The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Davey

Quote from: high-q on August 10, 2011, 17:13:35
Thanks!! Ik weet niet of ik die slangen door de schoonheidscommissie krijg :sigh

Normaal gesproken maak je er een koof of andere afscherming omheen zodat je de slang niet meer ziet. De lichtslang word veel gebruikt omdat het een mooi gelijkmatig licht geeft. Met TL's achter een koof zie vaak waar de TL's geplaatst zijn omdat er bij die plek meer licht uitkomt. Dat is dus een heel groot voordeel van de lichtslang en volgens mij is het nog goedkoop ook om het te laten branden.

Dit moet je nu wel redden bij The Lady of the house. Kom op he  :devil: :D

high-q

Quote from: Davey on August 10, 2011, 17:57:27
Normaal gesproken maak je er een koof of andere afscherming omheen zodat je de slang niet meer ziet. De lichtslang word veel gebruikt omdat het een mooi gelijkmatig licht geeft. Met TL's achter een koof zie vaak waar de TL's geplaatst zijn omdat er bij die plek meer licht uitkomt. Dat is dus een heel groot voordeel van de lichtslang en volgens mij is het nog goedkoop ook om het te laten branden.

Dit moet je nu wel redden bij The Lady of the house. Kom op he  :devil: :D

Inderdaad, dat was dus ook mijn idee om een lichtslang in een koof te leggen die ongeveer gelijk is aan de hoogte van de plinten en een paar centimeter breed. Op die manier komt het idee van de koof als het ware ook weer terug. Ik ga er nog eens over nadenken.

Haha, zal straks voorzichtig een plaatje laten zien  :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey

Quote from: high-q on August 10, 2011, 18:40:41
Haha, zal straks voorzichtig een plaatje laten zien  :ph34r:

We wachten met smart  :D

high-q

Quote from: Davey on August 10, 2011, 19:33:39
We wachten met smart  :D

Zoals ik had gedacht ... gaat em niet worden, helaas!  :nopompom:

Zit wel met wat anders. Timmerman heeft aangegeven dat hij toch vandaag de koof af wil gaan maken, zodat alles (koof + plafond) dicht kan. Betekent dus dat ik de knoop door moet gaan hakken met het plaatsen van de spotjes. Zoals dat er nu uit ziet gaat het toch optie 3 worden. Een iets aangepaste versie van de tekening die Davey heeft geplaatst (antwoord #165).

Gisteravond kon ik vanwege een gebrek aan licht geen foto's meer maken, die komen dan vandaag aan het eind van de dag. Begint steeds meer op een afgesloten ruimte te lijken met alle wanden dicht en de deur geplaatst. Ik heb, om uit te proberen waar het scherm komt te hangen, het scherm met plakband op de wand geplakt. Geeft ook al een aardig beeld :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Deleted member

Holy moly!! :blink: Wat een gaaf project maar vooral wat een snelheid zeg!! Volgens mij breek je alle snelheidsrecords!  ;)

Ik mis één ding, niet om te zeuren uiteraard maar meer benieuwd hoe je er zelf over denkt, eventuele akoestische maatregelen. Heb je een idee hoe de akoestiek gaat worden en heb je nog zaken in de planning? Ik zie ze niet in de bouw terug terwijl je volgens mij zeer veel kansen had/hebt om dit daar (muren/plafonds) gelijk in mee te nemen. Never mind, staat in je startpost onder fase 8 lees ik net toch nog. :) Ik snap ik je prioriteiten (budget en planning) maar je had aangaande de akoestiek zeer veel mee kunnen nemen in de bouw en daarmee in the end goedkoper uitgeweest denk ik maar goed dat mag de pret niet drukken, je kan in een ruimte als deze natuurlijk later nog álle kanten op! :)

Hoe dan ook succes met 't harde werken, wordt ongewijfeld mooi!  :clapping:

high-q

Quote from: Antoine on August 11, 2011, 12:45:31
Holy moly!! :blink: Wat een gaaf project maar vooral wat een snelheid zeg!! Volgens mij breek je alle snelheidsrecords!  ;)

Ik mis één ding, niet om te zeuren uiteraard maar meer benieuwd hoe je er zelf over denkt, eventuele akoestische maatregelen. Heb je een idee hoe de akoestiek gaat worden en heb je nog zaken in de planning? Ik zie ze niet in de bouw terug terwijl je volgens mij zeer veel kansen had/hebt om dit daar (muren/plafonds) gelijk in mee te nemen. Never mind, staat in je startpost onder fase 8 lees ik net toch nog. :) Ik snap ik je prioriteiten (budget en planning) maar je had aangaande de akoestiek zeer veel mee kunnen nemen in de bouw en daarmee in the end goedkoper uitgeweest denk ik maar goed dat mag de pret niet drukken, je kan in een ruimte als deze natuurlijk later nog álle kanten op! :)

Hoe dan ook succes met 't harde werken, wordt ongewijfeld mooi!  :clapping:


LOL, thanks!!  Record breken ben ik niet op uit ;D
Binnenkort zal ik weer op een aantal partijen moeten wachten (installateur/trappenmaker/stukadoor/meubelmaker) voordat de basis echt afgerond kan worden. Dan gaat de snelheid er wel even uit.

Ik ben met fase 1 en 2 vorig jaar al begonnen, maar ben begonnen met vastleggen toen het "echte" werk begon. Heb ook heel lang moeten wachten totdat alle partijen in één keer achter elkaar/tegelijk beschikbaar waren. Zijn voornamelijk familie en mensen uit de directe kennissenkring. De timmerman heeft zelfs zijn vakantie opgeofferd om aan dit project mee te werken .... dat is pas dedicated  :P

Helemaal mee eens wat betreft de plannen qua akoestiek, maar zoals je al zei ligt dat idd aan prioriteiten en budget. Weet haast wel zeker dat het goedkoper was geweest als ik het tijdens de bouw mee had genomen. Aan de andere kant is het ook weer leuk om daar, onder het mom van bezigheidstherapie, in de toekomst mee aan de slag te gaan  :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Foto update ...

Vandaag weer veel gedaan met de timmerman. Onder andere het bepalen van de plaatsing van de spotjes, gaten boren op de betreffende plekken en gelijk kabels gelegd voor de betreffende drie lichtgroepen (links, midden en rechts) in de koof. De kabels zijn allemaal naar een hoek getrokken waar de KaKu inbouw dimmers/schakelaars geplaatst gaan worden. Ik heb gekozen om deze in de scheidingswand tussen de HT en de bij-keuken te plaatsen.

De wanden zijn beplaat met Rigidur gipsvezelplaat, wat echt een enorme stofbende heeft gegeven. Ik werd er letterlijk grijs van ;D
Het resultaat na deze inspanning, is dat alle zijwanden dicht zijn en alleen de koof en het plafond gedeeltelijk over blijven.

Ook aan het plafond hebben we vandaag een begin gemaakt. Zoals het er nu naar uit ziet zal deze er morgen volledig in zitten. Verwachting is dat ook de koof helemaal dicht kan.


Hierbij een aantal foto's:




De lichtpunten, een variatie op optie 3. Bedankt voor het idee Davey!! 8)
Op de plattegrond lijkt het wat onlogisch, maar vanuit de kamer gezien klopt het vanwege de ruitvorm van de ruimte




Onder- en achterkant koof dicht en rechter wand beplaat + gaten voor spotjes en kabels




Raamkant beplaat, aansluiting wandlamp + spotjes en een boel troep  ;D




Scheidingswand tussen HT en bij-keuken beplaat en deur los in het kozijn gezet voor het beeld




Impressie van de projectiewand + scherm, deze is hoger geplaatst vanwege het podium waar het av/meubel op komt te staan




Projectiewand en koof vanuit een hoek gezien met de plaatsing van de spotjes




Rechterkant koof met hoek




Gedeelte van het plafond beplaat met gipsvezelplaat tussen de sierbalken. De gaten in de koof worden morgen dicht gemaakt



Morgen weer een nieuwe dag .... nu eerst lekker al het stof afspoelen  :)

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Mooie voorgang, maar komt het scherm niet erg hoog zo?  :omg:
Wat is de afstand vanaf de grond tot onderkant scherm?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Kjelt

Dat was ook mijn eerste indruk, je wilt dat de ooghoogte als je zit op 33% van de onderkant van het scherm zit. Ik had eerst mijn scherm ook te hoog en ik kan je vertellen dat dit niet lekker kijkt, je krijgt last van je nek en je houdt het niet zo lang vol.

Maurits

Quote from: Kjelt on August 12, 2011, 09:45:48
Dat was ook mijn eerste indruk, je wilt dat de ooghoogte als je zit op 33% van de onderkant van het scherm zit. Ik had eerst mijn scherm ook te hoog en ik kan je vertellen dat dit niet lekker kijkt, je krijgt last van je nek en je houdt het niet zo lang vol.

Mijn scherm was eerst ook te hoog. Ik heb echt de zaag in mijn meubel gezet om het geheel iets te verlagen. Ik wordt nu veel meer in het beeld gezogen.
Tevens valt het beeld nu voor een groot deel tussen de front speakers.  :smile:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Maurits/Kjelt.

Ik heb het idee dat de foto een vertekend beeld geeft van de situatie. Het plafond in deze ruimte is laag, 2.40m om precies te zijn. Door de koof wordt het plafond aan de projectiemuur optisch nog een stukje verder verlaagd. Afstand van vloer naar onderkant scherm is precies 1 meter. Vinden jullie dat te hoog? Afmeting van het doek is: 2467mm x 1146mm.

Er komt sowieso een podium van 10cm hoog (ivm masking gordijn en stopcontacten), waarop het audiomeubel komt te staan. In eerste instantie had ik een schets gemaakt (op papier) waarbij het volgende uit kwam:

Podium(10cm) + Meubel(max 50cm) + Center(40cm) = 100cm.

Kan zijn dat hierdoor de center ook te hoog geplaatst wordt, in deze situatie dus op 60cm. Ik heb papier ook al een schets van een meubel waarin de center in de kast staat en daardoor lager uit komt. Wellicht een beter idee? Misschien hebben andere mensen hier ook wel een mening over.


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Je zit positie is niet verhoogd he.
Bij mij is het plafond ook 2.40m
Bovenkant meubel is bij mij 40cm.
Mijn onderkant scherm zit op 65cm.
Je weet hoe dat er uit ziet. ;-)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

CoSo

Vind het ook wat hoog, zeker als je geen podium bij de zitplaatsen gaat gebruiken.
Mijn scherm hangt op 76cm vanaf de vloer.

high-q

Quote from: Maurits on August 12, 2011, 13:24:36
Je zit positie is niet verhoogd he.
Bij mij is het plafond ook 2.40m
Bovenkant meubel is bij mij 40cm.
Mijn onderkant scherm zit op 65cm.
Je weet hoe dat er uit ziet. ;-)


Quote from: CoSo on August 12, 2011, 13:49:33
Vind het ook wat hoog, zeker als je geen podium bij de zitplaatsen gaat gebruiken.
Mijn scherm hangt op 76cm vanaf de vloer.


Nee dat klopt, had inderdaad geen rekening gehouden met verhogen van de bank. Ik zal eens kijken of ik een aanpassing aan het meubel kan doen. Heb hiervan de tekeningen alleen op papier staan. Door de werkzaamheden van de afgelopen paar dagen ben ik er niet aan toe gekomen om deze in sketchup te zetten. Morgen is de timmerman er voorlopig voor het laatst en aankomende week heb ik verder geen uitvoerende partijen in huis. Kan ik die tijd mooi gebruiken om wat tekeningen te maken en na te denken over de (her)indeling van de projectiewand.

Onderkant scherm 65cm/75cm  betekent in mijn situatie ongeveer 65/75cm bovenkant supertweeter van mijn center. Dan komt de center op 25/35cm van de grond te staan en 15/25cm vanaf het podium. Center op deze hoogte plaatsen betekent volgens mij dan dat ik hem in de kast moet zetten.






HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

evilniek

Quote from: high-q on August 12, 2011, 14:10:16


Nee dat klopt, had inderdaad geen rekening gehouden met verhogen van de bank. Ik zal eens kijken of ik een aanpassing aan het meubel kan doen. Heb hiervan de tekeningen alleen op papier staan. Door de werkzaamheden van de afgelopen paar dagen ben ik er niet aan toe gekomen om deze in sketchup te zetten. Morgen is de timmerman er voorlopig voor het laatst en aankomende week heb ik verder geen uitvoerende partijen in huis. Kan ik die tijd mooi gebruiken om wat tekeningen te maken en na te denken over de (her)indeling van de projectiewand.

Onderkant scherm 65cm/75cm  betekent in mijn situatie ongeveer 65/75cm bovenkant supertweeter van mijn center. Dan komt de center op 25/35cm van de grond te staan en 15/25cm vanaf het podium. Center op deze hoogte plaatsen betekent volgens mij dan dat ik hem in de kast moet zetten.

Of een akoestisch transparant scherm, kun je de center erachter zetten..... Wauw! :headbanging:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Davey

Quote from: evilniek on August 12, 2011, 14:56:27
Of een akoestisch transparant scherm, kun je de center erachter zetten..... Wauw! :headbanging:

Dat is het ALLERmooist en geeft je de meeste bewegingsvrijheid omdat je niet hoeft te klooien met de plaatsing van je speakers. Volgens mij kan dat hier ook omdat het een blinde muur is. Er hangt wel een hoger prijskaartje aan maar de WAF-factor is bijzonder goed te noemen  :D

Joris1971

Scherm hangt te hoog, bij mijn 92inch scherm, is de onderkant op 50cm gemonteerd, echt ideaal!

Maurits

Quote from: Joris1971 on August 12, 2011, 15:13:09
Scherm hangt te hoog, bij mijn 92inch scherm, is de onderkant op 50cm gemonteerd, echt ideaal!
+1
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: evilniek on August 12, 2011, 14:56:27
Of een akoestisch transparant scherm, kun je de center erachter zetten..... Wauw! :headbanging:


Qua geluid zal het ongetwijfeld ideaal zijn, vind het alleen zonde om mijn mooie center te verstoppen  ;)


Quote from: Davey on August 12, 2011, 15:03:08
Dat is het ALLERmooist en geeft je de meeste bewegingsvrijheid omdat je niet hoeft te klooien met de plaatsing van je speakers. Volgens mij kan dat hier ook omdat het een blinde muur is. Er hangt wel een hoger prijskaartje aan maar de WAF-factor is bijzonder goed te noemen  :D


Kan inderdaad omdat het een blinde muur is. Ik had alvast een scherm gekocht, wilde per sé een 2.35:1 hebben. Nieuwe zit er voorlopig niet in, beamer moet ik namelijk ook nog aanschaffen. Dus in zekere zin ook weer WAF  :P



Quote from: Joris1971 on August 12, 2011, 15:13:09
Scherm hangt te hoog, bij mijn 92inch scherm, is de onderkant op 50cm gemonteerd, echt ideaal!


Ik had al gezien dat jij je center en scherm erg laag hebt geplaatst. Ik heb jouw topic zooooooooooo vaak bekeken :D


Quote from: Maurits on August 12, 2011, 15:38:04
+1

Agreed  :smile:


Conclusie tot nu toe is dat mijn scherm lager MOET hangen. Probleem is alleen dat ik niet lager kan dan 75cm. Het av-meubel krijgt namelijk ook een tv-lift (met minimale inbouw van 75cm) voor de momenten dat ik niet per sé het scherm nodig heb. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan configuratie van mijn HTPC of als ik snel even een serie wil kijken.



Back to the drawingtable!! ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kjelt

Quote from: high-q on August 12, 2011, 11:31:15
Maurits/Kjelt.

Afstand van vloer naar onderkant scherm is precies 1 meter. Vinden jullie dat te hoog? Afmeting van het doek is: 2467mm x 1146mm.
Vuistregel is dat je ooghoogte bij dit scherm ongeveer op 33% van de 1146mm is 382mm zit. Dus als de onderkant scherm op 1 meter hangt dan zou je ooghoogte 138cm zijn, hmmm dat gaat hem dus niet worden want dan ben je een enorme reus  :D. Ga eens op die bank van je zitten en laat eens je ooghoogte meten door iemand anders of houdt een rolmaat er voor en kijk ongeveer waar je zit.
Je zult de hoogte van je platform er trouwens nog vanaf willen trekken maar dat is logisch. Oftewel je zou evt het platform kunnen verhogen als verlaging van het scherm er niet in zit.

Let op dat dit geldt voor 16:9 films, als je 1:2,35 wilt kijken dan kijk je zowiezo alweer wat hoger. Tenzij je lensshift gebruikt.

Maurits

Quote from: high-q on August 12, 2011, 15:41:12
Agreed  :smile:

Conclusie tot nu toe is dat mijn scherm lager MOET hangen. Probleem is alleen dat ik niet lager kan dan 75cm. Het av-meubel krijgt namelijk ook een tv-lift (met minimale inbouw van 75cm) voor de momenten dat ik niet per sé het scherm nodig heb. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan configuratie van mijn HTPC of als ik snel even een serie wil kijken.

Back to the drawingtable!! ;D

Kan je bij het maken van het podium niet alvast rekening houden met de tv lift?
Een soort van koof waar de tv voor een deel in kan zakken? Dan heb je al snel weer 10cm "te pakken'.

edit: Hardop aan het denken...  Misschien is een kort podium voor alleen kabels en tv lift een idee... Dus het meubel voor het podium ipv er op...
Dan wordt het meer een dikke plint waar het gordijn overheen loopt en alle kabels (en tvlift) netjes in weggewerkt zijn.

edit2: Ik heb nog een ideetje Een podium waar de apparatuur in past. Een meubel/podium in 1....
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: Kjelt on August 12, 2011, 18:23:53
Vuistregel is dat je ooghoogte bij dit scherm ongeveer op 33% van de 1146mm is 382mm zit. Dus als de onderkant scherm op 1 meter hangt dan zou je ooghoogte 138cm zijn, hmmm dat gaat hem dus niet worden want dan ben je een enorme reus  :D. Ga eens op die bank van je zitten en laat eens je ooghoogte meten door iemand anders of houdt een rolmaat er voor en kijk ongeveer waar je zit.
Je zult de hoogte van je platform er trouwens nog vanaf willen trekken maar dat is logisch. Oftewel je zou evt het platform kunnen verhogen als verlaging van het scherm er niet in zit.

Let op dat dit geldt voor 16:9 films, als je 1:2,35 wilt kijken dan kijk je zowiezo alweer wat hoger. Tenzij je lensshift gebruikt.


Dit had ik inderdaad eerder moeten weten, heb ik totaal geen rekening mee gehouden. Het hele CIH en cinemascope verhaal had ik me nog niet genoeg in verdiept.


Quote from: Maurits on August 12, 2011, 18:26:11
Kan je bij het maken van het podium niet alvast rekening houden met de tv lift?
Een soort van koof waar de tv voor een deel in kan zakken? Dan heb je al snel weer 10cm "te pakken'.

edit: Hardop aan het denken...  Misschien is een kort podium voor alleen kabels en tv lift een idee... Dus het meubel voor het podium ipv er op...
Dan wordt het meer een dikke plint waar het gordijn overheen loopt en alle kabels (en tvlift) netjes in weggewerkt zijn.

edit2: Ik heb nog een ideetje Een podium waar de apparatuur in past. Een meubel/podium in 1....


Optie 1 heb ik zelf ook aan gedacht en dat zou in principe mogelijk moeten zijn. Moeten we voor het fabriceren van het podium nog even de details goed doornemen. Wat je krijgt is dat je een podium hebt met:

1: Ruimte voor het masking gordijn (circa 10cm diep)
2: Stopcontacten voor de apparatuur VOOR het masking gordijn en IN het podium. Kunnen ook naast de TV-lift
3: Lift op de vloer vast zetten en door het podium omhoog laten komen (20cm diep)
4: Ruimte voor een meubel (55cm diep)

Bijelkaar krijg je dus een diepte van: 10+5+20+55 = 85cm diep. Standaard hoogte van het podium blijft 10cm

Een belangrijk detail wat ik nog niet eerder genoemd heb, is dat het podium ook dient om mijn vloer te corrigeren. Ik heb van links naar rechts een verloop van een kleine 2,5cm. Dat betekent dat zonder een correctie de gordijnen ook niet mooi vallen. Tenzij ik het verloop van de vloer ga corrigeren bij het ophangen van de rail.

Of bedoel je dat ik aan de onderkant een koof maak die ik gelijk trek met de koof aan de bovenkant? Daar kunnen dan inderdaad wel stopcontacten en kabels in weg gewerkt worden.

Optie 2 ben ik niet zo fan van, dan krijg je als het ware een soort van uit de kluiten gewassen audiomeubel wat deels bekleed is met vloerbedekking  :crazy:
Laat maar ... ik snap je al!!!



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Joris1971

Je bent nog steeds welkom om bij mij langs te komen.. Kun je de D900's komen horen rocken

high-q

Quote from: Joris1971 on August 13, 2011, 09:03:57
Je bent nog steeds welkom om bij mij langs te komen.. Kun je de D900's komen horen rocken

Ben nog ontzettend benieuwd naar jouw mooie zolder-ht en uiteraard je set als geheel. Aangezien ik de D900's icm de Lyndorf TDAI2200 heb gehad ben ik bekend met de sound. Waar ik nieuwsgierig naar ben is de surround beleving met de Lexicon.

Als ik het hier wat rustiger heb ga ik ook graag op je uitnodiging in :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

chansig

Ben je een kleine 5 dagen op vakantie is het bijna klaar.. :D

Mooi hoor al die vorderingen..gaat de goede kant op.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.