The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Danny1981

Quote from: high-q on December  6, 2011, 18:22:12
Ik zal onder de foto's wel wat commentaar neerzetten, dan weet je waar je op moet letten. Helaas is het in het echt momenteel nog niet zo mooi als op de foto. Waar ik me vooral zorgen om maak, is het strijklicht wat door de spotjes in de koof rondom op de wanden gaat vallen. Die zullen juist de oneffenheden gaan benadrukken.

Oneffenheden zullen iig minder zichtbaar zijn met matte (melkglas) lampjes... meer diffuus licht ;) ook de kleur zal hier van invloed op zijn. Heb ik thuis ook. Misschien het proberen waard.
Komt er nog iets aan de wanden te hangen... diffusers? Dat zou voor een deel de oneffenheden mooi afdekken  :satisfied:
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

high-q

Quote from: larzie on December  6, 2011, 21:49:54
Nee dat was het niet. Volgens mij was het wel een coole naam namelijk  :D

Ik hou het bij de oorspronkelijke naam  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Danny1981 on December  7, 2011, 10:25:50
Oneffenheden zullen iig minder zichtbaar zijn met matte (melkglas) lampjes... meer diffuus licht ;) ook de kleur zal hier van invloed op zijn. Heb ik thuis ook. Misschien het proberen waard.

Komt er nog iets aan de wanden te hangen... diffusers? Dat zou voor een deel de oneffenheden mooi afdekken  :satisfied:

De lampjes heb ik allemaal al gekocht, allemaal met heldere glaasjes. Ik kan ze ook niet meer ruilen helaas. De bedoeling is natuurlijk dat het schilderwerk uiteindelijk goed afgeleverd wordt :)

Diffusers is iets voor in de toekomst, voorlopig ben ik eerst alleen nog met de basis bezig. Oneffenheden afdekken die ik zelf heb gemaakt heb ik geen problemen mee, maar als ik mensen ergens voor in heb gehuurd ga ik er van uit dat ze kwaliteit leveren  ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Danny1981

Ja je hebt gelijk... professioneel schilderwerk moet gewoon goed zijn. Maar zoals ik las gaat dit wel goed komen :sigh: Kost alleen weer extra tijd...
Als de :wub: HT-Lounge af is eerst lekker genieten... Diffusers kan inderdaad later ook nog. Succes met je HT project!
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Xander32

Quote from: high-q on December  7, 2011, 11:51:21
De lampjes heb ik allemaal al gekocht, allemaal met heldere glaasjes. Ik kan ze ook niet meer ruilen helaas. De bedoeling is natuurlijk dat het schilderwerk uiteindelijk goed afgeleverd wordt :)

Diffusers is iets voor in de toekomst, voorlopig ben ik eerst alleen nog met de basis bezig. Oneffenheden afdekken die ik zelf heb gemaakt heb ik geen problemen mee, maar als ik mensen ergens voor in heb gehuurd ga ik er van uit dat ze kwaliteit leveren  ;D
Je hebt helemaal gelijk joh. Suc6 met de afhandeling ervan, altijd weer vervelend om daar achteraan te moeten ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: Danny1981 on December  7, 2011, 13:12:20
Ja je hebt gelijk... professioneel schilderwerk moet gewoon goed zijn. Maar zoals ik las gaat dit wel goed komen :sigh: Kost alleen weer extra tijd...
Als de :wub: HT-Lounge af is eerst lekker genieten... Diffusers kan inderdaad later ook nog. Succes met je HT project!

Quote from: Xander32 on December  7, 2011, 13:40:00
Je hebt helemaal gelijk joh. Suc6 met de afhandeling ervan, altijd weer vervelend om daar achteraan te moeten ...

Sander.

Thanks heren! Uiteindelijk komt het allemaal wel goed  :satisfied:


Quote from: larzie on December  5, 2011, 22:31:01
Ook dat optreden van Adele mag er zijn! Goede tip! Nu nog wachten tot er een dts-hd ma rip van te downloaden is.

Hij is er, staat bij mij nu in de que  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on December  8, 2011, 14:57:02
Hij is er, staat bij mij nu in de que  ;)

Mooi dan staat die bij mij vanavond ook in de que :pompom:

Heb ook Game of thrones gedownload. Super die serie... ben nu bij episode 3. Echte aanrader. Helaas is er nog maar 1 seizoen van van 10 afleveringen, maar ze zijn geloof ik hard bezig met seizoen 2 op te nemen. Serie krijgt ook een 9.4 op imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0944947/

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on December  8, 2011, 15:00:51
Heb ook Game of thrones gedownload. Super die serie...

Thanks! Heb em al gezien  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Kleine update ...

De schilder heeft gisteren opnieuw een gesprek gehad met de leverancier. Het bleek dat deze vaker klachten had gehad over het behang. Om een lang verhaal kort te maken: De ruimte wordt opnieuw behangen en gesausd op kosten van de leverancier. Ik ben opgelucht :happy:

Gisteren ben ik tevens gebeld door mijn timmerman dat één dezer dagen de radiatorkasten mijn kant op komen en op dezelfde dag ook een telefoontje gehad van de meubelmaker dat de audiokast zo goed als klaar is en ook binnen twee weken bezorgd kan worden.

Zo zie je maar dat op het ene moment alles stil staat en op het andere moment alles tegelijk op je af komt :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Fijn voor je! Komt alles toch nog goed. Misschien met de kerst al het eerste filmpje? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: high-q on December 10, 2011, 15:30:34
Kleine update ...

De schilder heeft gisteren opnieuw een gesprek gehad met de leverancier. Het bleek dat deze vaker klachten had gehad over het behang. Om een lang verhaal kort te maken: De ruimte wordt opnieuw behangen en gesausd op kosten van de leverancier. Ik ben opgelucht :happy:

Gisteren ben ik tevens gebeld door mijn timmerman dat één dezer dagen de radiatorkasten mijn kant op komen en op dezelfde dag ook een telefoontje gehad van de meubelmaker dat de audiokast zo goed als klaar is en ook binnen twee weken bezorgd kan worden.

Zo zie je maar dat op het ene moment alles stil staat en op het andere moment alles tegelijk op je af komt :D


Super; het gaat nu hard!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Mooi dat het opgelost is. Heeft de leverancier je ander behang aangeboden ook of mag je zelf elders behang weghalen?

Je moet me ook maar eens mailen wat je audiokast heeft gekost aangezien je m ook op maat hebt laten maken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: HTip on December 10, 2011, 15:50:54
Fijn voor je! Komt alles toch nog goed. Misschien met de kerst al het eerste filmpje? :D

Ben blij dat er een oplossing is gekomen. Kerst gaat het helaas nog niet worden. In verband met de agenda van de schilder en de levertijd e.d. van de vloer, schat ik ergens half januari.

Quote from: Xander32 on December 10, 2011, 21:07:28
Super; het gaat nu hard!
Sander.

Yes er zit weer wat vaart in. Shutters gaan het langst duren denk ik.

Quote from: larzie on December 10, 2011, 21:18:28
Mooi dat het opgelost is. Heeft de leverancier je ander behang aangeboden ook of mag je zelf elders behang weghalen?
Je moet me ook maar eens mailen wat je audiokast heeft gekost aangezien je m ook op maat hebt laten maken :)

Hij heeft me inderdaad ander behang aangeboden. De schilder probeert nu eerst een klein stukje uit voordat de ruimte ermee behangen gaat worden. De uren die hij er in heeft gestoken krijgt hij helaas niet terug en is nu daarom wat voorzichtiger.

Je mag binnenkort wel even komen kijken als die bezorgd is, kan je gelijk ook zien hoe de ruimte erbij staat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Netjes opgelost zo :) Kan je weer lekker verder en halverwege januari is goed te overzien  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: high-q on December 10, 2011, 22:44:34
Ben blij dat er een oplossing is gekomen. Kerst gaat het helaas nog niet worden. In verband met de agenda van de schilder en de levertijd e.d. van de vloer, schat ik ergens half januari.

Yes er zit weer wat vaart in. Shutters gaan het langst duren denk ik.

Hij heeft me inderdaad ander behang aangeboden. De schilder probeert nu eerst een klein stukje uit voordat de ruimte ermee behangen gaat worden. De uren die hij er in heeft gestoken krijgt hij helaas niet terug en is nu daarom wat voorzichtiger.

Je mag binnenkort wel even komen kijken als die bezorgd is, kan je gelijk ook zien hoe de ruimte erbij staat.


Ach januari is inderdaad te overzien. Voor je t weet is de kerst voorbij :)

Bedankt voor de uitnodiging. Ik kom binnenkort zeker even langs om te kijken. Is ook alweer een tijdje geleden.

Hoorde trouwens dat ze binnenkort ook beginnen met het 2e seizoen van Games of Thrones!!!!  :worship:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Quote from: high-q on December 10, 2011, 22:44:34
Ben blij dat er een oplossing is gekomen. Kerst gaat het helaas nog niet worden. In verband met de agenda van de schilder en de levertijd e.d. van de vloer, schat ik ergens half januari.
Dan heb je de hele bouw, ondanks alle tegenslagen, wel erg snel gedaan. Binnen een half jaar een dedicated HT maken is op zich al een prestatie :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: high-q on December 10, 2011, 15:30:34
De schilder heeft gisteren opnieuw een gesprek gehad met de leverancier. Het bleek dat deze vaker klachten had gehad over het behang. Om een lang verhaal kort te maken: De ruimte wordt opnieuw behangen en gesausd op kosten van de leverancier. Ik ben opgelucht :happy:
Fijn dat het zo opgelost gaat en kan worden :).

Jammer van alle frustaties en ergernissen de afgelopen weken en de extra doorlooptijd (maar dat hoort nu eenmaal bij zo'n project). Ook helaas mijn ervaring :-\

Maar geloof me... dat ben je straks allemaal weer vergeten!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Annuk

mooi zo dat het zo goed opgelost wordt! verdiend ansich ook een pluimpje voor de leverancier, meestal zijn ze niet zo coulant.. ;)

maar tis voor je te hopen dat het half januari wordt, ik denk dat het een verd*md mooie dedicated HT wordt zo:)
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

high-q

Quote from: Martijn90 on December 11, 2011, 00:15:40
Netjes opgelost zo :) Kan je weer lekker verder en halverwege januari is goed te overzien  8)

Quote from: larzie on December 11, 2011, 02:11:39
Ach januari is inderdaad te overzien. Voor je t weet is de kerst voorbij :)

Quote from: Annuk on December 11, 2011, 12:36:55
maar tis voor je te hopen dat het half januari wordt, ik denk dat het een verd*md mooie dedicated HT wordt zo:)

Thanks! Januari is inderdaad te overzien. Als dan de basis klaar is, kan ik in ieder geval alle apparatuur die kant op verhuizen. Dan zien we van daar uit wel hoe we verder gaan :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: HTip on December 11, 2011, 08:32:58
Dan heb je de hele bouw, ondanks alle tegenslagen, wel erg snel gedaan. Binnen een half jaar een dedicated HT maken is op zich al een prestatie :thumbs-up:

Grootste tegenslag was in september 2010, wat ervoor heeft gezorgd dat ik juni 2011 pas weer verder kon. Effectief zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben dat het give or take een half jaar geduurd heeft voor de basis ... maar dan zijn we er nog niet  :D

Quote from: Jean Sibelius on December 11, 2011, 10:34:56
Jammer van alle frustaties en ergernissen de afgelopen weken en de extra doorlooptijd (maar dat hoort nu eenmaal bij zo'n project). Ook helaas mijn ervaring :-\
Maar geloof me... dat ben je straks allemaal weer vergeten!

Inderdaad, de eerste tegenslag komt erg hard aan, dan baal je echt enorm. Moet wel zeggen dat na een paar kleine tegenslagen je er wel een beetje aan "went". Je kan dan op je hoofd gaan staan wat je wilt, maar aan de situatie zoals die is kan je op dat moment weinig veranderen  :angel:

Vergeten gaat moeilijk als je bijna het complete proces hebt vastgelegd  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Annuk on December 11, 2011, 12:36:55
mooi zo dat het zo goed opgelost wordt! verdiend ansich ook een pluimpje voor de leverancier, meestal zijn ze niet zo coulant.. ;)

Ik denk dat de situatie anders was geweest als ik zelf met alle materialen aan de slag was gegaan: dan had ik naar m'n centen kunnen fluiten. Gelukkig heb ik een schilder in de hand genomen die "groot" inkoopt bij deze leverancier. Het had de leverancier dan of mijn kosten of een goedbetalende klant gekost. Denk dat die keuze voor hem wel makkelijk is geweest ;)

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Danny1981

Dat is het betere nieuws  :clapping: en een mooi vooruitzicht... Had inderdaad ook een stuk minder af kunnen lopen.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

skyfox

Gelukkig dat het schilderverhaal goed wordt opgepakt door de leverancier. Helaas voor de uren van de schilder, maar goed dat jullie er zo uitkomen. Er zijn denk ik zat mensen die er minder vrolijke verhalen op nahouden als het om leveranciers gaat.

Gaaf trouwens ook dat de radiatorkasten en de apparatuurkast klaar zijn! Nog heel even geduld en dan kan je echt van je ruimte gaan genieten.  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9