de projectiewand
niet haaks staat op de zijwanden. Het open en dicht gaan liep ook niet helemaal soepel in het begin door het
gewicht van de gordijnen, de geleiderdraad moest echt behoorlijk strak gespannen worden.
Ik ben ook wel even bezig geweest met het stellen, maar als je de beugeltjes nog niet vastzet, dan kan je ze prima in lijn zetten. Spannen van de draad is inderdaad erg belangrijk.

Quote
Het scherm van Kingpin valt me niks tegen, maar we moeten het nog zien als er iets op geprojecteerd wordt.
We komen steeds dichterbij!  :happy:
Mooi!

Nog een tip. Voor de masking kan je ook paneelgordijnen gebruiken. Audioloog heeft dat een keer gerealiseerd. Krijg je een mooie strakke scheiding.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Volgens mij is hij de projector aan het ophangen en filmpje aan het kijken, ik heb vandaag nog geen update gezien ;)

ben heel benieuwd naar het resultaat

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Quote from: DVDmartinDVD on February 14, 2012, 20:35:03
Volgens mij is hij de projector aan het ophangen en filmpje aan het kijken, ik heb vandaag nog geen update gezien ;)

ben heel benieuwd naar het resultaat

Martin.
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik was denk ik precies hetzelfde aan het doen.

Nog maar 2 dagen en dan kan jij ook weer genieten :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Quote from: HTip on February 14, 2012, 20:37:11
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik was denk ik precies hetzelfde aan het doen.

Nog maar 2 dagen en dan kan jij ook weer genieten :pompom:

Ik was vandaag onverwachts vrij (stroomstoring op het werk) had Bjorn gemaild of hij vandaag tijd had, maar helaas hij was druk bezig. Dus vandaag was het een baaldag voormij geen beeld om naar te kijken ;)

Maargoed ik hou vol  :popcorn:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Quote from: DVDmartinDVD on February 14, 2012, 20:46:01
Ik was vandaag onverwachts vrij (stroomstoring op het werk) had Bjorn gemaild of hij vandaag tijd had, maar helaas hij was druk bezig. Dus vandaag was het een baaldag voormij geen beeld om naar te kijken ;)

Maargoed ik hou vol  :popcorn:
Jammer voor je. Wat dat betreft zijn we allemaal hetzelfde. Als we iets nieuws gaan krijgen willen we het zo snel mogelijk hebben. Bij mij ging het precies hetzelfde...

Maar jij hebt toch nog een prima set om lekker muziek te luisteren. Lijkt me geen straf :music:

Sorry high-q voor de vervuiling ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: W.Otter on February 14, 2012, 17:45:16
Ik heb met veel plezier je hele topic doorgelezen en genoten van alle fotos, heel sfeervol en zeker geen straf om daar je tijd door te brengen! je hebt me ook op wat ideetjes gebracht dus bedankt daarvoor! ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met alle apparatuur. Heel veel succes en plezier toegewenst!

Bedankt voor de complimenten. Erg leuk ook om te lezen dat je er zelf ook ideeen aan over hebt gehouden,
dat heb ik zelf ook gehad bij het lezen van verschillende private ht topics :)

Ik probeer van elke stap foto's vast te leggen, dus de kans is klein dat je wat gaat missen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge