A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: Dura op mei 20, 2025, 21:33:57Kijk naar vinyl, meet aantoonbaar slechter op een aantal fronten, maar ik ken best veel mensen die het echter beter vinden klinken, in de zin dat het 'lekkerder klinkt, 'meer swingt'. En ik moet zeggen, dat vind ik vaak ook wel.

Yep en de tikken, het gedoe, de prijs etc neemt men op de koop toe. Een grote hoes, de handeling, de betere naald etc.

De mens is een bijzonder wezen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

brt

Citaat van: chansig op mei 20, 2025, 23:10:26Yep en de tikken, het gedoe, de prijs etc neemt men op de koop toe. Een grote hoes, de handeling, de betere naald etc.

Gr. Hans

Ook dat is weer beleving. Zegt dus niks over de daadwerkelijke weergave.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

morca

Citaat van: brt op mei 20, 2025, 22:29:20Tuurlijk wel. Het gaat om dat mensen dingen beleven die niet feitelijk aantoonbaar zijn. Dat is met religie ook zo.
Na niet mee eens.
Het gaat om mensen die verschillen in metingen willen zien ,voor ze besluiten of iets goed is of niet.

Feitelijk meet elke speaker dezelfde frequentie curve
Feitelijk klinken ze allemaal anders.

Het is een feit dat het niet zo simpel is als sommige willen.
Een meting zodat ze verschillen kunnen zien voordat ze gaan luisteren wat beter is.

Die metingen van Amir bv  .....
Dat zegt mij juist helemaal niks nada nul Noppes.
Ik lach daarom, en zou niks uitkiezen uit zijn lijstjes.

Geloof in een lijstje metingen...
Het is ook feitelijk dat veel audiofielen dat lijstje best metende apparaten mijd.

Daarmee lijkt mij aangetoond dat je niet alles kan meten .
Heeft niks met geloof te maken.

chansig

Je eerste 2 zinnen zijn niet hoe ik erin sta.

Ik zeg: Als het goed meet dan is het goed.

Vanaf dat moment is het aan de mens. En de mens neemt van alles waar, al zeg jij van niet, hoort van alles en gelooft van alles. Prima toch.

Het ontkennen hiervan vind ik gek.

En de metingen van Amir worden gebruikt als argument om te onderbouwen dat niet alles te meten is.  Is echt niet logisch.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

DofN

Citaat van: morca op Gisteren om 00:15:55Feitelijk meet elke speaker dezelfde frequentie curve
Feitelijk klinken ze allemaal anders.

Dat is helemaal niet zo. Ik moet nog identieke full frequentie SPL metingen zien van twee totaal verschillende merken LS.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

vanzomereng

Wellicht begrijp ik deze discussie verkeerd maar het lijkt net of alleen de frequentie-curve relevant is voor de klank  ???

Vind ik ook prima hoor maar dan spreken we vanaf nu af, dat alle versterkers,Dacs, Streamers, CD-spelers allemaal hetzelfde klinken, want deze meten qua frequentie-curve, binnen het hoorbare bereik, doorgaans allemaal kaarsrecht  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

morca

Citaat van: vanzomereng op Gisteren om 08:48:18Wellicht begrijp ik deze discussie verkeerd maar het lijkt net of alleen de frequentie-curve relevant is voor de klank  ???

Vind ik ook prima hoor maar dan spreken we vanaf nu af, dat alle versterkers,Dacs, Streamers, CD-spelers allemaal hetzelfde klinken, want deze meten qua frequentie-curve, binnen het hoorbare bereik, doorgaans allemaal kaarsrecht  :D
Ik bedoel aan te geven.
Dat speaker of subwoofers na dsp hetzelfde kunnen meten.
Maar zeker niet hetzelfde klinken.
Dus hoe zou je een kabel of een apparaat kunnen meten, om de klank te bepalen...
Kan niet

chansig

Ik heb het nu drie keer gelezen maar ik begrijp niet wat je nu eigenlijk schrijft, wilt zeggen, bedoelt.

Als je het nog een keer wilt proberen, graag.

Speakers en subs kunnen hetzelfde meten maar niet hetzelfde klinken dus hoe kan je een kabel/apparaat meten om de klank te bepalen.

Ik merk dat ik je posts sowieso wat vaag vindt: mensen ervaren niet, iedere frequentie curve is het zelfde, mensen willen verschillen zien in metingen,  feitelijk dat audiofielen de lijst best metende mijd...

🤔🤔🤔🤔

Gr. Hans

chansig

Trouwens nog iets grappigs. Contour is met die schijven bezig. Werkelijk geen idee hoe ze heten dus geen minachting oid.

Maar ik ben eens op die website wezen kijken. Daar staan metingen van met/zonder en je zal het niet geloven maar er worden verschillen gemeten.

Knap wat er toch allemaal inzichtelijk is te maken met een meting.

Gr. Hans

addesmo

Je gaat er wel heel erg van uit dat een meting een meting is. Dus altijd op dezelfde manier. En dat betwijfel ik dus nogal. Je kan het naar je eigen hand zetten.

chansig

Ook bovenstaande 3 keer gelezen. Geen idee.

Gr. Hans

addesmo

Citaat van: chansig op Gisteren om 20:42:53Ook bovenstaande 3 keer gelezen. Geen idee.

Gr. Hans
Is niet erg.

chansig

Tsjongejongejonge.

Beetje sneu qua reactie. Maar het is weer prima zo.

Gr. Hans