The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: Maurits op september 25, 2011, 09:18:42
Gisteren in de huidige huiskamer setup bij high-q een aantal True-HD en DTS-MA demo's gehoord.  :wub:
Ik heb zelf door de restricties van mijn HTPC die mogelijkheid niet.

Wat mij opviel is het enorme dynamiek van zo'n audiostream!! Het verschil tussen zacht en hard was veel groter en in het bereik daar tussen zat veel meer lucht en ruimte.
Het geheel klonk ook veel meer "crisp".

Ik wil nu eigenlijk zsm een bitstreaming fanless nvidia videokaart!  :pompom:

Niet vergeten dat dit de streams waren vanaf full blu-ray rips. Ik heb bijvoorbeeld de Dark Knight ook in een 20gb rip die in vergelijking lang niet zo goed klinkt.Wel grappig dat je er net zo van schrok als de eerste keer dat ik het hoorde ;D

Tegen de tijd dat die videokaart uit is, heeft XBMC waarschijnlijk ook wel HD-audio ondersteuning. Ziet er in ieder geval al goed uit dat de streams iig herkend worden. Voorlopig voor op de HTPC alleen te bereiken in Windhoos   :turn:

Waarom voorlopig anders eerst niet een ATI HD5450 alleen icm je windows install? Of kom je dan niet uit in je bios? Experimentje kost je hooguit een euro of 40  en heb je voorlopig HD-audio met bijv PDVD. Ben ook ERG benieuwd hoe dat bij jou klinkt ;)

Succes btw trouwens met studeren vandaag!

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Kleine update ...

Afgelopen weekend is de timmerman bezig geweest met het afwerken van de trap en het trapgat. Lijkt een eenvoudig klusje, maar het zal je verbazen hoe veel werk daar nog achter vandaan komt. Trapgat moest weer aangepast worden en alle panelen die nodig waren om het trapgat netjes af te werken moesten ook op maat gezaagd worden. Natuurlijk kon het allemaal niet makkelijk en kwamen we nog van allerlei obstakels tegen.

Een van de balken die we aangepast hadden, omdat de trap verder de kamer in kwam als verwacht, had achteraf toch niet aangepast hoeven te worden. Nu zit ik dus even te denken wat ik daar mee aan moet. Op zich is het nu met gipsvezelplaten opgelost, maar de prijs voor de mooiste oplossing verdient het niet.

Ik heb nog één complete sierbalk over. Maar als deze geplaatst moet worden, moet een stuk van het plafond en het stuk van de koof weer open. Had ik net zo mooi laten stuken en opgeschuurd. Mooiste oplossing is om de balk in zijn geheel te vervangen, maar daar gaan ook weer de nodige uurtjes in zitten.   :mellow:


Hier in ieder geval een paar plaatjes:



Trapgat helemaal dicht




Achterkant trapgat met eronder ruimte voor schoonmaak spullen oid




Onderkant van de trap die de kamer in komt afgewerkt



Ik ga nog even nadenken hoe ik het probleem met de balk op ga lossen ...  :unsure:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Mooie trap! Jij bent waarschijnlijk de enige die dat van die balk ziet ;)

Morgen is het Arcam Day? :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Yes, ik ben erg blij dat ik weer zonder fratsen naar boven kan. Voor de lage prijs ben ik ook meer dan dik tevreden, was even een gokje  :crazy:

Wat betreft die balk heb je denk ik wel gelijk, omdat ik weet dat het er zit. Heb nog wel nagedacht over een mogelijke oplossing die wel eens zou kunnen werken: de balk restaureren met restmateriaal.

Vandaag is inderdaad Arcam day!  :pompom:
In jouw topic te lezen heb je binnenkort ook een nieuw speeltje. Leuk om naar dat soort dingen uit te kijken  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

En heb je de Arcam vandaag gekregen? Ik moet nog iets langer geduld hebben... In mijn topic kan je lezen waarom ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Ja ben ook erg benieuwd naar die Arcam AVR600, mocht je m nog een tijdje laten staan? Dan kom ik een dezer dagen nog wel even langs denk ik  :happy:

@Maurits: Welke luidsprekerkabels gebruik jij bij je D700's?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maurits

Citaat van: larzie op september 29, 2011, 09:14:30
@Maurits: Welke luidsprekerkabels gebruik jij bij je D700's?

Tannoy TLC kabel gebruik ik.  :)
http://www.hnny.nl/tannoy/cables/brochure_TLC.pdf

@ high-q. Waar blijft de eerst indruk van de Arcam?  :music:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

skyfox

Arcam, Arcam, Arcam, Arcam, Arcam...

Ben superbenieuwd!! Valt het mee, valt het tegen, een kanshebben of z'n geld niet waard in jouw oren... Tell us!!  :crazy: :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Haha, wat een enthousiasme .... geweldig!!  

Laat ik het zo zeggen: Gister na 7u 's avonds heb ik nergens anders meer tijd voor gehad, totdat ik rond een uur of twee toch zoiets had van: Laat ik maar eens gaan slapen :D

Gisteravond rond 7u was het zo ver. Daar kwam de plaatselijke Arcam dealer met de AVR600 "onder de arm". Wat een knoeperd van een doos! Het eerste wat hij zei toen hij binnen kwam was:" Zo, die jongens kan je ook niet missen", doelend op de TD12's. We gingen gelijk aan de slag: Elmar met het uitpakken van de Arcam en ik  met het loskoppelen van de Marantz. Na wat geprutst, omdat ik mijn kabels niet gelabeld heb, hadden we alles aangesloten en waren we klaar voor de setup.

Ik had vooraf al wat draadjes doorgelezen over deze stappen en daarnaast de manual vluchtig even door gebladerd. De menu's herkende ik gelijk van screenshots, zodat ik het proces makkelijk kon volgen. Beginnend met de auto-setup, liep de Arcam alle kanalen bij langs. Sidenote: de surround back kanalen hebben we gebruikt om de fronts te bi-ampen, iets wat ik met de Marantz ook deed. Na de meting kregen we netjes de gemeten resultaten.

Nu had ik gelezen dat de auto-setup er qua afstand en levels wel eens naast kon zitten. Ik had daarom vooraf gevraagd of Elmar een db-meter mee wilde nemen. En wat voor één had die meegenomen!!  :omg: Een bonk van een apparaat die ook complete metingen van de ruimte kon maken. Toen ik hem vroeg of hij ook nagalm/RT-60 metingen deed kreeg hij gelijk een big smile, dit was naast ISF-calibratie een van zijn specialiteiten.

Ik liet hem weten dat ik met de bouw van een HT-ruimte bezig was en eventueel in de toekomst wel oren had naar deze diensten. Na even kort afgedwaald te zijn, gingen we verder met meten. Tot mijn verbazing bleek dat bij het handmatig nameten alle afstanden precies klopten, alleen de levels hebben we een klein beetje aan moeten passen. Dikke duim omhoog voor de Arcam! Na het instellen waren we uiteraard er benieuwd naar de prestaties.

De eerste indrukken waren gelijk ZEER positief. Zeker op stereo gebied is het een enorme stap vooruit. Men is altijd van mening dat Marantz een warme sound heeft. In vergelijking met de SR8002 die ik zelf heb, vind ik de Arcam een stuk warmer klinken. Ook viel me op dat, door de enorme voeding, het geheel veel meer body krijgt en een stuk gecontroleerder klinkt. Autoriteit als ik het zo mag omschrijven. Wat ik me stiekem af vroeg was wat een AV888 icm P777 dan wel niet zou doen in de set-up  :omg:

Met films merkte ik vooral dat het geluid meer een geheel vormde. Waar ik hier echt tegen aan liep was de tekortkomingen van mijn huidige ruimte, aangezien ik in de breedte van de kamer speel. De surround bubble, waar iedereen altijd zo enthousiast over is, was in zekere zin aanwezig, maar zou in een grotere ruimte nog veel beter tot uiting komen. Ook is het laag bij surround gecontroleerder, dieper en strakker. In combinatie met de PB13 ultra toch (woorden van Elmar) "aardig impressive" te noemen.

Hierbij even een overzicht van wat er gisteravond onder andere voorbij is gekomen:


Stereo muziek:

*. Marantz High End Test Demo STS Digital 13th Edition (FLAC)

Track 1 - Boz Scaggs - Thanks to you
Dit nummer klonk lekker vol en rond. De STS versie heeft veel meer body gekregen, hierbij klinkt het laag diep en gecontroleerd

Track 6 - Sarah McLachlan - In the arms of an angel
Bij dit nummer kreeg ik het echt idee dat er iemand op het podium piano zit te spelen. Ruimtelijk vind ik een mooie beschrijving voor de opname.


*. Eva Cassidy - Live at Blues Alley
Fields of gold
What a wonderful world

Met beide nummers hoor je dat de opname plaats heeft gevonden in een kleine intieme setting.
Eva Cassidy heeft naar mijn mening, een geweldige stem en kan geweldig emotie overbrengen.

*. Fourplay - Fourplay
Bali Run

Een instrumentaal nummer van het jazz kwartet Fourplay. Een fijne opname om naar te luisteren met veel body die ook zo wordt weergegeven.

Surround Concerten:

*. John Mayer where the light is
-. Daughters
-. Free Falling

  Over deze opname zijn de meningen bekend. Ik sluit me hier volledig bij aan. Mooie ruimtelijke opname die over de Arcam ook zo weer wordt gegeven.

*. Andrea Bocelli - Live in Tuscany
-. Dare to live, ft. Laura Pausini

*. James Taylor & Carole King - Live from the troubadour
-. You've got a friend

*. Kyteman
-. Sorry

*. Tori Amos - Welcome to sunny Florida
-. Your cloud


Films:

*. Source code
-. Openingstrack tot aan trein explosie

*. The Dark Knight
-. Openingscene overval & achtervolgingscene, waar de Batmobile crasht en de Batbike tevoorschijn komt

*. Transformers 2
-. Openingscene tot dat Optimus Prime de Decepticon doodt



Helaas heb ik het leenexemplaar van Audiac, dus heb ik hem maar tot morgen om mijn collectie langs te gaan en indrukken op te doen over wat dit apparaat in zijn mars heeft. Vanavond ga ik het lijstje nog eens langs om mijn indrukken erbij te vermelden.

Ben nog wel even bezig met luisteren, kijken en spelen met instellingen. I have a bad feeling about this  :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jowi

Tip, zet de roomEQ aan.

Verder als demomateriaal zou ik nog de bluray van Tori Amos Live in Montruex aanraden, en dan met name de cover van Nirvana's Smell Like Teen Spirit, de dynamiek daarin is bizar. Ook de DVD van Nirvana MTV unplugged is een aanrader.

Verder zul je pas merken hoe goed de Arcam echt is, als je je oude set weer aangesloten hebt :D

high-q

Citaat van: jowi op september 29, 2011, 15:10:22
Tip, zet de roomEQ aan.

Verder als demomateriaal zou ik nog de bluray van Tori Amos Live in Montruex aanraden, en dan met name de cover van Nirvana's Smell Like Teen Spirit, de dynamiek daarin is bizar. Ook de DVD van Nirvana MTV unplugged is een aanrader.

Verder zul je pas merken hoe goed de Arcam echt is, als je je oude set weer aangesloten hebt :D

Bedankt voor de tips, indirect heb ik al heel veel aan jouw posts over de avr600 gehad  ;)
Ik meende dat Jiri iets had geschreven over het negatieve effect van de EQ in het AV888/AVR600 topic, maar zal het eens proberen.

Tori Amos en Nirvana ga ik in de que gooien zodra ik ze  gevonden heb  ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Klinkt als een blijvertje :D Zeker als je je "oude" Marantz weer aansluit ;)

Veel luisterplezier nog!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op september 29, 2011, 15:44:49
Klinkt als een blijvertje :D Zeker als je je "oude" Marantz weer aansluit ;)

Veel luisterplezier nog!
De kunst van het toevoegen zit 'em in het weglaten

Het toevoegen is vaak nog niet zo erg.., alleen later weer het weglaten.
Dan heb je pas door wat je hebt toegevoegd.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

Citaat van: mtissink op september 29, 2011, 15:38:40
*kuch*.., foto's!!!!



LOL!!

Maurits is onderweg met zn cam. Straks alleen niet vergeten foto's te schieten  ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: HTip op september 29, 2011, 15:44:49
Klinkt als een blijvertje :D Zeker als je je "oude" Marantz weer aansluit ;)

Veel luisterplezier nog!

Haha dankje, en wie weet  ;) Zit me net te bedenken of ik niet te vroeg ben geweest met uitproberen. In de nieuwe ruimte was het natuurlijk helemaal mooi geweest  :P

Van de week wat telefoontjes gehad dat een aantal werkzaamheden uitgesteld worden en een aantal onderdelen die ik voor de ruimte nodig heb (shutters, radiatorkasten, a/v meubel) pas eind december geleverd worden. Duurt dus nog wel even.

Maar vanavond ga ik me iig nog wel even vermaken  ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Dan kan je nog even sparen ;) Is misschien maar goed dat je ruimte nog niet klaar is, anders had je de Arcam niet eens laten vertrekken :music:

Ik ben overigens bijna 3,5 jaar bezig geweest... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Klinkt als een mooie verbetering, mooi hoor  :thumbs-up: Ben ook benieuwd naar de foto's en de rest van je verslag, altijd leuk om te lezen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jowi


Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

jowi


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Even kort tussendoor. Waar Maurits op doelt zijn de plopjes, tikjes en knallen die gisteren tijdens de luistersessie erg vaak voorbij kwamen. Als de Arcam wat zachter stond was het niet zo storend, maar tussen de 55 en 65 als we net een mooie scene hadden bekeken was het minstens vervelend te noemen.

De workaround met de muteknop biedt wel een oplossing, maar daar moet je maar net iedere keer zin in hebben: Wachten tot de juiste stream gelockt is en dan weer un-muten  :turn:
Ben het intussen wel eens met de mensen die zeggen dat de geluidskwaliteit die je ervoor terug krijgt helemaal top is.

Overigens had ik verwacht dat het probleem met de plopjes, tikjes en knallen, met firmware versie 2.5 opgelost zou zijn. Deze stond er ook op  :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge