Vanuit standby Humax 5050c aanzetten

Gestart door RuudG, juli 3, 2011, 13:49:33

Vorige topic - Volgende topic

RuudG

De eerste maanden dat ik de Humax had, werd altijd de bootprocedure gestart als ik hem vanuit standby aanzette. Zonder dat ik iets gewijzigd heb, gaf de Humax na enkele maanden opeens meteen beeld bij aanzetten vanuit standby en dat is die blijven doen tot recent. Onlangs was er echter een stroomstoring in mijn wijk en sindsdien boot de Humax weer iedere keer bij aanzetten.

Ikke niet begrijpen. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om de Humax weer meteen beeld te laten geven?

riwi

Er antwoord helaas niemand.

Ik heb het zelf nooit gezien met mijn Humax 5050 dat ie gelijk beeld gaf. Hooguit een keer als ie net bezig was met het EPG te updaten. Mijn eerste 'oplossing' bestond eruit dat ik hem aan liet staan met een kartonnetje voor het display zodat ie niet te veel licht gaf.
Mijn 2de 'oplossing' was om hem aan mijn zwager te geven en zelf een 5200 te kopen, die geeft wel direct beeld als ie uit standby komt. Tevens kan je het display instellen zodat het na 10 seconden echt uit gaat. En de LED is minder fel zodat ik die niet meer hoef af te plakken.

Aan beide oplossingen heb je niet zo veel helaas.

RuudG

Ik heb er inderdaad niet zoveel aan, maar je creativiteit is grappig genoeg om je bericht met plezier te lezen  :)

Automaat

In zoverre vreemd: mijn 5050 geeft vanuit standby ook nooit direct beeld.
Stel je vraag eens op het Ziggo-forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203
Reading the HTForum is learning every day!!

Ron_Z

Je bent niet alleen met dit probleem, helaas staat er (nog) geen oplossing: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31730

RuudG

Dank je Ron voor de link. Inderdaad precies dezelfde situatie, met zowel het spontaan optreden van het meteen beeld geven en het verliezen hiervan door de stroom er een keer af te halen.

Raar ende jammer.

SV..S

Hier geeft hij ook soms direct beeld, is dat soms alleen als hij op dat moment aan het opnemen is?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15