————————

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

twani

Nou oké, het topic moet ópenblijven. Dan gaan we gewoon maar weer door met posten van onzin, we hebben ervaring inmiddels :D

chansig

Nieuwe voeding gekocht ? En ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... ik ken iemand die voor weinig, interieur delen van een auto een 'carbon-look' geeft  :thumbs-up:. Wellicht ook interresant voor je :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Nauwelijks toegekomen aan Dark Ambient, Twani. Jij wel? Nog tips?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

twani

Citaat van: doorofnight op mei 24, 2017, 21:39:02
Nauwelijks toegekomen aan Dark Ambient, Twani. Jij wel? Nog tips?

Ja die heb ik wel. Moet eerlijk zeggen dat ik nog immer slechts Dark Ambient draai DON.

Maar dan tegenwoordig ook veelal van het (nog wat) meer obscure soort die ik soms op Spotify zelfs niet meer terug kan vinden.

Ik kom deze muziek voornamelijk tegen op mijn twéé favoriete internet radiozenders, Dark Ambient Radio en Zero Beat Zone....

DofN

Ik draai al een tijdje de nieuwe Roger Waters - Smell the Roses  grijs. Heerlijk nummer. Op alle volumes.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

twani

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2017, 20:48:23
... ik ken iemand die voor weinig, interieur delen van een auto een 'carbon-look' geeft  :thumbs-up:. Wellicht ook interresant voor je :).

Heb ik gelezen ja... Met de topproducten van de ÁhCéTíon :D

Nee dank U, ik sla even over :laugh:

hpapen

@Twani---Leeuwarden is toch wel een wereldstad.

Wednesday 16 August 2017 – Sunday 20 August 2017

Psy-Fi Festival 2017
Line-up: Avalon, Astrix, Carbon Based Lifeforms, Solar Fields, Lucas, Govinda, Desert Dwellers, Astral Projection, Eat Static, Aes Dana, and more...

twani

Citaat van: hpapen op mei 26, 2017, 00:05:57
@Twani---Leeuwarden is toch wel een wereldstad.

Wednesday 16 August 2017 – Sunday 20 August 2017

Psy-Fi Festival 2017
Line-up: Avalon, Astrix, Carbon Based Lifeforms, Solar Fields, Lucas, Govinda, Desert Dwellers, Astral Projection, Eat Static, Aes Dana, and more...

Daar staan inderdaad een paar dikke acts tussen zeg :thumbs-up:

twani

:music:

Northaunt.

twani

Speciaal voor DON nog even een rijtje met veel door mij beluisterde artiesten.

twani

Lustmord optreden in Kraków 2010....

DofN

Thx, een hoop bekende namen, en ook nieuwe. Ik ga mijn playlists bijwerken!

DofN

Citaat van: twani op mei 27, 2017, 21:58:16
:music:

Northaunt.

Ik weet dat het je niet boeit, maar wat wat een schitterende productie weer :)

Ruimtelijk, goed gepositioneerde effecten, fraai laag,  hier en daar 3D: Roger Waters met Amused to Death is er niets bij. Mooie dark ambient.

twani

Citaat van: doorofnight op mei 28, 2017, 09:18:43

Ruimtelijk, goed gepositioneerde effecten, fraai laag,  hier en daar 3D: Roger Waters met Amused to Death is er niets bij. Mooie dark ambient.

Nou ja DON, het boeit me toch wel enigszins hóe het klinkt hoor. Mijn gemaximaliseerde Penta's laten wel degelijk horen hetgeen jij nu beschrijft.

En betreffende opnames doen mij inderdaad ook compleet verdwijnen in de mysterieuze wereld die Dark Ambient heet :inlove:

Ik raak daar toch zó van in een goede vibe :)

twani

Citaat van: doorofnight op mei 28, 2017, 09:18:43

Nou ja DON, het boeit me toch wel enigszins hóe het klinkt hoor. Mijn gemaximaliseerde Penta's laten wel degelijk horen hetgeen jij nu beschrijft.

Ze staan bij mij niet voor niets bijna een halve meter van de achterwand áf met meer dan een meter links en rechts vrije ruimte. Ook de akoestische panelen hangen er niet voor de 🐱-se viool :)

Mijn verzet tegen de frequent gehanteerde denk en handelswijze hier op het forum wordt meer ingegeven door het feit dat men klankproblematiek aan de achterkant probeert op te lossen met software, kabels en stekkers. Laat men vervolgens dan een fotootje zien van betreffende setup zie je zo maar een paar knetterdure luidsprekers snaarstrak tússen een tv dressoir en een zijwand geplaatst staan met 0,0 lucht om te ademen/projecteren.

Kortom lullen over én pilen mét kabels ed mág, maar zorg eerst eens dat je aan de basisvoorwaarden voor goede audioweergave hebt voldaan. Ik zie het té weinig, écht.....

Ik kan het tegen jou overigens prima zeggen DON. 

Ik weet dat jij, in bezit zijnde van één van de mooiere luisterruimtes op het forum, dit heel goed begrijpt en reeds hebt uitgevoerd

En betreffende opnames doen mij inderdaad ook compleet verdwijnen in de mysterieuze wereld die Dark Ambient heet :inlove:

Penta's en akoestische panelen...

twani

Penta's en akoestische panelen in de ruimte

DofN

Citaat van: twani op mei 28, 2017, 11:21:42

Ze staan bij mij niet voor niets bijna een halve meter van de achterwand áf met meer dan een meter links en rechts vrije ruimte. Ook de akoestische panelen hangen er niet voor de -se viool :)

Ah, gelukkig, want hoe het klinkt kan zoveel toevoegen. Tenminste, het is een deel van de hobby.

Citaat

Mijn verzet tegen de frequent gehanteerde denk en handelswijze hier op het forum wordt meer ingegeven door het feit dat men klankproblematiek aan de achterkant probeert op te lossen met software, kabels en stekkers. Laat men vervolgens dan een fotootje zien van betreffende setup zie je zo maar een paar knetterdure luidsprekers snaarstrak tússen een tv dressoir en een zijwand geplaatst staan met 0,0 lucht om te ademen/projecteren.

Wat je hier mist is dat het wel muzikaal kan klinken. Sterker nog: het wordt nog weleens omgedraaid. Een goed geplaatste set in een akoestisch aangepakte ruimte waar het laag niet bonkt en het hoog niet door flutterecho bedorven wordt, klinkt dan opeens niet muzikaal. Iedere objectivering ontbreekt, net als de wil om te objectiveren. Er moeten toverwoorden als muzikaliteit worden toegevoegd aan het jargon om de investeringen aan de achterkant te rechtvaardigen.

Ik vind dat natuurlijk prima, maar serieus neem ik de audioweergave niet van slecht geplaatste doch zo muzikale sets in akoestisch belabberde ruimtes (maar dat gebeurt omgekeerd ook niet en daar moeten we vrede mee hebben). Dat uiteindelijk iedereen enorm geniet van muziekweergave en lekker bezig is, is natuurlijk leuk - en de hobby.

Citaat

Kortom lullen over én pilen mét kabels ed mág, maar zorg eerst eens dat je aan de basisvoorwaarden voor goede audioweergave hebt voldaan. Ik zie het té weinig, écht.....

Ik kan het tegen jou overigens prima zeggen DON. 

Ik weet dat jij, in bezit zijnde van één van de mooiere luisterruimtes op het forum, dit heel goed begrijpt en reeds hebt uitgevoerd

Penta's en akoestische panelen...

Ik vind het er bij jou geweldig uitzien, ik wil die Penta's graag eens horen maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wat te druk heb voor nieuwe audiobezoeken.

Staaled

Citaat van: twani op mei 27, 2017, 22:06:19
Speciaal voor DON nog even een rijtje met veel door mij beluisterde artiesten.
Heb het nu draaien en vat het momenteel.
Klinkt groots en omineus. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op mei 28, 2017, 20:24:08
Heb het nu draaien en vat het momenteel.
Klinkt groots en omineus. 8)

Alleen al het begin van het album Ominous Silence :inlove:

Je moet er overigens wél echt voor gaan zitten, geen kids en vrouw om je heen enzo :tounge:

(Die wijzen overigens allen structureel met het bekende vingertje naar het voorhoofd mochten ze al eens per ongeluk de kamer binnenkomen :D)

twani

Citaat van: doorofnight op mei 28, 2017, 20:18:45
Ah, gelukkig, want hoe het klinkt kan zoveel toevoegen. Tenminste, het is een deel van de hobby.

Wat je hier mist is dat het wel muzikaal kan klinken. Sterker nog: het wordt nog weleens omgedraaid. Een goed geplaatste set in een akoestisch aangepakte ruimte waar het laag niet bonkt en het hoog niet door flutterecho bedorven wordt, klinkt dan opeens niet muzikaal. Iedere objectivering ontbreekt, net als de wil om te objectiveren. Er moeten toverwoorden als muzikaliteit worden toegevoegd aan het jargon om de investeringen aan de achterkant te rechtvaardigen.

Ik vind dat natuurlijk prima, maar serieus neem ik de audioweergave niet van slecht geplaatste doch zo muzikale sets in akoestisch belabberde ruimtes (maar dat gebeurt omgekeerd ook niet en daar moeten we vrede mee hebben). Dat uiteindelijk iedereen enorm geniet van muziekweergave en lekker bezig is, is natuurlijk leuk - en de hobby.

Ik vind het er bij jou geweldig uitzien, ik wil die Penta's graag eens horen maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wat te druk heb voor nieuwe audiobezoeken.

Uiteraard immer welkom, het zou zeker interessant worden gezien onze..... ahummmm..nogal extravagante, maar wel deels elkaar overlappende, muzieksmaak :colgate:

DofN

Citaat van: twani op mei 28, 2017, 22:02:57

Je moet er overigens wél echt voor gaan zitten, geen kids en vrouw om je heen enzo :tounge:

(Die wijzen overigens allen structureel met het bekende vingertje naar het voorhoofd mochten ze al eens per ongeluk de kamer binnenkomen :D)

Leuk dat je hem vat, Staaled :)

twani

eddy135

M'n interesse is hiermee iig. gewekt!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Ik zat er zelfs in. :tounge:
Commentaar is voor sport bedoeld. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)