The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Davey

Goed bezig high-q  :thumbs-up:, leuk om te lezen en verder mee te kijken met de vorderingen  :coffee:

Quote from: high-q on July 31, 2011, 21:56:51
Sketch-updates


Naar aanleiding van de opmerking van Jean Sibelius een aangepaste schets van een 7.1 setup. In principe gewoon in het verlengde van de 5.1, alleen heb ik het idee dat het een beetje uit verhouding getrokken is. Vanwege de afstand van de projectiewand naar de tegenoverliggende wand zal ik weer zuiltjes moeten gaan gebruiken, anders zijn de rear-speakers wel erg ver weg.

Het 7.1 verhaal zou ik in jouw ruimte zeker gaan toepassen. De twee backs kann je op standaards zetten. Je zou zelfs kunnen overwegen een klein wandje van zo'n 1,6 mtr hoog achter je bank te maken met direct wat akoestische verbeteringen op diezelfde wand.

Ik ben het overigens eens met Denon dat je in ieder geval de loze leidingen vast moet leggen voor alle mogelijke opstellingen. Jan had het hier ook al terecht over. Dat "shit-gevoel" later is altijd zo vervelend  :devil:. De betere 9.1 processoren zullen ongetwijfeld de FH's mooi mee laten spelen en ze zijn meestal redelijk makkelijk goed te plaatsen. De stelregel beter een perfecte 5.1 dan een goede 7.1 (of 9.1) blijf ik voorstander van.

denoontje

Dit is de reden dat ik een vloer heb die flexibel is ;-)
2 lagen van die groene ondervleorplaten en daaroverheen tapijttegels.
Zo kan ik ten alle tijden in de vloer kabels trekken en veravngen en verleggen.

Was detijds ook ideaal voor de bass shakers die ik heb gehad, daar er toen een draad onder de bank moest uitkomen; de bank staat in het midden van de ruimte (ooh breng ik je nu op een idee???)

high-q

Vandaag weer lekker bezig. Vanmorgen een mooie lading hout opgehaald bij de interieurbouwer. Spul zag er super uit. Kan nu al niet wachten tot het geplaatst en geschilderd is. Nu even een korte break en dan verder met het isoleren van de laatste wand.

Vanavond meer ....


Quote from: raptile on August  3, 2011, 22:12:34
Denk niet dat mn vrouw het prettig zou vinden als ik overtal tv en stereo meubels zou plaatsen  :D


... je kan het proberen  :D


Quote from: Alex Groningen on August  4, 2011, 11:33:27
Tja, lezen. Vroeger als ik op school m'n vinger op stak met de vraag ik begrijp er niks van, dat ik dan als antwoord kreeg, ga eerst eens goed lezen en kom daarna pas met een vraag.  ;) Wat dat betreft ben ik nog steeds dat gemakzuchtige mannetje. :D 


Haha, dat komt mij ook bekend voor  :angel:


Quote from: Davey on August  4, 2011, 13:31:12
Goed bezig high-q  :thumbs-up:, leuk om te lezen en verder mee te kijken met de vorderingen  :coffee:

Het 7.1 verhaal zou ik in jouw ruimte zeker gaan toepassen. De twee backs kann je op standaards zetten. Je zou zelfs kunnen overwegen een klein wandje van zo'n 1,6 mtr hoog achter je bank te maken met direct wat akoestische verbeteringen op diezelfde wand.

Ik ben het overigens eens met Denon dat je in ieder geval de loze leidingen vast moet leggen voor alle mogelijke opstellingen. Jan had het hier ook al terecht over. Dat "shit-gevoel" later is altijd zo vervelend  :devil:. De betere 9.1 processoren zullen ongetwijfeld de FH's mooi mee laten spelen en ze zijn meestal redelijk makkelijk goed te plaatsen. De stelregel beter een perfecte 5.1 dan een goede 7.1 (of 9.1) blijf ik voorstander van.


Thank you! Ben nog steeds mijn best aan het doen  :happy:
De voorbereiding van 7.1 komt sowieso. Voor de eventuele FH's had ik al gepost hoe ik dat later eventueel wilde doen.  Helaas werkt de vorm van de kamer ook niet echt mee om een perfecte 5.1 bubble te krijgen. Maar ja, we zien tzt wel hoe ver we daar mee komen!  :bigsmile:


Quote from: denoontje on August  4, 2011, 13:50:53
Dit is de reden dat ik een vloer heb die flexibel is ;-)
2 lagen van die groene ondervleorplaten en daaroverheen tapijttegels.
Zo kan ik ten alle tijden in de vloer kabels trekken en veravngen en verleggen.

Was detijds ook ideaal voor de bass shakers die ik heb gehad, daar er toen een draad onder de bank moest uitkomen; de bank staat in het midden van de ruimte (ooh breng ik je nu op een idee???)


Had voorheen ook een dergelijke vloer in gedachten. Was alleen te duur en kostte me te veel hoogte, ik heb al geen hoge ruimte. Zal het toch echt allemaal van tevoren achter de wanden moeten plaatsen.

Bass-shakers heb ik al eens naar gekeken, maar nog nooit zelf ervaren. Is het wat? Momenteel staat mijn PB13-ultra direct naast mijn bank, dan heb ik die echt nog niet nodig  ;)
Waarom heb je ze trouwens weg gedaan?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey

Quote from: high-q on August  4, 2011, 14:23:42Thank you! Ben nog steeds mijn best aan het doen  :happy:
De voorbereiding van 7.1 komt sowieso. Voor de eventuele FH's had ik al gepost hoe ik dat later eventueel wilde doen.  Helaas werkt de vorm van de kamer ook niet echt mee om een perfecte 5.1 bubble te krijgen. Maar ja, we zien tzt wel hoe ver we daar mee komen!  :bigsmile:

We gillen hier wat in de hoop dat je er wat aan hebt  ;). Het ziet er allemaal heel goed uit en het komt altijd goed high-q.

Quote from: high-q on August  4, 2011, 14:23:42Bass-shakers heb ik al eens naar gekeken, maar nog nooit zelf ervaren. Is het wat?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

high-q

#129
Vandaag weer een lange dag ...

veel gedaan en veel tegen gekomen. Vanmorgen arriveerde mijn timmerman rond een uur of acht. We hadden afgesproken om eerst bij de interieurbouwer langs te gaan om de houten onderdelen op te halen. Het was een goed uurtje rijden, dus al met al zijn we een uurtje of drie kwijt geweest aan het heen en weer rijden plus het laden en lossen. Het spul zag er mooi uit en en je kon meteen zien dat zowel het materiaal en de afwerking van hoge kwaliteit was. Ben ook erg benieuwd hoe het er uit ziet als het eenmaal geplaatst is.



Karretje vol geladen met hout


Eenmaal thuis gekomen moesten we het spul een plek geven. Aangezien de betreffende ruimte nog vol stond met allerlei bouwmaterialen en gereedschap, hebben we het hout tijdelijk buiten in de veranda geparkeerd. Scheelde dat er buiten genoeg plek was waar het schoon en droog onder een afdakje kon blijven staan. We hebben ook gelijk even gekeken naar wat de meest praktische oplossing was met het plaatsen en richten van de balken. Conclusie: Eerst de voorzetwanden afmaken, daarna de balken plaatsen.



Mooi stapeltje hout, schoon en droog



Closeup van de deurlijsten



Closeup van de sierbalk


Na een korte break gingen we verder waar we gebleven waren, de wand aan de raam kant. De timmerman ging aan de slag met het plaatsen en stellen van het regelwerk. Hierbij hebben we gelijk gekeken naar de plaatsing van de nieuwe stopcontacten, het verwijderen van overbodige stopcontacten en het plaatsen van de de leidingen naar de rear speakers, ook voor 7.1.

Omdat ik er niet direct achter aan kon met isolatiemateriaal heb ik een stukje van het plafond gedaan. Trouwens erg vervelend rot werk om boven je hoofd met rockwool aan de slag te gaan, dat spul gaat echt overal zitten en jeukt als de pest. Omdat ik het erg vervelend werk vond, schoot het ook niet bepaald op. Gelukkig kon ik door de snelheid van de timmerman snel aan de slag met het isoleren van de wand.



Isoleren van het plafond met Rockwool 201 platen




Plaatsen van het regelwerk aan de raamzijde, lamp stond aan ter controle als we evt een leiding zouden raken


Na het plaatsen van het regelwerk en het isoleren van de wand hebben we alvast het frame in elkaar gezet van de scheidingswand (tussen de bijkeuken en de HT-Lounge. Het plaatsen van het frame gaf gelijk al een beeld van hoe de kamer eruit zou komen te zien. In mijn ogen leek het alsof er flink wat ruimte ingeleverd werd. De donkere kleur van de steenwolplaten in de onafgewerkte voorzetwanden speelde daar natuurlijk mee.

Ook weer opvallend was door de isolatie van het plafond de kamer ook steeds minder hol klonk. Ben toch echt benieuwd wat het uiteindelijke effect is
als ook de gipsvezelplaten geplaatst zijn. Zoals eerder genoemd is er geen meting gedaan voor verbeteringen in de akoestiek en zijn de keuzes voor deze materialen puur genomen tegen overlast naar buiten.



Een gedeelte van het frame van de scheidingswand, plus dikke bende :D


Zoals te lezen lopen fase 3 en fase 4 volgens planning compleet door elkaar heen. Gelukkig valt het nog wel mee om goed overzicht te houden. Ben ook erg blij dat ik zo'n geweldig flexibele timmerman heb. Elk probleem wat ik zie heeft hij snel een oplossing voor en met elke aanpassing of nieuw idee krijg ik als antwoord:"Kan ik wel, komt goed". Dat hoor ik natuurlijk erg graag!  :happy:

Als het morgen net zo hard gaat als de afgelopen paar dagen, bestaat er een kans dat de wanden voor het weekend allemaal geplaatst zijn. Punten die al een paar keer uitgesteld zijn, zoals elktra zullen hoogstwaarschijnlijk daarom morgen (of zaterdag) aan bod komen. Ik heb dan ook weer hulp van een extra paar handjes, dus zullen we wel weer flink meter maken.

liepen we gelijk ook tegen de uitvoering van de koof aan. Beiden hadden we er geen goed gevoel over, dus heb ik besloten om niet voor een koof te gaan, maar de spotjes direct in het verlaagde plafond te plaatsen. Reden van twijfel was de beperkte ruimte tussen onderkant (sier)balk en bovenkant kozijn, en de koof PLUS de sierbalken ... wordt dan een beetje te drukjes.

Ik hou jullie op de hoogte



Edit:

Na een aantal plaatjes weer te hebben gezien van HT's met koof twijfel ik een beetje ... wat vinden jullie:

*. Sierbalken over de gehele breedte door laten lopen
*. Koof aan de zijkant maken voor de spotjes waar de sierbalk als het ware in verdwijnt doordat de koof iets lager uit komt dan de balken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey

Prachtig allemaal en jullie gaan inderdaad hard zeg. Lekker tempo  :worship:

high-q

Quote from: Davey on August  5, 2011, 00:17:46
Prachtig allemaal en jullie gaan inderdaad hard zeg. Lekker tempo  :worship:

Dankje Davey! Heb jouw topic ook bekeken, jij hebt ook serieuze plannen met je garage !! Mooie uitbouw heb je btw. Heerlijk een veranda met mooi weer  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey

Quote from: high-q on August  5, 2011, 08:10:36
Dankje Davey! Heb jouw topic ook bekeken, jij hebt ook serieuze plannen met je garage !! Mooie uitbouw heb je btw. Heerlijk een veranda met mooi weer  8)

Thanks! Plannen zijn er inderdaad maar ik ga eerst is kijken hoe jij het doet  :coffee: :D

high-q

Quote from: Davey on August  5, 2011, 08:21:05
Thanks! Plannen zijn er inderdaad maar ik ga eerst is kijken hoe jij het doet  :coffee: :D

Zeker geen verkeerd idee. Ik heb ook eerst gekeken hoe anderen het hier op het forum hebben gedaan  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Short break ...


Wat betreft de vraag in mijn laatste update over het plaatsen van een koof voor de spotjes, het is misschien moeilijk een beeld te vormen hoe dat er uit komt te zien met een balkenplafond. Toevallig liep ik vanmorgen tegen een plaatje aan van hoe dat er ongeveer uit komt te zien:





In mijn situatie zal de koof een centimeter of 30 worden met de spot in het hart en om de balk geplaatst. Ook is mijn balk wat sierlijker doordat deze aan de onderkant een kraal heeft en zie je de planken boven de balken niet meer omdat daar het plafond verlaagd is met gipsvezelplaat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

#135
Quote from: high-q on August  4, 2011, 23:26:58
Edit:

Na een aantal plaatjes weer te hebben gezien van HT's met koof twijfel ik een beetje ... wat vinden jullie:

*. Sierbalken over de gehele breedte door laten lopen
*. Koof aan de zijkant maken voor de spotjes waar de sierbalk als het ware in verdwijnt doordat de koof iets lager uit komt dan de balken.


* Ik zeg sierbalken door laten lopen. Dat lijkt rustiger en groter.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Davey

Quote from: Maurits on August  5, 2011, 13:43:06
* Ik zeg sierbalken door laten lopen. Dat lijkt rustiger en groter.

Eens met Maurits

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

high-q

#139
Hallo mensen,

bedankt voor jullie reacties! Bleek achteraf dat ik beter niks had kunnen vragen, want toen de vrouw des huizes het plaatje zag was ze gelijk verkocht. Ben het met jullie eens dat het doortrekken van de balken ruimtelijker had geleken, maar voor mij was het op een bepaald punt om het even. Het punt waar mijn vriendin over viel was het plaatsen van de spotjes in het verlaagde deel van het plafond , dat vond ze niet mooi.

Gisteren is de timmerman het grootste gedeelte van de dag bezig geweest met het op maat zagen, plaatsen en richten van de balk. Aangezien we toch voor een koof hebben gekozen, moesten alle balken aangepast worden.



De eerste sierbalken op maat gezaagd voor de  koof, geplaatst over de bestaande balk en vast gezet voordat ze gesteld zouden gaan worden.



Begin van het framewerk voor de koof



Duidelijker beeld van hoe de koof gaat lopen.


Zelf ben ik begonnen aan de voorbereiding van het plaatsen van de kleine meterkast in de garage. Aangezien we niet onder het huis door konden, omdat onze kruipruimte is gevuld tbv isolatie en tegen vocht, moest ik een geul graven in de oprit. Door de geul komt een buis te liggen waardoor de nieuwe fasekabel getrokken gaat worden. Daarnaast komen er ook nog twee ethernetkabels  en een coaxkabel doorheen.

Het graven ging erg moeizaam omdat er onder de oprit veel puin lag (van de verbouwing van de vorige bewoners) en er ontzettend veel wortels onderdoor liepen. Uiteindelijk heeft het me de halve middag en avond gekost om het te krijgen zoals ik het wilde. De volgende uitdaging: Het uitgraven van de kruipruimte om ruimte te maken om bij de meterkast te komen zodat we daar de kabels heen kunnen trekken.



Begin van het geultje ...



Pa doet een poging met het uitscheppen van de schelpen uit de kruipruimte.


Het is nu zaterdag en ik heb vanmorgen even de tijd genomen om wat onderdelen op te halen die ik nodig heb voor de genoemde werkzaamheden:

*. 3x 2m 80mm pijp en wat bochten
*. 1x 15m 4x6mm2 Draka Grondkabel
*. 2x 15m 3x2,5mm2  Draka kabel

Gelukkig heb ik vandaag hulp van mijn vader die zich bezig gaat houden met het aanleggen van de pijp waar de kabels doorheen komen, zodat ik (de hele dag) kan gaan graven ... Ben niet echt bepaald gek op dit klusje, maar ja .... hoort erbij  :-\

Baalmoment van de dag:

Kwam er vanmiddag achter dat de spotjes van de gamma niet goed zijn. Zoals eerder ergens in dit topic vermeld is het bijna onmogelijk om hiervan de lampjes te vervangen als ze eenmaal inggebouwd zijn. Ze gaan dus terug en ik zal op zoek moeten gaan naar andere.

Als iemand tips heeft voor zwarte spotjes ...  ik hoor ze graag!




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

stevieB

Zoooo,jij gaat echt hard!!! Heb je vakantie of heel veel vrije tijd  :devil:

Ziet er geweldig uit, ben zeer benieuwd naar de resultaten  :headbanging:

Gr StevieB
Under construction.....

Jean Sibelius

Mooi tempo! Je gaat harder dan dat ik bij kan lezen! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maurits

#142
Gezwicht voor de WAF.  :devil:  ;)

Goeie voortgang!

Jammer van de spotjes! Wat een belachelijke oplossing dat je niet de lampjes van onderen kunt wisselen! Dus alleen geschikt voor systeemplafonds denk ik...
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Tweede baalmoment van de dag: regen .... HARDE regen ...  :sigh:


Quote from: stevieB on August  6, 2011, 17:00:59
Zoooo,jij gaat echt hard!!! Heb je vakantie of heel veel vrije tijd  :devil:

Ziet er geweldig uit, ben zeer benieuwd naar de resultaten  :headbanging:

Gr StevieB


Dankje!! Ik moet eerlijk bekennen dat de snelheid puur te danken is aan het werktempo van mijn timmerman. Naast het feit dat hij ontzettend hard werkt, maakt hij ook erg lange dagen hier. Blijkbaar vindt hij het leuk om te doen, want hij blijft meestal tot wanneer je geen lawaai meer mag maken. Denk ook eerlijk gezegd dat als de basis eenmaal staat, het tempo ook iets zal gaan dalen.


Quote from: Jean Sibelius on August  6, 2011, 17:09:13
Mooi tempo! Je gaat harder dan dat ik bij kan lezen! 8)


Dankje! Moet ook zeggen dat we lang zulke uitgebreide plannen hebben als jij. Zoals eerder genoemd zijn niet alle keuzes HT-verantwoord, dus dat scheelt in de werkzaamheden ook aanzienlijk.  ;)


Quote from: Maurits on August  6, 2011, 17:19:23
Gezwicht voor de WAF.  :devil:  ;)

Goeie voortgang!

Jammer van de spotjes! Wat een belachelijke oplossing dat je niet de lampjes van onderen kunt wisselen! Dus alleen geschikt voor systeemplafonds denk ik...


Haha ... whipped!! :-X

idd belachelijk. Wat nog stommer was, is dat ik terug ging met het verhaal en dat de vestigingsmanager me niet eens wilde geloven  :blink: Dus ik zeg tegen hem: Ok, doe maar eens voor .... Pakt hij dat ding erbij, gaat ie aan van alles lopen draaien en zegt hij: De handleiding die erbij zit is niet goed :wacko: Maar nadat hij het zelf ook geconstateerd had mocht ik alles gewoon terug brengen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey

Die oplossing van de balken met de sierlijsten is een hele mooie high-q. Ik ben benieuwd hoe de koof eruit gaat zien in het geheel. Zal best mooi worden met zo'n vakmannetje erbij.

high-q

#145
Quote from: Davey on August  6, 2011, 22:03:30
Die oplossing van de balken met de sierlijsten is een hele mooie high-q. Ik ben benieuwd hoe de koof eruit gaat zien in het geheel. Zal best mooi worden met zo'n vakmannetje erbij.

Thanks Davey,

Ik werd erop gewezen door een schilder. Hij had een offerte opgesteld voor het "netjes maken" van de balken. Hij gaf aan dat als hij ze zou schuren, plamuren en schilderen, de balken er alsnog niet allemaal even netjes en recht uit zouden zien. Hij begon over sierbalken, waar ik nog nooit van gehoord had. Na wat zoekwerk kwam het er op neer dat het plaatsen van de sierbalken goedkoper was dan het restaureren van de bestaande balken.

Ben zelf ook benieuwd naar het geheel, zit stiekem al een beetje na te denken over hoe ik dat moet gaan doen met kleur. Balken en koof dezelfde kleur of twee verschillende kleuren  :)
Ook ben ik ontzettend blij met de timmerman of eigenlijk twee. De ene die de mooie producten fabriceert en de andere die alles perfect in plaatst en monteert.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

#146
Wat een stappen vooruit weer; je gaat hard!
Wordt steeds meer nieuwsgierig naar het eindresultaat.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Davey

Vaak is het wel het mooist en meest rustig als je dezelfde kleur gebruikt of in ieder geval in dezelfde range van kleuren. Je krijgt toch al wat verschill door de koof en de schaduw op de wand of de koof.

Voor de rest zou ik zou ik me er niet te  druk over maken. Dat is het makkelijke van verf, je kan ze zo weer anders maken  ;).

Madhouse

Gaat erg hard hier! Beloofd weer een mooi HT te worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

raptile

Tot nu toe heb ik maar één woord: Wauw
en dan komt het beste nog...